Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI EN laihdu? 157cm/98kg

Vierailija
21.10.2019 |

Tässä tämän päivän ruoat

Aamupala
Muroja ja leipää

Lounas
Kolmioleipä, pulla ja päärynä

Päivällinen
Riisiä, kanaa, salaattia

Iltapala
Muroja ja leipää

Teen fyysistä työtä ja käyn 1h kävelylenkeillä päivittäin.

Kommentit (182)

Vierailija
101/182 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan sama tuleeko kalorit hiilarista vai rasvasta, molempia jos syö liikaa niin ei laihdu.

ekana kannattaa opetella syömään vähemmän kuin kuluttaa ja jos sit ei paino ala tippua niin lääkäriin kannattaa mennä.

No ei ole sama todellakaan.

Et voi lihoa pelkästään rasvaa syömällä.

Lisäksi pelkkää proteiinia syömällä kuolee.

Trolli vai ääliö?

Vierailija
102/182 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas on ilmansuunta kirjoitti:

Ootteko syöny lounaan? Mitä söitte? Haluisin tietää mitä te muut ootte syöny, on kivaa kuitenkin tietää, millaisia vaihtoehtoja on, vaikka en ite syö lounasta. Ite oon juonu puoli kuppia kahvia.  Menin melkein ostamaan jotain syötävää mutta jätin väliin. Ilta tulee pian ja sitten voi taas syödä vähän jotain. Ei koko ajan, vaikka syöminen on mukavaa niin ihmiset voi olla tosi raakoja ruuan suhteen niin parempi että en syö, heti tulee sanomista, arvostelua, on ollut haukkumista ja pyydetty, että en syö, oon pieni kokoinen, toisaalta on annettu ymmärtää, että jokainen mahtuu pieniin kokoihin ja aina vaan laihempi ja laihempi, että ei ole mitään arvoa vaan "läski se sieltä lyllertää" :( Pitäis syödä niin voisi liikkuu enemmän mutta emmä tiiä. Se on sitä vihaa siellä ruokahuoneessa, jota saa itteen, kun sine vie ruuan, joten en syö.

Just söin lounaan. ½ jälkiuunileipä, possuleikkelettä ja täysrasvasta juustoa. Mikrossa kananmuna + 2 lightsiideriä. Siinäpä se.

t. 171 ja 56 kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/182 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän kaloreita kuin kulutat (googlaa TDEE ja yritä selvittää mikä sun oma TDEE on), ei yhtään sen vaikeampaa. Laske kaloreita, koska aika monella normitallaajalla ei ole todellakaan hajua siitä paljonko energiaa eli kaloreita eri ruoissa oikeasti on. Älä luota siihen että koska jotain ruokaa mainostetaan terveellisenä se on vähäkalorista, koska terveellinen =/= vähäkalorinen. Esim. avokado ja pähkinät on terveellistä ruokaa ja täynnä hyviä rasvoja, mutta sisältää myös paljon kaloreita minkä takia niitä täytyykin syödä kohtuudella eikä pussillista kerralla. Pyri syömään vähemmän hiilareita ja enemmän proteiinia ja hyviä rasvoja, koska ne pitää kylläisenä pidempään kuin hiilarit ja keholle on niistä enemmän hyötyä kuin hiilareista. Yritä syödä mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa, eli jätä ne murot ja pullamössöt ihan suosiolla sinne kaupan hyllylle.

Keho ei käytännössä lihomisen kannalta välitä siitä mitä/minkälaista ruokaa syöt. Keho ei erota syötkö 200 kalorin edestä munkin, sipsejä, vaiko kurkkua, koska kalorit on aina kaloreita. Toki eri ruoat aiheuttaa kehossa eri asioita koska ravintoaineet, mutta lihomisen ja laihtumisen kannalta ei sinänsä ole väliä. Ei kuitenkaan kannata alkaa elämään jollain kalorivajeisella ruokavaliolla joka muodostuu pelkästään roskaruoasta, sillä saa aikaan vaan huonon olon koska keho tarvii monipuolisen kattauksen ravintoaineita joita ei prosessoidusta roskasta saa.

Vierailija
104/182 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain toisen puoli kuppia kahvia.  Pitäiskö vaihtaa teehen tai kaakaoon.

Vierailija
105/182 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 163cm/50kg eli suunnilleen pituisesi ja puolet painostasi. Voin antaa esimerkin mun päivittäisistä syömisistä.

Aamupalaksi smoothie. Kauramaitoa, protskujauhetta, banaani ja pakastemansikoita. Ennen keliakiadiagnoosia laitoin myös kaurahiutaleita joukkoon.

Lounaaksi syön sitä, mitä opiskelijaruokalassa on tarjolla. Yleensä salaatin, koska noi ruokaloiden gluteenittomat vaihtoehdot on kamalia.

Päivälliseksi kanaa ja kasviksia (tomaattia, paprikaa, parsakaalia, porkkanaa) uunissa, tai esim. naudan jauhelihaa, salaattia, tomaattia ja muutama feta sekoitettuna.

Iltapalaksi maustamatonta jugurttia, jossa ihan vähän hunajaa ja pensasmustikoita tai tuorepuuro chia-siemenistä ja mantelimaidosta.

Käyn kuntosalilla 4krt viikossa ja tohon lisäksi HIIT-treeni, lenkki tai porrasjuoksua.

Mä en ole mikään kovin nuori enää, lähemmäs 30 (älkää antako opiskelijaruokalan hämätä) ja tolla ruokavaliolla ja liikunnalla olen pysynyt teinistä asti tämän kokoisena. Nykyään mulla on ihan kiva lihaserottuvuuskin.

Vierailija
106/182 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 163cm/50kg eli suunnilleen pituisesi ja puolet painostasi. Voin antaa esimerkin mun päivittäisistä syömisistä.

Aamupalaksi smoothie. Kauramaitoa, protskujauhetta, banaani ja pakastemansikoita. Ennen keliakiadiagnoosia laitoin myös kaurahiutaleita joukkoon.

Lounaaksi syön sitä, mitä opiskelijaruokalassa on tarjolla. Yleensä salaatin, koska noi ruokaloiden gluteenittomat vaihtoehdot on kamalia.

Päivälliseksi kanaa ja kasviksia (tomaattia, paprikaa, parsakaalia, porkkanaa) uunissa, tai esim. naudan jauhelihaa, salaattia, tomaattia ja muutama feta sekoitettuna.

Iltapalaksi maustamatonta jugurttia, jossa ihan vähän hunajaa ja pensasmustikoita tai tuorepuuro chia-siemenistä ja mantelimaidosta.

Käyn kuntosalilla 4krt viikossa ja tohon lisäksi HIIT-treeni, lenkki tai porrasjuoksua.

Mä en ole mikään kovin nuori enää, lähemmäs 30 (älkää antako opiskelijaruokalan hämätä) ja tolla ruokavaliolla ja liikunnalla olen pysynyt teinistä asti tämän kokoisena. Nykyään mulla on ihan kiva lihaserottuvuuskin.

Ettei ois 70 kg ei kukaan voi olla ton painoinen tuolla ruokavaliolla tai ehkä voi ja liikkua paljon.

Vierailija
107/182 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvannut en ruusutarhaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei ois 70 kg ei kukaan voi olla ton painoinen tuolla ruokavaliolla tai ehkä voi ja liikkua paljon.

Mitä ihmettä sä selität 😂

Vierailija
108/182 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvispitoinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laihduttanut kahdessa kuukaudessa lähes kymmenen kiloa.

Tyypillinen ateria on koostunut seuraavista:

Salaatti tai mikrossa kuumennetut pakastevihannekset.

Raejuustoa

Purkki tonnikalapaloja öljyssä tai milloin mitenkin maustettuna tai noin 200-300g kylmäsavulohta

2-3 ateriaa päivässä. Nälästä ei ole tarvinnut kärsiä.

Ruokavaliosi on siis:

Raejuustoa

tonnikalaa

Raejuustoa

kalaa

Raejuustoa

kanaa

Kerran päivässä toi yksi setti 1 kpl ja ei aina kalaa ehkä useammassa erässä toi ei 2-3 kertaa päivässä ja jokin hedelmä, ei ehkä tarvi hedelmää niin runsas setti

2-3 on miehille tämä on miesten ei naisten eli isojen äijien rusentava ruokavalio :( eli ns.  jargonilla mörssäät eli tosi paljon, toisaalta kasviksia ja proteiinia tosi paljon

Kirjoituksesi punaista lankaa oli hieman vaikea seurata, mutta muutamia kommentteja.

Olen mies. Paino kesän jälkeen elokuun lopussa yli 154kg. Pakko viimein tehdä jotain.

Otin käyttöön edellä kuvailemani ruokavalion. Salaatti tarkoittaa lähinnä valmiita pusseja, joita saa esim kauppojen vihannesosastoilta. Niissä on yleensä sekoitus erilaisia salaatteja ja raasteita.

Jossain vaiheessa halusin lisää vaihtelua ja otin vaihtoehdoksi erilaiset wokki yms pakastevihannessekoitukset.

Raejuusto on tavallista 2% raejuustoa. Rasvaton on liian kuivaa.

Kalan valitsen kulloinkin maun mukaan. Siitäkin tulee vaihtelua. Pari kertaa viikossa syön kalan sijaan lihaa esim naudan fileepihvin tai vähärasvaista jauhelihaa.

Paino putosi kuukaudessa 6kg ja kahdessa kuussa lähes 10kg.

Tällä hetkellä painan noin 145kg. Tavoite on pudottaa vuoden loppuun mennessä 5kg ja sen jälkeen 1kg/kk.

Nälästä ei ole tarvinnut kärsiä. Varmasti ruokavaliota pitää vielä säätää. Esim kanaa/kalkkunaa yms.

Hedelmiä en syö, kun ne ovat suurimmaksi osaksi sokeria ja välttelen sokeria sen minkä voin.

Vierailija
109/182 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh mitkä mitat!! Sähän olet yhtä leveä kuin pitkä :D

Vierailija
110/182 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässäkin on se kaikkein yleisin virhe, eli yliarvioidaan kulutus ja aliarvioidaan saadut kalorit.

ne aktiivisuusmittarit ja kellojen kalorilaskurit  voi näyttää oikein,tai täysin väärin, yleensä väärin.

Vierailija
111/182 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullaa leipää muroja….aawwwhhhhhhh

Vierailija
112/182 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nainen 158cm ja 55kg. Lähdin hiljattain laihduttamaan ylimääräistä läskiä pois. Aluksi laskin vähän kaloreita. Ennen söin 2500-3000 kaloria päivässä, mutta nyt ilmeisesti iän takia alkoi muutamana viimeisimpänä vuonna kertyä läskiä vaikka koskaan ennen en ole lihonut. Painoa oli salakavalasti tullut noin 9kg lisää ja silloin havahduin, että jotain on tehtävä. Aiemmin paino seilannut 46-52kg välillä mikä oli ok.

Kuurin alussa söin noin 1600 kaloria päivässä ja tuntui, että kuolema tulee. Paino tippui 57 kilosta 54 kiloon ja lasku hidastui.

Aloitin tekemään lihastreeniä 3 kertaa viikossa ja lopetin kurinalaisen syömisen. Liian tiukat kalorit ei sopinut. Punttitreenillä paino nousi taas pari kiloa, mutta mitat kaventui hieman eli oikea suunta kumminkin.

Tällä hetkellä paino 55kg. Treeni kolme kertaa viikossa ja päivän ruuat esimerkiksi seuraavanlaiset:

- aamupala kaurapuuro ja kourallinen marjoja sekä 200g rahkaa + kahvi

- lounas pari desiä keitettyä riisiä ja Kana pihvi tai kaalilaatikkoa, jälkkäriksi marjarahka jossa ripaus sokeria

-välipala omena ja kourallinen pähkinöitä

-päiväruoka vastaavanlainen kuin lounas tai vaikka pihvi ja salaattia

-iltapala rahkaa tai raejuustoa sekä kasviksia.

Kerran pari viikossa syön jäätelöä tai pullaa.

Näin paino tuntuu tippuvan pikkuhiljaa eikä ole sellainen olo, että nääntyy nälkään.

Paljonko on tarkoitus tiputtaa painoa?

Vierailija
113/182 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut 25 kiloa vuodessa ja olen nyt normaalipainossa. Tänään söin aamupalaksi 1 annoksen puuroa ja 100 g vadelmia. Lounaaksi kanakeittoa johon laitoin 150 g raejuustoa. Päivälliseksi 140 g kanaa ja 125 g herkkusieniä + 50 g sipulia oliiviöljyssä paistettuna. Iltapalaksi 2 chia näkkileipää, kevyt margariinilla ja 2 keitetyllä kananmunalla. Neuvoisin niinkuin muutkin kiinnittämään huomiota ruoan laatuun.

Vierailija
114/182 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan suunnilleen saman pituisia ja painan puolet siitä mitä sinä. Kerron sulle mitä itse syön päivässä, toivottavasti tästä on apua.

Aamiainen: smoothie, johon tulee yksi banaani, n. 70g mansikoita, 50g mustikoita, n. 15g maapähkinävoita ja 15g hamppuproteiinijauhetta. Nesteeksi vettä.

Lounas: yleensä kolme vaihtoehtoa, kreikkalainen salaatti (siihen 50g fetajuustoa ja max 10 oliivia), ei kastiketta

TAI

Kaurapuuroa (hiutaleita 40g), siihen voisilmä max 10g, ”jälkkäriksi” n. 100g rahkaa ja marjoja

TAI

N. 100g proteiinia (itse käytän tofua, mutta voit laittaa kalaa, kanaa tai kalkkunaa), 300g wok-vihanneksia ja n. 70g riisiä (keitettynä punnittu).

Päivällinen: enimmäkseen vihreitä vihanneksia, mutta myös se proteiinin lähde n. 100g. Pastaa voit keittää kaveriksi n. 40g (kuivana punnittu). Jos paistat vihannekset pannulla, käytä n. teelusikallinen oliiviöljyä paistamiseen.

Jos nälkä yllättää, otan omenan tai proteiinivanukkaan välipalaksi. Kirsikkatomaatit on myös ihania välipalaksi, ja niitä voi huoletta popsia vaikka rasiallisen jos nälkä ei pysy kurissa.

Sinuna tosiaan jättäisin ne murot syömättä, ja sitä leipää ei kannata syödä, koska leivänpäällisissä on oikeasti tosi paljon rasvaa. Tsemppiä, laihduttaminen on tosi rankkaa!

No sinulla on kyllä ankea ja niukka ruokavalio! Tuollainen sopii ihmiselle, jolle nimenomaan hoikkuus on ensisijainen tavoite ja joka on valmis kovaan itsekuriin. Useimmille riittää kuitenkin ihan se, että on normaalipainoinen. Ap:lle tämä olisi noin 60 kiloa. Alle 50-kiloiseksi laihduttaminen tuskin on ap:lle realistinen tavoite, eikä tarvitsekaan olla.

Ei tällainen minusta kovaa itsekuria vaadi. Syön näin, koska se on helppoa ja mielestäni maukasta. Se ruokien punnitseminen ei ole vaikeaa, jäänyt tavaksi siitä kun pudotin painoa. Se kaloreiden laskeminen on ihan oikeasti tosi iso osa laihduttamista.

Enkä nyt sanonut että ap:n pitäisi laihduttaa alle 50-kiloiseksi, mutta siis annoin esimerkin ruokavaliosta jolla paino takuulla lähtee putoamaan (ja miten se pysyy pois).

Voisin lyödä vetoa, että lähipiirisi on joskus huolestunut syömisistäsi. Päivittäinen kalorimääräsi jää varmaan alle 1200:n? Se sekä ruokien punnitseminen ei ole normaalia, jos ei laihduta. Terveyssyitä noille syömisille ei ole, sillä olisit normaalipainoinen kymmenen kiloa painavampanakin.

Vierailija
115/182 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan suunnilleen saman pituisia ja painan puolet siitä mitä sinä. Kerron sulle mitä itse syön päivässä, toivottavasti tästä on apua.

Aamiainen: smoothie, johon tulee yksi banaani, n. 70g mansikoita, 50g mustikoita, n. 15g maapähkinävoita ja 15g hamppuproteiinijauhetta. Nesteeksi vettä.

Lounas: yleensä kolme vaihtoehtoa, kreikkalainen salaatti (siihen 50g fetajuustoa ja max 10 oliivia), ei kastiketta

TAI

Kaurapuuroa (hiutaleita 40g), siihen voisilmä max 10g, ”jälkkäriksi” n. 100g rahkaa ja marjoja

TAI

N. 100g proteiinia (itse käytän tofua, mutta voit laittaa kalaa, kanaa tai kalkkunaa), 300g wok-vihanneksia ja n. 70g riisiä (keitettynä punnittu).

Päivällinen: enimmäkseen vihreitä vihanneksia, mutta myös se proteiinin lähde n. 100g. Pastaa voit keittää kaveriksi n. 40g (kuivana punnittu). Jos paistat vihannekset pannulla, käytä n. teelusikallinen oliiviöljyä paistamiseen.

Jos nälkä yllättää, otan omenan tai proteiinivanukkaan välipalaksi. Kirsikkatomaatit on myös ihania välipalaksi, ja niitä voi huoletta popsia vaikka rasiallisen jos nälkä ei pysy kurissa.

Sinuna tosiaan jättäisin ne murot syömättä, ja sitä leipää ei kannata syödä, koska leivänpäällisissä on oikeasti tosi paljon rasvaa. Tsemppiä, laihduttaminen on tosi rankkaa!

Minkälaista elämää te oikein elätte te ihmiset jotka ehditte ja jaksatte grammailemaan kaikki aterianne?

Ahdistavaa!

Minä pysyin hoikkana itsestään 30 ikävuoteen asti. Sen jälkeen alkoi tulla kiloja vaikka kuinka jätin herkkuja pois verrattuna entiseen elämään. Sitten ostin keittiövaa'an ja otin ylös kalorit muutamista peruselintarvikkeista ja perusmääristä joita käytän, ja aloin laskea päivittäisen kalorien saannin. Ei niitä tarvi loppuelämää laskea, oppii kyllä nopeasti ulkoa ne tavalliset.

Ikävä tosiasia on, että leivät, pastat, juustot ja sokeriherkut ovat entistä elämää. Herkuttelen joillain näistä kyllä pari kertaa kuussa. Muuten samankaltainen ruokavalio kuin tällä kommentoimallasi.

Vaikka hoikkana näillä eväillä pysynkin niin ulkonäkö ei ole minulle tärkein, vaan se miltä kehossa tuntuu. Ylimääräiset kilot eivät tunnu minulle hyvältä: en pidä siitä että maha ja kyljet ovat tiellä kun kyykistyn tai venyttelen ja hölskyy kun liikun. Olen myös sitä pirteämpi mitä paremmin syön.

N40

Herkuttelet leivällä pari kertaa kuussa? Kun lukee näitä kommentteja, tajuaa, miten erilaisia ihmiset ovat. Mieluummin otan ne kyljet, joihin tulee ruttu venytellessä, kuin kärvistelen tuollaisella ruokavaliolla, jossa leipää ja pastaa saa kerran kahdessa viikossa. Elämä, joka pyörii yksipuolisen ruokavalion tarkan seuraamisen ja jatkuvan itsekurin harjoittamisen ympärillä, ei kuulosta houkuttelevalta.

Vierailija
116/182 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tässäkin on se kaikkein yleisin virhe, eli yliarvioidaan kulutus ja aliarvioidaan saadut kalorit.

ne aktiivisuusmittarit ja kellojen kalorilaskurit  voi näyttää oikein,tai täysin väärin, yleensä väärin.

Minä käytän sovellusta, joka lukee jopa tuotteiden viivakoodien perusteella oikean valmistajan tuotteen, joten kalorit tulee kirjattua aika tarkasti. 

Vierailija
117/182 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TAI

TAI

Minkälaista elämää te oikein elätte te ihmiset jotka ehditte ja jaksatte grammailemaan kaikki aterianne?

Ahdistavaa!

Minä pysyin hoikkana itsestään 30 ikävuoteen asti. Sen jälkeen alkoi tulla kiloja vaikka kuinka jätin herkkuja pois verrattuna entiseen elämään. Sitten ostin keittiövaa'an ja otin ylös kalorit muutamista peruselintarvikkeista ja perusmääristä joita käytän, ja aloin laskea päivittäisen kalorien saannin. Ei niitä tarvi loppuelämää laskea, oppii kyllä nopeasti ulkoa ne tavalliset.

Ikävä tosiasia on, että leivät, pastat, juustot ja sokeriherkut ovat entistä elämää. Herkuttelen joillain näistä kyllä pari kertaa kuussa. Muuten samankaltainen ruokavalio kuin tällä kommentoimallasi.

Vaikka hoikkana näillä eväillä pysynkin niin ulkonäkö ei ole minulle tärkein, vaan se miltä kehossa tuntuu. Ylimääräiset kilot eivät tunnu minulle hyvältä: en pidä siitä että maha ja kyljet ovat tiellä kun kyykistyn tai venyttelen ja hölskyy kun liikun. Olen myös sitä pirteämpi mitä paremmin syön.

N40

Herkuttelet leivällä pari kertaa kuussa? Kun lukee näitä kommentteja, tajuaa, miten erilaisia ihmiset ovat. Mieluummin otan ne kyljet, joihin tulee ruttu venytellessä, kuin kärvistelen tuollaisella ruokavaliolla, jossa leipää ja pastaa saa kerran kahdessa viikossa. Elämä, joka pyörii yksipuolisen ruokavalion tarkan seuraamisen ja jatkuvan itsekurin harjoittamisen ympärillä, ei kuulosta houkuttelevalta.

Ei ruokavalioni ole yksipuolinen, vaan monipuolinen. Leivän ja pastan lisäksi maailmassa on aika paljon erilaisia ruokia ja makuja. Tällaisesta ruokavaliosta tulee rutiini, joten kun oppii missä määrissä mikäkin itselle sopii, niin ei tarvitse laskeskella aina uudelleen.

Syön siis ihan maistuvaa ruokaa, mutta tottakai silti joskus haluttaisi mättää sitä tuttua, huumaavaa vehnäpöperöä oikein olan takaa. Eli itsekuria kyllä jonkin verran vaatii. Elimistö onneksi tottuu moneen, koukuttuminen asioihin on vähentynyt. Vähentyneen ruokaan koukuttumisen myötä elämäni nimenomaan ei pyöri ruoan ympärillä.

Suoliston tila vaikuttaa myös mielialaan, sen olen huomannut vahvasti omalla kohdallani. Kuusi kiloa painavampana herkuttelijana olin paljon onnettomampi, kuin nyt, ja tosissani nautin kehossani olosta tällä hetkellä. Ei turvota, olo on kevyt ja rento.

Mutta kyllä, olemme kaikki erilaisia, ja jokainen joutuu etsimään itselleen sopivimmat valinnat.

Vierailija
118/182 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä nainen 158cm ja 55kg. Lähdin hiljattain laihduttamaan ylimääräistä läskiä pois. Aluksi laskin vähän kaloreita. Ennen söin 2500-3000 kaloria päivässä, mutta nyt ilmeisesti iän takia alkoi muutamana viimeisimpänä vuonna kertyä läskiä vaikka koskaan ennen en ole lihonut. Painoa oli salakavalasti tullut noin 9kg lisää ja silloin havahduin, että jotain on tehtävä. Aiemmin paino seilannut 46-52kg välillä mikä oli ok.

Kuurin alussa söin noin 1600 kaloria päivässä ja tuntui, että kuolema tulee. Paino tippui 57 kilosta 54 kiloon ja lasku hidastui.

Aloitin tekemään lihastreeniä 3 kertaa viikossa ja lopetin kurinalaisen syömisen. Liian tiukat kalorit ei sopinut. Punttitreenillä paino nousi taas pari kiloa, mutta mitat kaventui hieman eli oikea suunta kumminkin.

Tällä hetkellä paino 55kg. Treeni kolme kertaa viikossa ja päivän ruuat esimerkiksi seuraavanlaiset:

- aamupala kaurapuuro ja kourallinen marjoja sekä 200g rahkaa + kahvi

- lounas pari desiä keitettyä riisiä ja Kana pihvi tai kaalilaatikkoa, jälkkäriksi marjarahka jossa ripaus sokeria

-välipala omena ja kourallinen pähkinöitä

-päiväruoka vastaavanlainen kuin lounas tai vaikka pihvi ja salaattia

-iltapala rahkaa tai raejuustoa sekä kasviksia.

Kerran pari viikossa syön jäätelöä tai pullaa.

Näin paino tuntuu tippuvan pikkuhiljaa eikä ole sellainen olo, että nääntyy nälkään.

Paljonko on tarkoitus tiputtaa painoa?

7 kiloa on tavoite. Riippuu vähän miten lihasta tulee. Voi olla, että peilikuva miellyttää jo aiemmin.

Vierailija
119/182 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokasin, :( toin töihin aamupalan, vaikka siitä voidaan puhua pahaa. Söin banaanin ja proteiinipatukan. Toivottavasti eivät puhu pahaa. Toivottavasti en liho. Kahvia hakee kohta valunu pannuun. Miten muut syöttekö aamupalaa töissä, tuotteko aamupala ja lounaseväät?

Vierailija
120/182 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TAI

TAI

Ahdistavaa!

N40

Sepä se, ruokavalio muuttuu tosi monipuoliseksi kun syö ne leivät ja pastat :D:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi