Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI EN laihdu? 157cm/98kg

Vierailija
21.10.2019 |

Tässä tämän päivän ruoat

Aamupala
Muroja ja leipää

Lounas
Kolmioleipä, pulla ja päärynä

Päivällinen
Riisiä, kanaa, salaattia

Iltapala
Muroja ja leipää

Teen fyysistä työtä ja käyn 1h kävelylenkeillä päivittäin.

Kommentit (182)

Vierailija
41/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vaan lihon samanlaisissa mitoissa. Tässä tämän päivän syömiset:

- Kahvia varmaan 10 kuppia, rasvatonta maitoa ehkä 3dl niissä, ei sokeria

- pieni annos makaronilaatikkoa lounaaksi, oikeasti yksi kauhallinen kukkupäällä, ei todellakaan mikään iso annos, ketsuppi ja vesi kaverina

- lapsen loput pyttipannusta, ehkä noin kolme ruokalusikallista

- pienehkö pala porkkanakakkua

- kaksi omenaa

Tiedän, porkkanakakku typeryyttä ja pyttipannu lihottavaa, mutta kaikesta huolimatta kokonaismäärä ei ole kauhean iso ja silti vaan paino hilautuu koko ajan ylöspäin. En odotakaan laihtuvani tuolla, mutta kun lihon.

Kannattaisko lisätä liikuntaa?

Vierailija
42/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan suunnilleen saman pituisia ja painan puolet siitä mitä sinä. Kerron sulle mitä itse syön päivässä, toivottavasti tästä on apua.

Aamiainen: smoothie, johon tulee yksi banaani, n. 70g mansikoita, 50g mustikoita, n. 15g maapähkinävoita ja 15g hamppuproteiinijauhetta. Nesteeksi vettä.

Lounas: yleensä kolme vaihtoehtoa, kreikkalainen salaatti (siihen 50g fetajuustoa ja max 10 oliivia), ei kastiketta

TAI

Kaurapuuroa (hiutaleita 40g), siihen voisilmä max 10g, ”jälkkäriksi” n. 100g rahkaa ja marjoja

TAI

N. 100g proteiinia (itse käytän tofua, mutta voit laittaa kalaa, kanaa tai kalkkunaa), 300g wok-vihanneksia ja n. 70g riisiä (keitettynä punnittu).

Päivällinen: enimmäkseen vihreitä vihanneksia, mutta myös se proteiinin lähde n. 100g. Pastaa voit keittää kaveriksi n. 40g (kuivana punnittu). Jos paistat vihannekset pannulla, käytä n. teelusikallinen oliiviöljyä paistamiseen.

Jos nälkä yllättää, otan omenan tai proteiinivanukkaan välipalaksi. Kirsikkatomaatit on myös ihania välipalaksi, ja niitä voi huoletta popsia vaikka rasiallisen jos nälkä ei pysy kurissa.

Sinuna tosiaan jättäisin ne murot syömättä, ja sitä leipää ei kannata syödä, koska leivänpäällisissä on oikeasti tosi paljon rasvaa. Tsemppiä, laihduttaminen on tosi rankkaa!

No sinulla on kyllä ankea ja niukka ruokavalio! Tuollainen sopii ihmiselle, jolle nimenomaan hoikkuus on ensisijainen tavoite ja joka on valmis kovaan itsekuriin. Useimmille riittää kuitenkin ihan se, että on normaalipainoinen. Ap:lle tämä olisi noin 60 kiloa. Alle 50-kiloiseksi laihduttaminen tuskin on ap:lle realistinen tavoite, eikä tarvitsekaan olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinin puute ainakin.

Vierailija
44/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan sama tuleeko kalorit hiilarista vai rasvasta, molempia jos syö liikaa niin ei laihdu.

ekana kannattaa opetella syömään vähemmän kuin kuluttaa ja jos sit ei paino ala tippua niin lääkäriin kannattaa mennä.

No ei ole sama todellakaan.

Et voi lihoa pelkästään rasvaa syömällä.

Lisäksi pelkkää proteiinia syömällä kuolee.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Proteiinimyrkytys

eli jos syö 3000 kaloria hiilaria niin lihoo, mutta jos syö saman määrän rasvasta niin ei liho?

ja proteiinista nyt ei ollukaan puhe

Vierailija
45/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

155 cm ja 80kg 6 viikkoa nutri - 20kg

Paino tippunut siitä jopa 50kg mutta se ihan juoksulenkkien ansiosta.

Nyt ei ole tarvinnut nutrata ja paino pysynyt jo alle 60kg alla tiukkiskuurista ettei ole pompsahtanut takasin 80kg.

Syön hedelmiä ja lenkkeilen. Olen kiitollinen tuosta - 20kg nutri kuurista minkä tein.

Vierailija
46/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- pieni annos makaronilaatikkoa lounaaksi, oikeasti yksi kauhallinen kukkupäällä, ei todellakaan mikään iso annos, ketsuppi ja vesi kaverina

- kaksi omenaa

Tiedän, porkkanakakku typeryyttä ja pyttipannu lihottavaa, mutta kaikesta huolimatta kokonaismäärä ei ole kauhean iso ja silti vaan paino hilautuu koko ajan ylöspäin. En odotakaan laihtuvani tuolla, mutta kun lihon.

mä kävisin sinuna lääkärissä JOS oikeasti syöt tuonverran joka päivä ja et laihdu.

Vierailija
47/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan sama tuleeko kalorit hiilarista vai rasvasta, molempia jos syö liikaa niin ei laihdu.

ekana kannattaa opetella syömään vähemmän kuin kuluttaa ja jos sit ei paino ala tippua niin lääkäriin kannattaa mennä.

eli jos syö 3000 kaloria hiilaria niin lihoo, mutta jos syö saman määrän rasvasta niin ei liho?

Kyllä näin ,rasvasolujen kasvaminen kun tarvitsee insuliinia.

Kokeile montako pakettia voita pystyt syömään vaikkapa viikossa.

Vierailija
48/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi vaikka puuroa ja sekaan marjoja/banaania/mantelirouhetta/pähkinärouhetta. Jotain lisäksi jotta pitää nälkää. Myös raejuusto ok.

Lounas esimerkiksi salaatti jollain proteiinilla, vaikka kana. Kastikkeena luraus oliiviöljyä.

Välipalaksi sokeroimaton jugurtti N. 100 gr (esimerkiksi kreikkalainen tai turkkilainen) marjoilla ja pähkinärouheella. Tai rahka.

Illallinen kanaa ja kasviksia (älä kuorruta bernais-kastikkeella)

Iltapala puuro tai hedelmä tai jugurtti/rahka marjoilla tms. pientä

Jotain tämän tapaista syön itse, olen 156cm ja painan n.44kg

Vierailija
49/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on "muroja ja leipää", esimerkiksi?

Nuo määrät kannattaa kirjata Finelin ilmaiseen ruokapäiväkirjaan. Sen avulla oppii hyvin nopeasti hahmottamaan mistä ne kalorit tulevat.

Vierailija
50/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan suunnilleen saman pituisia ja painan puolet siitä mitä sinä. Kerron sulle mitä itse syön päivässä, toivottavasti tästä on apua.

Aamiainen: smoothie, johon tulee yksi banaani, n. 70g mansikoita, 50g mustikoita, n. 15g maapähkinävoita ja 15g hamppuproteiinijauhetta. Nesteeksi vettä.

Lounas: yleensä kolme vaihtoehtoa, kreikkalainen salaatti (siihen 50g fetajuustoa ja max 10 oliivia), ei kastiketta

TAI

Kaurapuuroa (hiutaleita 40g), siihen voisilmä max 10g, ”jälkkäriksi” n. 100g rahkaa ja marjoja

TAI

N. 100g proteiinia (itse käytän tofua, mutta voit laittaa kalaa, kanaa tai kalkkunaa), 300g wok-vihanneksia ja n. 70g riisiä (keitettynä punnittu).

Päivällinen: enimmäkseen vihreitä vihanneksia, mutta myös se proteiinin lähde n. 100g. Pastaa voit keittää kaveriksi n. 40g (kuivana punnittu). Jos paistat vihannekset pannulla, käytä n. teelusikallinen oliiviöljyä paistamiseen.

Jos nälkä yllättää, otan omenan tai proteiinivanukkaan välipalaksi. Kirsikkatomaatit on myös ihania välipalaksi, ja niitä voi huoletta popsia vaikka rasiallisen jos nälkä ei pysy kurissa.

Sinuna tosiaan jättäisin ne murot syömättä, ja sitä leipää ei kannata syödä, koska leivänpäällisissä on oikeasti tosi paljon rasvaa. Tsemppiä, laihduttaminen on tosi rankkaa!

Minkälaista elämää te oikein elätte te ihmiset jotka ehditte ja jaksatte grammailemaan kaikki aterianne?

Ahdistavaa!

Vierailija
51/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sua auttaa alkuun vaan tiukka 4viikon nuttriletkuuri oot semmosissa mitoissa.. Jatka kävelyä lenkittäminen tukee ruumiin rakennetta paljon.

Alottaminenhan se rankkaa on mutta lopputulosta ajatellen tiukka nutri tekee jo elämänmuutoksen.

Lenkitin ja nutrasin alati 6 viikkoa - 20kg

Minäkin kannatan tuota Nutrilet-kuuria noin ylipainoiselle. Sillä saa nopeasti laihtumisen alkuun, ei ole niin toivotonta kuin muut menetelmät. Pari päivää kun kestää nälän tunnetta niin sitten alkaa helpottaa. Syön lisäksi välillä raejuusto-kurkkuraastesekotetta ja kananmunia myös. Olen saanut tuolla nutraamisella hyvin painoni laskemaan, sitten on helpompi siirtyä kevyeen ruokavalioon.

Vierailija
52/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin ,rasvasolujen kasvaminen kun tarvitsee insuliinia.

Kokeile montako pakettia voita pystyt syömään vaikkapa viikossa.

haluun kyl nähä miten laihdut kun syöt 3000 kaloria rasvaa. se on ihan sama mistä ne kalorit tulee, koska liikaa syömällä lihoo, oli sit kyse porkkanasta tai pullasta.

eri asia on, mitä ruoka-ainetta on helpoin syödä liikaa. ja kyllä mä ite sanosin et rasvaa on helpon syödä liikaa, koska esim 100g pähkinöitä on 500 kaloria kun taas 100g riisia on 350 kaloria ja 100g riisiä on oikeesti paljon.

Vierailija
53/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- kaksi omenaa

Ei yksi päivä vähillä kaloreilla mitään meinaa. Minusta kuulostaa että viikon muina päivinä on jotain pielessä. Ja jos juot jotain muuta kuin vettä päivän aikana niin siitä on aina hyvä aloittaa se korjausliike (aamukahvit toki jääköön, mutta ei millään kermalla). Jos rääkkäät itseäsi älyttömän vajailla kaloreilla pari päivää, niin kolmantena viimeistään hotkit kyllä vajeen kiinni. Eli pidä kirjaa viikon ajan vaikka osoitteessa fineli.fi (ilmainen). Joka suupalasta. Ettet pikkuisen nyt itseäsi huijaisi, että satakiloiseksi olet lihonut parilla lusikallisella pyttäriä.

Vierailija
54/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullaa, muroja, leipää? Millaisen tiedon perusteella koitat päästä ylimääräisestä rasvasta kehossasi (joksi hiilihydraatit muuttuu) eroon?

Vierailija
55/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kaksi omenaa

Kannattaisko lisätä liikuntaa?

Liikunta ei laihduta.

Vierailija
56/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman pituinen ja painan 43 kg. Tänään olen syönyt ensimmäisen kerran lounaalla keittoa, leivän ja kaksi siivua omenaa. Sen jälkeen illalla suklaata :D Älä ota musta mallia ainakaan. Sekä yli- että alipainoiset voi syödä epäterveellisesti (jos se jollekin tuli yllätyksenä).

Vierailija
57/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sun mies ei huomioi,stressi,selkä kipee, vaativan erikoisalan asiantuntijatyö,ferritiin,kilppari.

kyllä me syitä keksitään, koskaan ei ole syynä se hillitön syöminen.

Vierailija
58/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun päivän aterioista keskikokoisilla annoksilla tulee n. 2200kcal. Annokset ihmiset usein arvioi alakanttiin, joten voi olla enemmänkin. Itse olen samanmittainen ja pudotan painoa, päivän kalorit on 1400. Tällä tapaa painoa tippuu alle puolisen kiloa viikossa ja kyllä, yhdellä herkkupäivällä voi saada syötyä koko viikon kalorivajeen edestä melkein.

Vierailija
59/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt pullaa, kolmioleipiä, muroja ja laihdutat? Oikeesti? No nuo pois kasviksia ja hedelmiä tilalle, niin pääset alkuun.

Vierailija
60/182 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaisella määrällä lihot, niin sun pitää syödä vähemmän (ja laadukkaammin eli hiilarit vähemmäksi) että laihdut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan