Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi kiva tietää millä tavalla olen velvollinen heräämään tiettyyn aikaan :'D

Vierailija
17.10.2019 |

Vain siksi, että olen hakenut työssäoppimispaikkaa????? Mitään soittoaikaa ei ole sovittu etukäteen, mutta minä olen velvoitettu heräämään virka-aikaan lomalla, ihan vain jostain syystä :'D en todellakaan tiedä mistä syystä.

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit ikinä työhaastatteluun mennä, jos lomalla et voi mennä ja ilmeisesti vapaa-aikakin on niin ja näin?

Missä vaiheessa sanoin, että vapaa-aika on "niin ja näin"??

Vierailija
122/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eikö teille mene jakeluun: minun kouluni on JOUSTAVA. Minun ei ole mikään pakko mennä maanantaina klo 6.30 kouluun. Voin mennä maanantaina klo 10 tai vaikka 12. Tai mennä vasta tiistaina. Niin se minun kouluni toimii, voisitte jo vihdoin ymmärtää.

Minä olen LOMALLA ja en lähde mihinkään haastatteluun lomalla. En sano sitä tylysti suoraan puhelimessa, vaan kysyn ystävällisesti että käykö ensi viikolla. Ei käy, aivan samantekevää sitten minulle. Minä olisin voinut odottaa viikon haastattelua ja mennä vasta ensi viikkoa seuraavalla viikolla. Mutta ei tarjottu vaihtoehdoksi sellaista.

Mikä tällainen koulu ja ala on?

Luulet tosissasi, että kerron kouluni nimen täällä? :D

Amis?

Mutta ei siellä saa mennä milloin haluaa kouluun.

Amk. Ei ole apn tasoa. Eikä saa mennä milloin tahansa.

Yliopisto. Ei tosiaankaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa vähän miettiä omaa ulosantiasi ja sitä, millaisen kuvan annat itsestäsi. Jos kommunikoit yritysten edustajien, mahdollisten tulevien työnantajiesi kanssa samoin kuin täällä, ei ole mikään ihme ettet saa paikkaa. Opettele perusasiat työnhausta, niin pääset jo paljon pidemmälle. Muista, että sekä harjoittelu- että työpaikkojen jaossa työnantaja on se, joka sanelee ja määrää tahdin.

On myös paikkoja, joissa opiskelija on ihminen siinä missä muutkin. En minä yksin veny ja vanu, jos minua kohtaan ei olla tippaakaan joustavia. Enkä pyydä keneltäkään anteeksi sitä, että nukun. En ole velvoitettu yhtään mihinkään siksi, että lähetin hakemuksen.

Opiskelija on ihminen siinä missä muutkin, joten opiskelijalta voidaan edellyttää samoja käytöstapoja. Et ole nyt opiskelijana etkä myöskään vastavalmistuneena se, joka voi sanella työnantajalle ehdot ja testailla, miten työnantaja reagoi vaatimuksiisi. Voi hyvin olla, ettet ole missään vaiheessa työuraasi sellaisessa asemassa, että voisit rekrytointivaiheessa vaatia mitään työehtosopimuksista ja yleisistä käyttäytymissäännöistä poikkeavaa.

MINÄ EN HAE TYÖTÄ VAAN TYÖSSÄOPPIMISPAIKKAA. Ja kyllä testaan jos tulee hyvä sauma. Loma oli hyvä sauma, ja sain huomata että ovat tosi tiukkoja siellä päässä. Eli hyvä etten mennyt.

Työssäoppimispaikkaa kannattaa hakea samalla tavalla kuin hakisi työpaikkaa. Testaa vaan, itsepähän siitä kärsit.

Vierailija
124/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta sehän on win-win tilanne sitten. Sinä saat nukkua jatkossa ihan miten tykkäät ja työssäoppimispaikan haastatteluun menee joku motivoituneempi, jolle firman pelisääntöjen noudattaminen on helpompi juttu. Kaikki voittaa. Miksi enää nariset asiasta anonyymina boardilla?

Mitkä vtun PELISÄÄNNÖT :'DDD Kysyin, että sopiiko haastattelu ensi viikolla. Ilmoitettiin, että ensi viikolla on muuta ja että koko homma pitää unohtaa. Ei annettu vaihtoehtoa että voin odottaa viikon ja mennä vasta sitten haastatteluun. Minulle olisi sopinut vallan mainiosti.

Ehkä ne ovat lomalla silloin.

Ja minä olen lomalla nyt.

Soita uudelleen kahden viikon päästä kun kumpikaan ei ole enää lomalla.

Eiköhän se puhelu jo osoittanut riittävästi. Ap ei ole sopiva.

Vierailija
125/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eikö teille mene jakeluun: minun kouluni on JOUSTAVA. Minun ei ole mikään pakko mennä maanantaina klo 6.30 kouluun. Voin mennä maanantaina klo 10 tai vaikka 12. Tai mennä vasta tiistaina. Niin se minun kouluni toimii, voisitte jo vihdoin ymmärtää.

