MIKSI EN laihdu? 157cm/98kg
Tässä tämän päivän ruoat
Aamupala
Muroja ja leipää
Lounas
Kolmioleipä, pulla ja päärynä
Päivällinen
Riisiä, kanaa, salaattia
Iltapala
Muroja ja leipää
Teen fyysistä työtä ja käyn 1h kävelylenkeillä päivittäin.
Kommentit (182)
Ihme hiilarikammoista sakkia täällä. Mulla ainakin on auttanut HYVÄÄN OLOON ja nälkäkiukusta eroon pääsemiseen nimenomaan hiilarien ja leivän syömisen lisääminen. Paino on toissijainen asia, jos on paha olo. Rahka on pahaa eikä sillä lähde nälkä.
Kannattaa syödä paljon ihania hedelmiä ja kasviksia, vaihtaa viljat täysjyvään, murot sokeroimattomaan, jättää prosessoitu ruoka ja ällöt teolliset kolmioleivät pois, suosia lautasmallia ja hyviä rasvoja, nauttia elämästä ja ruoasta, jättää kaikki pahalta maistuva ruoka pois ja tehdä päivittäinen pulla itse niin, että siinäkin on käytetty täysjyvää, hyvää rasvaa ja vain hitusen sokeria. Ilman pullaa ei kukaan jaksa elää. Ihan tarpeeksi paskaa elämä muutenkin.
Ruokavaliosi on huono, lisäksi et ehkä liiku tarpeeksi. Minä laihdutan ja paino tippuu koko ajan, vaikken kauheasti kiinnitä huomiota ruokailuihini, laske kaloreita tmv.
Aamuisin syön muroja, ne ovat ainoa ruoka, jonka saan aamuisin alas (ollut lapsesta asti näin) ja jos en syö aamulla mitään, on vaikea syödä huonon olon takia myöhemminkään mitään. Joskus syön puuroa välipalaksi tai syön vasta iltapäivällä lämpimän ruoan ja iltapalaksi syön 3 näkkileipää pelkällä margariinilla tai yhdellä viipaleella juustoa.
Viikonloppuisin myös herkuttelen jos siltä tuntuu, mutta ensimmäisten kahden viikon jälkeen ei ole tehnyt mieli. Nyt syksyllä olen ihan vain haravoinut ja tehnyt muita ulkohommia ja laittanut pihaa kuntoon, enkä sen kummempaa ja paino on koko ajan tippunut.
Vierailija kirjoitti:
Mä vaan lihon samanlaisissa mitoissa. Tässä tämän päivän syömiset:
- Kahvia varmaan 10 kuppia, rasvatonta maitoa ehkä 3dl niissä, ei sokeria
- pieni annos makaronilaatikkoa lounaaksi, oikeasti yksi kauhallinen kukkupäällä, ei todellakaan mikään iso annos, ketsuppi ja vesi kaverina
- lapsen loput pyttipannusta, ehkä noin kolme ruokalusikallista
- pienehkö pala porkkanakakkua
- kaksi omenaa
Tiedän, porkkanakakku typeryyttä ja pyttipannu lihottavaa, mutta kaikesta huolimatta kokonaismäärä ei ole kauhean iso ja silti vaan paino hilautuu koko ajan ylöspäin. En odotakaan laihtuvani tuolla, mutta kun lihon.
Tiedät itsekin, että huijaat. Todennäköisesti vedät välipaloja tämän tästä. Jos haluat laihtua, niin sinun kannattaa ihan ekana olla rehellinen itsellesi.
Rahka on paskaa kirjoitti:
Ihme hiilarikammoista sakkia täällä. Mulla ainakin on auttanut HYVÄÄN OLOON ja nälkäkiukusta eroon pääsemiseen nimenomaan hiilarien ja leivän syömisen lisääminen. Paino on toissijainen asia, jos on paha olo. Rahka on pahaa eikä sillä lähde nälkä.
Kannattaa syödä paljon ihania hedelmiä ja kasviksia, vaihtaa viljat täysjyvään, murot sokeroimattomaan, jättää prosessoitu ruoka ja ällöt teolliset kolmioleivät pois, suosia lautasmallia ja hyviä rasvoja, nauttia elämästä ja ruoasta, jättää kaikki pahalta maistuva ruoka pois ja tehdä päivittäinen pulla itse niin, että siinäkin on käytetty täysjyvää, hyvää rasvaa ja vain hitusen sokeria. Ilman pullaa ei kukaan jaksa elää. Ihan tarpeeksi paskaa elämä muutenkin.
Taidat harrastaa lohtusyömistä. Tekstistäsi saa lisäksi käsityksen että elät syödäksesi, vaikka se pitäisi mennä päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Koska syöt ihan vi*tusti liikaa kaloreita.
Murot 100g n. 400kcal, kulhollisessa siis 1200kcal.
1 sämpylät täytteineen n. 300kcal, kolmioleipä molemmat osat n. 600kcal, pulla n. 300kcal,
Desissä keitettyä riisiä 122kcal, kana 150kcal/100g.Eli jos pelkästään sun aamupala ja iltapala sisältää yhteensä 3000 kaloria niin enpä ihmettele ettet laihdu. Vaikka provohan tää on, ei kukaan voi olla noin tyhmä oikeasti.
Höpö höpö. Purkki corn flakeseja painaa 500g. Ettäkö joku söisi aamiaiseksi lähes täyden purkillisen muroja? 100g niitä sisältää 378 kcal ja sokereita kuitenkin vain 8 g. Tuskin kukaan niitä lastuja muutenkaan piripintaan laittaa, kun jotenkin pitäisi pystyä syömäänkin. Ainakin minulle kulhollinen on noin 2 dl muroja ja mausteeksi maitoa, kulhosta jää puolet näkyviin, ja silti kerron syöneeni kulhollisen muroja. 1 dl corn flakeseja painaa noin 13 g, ei 100 g.
Vierailija kirjoitti:
En edes tiennyt, enkä voi ymmärtää että joku aikuinen ihminen syö MUROJA?? Siis pitää niitä syötävönä ja sopivana päivän aloittamiseen aamiaisena?? Aivan älytöntä. Että jospa vaihtaisit ne vaikka Reissumies-leipäviipaleen aamulla.
Kolmioleipiä ei pitäisi olla edes myytävänä mistään, kenellekään. Ihan höttöä.Ja miten kukaan sun mitoilla syödä pullaa?? Ei käy järkeen.
T. 168cm ja 82kg.
Mitä väliä missä muodossa aamuviljansa syö? Puuro, reissumies, muro, mysli. Aivan yhdentekevää. Miksi kuvitellaan, että muro on vain jotakin sokerihuurrutettua, kun se voi olla paljon muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Sun päivän aterioista keskikokoisilla annoksilla tulee n. 2200kcal. Annokset ihmiset usein arvioi alakanttiin, joten voi olla enemmänkin. Itse olen samanmittainen ja pudotan painoa, päivän kalorit on 1400. Tällä tapaa painoa tippuu alle puolisen kiloa viikossa ja kyllä, yhdellä herkkupäivällä voi saada syötyä koko viikon kalorivajeen edestä melkein.
Jos ylipainoa on noin runsaasti, tekee fyysistä työtä ja kävelee tunnin päivässä (voi olla esim. työmatka, jolloin se on aina säännöllinen), niin jo 1900 kcal päivässä laihduttaa tuon puoli kiloa viikossa. 1400 kcal on omiaan vaan lisäämään niitä syömishimoja. Ennemmin söisin kunnolla vähäkalorista ruokaa ja jättäisin sokerit ja sipsit pois kokonaan. Niitä syödään sitten juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan suunnilleen saman pituisia ja painan puolet siitä mitä sinä. Kerron sulle mitä itse syön päivässä, toivottavasti tästä on apua.
Aamiainen: smoothie, johon tulee yksi banaani, n. 70g mansikoita, 50g mustikoita, n. 15g maapähkinävoita ja 15g hamppuproteiinijauhetta. Nesteeksi vettä.
Lounas: yleensä kolme vaihtoehtoa, kreikkalainen salaatti (siihen 50g fetajuustoa ja max 10 oliivia), ei kastiketta
TAI
Kaurapuuroa (hiutaleita 40g), siihen voisilmä max 10g, ”jälkkäriksi” n. 100g rahkaa ja marjoja
TAI
N. 100g proteiinia (itse käytän tofua, mutta voit laittaa kalaa, kanaa tai kalkkunaa), 300g wok-vihanneksia ja n. 70g riisiä (keitettynä punnittu).Päivällinen: enimmäkseen vihreitä vihanneksia, mutta myös se proteiinin lähde n. 100g. Pastaa voit keittää kaveriksi n. 40g (kuivana punnittu). Jos paistat vihannekset pannulla, käytä n. teelusikallinen oliiviöljyä paistamiseen.
Jos nälkä yllättää, otan omenan tai proteiinivanukkaan välipalaksi. Kirsikkatomaatit on myös ihania välipalaksi, ja niitä voi huoletta popsia vaikka rasiallisen jos nälkä ei pysy kurissa.
Sinuna tosiaan jättäisin ne murot syömättä, ja sitä leipää ei kannata syödä, koska leivänpäällisissä on oikeasti tosi paljon rasvaa. Tsemppiä, laihduttaminen on tosi rankkaa!
Minkälaista elämää te oikein elätte te ihmiset jotka ehditte ja jaksatte grammailemaan kaikki aterianne?
Ahdistavaa!
Normaalipainoista elämää ilman ylipainosidonnaisia sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun päivän aterioista keskikokoisilla annoksilla tulee n. 2200kcal. Annokset ihmiset usein arvioi alakanttiin, joten voi olla enemmänkin. Itse olen samanmittainen ja pudotan painoa, päivän kalorit on 1400. Tällä tapaa painoa tippuu alle puolisen kiloa viikossa ja kyllä, yhdellä herkkupäivällä voi saada syötyä koko viikon kalorivajeen edestä melkein.
Jos ylipainoa on noin runsaasti, tekee fyysistä työtä ja kävelee tunnin päivässä (voi olla esim. työmatka, jolloin se on aina säännöllinen), niin jo 1900 kcal päivässä laihduttaa tuon puoli kiloa viikossa. 1400 kcal on omiaan vaan lisäämään niitä syömishimoja. Ennemmin söisin kunnolla vähäkalorista ruokaa ja jättäisin sokerit ja sipsit pois kokonaan. Niitä syödään sitten juhlissa.
Juu, ajoin takaa, että voi hyvin olla, että 2200kcal on se määrä, jolla paino pysyy samana. Painonpudotus on myös pitkäjänteistä, ja tulokset näkyvät vasta pidemmän ajan jälkeen, kun sitä tavoitellaan maltillisesti. Ja totta sekin, että 1400kcal on ihan naurettavan pieni määrä, minkä vuoksi ns. sallittua kalorimäärää kasvatankin liikkumalla. Enkä tod. jaksaisi laskea suupaloja vuodesta toiseen, mutta otin pienen tsempin ennen kuin tilanne karkaa käsistä.
Aamupala
Muroja ja leipää
-Miksi molempia? Syö muroja TAI leipää niin ei tule niin suuri kalorimäärä
Lounas
Kolmioleipä, pulla ja päärynä
-Pulla ei ole mitään kunnon ruokaa, syö lounaalla enemmän kunnon ruokaa, ei pelkästään kolmioleipä. SIlloin ei tarvi illalla ahmia niin paljon jos syöt kunnon lounaan.
Päivällinen
Riisiä, kanaa, salaattia
-Ok
Iltapala
Muroja ja leipää
-Ihan turha ateria, 3 ateriaa päivässä riittää, jätä iltapala pois. Vaikea uskoa että oikeasti tulee nälkä ennen nukkumaanmenoa jos riisiä, kanaa jne päivälliseksi. Nukkuessa ei kuluta juuri energiaa joten nuo iltapalat varastoituu läskiksi.
Itse olen laihduttanut 40kg joten jotain tietämystä löytyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan suunnilleen saman pituisia ja painan puolet siitä mitä sinä. Kerron sulle mitä itse syön päivässä, toivottavasti tästä on apua.
Aamiainen: smoothie, johon tulee yksi banaani, n. 70g mansikoita, 50g mustikoita, n. 15g maapähkinävoita ja 15g hamppuproteiinijauhetta. Nesteeksi vettä.
Lounas: yleensä kolme vaihtoehtoa, kreikkalainen salaatti (siihen 50g fetajuustoa ja max 10 oliivia), ei kastiketta
TAI
Kaurapuuroa (hiutaleita 40g), siihen voisilmä max 10g, ”jälkkäriksi” n. 100g rahkaa ja marjoja
TAI
N. 100g proteiinia (itse käytän tofua, mutta voit laittaa kalaa, kanaa tai kalkkunaa), 300g wok-vihanneksia ja n. 70g riisiä (keitettynä punnittu).Päivällinen: enimmäkseen vihreitä vihanneksia, mutta myös se proteiinin lähde n. 100g. Pastaa voit keittää kaveriksi n. 40g (kuivana punnittu). Jos paistat vihannekset pannulla, käytä n. teelusikallinen oliiviöljyä paistamiseen.
Jos nälkä yllättää, otan omenan tai proteiinivanukkaan välipalaksi. Kirsikkatomaatit on myös ihania välipalaksi, ja niitä voi huoletta popsia vaikka rasiallisen jos nälkä ei pysy kurissa.
Sinuna tosiaan jättäisin ne murot syömättä, ja sitä leipää ei kannata syödä, koska leivänpäällisissä on oikeasti tosi paljon rasvaa. Tsemppiä, laihduttaminen on tosi rankkaa!
No sinulla on kyllä ankea ja niukka ruokavalio! Tuollainen sopii ihmiselle, jolle nimenomaan hoikkuus on ensisijainen tavoite ja joka on valmis kovaan itsekuriin. Useimmille riittää kuitenkin ihan se, että on normaalipainoinen. Ap:lle tämä olisi noin 60 kiloa. Alle 50-kiloiseksi laihduttaminen tuskin on ap:lle realistinen tavoite, eikä tarvitsekaan olla.
Ei tällainen minusta kovaa itsekuria vaadi. Syön näin, koska se on helppoa ja mielestäni maukasta. Se ruokien punnitseminen ei ole vaikeaa, jäänyt tavaksi siitä kun pudotin painoa. Se kaloreiden laskeminen on ihan oikeasti tosi iso osa laihduttamista.
Enkä nyt sanonut että ap:n pitäisi laihduttaa alle 50-kiloiseksi, mutta siis annoin esimerkin ruokavaliosta jolla paino takuulla lähtee putoamaan (ja miten se pysyy pois).
Miksi sinä tyttö hyvä tankkaat (huonoja) hiilihydraatteja noin jumalattoman paljon?
Tiedättekö te, että ne hiilihydraatit = sokerit? Tarkoitan sitä, että oli se nyt mikä tahansa hiilihydraatti, sokeri, vilja, leipä, muro, jäätelö jne, se käyttäytyy ihan samalla tavalla teidän elimistössä. Elimistö kykenee käsittelemään noin 5g hiilaria kerrallaan, kaikki sen yli menevä muuttuu rasvaksi vaikka mitä tekisitte, vaikka kalorivaje olisi miljoona.
Jos haluaa laihtua, kaikkein järkevintä on siis rajoittaa syömäänsä hiilihydraattimäärää.
Vierailija kirjoitti:
En edes tiennyt, enkä voi ymmärtää että joku aikuinen ihminen syö MUROJA?? Siis pitää niitä syötävönä ja sopivana päivän aloittamiseen aamiaisena?? Aivan älytöntä. Että jospa vaihtaisit ne vaikka Reissumies-leipäviipaleen aamulla.
Kolmioleipiä ei pitäisi olla edes myytävänä mistään, kenellekään. Ihan höttöä.Ja miten kukaan sun mitoilla syödä pullaa?? Ei käy järkeen.
T. 168cm ja 82kg.
Näköjään sullekin sitä leipää menee liikaa. Ruisleivässä on ihan järjetön määrä kaloreita.
Ai, minä taas olen laihtunut PVpisteillä 3 viikossa yli 3kiloa.
Olen laihduttanut kahdessa kuukaudessa lähes kymmenen kiloa.
Tyypillinen ateria on koostunut seuraavista:
Salaatti tai mikrossa kuumennetut pakastevihannekset.
Raejuustoa
Purkki tonnikalapaloja öljyssä tai milloin mitenkin maustettuna tai noin 200-300g kylmäsavulohta
2-3 ateriaa päivässä. Nälästä ei ole tarvinnut kärsiä.
Täällä nainen 158cm ja 55kg. Lähdin hiljattain laihduttamaan ylimääräistä läskiä pois. Aluksi laskin vähän kaloreita. Ennen söin 2500-3000 kaloria päivässä, mutta nyt ilmeisesti iän takia alkoi muutamana viimeisimpänä vuonna kertyä läskiä vaikka koskaan ennen en ole lihonut. Painoa oli salakavalasti tullut noin 9kg lisää ja silloin havahduin, että jotain on tehtävä. Aiemmin paino seilannut 46-52kg välillä mikä oli ok.
Kuurin alussa söin noin 1600 kaloria päivässä ja tuntui, että kuolema tulee. Paino tippui 57 kilosta 54 kiloon ja lasku hidastui.
Aloitin tekemään lihastreeniä 3 kertaa viikossa ja lopetin kurinalaisen syömisen. Liian tiukat kalorit ei sopinut. Punttitreenillä paino nousi taas pari kiloa, mutta mitat kaventui hieman eli oikea suunta kumminkin.
Tällä hetkellä paino 55kg. Treeni kolme kertaa viikossa ja päivän ruuat esimerkiksi seuraavanlaiset:
- aamupala kaurapuuro ja kourallinen marjoja sekä 200g rahkaa + kahvi
- lounas pari desiä keitettyä riisiä ja Kana pihvi tai kaalilaatikkoa, jälkkäriksi marjarahka jossa ripaus sokeria
-välipala omena ja kourallinen pähkinöitä
-päiväruoka vastaavanlainen kuin lounas tai vaikka pihvi ja salaattia
-iltapala rahkaa tai raejuustoa sekä kasviksia.
Kerran pari viikossa syön jäätelöä tai pullaa.
Näin paino tuntuu tippuvan pikkuhiljaa eikä ole sellainen olo, että nääntyy nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Täällä nainen 158cm ja 55kg. Lähdin hiljattain laihduttamaan ylimääräistä läskiä pois. Aluksi laskin vähän kaloreita. Ennen söin 2500-3000 kaloria päivässä, mutta nyt ilmeisesti iän takia alkoi muutamana viimeisimpänä vuonna kertyä läskiä vaikka koskaan ennen en ole lihonut. Painoa oli salakavalasti tullut noin 9kg lisää ja silloin havahduin, että jotain on tehtävä. Aiemmin paino seilannut 46-52kg välillä mikä oli ok.
Kuurin alussa söin noin 1600 kaloria päivässä ja tuntui, että kuolema tulee. Paino tippui 57 kilosta 54 kiloon ja lasku hidastui.
Aloitin tekemään lihastreeniä 3 kertaa viikossa ja lopetin kurinalaisen syömisen. Liian tiukat kalorit ei sopinut. Punttitreenillä paino nousi taas pari kiloa, mutta mitat kaventui hieman eli oikea suunta kumminkin.
Tällä hetkellä paino 55kg. Treeni kolme kertaa viikossa ja päivän ruuat esimerkiksi seuraavanlaiset:
- aamupala kaurapuuro ja kourallinen marjoja sekä 200g rahkaa + kahvi
- lounas pari desiä keitettyä riisiä ja Kana pihvi tai kaalilaatikkoa, jälkkäriksi marjarahka jossa ripaus sokeria
-välipala omena ja kourallinen pähkinöitä
-päiväruoka vastaavanlainen kuin lounas tai vaikka pihvi ja salaattia
-iltapala rahkaa tai raejuustoa sekä kasviksia.Kerran pari viikossa syön jäätelöä tai pullaa.
Näin paino tuntuu tippuvan pikkuhiljaa eikä ole sellainen olo, että nääntyy nälkään.
Porkkanoita napostelen myös jos meinaa hiukoa.
T. 168cm ja 82kg.