MIKSI EN laihdu? 157cm/98kg
Tässä tämän päivän ruoat
Aamupala
Muroja ja leipää
Lounas
Kolmioleipä, pulla ja päärynä
Päivällinen
Riisiä, kanaa, salaattia
Iltapala
Muroja ja leipää
Teen fyysistä työtä ja käyn 1h kävelylenkeillä päivittäin.
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö te, että ne hiilihydraatit = sokerit? Tarkoitan sitä, että oli se nyt mikä tahansa hiilihydraatti, sokeri, vilja, leipä, muro, jäätelö jne, se käyttäytyy ihan samalla tavalla teidän elimistössä. Elimistö kykenee käsittelemään noin 5g hiilaria kerrallaan, kaikki sen yli menevä muuttuu rasvaksi vaikka mitä tekisitte, vaikka kalorivaje olisi miljoona.
Jos haluaa laihtua, kaikkein järkevintä on siis rajoittaa syömäänsä hiilihydraattimäärää.
Enpä tiedä. Olen seurannut sovelluksella omia syömisiäni muutaman viikon ja huomannut, että rasvaa tulee nautittua paljon, vaikkei söisikään päivän aikana omasta mielestään kuin hiilareita. Hiilarit sen sijaan jäävät lähes päivittäin tavoitteesta. Ainakin itse laihdun parhaiten rasvan määrää rajoittamalla. Rasvaa tulee ruokavaliosta erittäin helposti liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen laihduttanut kahdessa kuukaudessa lähes kymmenen kiloa.
Tyypillinen ateria on koostunut seuraavista:
Salaatti tai mikrossa kuumennetut pakastevihannekset.
Raejuustoa
Purkki tonnikalapaloja öljyssä tai milloin mitenkin maustettuna tai noin 200-300g kylmäsavulohta
2-3 ateriaa päivässä. Nälästä ei ole tarvinnut kärsiä.
Hassua miten toimiva ja ravitseva ruokavalio saa alapeukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö te, että ne hiilihydraatit = sokerit? Tarkoitan sitä, että oli se nyt mikä tahansa hiilihydraatti, sokeri, vilja, leipä, muro, jäätelö jne, se käyttäytyy ihan samalla tavalla teidän elimistössä. Elimistö kykenee käsittelemään noin 5g hiilaria kerrallaan, kaikki sen yli menevä muuttuu rasvaksi vaikka mitä tekisitte, vaikka kalorivaje olisi miljoona.
Jos haluaa laihtua, kaikkein järkevintä on siis rajoittaa syömäänsä hiilihydraattimäärää.
Enpä tiedä. Olen seurannut sovelluksella omia syömisiäni muutaman viikon ja huomannut, että rasvaa tulee nautittua paljon, vaikkei söisikään päivän aikana omasta mielestään kuin hiilareita. Hiilarit sen sijaan jäävät lähes päivittäin tavoitteesta. Ainakin itse laihdun parhaiten rasvan määrää rajoittamalla. Rasvaa tulee ruokavaliosta erittäin helposti liikaa.
Se mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle. Itse kamppailin painon kanssa kunnes jätin kalorinkyttäämisen kokonaan ja aloin vahtia hiilareita. Muutamassa kuukaudessa -20kg ja kiloakaan ei ole tullut takaisin.
Nykyään ei edes maistu yhtään makea tai vehnä.
Ei aikuisen ihmisen tarvitse syödä kolmea kertaa päivässä enempää. On hyvä opetella sietämään nälkää.
Aamupalaa en syö, joskus joku kinkkusiivu tai banaani tai omena, lounaaksi perusruokaa, pääasiassa keittoa, kasviksia ja jotain protskua, illalla sitten mitä huvittaa, mutta vain yhden aterian. Jos nyt valvon yli puolenyön, syön jotain vielä lisäksi jos on nälkä. En erityisesti välttele mitään, mutta pidän annoskoot maltillisina ja siedän oikein hyvin pientä nälkää. Hyvä kikka on olla syömättä hiilareita ja lihaa samalla lautasella.
Parissa vuodessa -20 kiloa. Alkuun laitoin kaiken syömäni kalorilaskuriin ekan kuukauden ajan, oppi nopeasti, mitä kannattaa syödä, jotta maksimoi ruoan määrän vs. kalorit. Kyllä siinä sitten miettii syökö parsakaalia puoli lautasellista vai pienen läjän pastaa.
Kymmeneen kiloon meni puolisen vuotta, sen jälkeen paino pysyi samana toisen puolisen vuotta, koska en viitsinyt enää ajatella asiaa, mutta selkeästi olin oppinut syömään oikein. Nyt pidän taas pientä kalorivajetta, paino tippuu tasaisesti kilon kaksi kuukaudessa.
Laihdu ei, ellei syö vähemmän kuin kuluttaa. En syö juuri lainkaan sokeria enkä juo muuta kuin kahvia, vettä ja alkoholia. Pitää siis muuttaa tapojaan pysyvästi.
Kannattaa muistaa, että nopea laihtuminen hyvin usein johtaa myös nopeaan lihomiseen kun palaa takaisin entiseen. Maltilla saa pysyvämpiä tuloksia, ihokin pysyy paremmin kutistumisessa mukana.
Ensimmäinen kuukausi muutosta on todellakin vaikea ja nälkä on koko ajan, mutta kun jaksaa sen yli itsekurilla niin homma helpottuu kummasti.
Ap. Murot pois. Lisää tuoreita kurkkuja ja tomaatteja.
Wau miten pysyt noissa mitoissa? Ite en syö ollenkaan lämmintä ruokaa joka päivä vaan joskus ja vaan välipalana jonkin sämpylän, jossa välissä margariinia, vitamiineja, hedelmää tai jotain. Monilla kavereilla on sama, ei joka päivä mitään lämmintä ruokaa. Syön ainakin kerran viikossa lämmintä ruokaa, koska oon itelle luvannu, että voin syödä mitä vaan lämmintä ruokaa kerran viikossa ja tavallisesti syön sen jossain missä on muitakin enkä yksin syö vaan muiden kanssa esimerkiksi ulkona. Proteiinipatukkaa syön joka päivä. Proteiinipatukka ei ole suklaapatukka. Vähän kun nutrais kait. Ite laihtunut koosta 158 cm kun haukuttiin kokoon "vitun ruma läski" ja "että oon tosi iso" 146/152 cm lasten kokoon. Olin vähän ruuan takia levossa kaksi viikkoa ja liikuntakiellossa vähän aikaa sitten. Koko elämä odottaa, että "en olisi niin läski." Ootan, että elämä alkaa "ei läskinä". En kai edes lihonnu, mutta kiusaaminen ja syrjintä pahentui kai. Ei oteta mukaan mihinkään. Liian ruma jne. Kokoajan vertaillaan muihin, että olen liian vaan li-ha-va. :(
Niin kertokaa nyt, että miten sitä ruokaa mahtuu sinne menemään? Mehuina menee kaloreita, sen ymmärrän, mutta ruoka, miten sinne mahtuu sitä ruokaa menemään? Waude miten pystyt painaa 100 kg ? Jotkut voi haluta olla iso kokoisia ja ei haluu edes laihuttaa. Voi olla kaunis. Mua vaan haukutaan lihavaksi ja painostetaan laihuttaa yhä enemmän ja enemmän. Kerään kaloreita, kaikki mehut jne. enkä laihuta aktiivisesti. Olen päihteetön. Haukkuminen vie ruokahalut, mutta ostan silti proteiinipatukkaa mielellään vitaminoitu, mutta sitten se on se nutriletin patukka. :( Ruoka maistuu, jos sitä kehtaa syödä. Eikä ole noloa.
Vierailija kirjoitti:
Aamupala
Muroja ja leipää päivä 1-Miksi molempia? Syö muroja TAI leipää niin ei tule niin suuri kalorimäärä
Lounas
Kolmioleipä, pulla ja päärynä päivä 2-Pulla ei ole mitään kunnon ruokaa, syö lounaalla enemmän kunnon ruokaa, ei pelkästään kolmioleipä. SIlloin ei tarvi illalla ahmia niin paljon jos syöt kunnon lounaan.
Päivällinen
Riisiä, kanaa, salaattia päivä 3-Ok
Iltapala
Muroja ja leipää päivä 1-3 tai päivä 4Mut tää on puolen viikon menu, jos lisätään vesi ja hedelmä, täähän on miehen ruokavalio? :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raejuustoa
Purkki tonnikalapaloja öljyssä tai milloin mitenkin maustettuna tai noin 200-300g kylmäsavulohta
Hassua miten toimiva ja ravitseva ruokavalio saa alapeukkuja.
Toimiva tuo saattaa ollakin, mutta ei suinkaan ravitseva.
Yritätkö tsempata, jotta et laihdu lisää? Tosi hyvä, varmaan vaatii paljon kovaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Aamupalaksi vaikka puuroa ja sekaan marjoja/banaania/mantelirouhetta/pähkinärouhetta. Jotain lisäksi jotta pitää nälkää. Myös raejuusto ok. aika
paljon ruokaa
Lounas esimerkiksi salaatti jollain proteiinilla, vaikka kana. Kastikkeena luraus oliiviöljyä.
ei öljyllä, mutta ehkä kanaa
Välipalaksi sokeroimaton jugurtti N. 100 gr (esimerkiksi kreikkalainen tai turkkilainen) marjoilla ja pähkinärouheella. Tai rahka.
rankkaa, pähkinöitäkin :(
Illallinen kanaa ja kasviksia (älä kuorruta bernais-kastikkeella)
ok. oon samaa mieltä eli ei kastiketta.
Iltapala puuro tai hedelmä tai jugurtti/rahka marjoilla tms. pientä
todella paljon ruokaa, monipuolista ja kerran viikossa tämä? Tässähän on lämmin ruoka ja iltapala ja koko ajan ruokaa. Muuten laihutat? Tai tsemppaat eli yrität syödä paljon. Pystytkö tähän joka päivä? Tosi hyvä, jos oikeesti syöt näin paljon ruokaa.
Jotain tämän tapaista syön itse, olen 156cm ja painan n.44kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan suunnilleen saman pituisia ja painan puolet siitä mitä sinä. Kerron sulle mitä itse syön päivässä, toivottavasti tästä on apua.
Aamiainen: smoothie, johon tulee yksi banaani, n. 70g mansikoita, 50g mustikoita, n. 15g maapähkinävoita ja 15g hamppuproteiinijauhetta. Nesteeksi vettä.
Lounas: yleensä kolme vaihtoehtoa, kreikkalainen salaatti (siihen 50g fetajuustoa ja max 10 oliivia), ei kastiketta
TAI
Kaurapuuroa (hiutaleita 40g), siihen voisilmä max 10g, ”jälkkäriksi” n. 100g rahkaa ja marjoja
TAI
N. 100g proteiinia (itse käytän tofua, mutta voit laittaa kalaa, kanaa tai kalkkunaa), 300g wok-vihanneksia ja n. 70g riisiä (keitettynä punnittu).Päivällinen: enimmäkseen vihreitä vihanneksia, mutta myös se proteiinin lähde n. 100g. Pastaa voit keittää kaveriksi n. 40g (kuivana punnittu). Jos paistat vihannekset pannulla, käytä n. teelusikallinen oliiviöljyä paistamiseen.
Jos nälkä yllättää, otan omenan tai proteiinivanukkaan välipalaksi. Kirsikkatomaatit on myös ihania välipalaksi, ja niitä voi huoletta popsia vaikka rasiallisen jos nälkä ei pysy kurissa.
Sinuna tosiaan jättäisin ne murot syömättä, ja sitä leipää ei kannata syödä, koska leivänpäällisissä on oikeasti tosi paljon rasvaa. Tsemppiä, laihduttaminen on tosi rankkaa!
Minkälaista elämää te oikein elätte te ihmiset jotka ehditte ja jaksatte grammailemaan kaikki aterianne?
Ahdistavaa!
Minä pysyin hoikkana itsestään 30 ikävuoteen asti. Sen jälkeen alkoi tulla kiloja vaikka kuinka jätin herkkuja pois verrattuna entiseen elämään. Sitten ostin keittiövaa'an ja otin ylös kalorit muutamista peruselintarvikkeista ja perusmääristä joita käytän, ja aloin laskea päivittäisen kalorien saannin. Ei niitä tarvi loppuelämää laskea, oppii kyllä nopeasti ulkoa ne tavalliset.
Ikävä tosiasia on, että leivät, pastat, juustot ja sokeriherkut ovat entistä elämää. Herkuttelen joillain näistä kyllä pari kertaa kuussa. Muuten samankaltainen ruokavalio kuin tällä kommentoimallasi.
Vaikka hoikkana näillä eväillä pysynkin niin ulkonäkö ei ole minulle tärkein, vaan se miltä kehossa tuntuu. Ylimääräiset kilot eivät tunnu minulle hyvältä: en pidä siitä että maha ja kyljet ovat tiellä kun kyykistyn tai venyttelen ja hölskyy kun liikun. Olen myös sitä pirteämpi mitä paremmin syön.
N40
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä laihdu, jos:
Aamupala 500g muroja ja 8 leipää
Lounas Kolmioleipä, pulla 200g ja päärynä
Päivällinen 1500g riisiä, 3 kanaa ja salaattia
Iltapala 500g muroja ja 8 leipää
Hyvä provo.
ja 8 leipää 2 päivän ruuat ja vettä
yli viikon ruuat
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä syöt muroja ja leipää ja pullaa, jos haluat laihtua?
Tämähän on erittäin yleistä, että nämä "laihduttajat" mättävät hirveitä määriä leipää ja muuta hiilihydraattia ja sitten ihmetellään kun ei laihdu millään. Tässä lienee osittain takana nämä suomalaiset "suositukset", että ilman leipää ja perunaa ihminen kuolee hyvin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Raejuustoa
Ruokavaliosi on siis:
Raejuustoa
tonnikalaa
Raejuustoa
kalaa
Raejuustoa
kanaa
Kerran päivässä toi yksi setti 1 kpl ja ei aina kalaa ehkä useammassa erässä toi ei 2-3 kertaa päivässä ja jokin hedelmä, ei ehkä tarvi hedelmää niin runsas setti
2-3 on miehille tämä on miesten ei naisten eli isojen äijien rusentava ruokavalio :( eli ns. jargonilla mörssäät eli tosi paljon, toisaalta kasviksia ja proteiinia tosi paljon
Lihastreeni myös tärkeää. Lihas kuluttaa kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan suunnilleen saman pituisia ja painan puolet siitä mitä sinä. Kerron sulle mitä itse syön päivässä, toivottavasti tästä on apua.
Aamiainen: smoothie, johon tulee yksi banaani, n. 70g mansikoita, 50g mustikoita, n. 15g maapähkinävoita ja 15g hamppuproteiinijauhetta. Nesteeksi vettä.
Lounas: yleensä kolme vaihtoehtoa, kreikkalainen salaatti (siihen 50g fetajuustoa ja max 10 oliivia), ei kastiketta
TAI
Kaurapuuroa (hiutaleita 40g), siihen voisilmä max 10g, ”jälkkäriksi” n. 100g rahkaa ja marjoja
TAI
N. 100g proteiinia (itse käytän tofua, mutta voit laittaa kalaa, kanaa tai kalkkunaa), 300g wok-vihanneksia ja n. 70g riisiä (keitettynä punnittu).Päivällinen: enimmäkseen vihreitä vihanneksia, mutta myös se proteiinin lähde n. 100g. Pastaa voit keittää kaveriksi n. 40g (kuivana punnittu). Jos paistat vihannekset pannulla, käytä n. teelusikallinen oliiviöljyä paistamiseen.
Jos nälkä yllättää, otan omenan tai proteiinivanukkaan välipalaksi. Kirsikkatomaatit on myös ihania välipalaksi, ja niitä voi huoletta popsia vaikka rasiallisen jos nälkä ei pysy kurissa.
Sinuna tosiaan jättäisin ne murot syömättä, ja sitä leipää ei kannata syödä, koska leivänpäällisissä on oikeasti tosi paljon rasvaa. Tsemppiä, laihduttaminen on tosi rankkaa!
Minä en eläisi noin vähäisellä rasvan määrällä. Olen hoikka mies (172 cm ja 60 kg) ja syön reilusti rasvaa, oliiviöljyä menee noin puoli litraa viikossa ja oikeaa voita ehkä paketillinen (500 grammaa) viikossa, tähän lisäksi sitten reilut kimpaleet rasvaista juustoa. Syön myös paljon kasviksia (en perunoita, koska ne ovat aivan turhaa tärkkelystä), lihaa erittäin harvoin, sillä se usein ällöttää. Kalaa syön viikoittain. Leipääkin syön, mutta en todellakaan suomalaisten suositusten mukaan ja en muun ruuan kanssa, pastaa hyvin harvoin. Linssejä syön myös usein. Teen ruumiillista työtä ja hyvin jaksan touhuta näillä eväillä.
Tää on taas joku läskivihaajan provo. Pyrkimys saada ihmiset pitämään läskejä tyhminä.
Kaikki muut ruuat päin honkia paitsi tuo kana, riisi ja salaatti. Ota vaikka netistä joku gfg ruokavalio tms. Jos olet siinä uskossa että murot on jotain ihmisen ruokaa.
Ootteko syöny lounaan? Mitä söitte? Haluisin tietää mitä te muut ootte syöny, on kivaa kuitenkin tietää, millaisia vaihtoehtoja on, vaikka en ite syö lounasta. Ite oon juonu puoli kuppia kahvia. Menin melkein ostamaan jotain syötävää mutta jätin väliin. Ilta tulee pian ja sitten voi taas syödä vähän jotain. Ei koko ajan, vaikka syöminen on mukavaa niin ihmiset voi olla tosi raakoja ruuan suhteen niin parempi että en syö, heti tulee sanomista, arvostelua, on ollut haukkumista ja pyydetty, että en syö, oon pieni kokoinen, toisaalta on annettu ymmärtää, että jokainen mahtuu pieniin kokoihin ja aina vaan laihempi ja laihempi, että ei ole mitään arvoa vaan "läski se sieltä lyllertää" :( Pitäis syödä niin voisi liikkuu enemmän mutta emmä tiiä. Se on sitä vihaa siellä ruokahuoneessa, jota saa itteen, kun sine vie ruuan, joten en syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on "muroja ja leipää", esimerkiksi?
Kulhollinen muroja ja 1 sämpylä
Kuiviltaanko ne murot vedät?
Mitä muroja ne muuten on, jotain sokerihuurrettuja vai?
Oletko sinkku? Jos olet, olet noilla mitoilla juuri se nainen mitä etsin. Ah! Mistä teidät löytäis? M 34v