Olisi kiva tietää millä tavalla olen velvollinen heräämään tiettyyn aikaan :'D
Vain siksi, että olen hakenut työssäoppimispaikkaa????? Mitään soittoaikaa ei ole sovittu etukäteen, mutta minä olen velvoitettu heräämään virka-aikaan lomalla, ihan vain jostain syystä :'D en todellakaan tiedä mistä syystä.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
"En vieläkään ymmärrä, mistä sait päähäsi että olet tehnyt jotain väärää? Mistä sen keksit?"
"Tajuatko että kyse ei ole vain sinusta? Ne työssäoppimispaikat on nähnyt kaikenlaista lusmuilua ja piittamattomuutta tässä vuosien aikana. Eli on aikamoinen varoitus, jos joku ei vastaa kun on nukkumassa tai halua tulla paikalle kun on lomalla. Siinä ajattelee, että jaahas, taas yksi vapaamatkustaja."
Minä olen lusmuilija, koska nukun eri aikaan kuin joku muu :'D
Tarkoitin siis ennen kuin teit tämän avauksen? Kun avauksen mukaan olit jostain saanut kuvan, että olet "velvollinen" heräämään aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle tulee edes mieleen kysyä tuollaista VENTOVIERAALTA? Ja miksi kukaan kuvittelee, että ventovieras on velvollinen kertomaan Hänelle, että onko herännyt päivällä vai ei. Ihan pimeää touhua. Haen työssäoppimispaikkaa, en mitään elämäni kontrolloijaa.
Aha. Se puhelu sujui varmaan hyvin ja nyt työssäoppimisasiat on mulavasti hoidettu.
Puhelu sujui niin, että tyyppi sanoi että JOS JAKSAN AJAA, niin huomenna olisi haastattelu. Hetken mietin ja kysäisin, että josko ensi viikolla sopisi, kun olen nyt lomalla. Ja täältä on pitkä matka sinne haastattelupaikkaan.
Tämän lomajutun mainitsin ihan tarkoituksella, koska a) se on totta ja B) halusin nähdä, miten he suhtautuvat jos en ole sellainen kaikki kelpaa-tyyppi. Nimittäin sellaiseen paikkaan en todellakaan mene tekemään yhtään mitään, missä ei jousteta tippaakaan ja ollaan tylyjä.
Ilmoitti sitten, että ensi viikolla on muuta ja että pitää unohtaa koko homma. Näillä sanoilla sanoi. Että pitää unohtaa koko homma, morjens.
Sinusta sai laiskan kuvan. Nukut puoleen päivään etkä tule haastatteluun kun pyydetään, en palkkaisi, enkä ottaisi edes harjoitteluun.
Porvoon pikkukaupoista saa lämpimiä peittoja, käy ostamassa ja sitten vaan kylkeä kääntelemään ja muista toki sulkea puhelin niin ei kukaan häiritse. Kannattaa tosiaan muistaa se kyljen kääntäminen ettei tule makuuhaavoja, vaikka voihan sitäkin käyttää perusteena ettei pääse haastatteluun, kun on niin pahat makuuhaavat.
Mitä ihmettä teet sitten kun olet saanut opintosi valmiiksi? Meinaatko tuolla asenteella yrittää ihan palkalliseen työhön?
Lomalla ollessa saa nukkua just niin pitkään kuin haluaa. Lomalla voi sanoa, että joo, olin nukkumassa, koska olen lomalla. Mulle joskus asiakkaatkin soittavat aamulla niin aikaisin, että herään puhelimen soimiseen ja joillekin olen sanonut ihan suoraan, että sori, heräsin just. Mun työaikani alkaa klo 9 ja asiakkaideni työaika klo 7:30. Ei mitään ongelmaa, koska aika nopeasti unenpöpperöt häviävät päästä ja pystyn vastaamaan asiakkaan kysymyksiin.
Se, että et pysty menemään lomasi vuoksi haastatteluun, on tietysti ikävä juttu. Ehkä olisi kannattanut hakea työssäoppimispaikkaa vasta loman jälkeen? Et ehkä arvannut, että soitto tuleekin jo heti seuraavana päivänä ja haastattelukin olisi samalla viikolla? Todennäköisesti ko paikkaan olisi tulossa muitakin työssäoppijoita, joten valitsevat sitten niistä hakijoista. Hakijoita on ylensä enemmän kuin paikkoja, joten yritys ei menetä mitään siinä, että sinulle ei sovi. Saavat varmasti valittua työssäoppijan jo tällä viikolla.
Onkohan aloittajalla autismikirjon häiriö... kovin vaikuttaa ulosilmaisu sellaiselta, kun menee jankkaamiseksi ja näkökanta hyvin lyhytnäköinen. Voit mennä ihan itseesi ja miettiä missä meni vikaan. Maailma ei pyöri juuri sinun nappasi ympärillä ja pitää asennoitua eri tavalla.
Seuraavan kerran, kun haet paikkaa. Laita hakemus virka-aikaan (8-16) ja ole myös virka-aikaan tavoitettavissa. Tähän kykeneminen on monen työn edellytys. Lähtökohtaisesti työnantaja arvioi sinun soveltuvuutta työhön, koska tuntee työn sinua paremmin ja ottaa vastuuta työssäoppimisestasi. Siinä ei sinulla ole varaa testailla työnantajaa, jos mielit paikan saada.
Ei muuta kuin nielet nyt nöyryytyksen ja uusi yritys kehiin.
Miksi sä haet LOMALLA työssäoppimispaikkaa jos et kerran voi LOMALLA mennä haastatteluun?
Ap vaikuttaa todella raskaalta ihmiseltä. Kylläpä väistivät luodin siellä työpaikalla!
Ap ei taida olla penaalin terävin kynä.
Lohnotat lomalla sängyssä puoleen päivään, etkä viitsi vastata puhelimeen kun sulle soitetaan paikasta, jota olet itse hakenut? Aikuisopiskelijoilla ei ole lomaa niin kuin joku tuolla jo sanoi. Rekrytoija haistoi sinun vastenmielisen ja työtä vieroksuva persoonasi kilometrien päähän ja älysi pistää luurin kiinni. Et sinä mitään harjoittelupaikkaa tule saamaan, etkä töitä tuollaisella asenteella.
Jos mahdollista, itse laitan aina hakemuksen yhteyteen tiedon milloin olen parhaiten tavoitettavissa. Lomalla ollessani en lähettele hakemuksia tai tee koulujuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Voitte inttää vastaan ihan mitä ikinä haluatte, fakta on kuitenkin se, että ottamalla työssäoppijan yritys sitoutuu opettamaan häntä. Voitte lukea vaikka lakitekstejä aiheesta.
Ja mikähän yritys olisi halukas sitoutumaan opettamaan tuolla asenteella varustettua henkilöä? Ei niin mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle tulee edes mieleen kysyä tuollaista VENTOVIERAALTA? Ja miksi kukaan kuvittelee, että ventovieras on velvollinen kertomaan Hänelle, että onko herännyt päivällä vai ei. Ihan pimeää touhua. Haen työssäoppimispaikkaa, en mitään elämäni kontrolloijaa.
Aha. Se puhelu sujui varmaan hyvin ja nyt työssäoppimisasiat on mulavasti hoidettu.
Puhelu sujui niin, että tyyppi sanoi että JOS JAKSAN AJAA, niin huomenna olisi haastattelu. Hetken mietin ja kysäisin, että josko ensi viikolla sopisi, kun olen nyt lomalla. Ja täältä on pitkä matka sinne haastattelupaikkaan.
Tämän lomajutun mainitsin ihan tarkoituksella, koska a) se on totta ja B) halusin nähdä, miten he suhtautuvat jos en ole sellainen kaikki kelpaa-tyyppi. Nimittäin sellaiseen paikkaan en todellakaan mene tekemään yhtään mitään, missä ei jousteta tippaakaan ja ollaan tylyjä.
Ilmoitti sitten, että ensi viikolla on muuta ja että pitää unohtaa koko homma. Näillä sanoilla sanoi. Että pitää unohtaa koko homma, morjens.
Opettele lukemaan rivien välistä. Jos jaksat ajaa tarkoittaa, että voisit tulla jo heti huomenna. Tai jos se ei vaan kertakaikkiaan sovi, niin paljon riippuu siitä, miten ilmaiset ettet nyt pääse, käykö ilmi että tulisit tosi mielelläsi, mutta huomenna ei vaan sovi kun olen matkoilla tms. vai sanotko suoraan, että nyt ei jaksa.
Tuollainen potentiaalisen tulevan työnantajan (aiot kai työllistyä valmistuttuasi?) testaaminen on yksinkertaisesti järjetöntä. Ihan mihin tahansa ei kenenkään tarvtse suostua, mutta kannattaa miettiä tarkkaan, onko vastahankaan silloin, kun toinen osapuoli toimii normaalien käytäntöjen mukaan.
Voi huoh, juurihan sanoin että ei meidänkään kouluun ihan milloin tahansa mennä. Joustavasti kuitenkin.