Minä olen LOMALLA ja en lähde mihinkään haastatteluun lomalla. En sano sitä tylysti suoraan puhelimessa, vaan kysyn ystävällisesti että käykö ensi viikolla. Ei käy, aivan samantekevää sitten minulle. Minä olisin voinut odottaa viikon haastattelua ja mennä vasta ensi viikkoa seuraavalla viikolla. Mutta ei tarjottu vaihtoehdoksi sellaista.

Että sellainen mielikuvituskoulu.

Vierailija
126/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuksien vastineeksi täysivaltaisella aikuisella on velvollisuuksia.

Ainahan voit hakea maistraatista edunvalvojaa, mutta silloin et enää päätä asioistasi itse.

Vierailija
127/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi harmi. Työssäoppimisesta olisi juuri sinulle ollut suurta hyötyä.

Vierailija
128/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä velvoittaa minut olemaan hereillä tiettyyn aikaan? Olen siis opiskelija, jonka koulu ei ala tietyllä kellonlyömällä, vaan saamme mennä paikalle joustavasti. Tämä voi tarkoittaa esim. Klo 12. Nyt olen lomalla ja nukun ihan miten haluan. Mikä velvoittaa minut olemaan hereillä virka-aikaan? Kertokaa minulle:'D

Mitään velvollisuutta ei tietenkään ole ihan samalla tavalla kuin kenelläkään ei ole velvollisuutta tarjota sinulle työssäoppimispaikkaa. Et saa tutkintotodistusta, koska et suorita opintoja. Kuviossa kaikki voittavat: sinä saat rauhassa nukkua pitkään etkä valmistu ammattiin ja toisaalta yhdenkään työnantajan ei tarvitse sinua palkata.

MITÄ VTUN VÄÄRÄÄ MINÄ TEEN SIINÄ, ETTÄ SATUN NUKKUMAAN KUN JOKU SOITTAA?! MITÄ VTUN VÄÄRÄÄ TEEN :'D

MINKÄ TAKIA MINUN TÄYTYY HERÄTÄ KAHDEKSALTA AAMULLA, VAIKKA EI OLE MENOA AAMULLA JA OLEN LOMALLA?

En vieläkään ymmärrä, mistä sait päähäsi että olet tehnyt jotain väärää? Mistä sen keksit?

Mielestäni et ole tehnyt mitään väärää ja itsekin nukun vapaapäivänä mielellään kymmeneen tai ylikin.

Vierailija
129/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä koulussasi ole mitään opetusta, jos sinne voi mennä ihan koska vaan?

Vierailija
130/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan on todellinen koulu. Jos sinun tietämyksesi on rajallista niin sitten on. Kaikki ei mene aina samalla kaavalla.

Vierailija
131/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä koulussasi ole mitään opetusta, jos sinne voi mennä ihan koska vaan?

Ei. Olen aikuisopiskelija. Meitä OHJATAAN opinnoissa.

Vierailija
132/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sinne ihan mihin aikaan tahansa voi mennä. Joustavasti kuitenkin.

Vierailija
133/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitä tahansa tällä palstalla sanotaan, niin joko ei uskota yhtään mitään tai sitten ainoastaan aiotaan päätä. Ikinä suhtautuminen ei ole normaalia.

Vierailija
134/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auotaan*

Vierailija
135/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat jäädä ilman työssäoppimispaikkaa jos tällä tyylillä jatkat.

Vierailija
136/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En vieläkään ymmärrä, mistä sait päähäsi että olet tehnyt jotain väärää? Mistä sen keksit?"

"Tajuatko että kyse ei ole vain sinusta? Ne työssäoppimispaikat on nähnyt kaikenlaista lusmuilua ja piittamattomuutta tässä vuosien aikana. Eli on aikamoinen varoitus, jos joku ei vastaa kun on nukkumassa tai halua tulla paikalle kun on lomalla. Siinä ajattelee, että jaahas, taas yksi vapaamatkustaja."

Minä olen lusmuilija, koska nukun eri aikaan kuin joku muu :'D

Vierailija
137/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan on todellinen koulu. Jos sinun tietämyksesi on rajallista niin sitten on. Kaikki ei mene aina samalla kaavalla.

Amis? Ei tosin sinnekään voi mennä miten haluaa.

Vierailija
138/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Et tietenkään ole velvollinen heräämään tiettyyn aikaan eikä työssäoppimispaikka ole sinua velvollinen ottamaan. Mikä ongelma tässä nyt on? 

Vierailija
139/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Olen aikuisopiskelija. Meitä OHJATAAN opinnoissa.

Ei se pelkkä ohjaus riitä. Ihan kaikessa aikuiskoulutuksessakin on työjärjestys, jota noudatetaan.

Vierailija
140/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma lapseni on ymmärtänyt jotain

.on opiskelija jonka kanssa oli suunniteltu yhteinen jouluLOMA. Kesätyöpaikasta lähetettiin sp ja kysyttiin töihin. Hän tuli kysymään minulta pettyisinkö kovasti jos hän meneekin töihin; se olisi hänen mielestään viisainta mahdollista tulevaa vakityötä ajatellen. Niinpä katsoimme pari tärkeintä päivää, jolloin hän ilmoitti ettei voi tulla, mutta on muulloin käytettävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme