Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi kiva tietää millä tavalla olen velvollinen heräämään tiettyyn aikaan :'D

Vierailija
17.10.2019 |

Vain siksi, että olen hakenut työssäoppimispaikkaa????? Mitään soittoaikaa ei ole sovittu etukäteen, mutta minä olen velvoitettu heräämään virka-aikaan lomalla, ihan vain jostain syystä :'D en todellakaan tiedä mistä syystä.

Kommentit (156)

Vierailija
81/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa vähän miettiä omaa ulosantiasi ja sitä, millaisen kuvan annat itsestäsi. Jos kommunikoit yritysten edustajien, mahdollisten tulevien työnantajiesi kanssa samoin kuin täällä, ei ole mikään ihme ettet saa paikkaa. Opettele perusasiat työnhausta, niin pääset jo paljon pidemmälle. Muista, että sekä harjoittelu- että työpaikkojen jaossa työnantaja on se, joka sanelee ja määrää tahdin.

On myös paikkoja, joissa opiskelija on ihminen siinä missä muutkin. En minä yksin veny ja vanu, jos minua kohtaan ei olla tippaakaan joustavia. Enkä pyydä keneltäkään anteeksi sitä, että nukun. En ole velvoitettu yhtään mihinkään siksi, että lähetin hakemuksen.

Vierailija
82/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu hyvä ihminen. Mene joogaan. Meditoi. Et voi hyvin. Kuulostaa siltä, että sinulle soittanut henkilö oli aika ammattitaidoton jolta puuttui myös käytöstavat. Sellaisia ihmisiä on. Älä suotta hermostu rakas ap :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti sanoit loman syyksi, ettet pääse haastatteluun?? Lomallahan juuri olisi aikaa ja pystyisi vapaasti sopimaan ajankohdan.

Vierailija
84/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti sanoit loman syyksi, ettet pääse haastatteluun?? Lomallahan juuri olisi aikaa ja pystyisi vapaasti sopimaan ajankohdan.

Kyllä minä voin ihan milloin tahansa sopia ajan haastatteluun. Koulu ei estä minua menemästä yhteenkään paikkaan. Meillä on joustavat aikataulut koululla eikä ketään kiinnosta, jos koulun sijasta menee haastatteluun.

Vierailija
85/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaset psykoosit siellä tänään. Mitä sä nyt edes öliset jostain seitsemältä tai kahdeksalta heräämisestä ylipäätään, jos se soitto on tullut kymmeneltä?

Työnantaja lienee kiitollinen, että et jaksanut vaivautua paikalle. :) Ja oikeasti itsekin rekryhommia tehneenä - valitettavasti tiettyyn paikkaan tarvitaan yleensä työntekijä tietyllä aikarajoitteella, joten jos olet avoimesti sanonut, että sinä et ajankohtana X pääse paikalle syystä Y, niin totta kai rekryäjä siirtyy seuraavaan hakijaan. 

Vierailija
86/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitte inttää vastaan ihan mitä ikinä haluatte, fakta on kuitenkin se, että ottamalla työssäoppijan yritys sitoutuu opettamaan häntä. Voitte lukea vaikka lakitekstejä aiheesta.

Onko kukaan väittänyt muuta? Yritys ei ole ottanut sinua työssäoppimaan, joten se ei ole sitoutunut mihinkään.

Enkä minä ole sitoutunut yhtään mihinkään lähettämällä hakemuksen. Joten mitä hittoa minun nukkumiseni kuuluu soittajalle?? Tuonkin puhelun aloituksen olisi voinut hoitaa normaalisti, eikä alkaa tenttaamaan että vastako heräsin.

Kumpikaan ei ollut sitoutunut. Alkuhaastattelu puhelimessa osoutti, ettei kannata jatkaa. Loppu hyvin.

Vierailija
87/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa vähän miettiä omaa ulosantiasi ja sitä, millaisen kuvan annat itsestäsi. Jos kommunikoit yritysten edustajien, mahdollisten tulevien työnantajiesi kanssa samoin kuin täällä, ei ole mikään ihme ettet saa paikkaa. Opettele perusasiat työnhausta, niin pääset jo paljon pidemmälle. Muista, että sekä harjoittelu- että työpaikkojen jaossa työnantaja on se, joka sanelee ja määrää tahdin.

On myös paikkoja, joissa opiskelija on ihminen siinä missä muutkin. En minä yksin veny ja vanu, jos minua kohtaan ei olla tippaakaan joustavia. Enkä pyydä keneltäkään anteeksi sitä, että nukun. En ole velvoitettu yhtään mihinkään siksi, että lähetin hakemuksen.

Se on hyvä että tiedostat ettei pelkästään sinun kuulu joustaa. Fakta on kuitenkin se että sinä et ole "venynyt ja vanunut" lainkaan. Työnantaja on viitsinyt soittaa sinulle jopa kaksi kertaa - usein soitto jää kertaan; sekä tarjota haastattelua. Sinä et vastannut ekaan puheluun ja haastattelusta kieltäydyit vaikkei sinulla ollut tärkeää estettä. Toisaalta ihmettelen missä välissä olisit alentunut menemään haastatteluun: jos et olisi "lomalla" niin olisitko mennyt kesken koulupäivän, vai miten ajattelit? Eikö työhaastatteluihin nyt noin yleensä (aina) mennä omalla vapaa-ajallaan?

Älä ihmettele miksi et saa tuolla tyylillä töitä, et vaikuta lainkaan yhteistyöhaluiselta.

Vierailija
88/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain mainitsin loman myös ihan tarkoituksella. Se oli keinoni ottaa selville kuinka he suhtautuvat siihen, etten suostu heti kaikkeen, vaan ehdotan itse jotain muuta ajankohtaa. Hyvinpä selvisikin, että väistin luodin. En halua edes ajatella millaista olisi olla työssäoppimassa paikassa, jossa edes haastatteluaikaa ei kyetä sopimaan molemmille käyväksi.

Vierailija
89/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve ap eli kivikissa! Haet näköjään vähän vaihtelua äiti- ja sukunimispämmäilyjen lomaan.

Vierailija
90/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä että tiedostat ettei pelkästään sinun kuulu joustaa. Fakta on kuitenkin se että sinä et ole "venynyt ja vanunut" lainkaan. Työnantaja on viitsinyt soittaa sinulle jopa kaksi kertaa - usein soitto jää kertaan; sekä tarjota haastattelua. Sinä et vastannut ekaan puheluun ja haastattelusta kieltäydyit vaikkei sinulla ollut tärkeää estettä. Toisaalta ihmettelen missä välissä olisit alentunut menemään haastatteluun: jos et olisi "lomalla" niin olisitko mennyt kesken koulupäivän, vai miten ajattelit? Eikö työhaastatteluihin nyt noin yleensä (aina) mennä omalla vapaa-ajallaan?

Älä ihmettele miksi et saa tuolla tyylillä töitä, et vaikuta lainkaan yhteistyöhaluiselta.

Ööö, ihan yhden kerran soitti ja minä soitin takaisin kun kerkesin. Mistä revit kaksi kertaa???

Minä en lähde lomalla minnekään haastatteluihin, mutta ilmaisin asian ystävällisesti ja kysyin käykö ensi viikko. Ei käynyt, ja sitten tyyppi ilmoitti että homma pitää unohtaa. Että voit ensi kerralla ottaa selvää asioista etkä alkaa jauhamaan p**kaa :D

Vierailija
91/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tosiaan outoa, että harjoittelu tyssää siihen jos haastattelu ei onnistu päivän varoitusajalla. Joko siellä paikassa ei ole homma ihan hanskassa, tai sitten jo puhelusta on voinut aistia, ettei henkilö ole sopiva.

Ihme että edes joku suostuu tajuamaan eikä leiki aivokuollutta muiden mukana :) Juu tosiaan menin vähän hiljaiseksi, kun tuosta noin vain ilmoitettiin että homma täytyy unohtaa ja morjens. Kyllä aika monissa paikoissa haastattelu voidaan sopia vaikka viikon päähän ilman mitään ongelmaa. Eikä minulta ole kukaan ikinä alkanut tenttaamaan, että olenko juuri herännyt. Se kun ei ventovieraalle kuulu pätkän vertaa ja siinä vaiheessa jo hälytyskello soi lujaa.

Miksi sinun on niin vaikea ymmärtää tämä asia? Sinulle ei sopinut heidän ehdottamansa haastatteluaika, heille taasen ei sopinut sinun ehdottamasi aika. Ilmeisesti heille oli tärkeää, että haastattelu ja koko rekryprosessi etenee nopealla aikataululla, siksi eivät halunneet lykätä haastattelua eivätkä ehdottaneet enää toista haastatteluaikaa. Miksi mielestäsi nimenomaan työpaikka on joustamaton, kun te toimitte tilanteessa samalla tavalla? Kumpikaan ei suostunut toisen ehdotukseen. Neuvottelut eivät aina tuota onnistunutta lopputulosta.

Vierailija
92/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä laitat tuon :`D -hymiön joka paikkaan? Tai käytät caps lockia? Etkö osaa keskustella asiallisesti?

Vierailija
93/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osittain mainitsin loman myös ihan tarkoituksella. Se oli keinoni ottaa selville kuinka he suhtautuvat siihen, etten suostu heti kaikkeen, vaan ehdotan itse jotain muuta ajankohtaa. Hyvinpä selvisikin, että väistin luodin. En halua edes ajatella millaista olisi olla työssäoppimassa paikassa, jossa edes haastatteluaikaa ei kyetä sopimaan molemmille käyväksi.

Suorittavan tason duunarihommiin haettaessa on työnantajan markkinat. Työnhakija ei voi lähteä kikkailemaan ja testailemaan menettämättä työpaikkaa. Hakijoita on jonoksi asti.

Vierailija
95/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikö teille mene jakeluun: minun kouluni on JOUSTAVA. Minun ei ole mikään pakko mennä maanantaina klo 6.30 kouluun. Voin mennä maanantaina klo 10 tai vaikka 12. Tai mennä vasta tiistaina. Niin se minun kouluni toimii, voisitte jo vihdoin ymmärtää.

Minä olen LOMALLA ja en lähde mihinkään haastatteluun lomalla. En sano sitä tylysti suoraan puhelimessa, vaan kysyn ystävällisesti että käykö ensi viikolla. Ei käy, aivan samantekevää sitten minulle. Minä olisin voinut odottaa viikon haastattelua ja mennä vasta ensi viikkoa seuraavalla viikolla. Mutta ei tarjottu vaihtoehdoksi sellaista.

Vierailija
96/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän varsin hyvin, jos sua ei kukaan tahdo työssäoppimaan. Ehkä tajusivat millainen olet, kun sinulle ei lomalla käynyt haastattelu vaikka aikaa olisi. Sua ei siis oikeesti kiinnosta ja tää firma huomasi sen heti ja päättivät ottaa jonkun, jota kiinnostaa oikeasti.

Ja vinkiksi tulevaisuuteen, työelämässä sulta odotetaan yhteistyökykyä ja joustavuutta, firmojen ei tarvi joustaa sun ja sun aikataulujen mukaan. Sulle tulee vielä kivinen tie työelämässä, jos asenteesi ei muutu

Vierailija
97/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tosiaan outoa, että harjoittelu tyssää siihen jos haastattelu ei onnistu päivän varoitusajalla. Joko siellä paikassa ei ole homma ihan hanskassa, tai sitten jo puhelusta on voinut aistia, ettei henkilö ole sopiva.

Ihme että edes joku suostuu tajuamaan eikä leiki aivokuollutta muiden mukana :) Juu tosiaan menin vähän hiljaiseksi, kun tuosta noin vain ilmoitettiin että homma täytyy unohtaa ja morjens. Kyllä aika monissa paikoissa haastattelu voidaan sopia vaikka viikon päähän ilman mitään ongelmaa. Eikä minulta ole kukaan ikinä alkanut tenttaamaan, että olenko juuri herännyt. Se kun ei ventovieraalle kuulu pätkän vertaa ja siinä vaiheessa jo hälytyskello soi lujaa.

Miksi sinun on niin vaikea ymmärtää tämä asia? Sinulle ei sopinut heidän ehdottamansa haastatteluaika, heille taasen ei sopinut sinun ehdottamasi aika. Ilmeisesti heille oli tärkeää, että haastattelu ja koko rekryprosessi etenee nopealla aikataululla, siksi eivät halunneet lykätä haastattelua eivätkä ehdottaneet enää toista haastatteluaikaa. Miksi mielestäsi nimenomaan työpaikka on joustamaton, kun te toimitte tilanteessa samalla tavalla? Kumpikaan ei suostunut toisen ehdotukseen. Neuvottelut eivät aina tuota onnistunutta lopputulosta.

Vältin luodin. Parempi näin, todellakin.

Vierailija
98/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki hyvin!

Vierailija
99/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö, ihan yhden kerran soitti ja minä soitin takaisin kun kerkesin. Mistä revit kaksi kertaa???

Minä en lähde lomalla minnekään haastatteluihin, mutta ilmaisin asian ystävällisesti ja kysyin käykö ensi viikko. Ei käynyt, ja sitten tyyppi ilmoitti että homma pitää unohtaa. Että voit ensi kerralla ottaa selvää asioista etkä alkaa jauhamaan p**kaa :D

Anteeksi armain ap että käsitin sinut väärin. No, joka tapauksessa vaikuttaa siltä että työpaikka oli valmis ottamaan sinut haastatteluun vaikkei saanutkaan sinua kiinni ensi yrittämällä! Sinä et kuitenkaan suostunut tulemaan haastatteluun joten asia jäi siihen.

Olet melko herkkähipiäinen kun on kyse minkäänlaisesta suostumisesta toisen toiveisiin: haluat ITSE päättää puheluajankohdan ja ITSE päättää milloin sinua haastatellaan. Miksi sinua nyppii se ettei kaikki aina mene sinun aikataulujesi ja tahtosi mukaan?

Vierailija
100/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän varsin hyvin, jos sua ei kukaan tahdo työssäoppimaan. Ehkä tajusivat millainen olet, kun sinulle ei lomalla käynyt haastattelu vaikka aikaa olisi. Sua ei siis oikeesti kiinnosta ja tää firma huomasi sen heti ja päättivät ottaa jonkun, jota kiinnostaa oikeasti.

Ja vinkiksi tulevaisuuteen, työelämässä sulta odotetaan yhteistyökykyä ja joustavuutta, firmojen ei tarvi joustaa sun ja sun aikataulujen mukaan. Sulle tulee vielä kivinen tie työelämässä, jos asenteesi ei muutu

Minä en tee lomalla kouluhommia. Työntekijäkään ei tee lomalla töitä. Etkö ymmärrä sanaa loma? Minulla on lomaani oikeus ja sen sijaan, että olisin töksäyttänyt "ei käy", ehdotin ensi viikkoa. Sitten minulle töksäytettiin, että unohdetaan koko homma.

Ai minua ei oikeasti kiinnosta? Ihanko itse keksit tuon :D Ei todellakaan kiinnosta ilmainen työ pätkän vertaa ja työssäoppimisen keksijät saisivat miettiä hartaasti, että miksi ovat tällaisen p*skan menneet keksimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä