Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi kiva tietää millä tavalla olen velvollinen heräämään tiettyyn aikaan :'D

Vierailija
17.10.2019 |

Vain siksi, että olen hakenut työssäoppimispaikkaa????? Mitään soittoaikaa ei ole sovittu etukäteen, mutta minä olen velvoitettu heräämään virka-aikaan lomalla, ihan vain jostain syystä :'D en todellakaan tiedä mistä syystä.

Kommentit (156)

Vierailija
41/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän voi tulkita toisinkin. Hait työssäoppimispaikkaa eikä haastatteluaika sopinut. Niinpä sopimuata ei syntynyt.

Tai

Laitoit hakemuksen yöllä. Olit puhelimessa yhteistyökyvytön. Haastattelua ei tarvita, et ole sopiva työssäoppimaan.

:'DD MITÄ VÄLIÄ SILLÄ ON, MIHIN AIKAAN OLEN LÄHETTÄNYT HAKEMUKSEN? Ette voi olla tosissanne :DDDD Hakemuksia saa lähettää ihan vuorokauden ympäri, voi jeesus oikeasti 😴

KYSYIN, KÄYKÖ ENSI VIIKKO, KOSKA TÄLLÄ VIIKOLLA OLEN LOMALLA TÄNÄÄN JA HUOMENNA JA SITTEN ON VIIKONLOPPU.

EN KOKENUT TARVETTA KERTOA MILLOIN VIIKONLOPPU ON, AINOASTAAN KERROIN ETTÄ OLEN NYT LOMALLA.

ENSI VIIKKO EI KÄYNYT JA SITTEN MINULLE KERROTTIIN SAMAAN HENGENVETOON, ETTÄ KOKO JUTTU TÄYTYY UNOHTAA.

Kiva ja kiitos yhteistyöhalukkuudesta.

Vierailija
42/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sama, jonka haastattelija pakotti juomaan kahvilassa kahvia? Tyyli on ainakin sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haastattelijalla on ens viikolla syysloma, siksi olisi haastatellut nyt.

Minulla on nyt loma. Siksi olisin voinut hyvin odottaa ensi viikon ja mennä vasta sitten haastatteluun. Tätä vaihtoehtoa ei edes annettu.

Sinullehan sopii nyt erinomaisesti, koska ei ole muuta sovittua. Jos siis olet motovoitunut.

Vierailija
44/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle tulee edes mieleen kysyä tuollaista VENTOVIERAALTA? Ja miksi kukaan kuvittelee, että ventovieras on velvollinen kertomaan Hänelle, että onko herännyt päivällä vai ei. Ihan pimeää touhua. Haen työssäoppimispaikkaa, en mitään elämäni kontrolloijaa.

Aha. Se puhelu sujui varmaan hyvin ja nyt työssäoppimisasiat on mulavasti hoidettu.

Puhelu sujui niin, että tyyppi sanoi että JOS JAKSAN AJAA, niin huomenna olisi haastattelu. Hetken mietin ja kysäisin, että josko ensi viikolla sopisi, kun olen nyt lomalla. Ja täältä on pitkä matka sinne haastattelupaikkaan.

Tämän lomajutun mainitsin ihan tarkoituksella, koska a) se on totta ja B) halusin nähdä, miten he suhtautuvat jos en ole sellainen kaikki kelpaa-tyyppi. Nimittäin sellaiseen paikkaan en todellakaan mene tekemään yhtään mitään, missä ei jousteta tippaakaan ja ollaan tylyjä.

Ilmoitti sitten, että ensi viikolla on muuta ja että pitää unohtaa koko homma. Näillä sanoilla sanoi. Että pitää unohtaa koko homma, morjens.

Et halua mennä harjoittelupaikkaan jossa ei jousteta.

Hakemassasi paikassa ei jousteta ja se tehtiin myös sinule selväksi.

MIkä se ongelma tässä on?

No varmaankin se, että en ikinä pääse minnekään??? Ei minulla ole tässä naapurissa kymmentä eri paikkaa, joista valikoida mieleinen. Ja työssäoppimaan en lähde mihinkään tunnin matkan päähän. Puoli tuntiakin on jo todella pitkä matka.

Jos (kun) olet se sama, joka pari päivää sitten kitisi liian aikaisista aamuista, kannattaa vilkaista peiliin, josko sieltä löytyisi syy siihen ettet pääse mihinkään.

Vierailija
45/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattumoisin minä olisi ihan hyvin voinut odottaa ensi viikon ja mennä vasta sitä seuraavalla haastatteluun. Mutta sellaista vaihtoehtoa ei annettu.

Ihmettelen muutenkin, kun tyyppi kysyi puhelimessa että olenko jo löytänyt paikan. Ööm, olen lähettänyt hakemuksen heille puoli yhdeltä viime yönä, että tuskinpa tässä yön aikana olen mitään paikkaa saanut.

No työpaikalla haluavat hoitaa haastattelut nyt, valita sopivan ja homma on siinä, ensi viikon jälkeen niillä on jo muut jutut mielessä. Ottavat jonkun niistä, joille haastatteluaika sopi.

Vierailija
46/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haastattelijalla on ens viikolla syysloma, siksi olisi haastatellut nyt.

Minulla on nyt loma. Siksi olisin voinut hyvin odottaa ensi viikon ja mennä vasta sitten haastatteluun. Tätä vaihtoehtoa ei edes annettu.

No mieti vähän miksi. Jokainen työpaikka palkkaa ihmisiä joiden kanssa yhteistyö sujuu helposti ja hyvin. Ensivaikutelma sinusta: et vastaa puhelimeen ekalla soitotta, etkä voi tulla haastatteluun koska ei hotsita. Luultavasti et jatkossakaan ole joustava ja yhteistyökykyinen joten työpaikka palkkaa mieluiten jonkun muun.

Itse olen töissä jossa työnantaja joustaa hyvin paljon minun suuntaani: saan valita milloin pidän lomaa tai pidänkö lyhyemmän päivän joskus. Työnantaja suostuu tähän koska minäkin joustan: välillä joudun tekemään pitempää päivää tai yövuoron jos on kiire. Yleensä nämä joustot toimivat siis kumpaankin suuntaan, ei vain toiseen.

On mahdollista että sinulle sopisi toinen paikka paremmin kuin tuo hakemasi työ, mutta neuvottelutilanteesi ei ole kovin vahva koska a)  et ole valmistunut b) omaa laajaa työkokemusta c) ole kaivattu henkilö työmarkkinoilla. Yleensä työuran aikana ihminen kerää kokemusta, osaamista ja mainetta niin että myöhemmin voi neuvotella tilanteestaan paremmin; täysin junnuna se harvoin onnistuu. Mutta toki voit yrittää mikäli sinulla ei ole mikään kiire työllistyä :-)

Vierailija
47/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän voi tulkita toisinkin. Hait työssäoppimispaikkaa eikä haastatteluaika sopinut. Niinpä sopimuata ei syntynyt.

Tai

Laitoit hakemuksen yöllä. Olit puhelimessa yhteistyökyvytön. Haastattelua ei tarvita, et ole sopiva työssäoppimaan.

:'DD MITÄ VÄLIÄ SILLÄ ON, MIHIN AIKAAN OLEN LÄHETTÄNYT HAKEMUKSEN? Ette voi olla tosissanne :DDDD Hakemuksia saa lähettää ihan vuorokauden ympäri, voi jeesus oikeasti 😴

KYSYIN, KÄYKÖ ENSI VIIKKO, KOSKA TÄLLÄ VIIKOLLA OLEN LOMALLA TÄNÄÄN JA HUOMENNA JA SITTEN ON VIIKONLOPPU.

EN KOKENUT TARVETTA KERTOA MILLOIN VIIKONLOPPU ON, AINOASTAAN KERROIN ETTÄ OLEN NYT LOMALLA.

ENSI VIIKKO EI KÄYNYT JA SITTEN MINULLE KERROTTIIN SAMAAN HENGENVETOON, ETTÄ KOKO JUTTU TÄYTYY UNOHTAA.

Kiva ja kiitos yhteistyöhalukkuudesta.

Ei viikonloppua mainittu.

Antaa huonon kuvan, kun tulee yöllä yhteydenotto. Kaikista viesteistä näkee, että olet yhteistyökyvytön. Olet joustamaton. Jankkaat. Huudat.

Kukaan ei ota tuollaista työssäoppimaan.

Vierailija
48/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et suostunut menemään haastateltavaksi sinun lomallasi heille sopivaan aikaan niin sitten et mene. Mitä vittua sä täällä uliset? Niitä ei siellä sun lomat kiinnosta, koska opinnoista ei mitään virallista lomaa ole olemassakaan. Ne ottavat jonkun sellaisen, joka suostuu tulemaan. Nyt sulla ei ole harjoittelupaikkaa, mutta siitä on turha inistä, kun olet itse tämän tilanteesi aiheuttanut.

Ai opinnoista ei ole virallista lomaa :'D Oletko ikinä opiskellut yhtään mitään? Kyllä meidän lomamme ovat ihan virallisia, ihan kuten kaikissa muissakin oppilaitoksissa :D

Olen opiskellut maisteriksi. Lukion ja ammattikoulun jälkeen loma tarkoittaa sitä, että opetusta ei järjestetä. Toisin kuin työelämässä, siitä ei lasketa mitään päiviä eikä lomaa kerrytetä suoritetuilla opinnoilla. Loma on vain aikaa, jolloin ei ole opetusta eikä työelämän tarvitse siihen mukautua millään tavalla. Sinulla sen sijaan ei taida työnteosta olla mitään kokemusta.

Vierailija
49/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kaiken täytyy tapahtua aina kuluvalla viikolla tai ihan viimeistään ensi viikolla. Ja sitten kun toiselle ei sovi tämä viikko ja toiselle ei sovi ensi viikko, niin ei voida ehdottaa että mites sitten sitä seuraava? Miksi täytyy heti todeta, että ok, unohdetaan koko homma.

Vierailija
50/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et suostunut menemään haastateltavaksi sinun lomallasi heille sopivaan aikaan niin sitten et mene. Mitä vittua sä täällä uliset? Niitä ei siellä sun lomat kiinnosta, koska opinnoista ei mitään virallista lomaa ole olemassakaan. Ne ottavat jonkun sellaisen, joka suostuu tulemaan. Nyt sulla ei ole harjoittelupaikkaa, mutta siitä on turha inistä, kun olet itse tämän tilanteesi aiheuttanut.

Ai opinnoista ei ole virallista lomaa :'D Oletko ikinä opiskellut yhtään mitään? Kyllä meidän lomamme ovat ihan virallisia, ihan kuten kaikissa muissakin oppilaitoksissa :D

Olen opiskellut maisteriksi. Lukion ja ammattikoulun jälkeen loma tarkoittaa sitä, että opetusta ei järjestetä. Toisin kuin työelämässä, siitä ei lasketa mitään päiviä eikä lomaa kerrytetä suoritetuilla opinnoilla. Loma on vain aikaa, jolloin ei ole opetusta eikä työelämän tarvitse siihen mukautua millään tavalla. Sinulla sen sijaan ei taida työnteosta olla mitään kokemusta.

Ja minä kysyin, että voimmeko pitää haastattelun ensi viikolla, koska olen nyt lomalla. Vastattiin, että ensi viikolla on muuta ja että ei voi mitään, pitää unohtaa koko homma. Hyvin harvoin on noin yhteystyökyvyttömiä työnantajia, kun on kyse koulun työssäoppimisesta. Sekään sana ei ikinä mene perille kenellekään. Aina jauhetaan työharjoittelusta, vaikka se on ihan eri asia kuin työssäoppimisjakso.

Työssäoppimispaikka sitoutuu OPETTAMAAN opiskelijaa työpaikalla. Opiskelija EI mene sinne paikkailemaan ketään eikä jää ylitöihin siksi, että palkattu työntekijä on myöhässä tai ei tule töihin.

Vierailija
51/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi kaiken täytyy tapahtua aina kuluvalla viikolla tai ihan viimeistään ensi viikolla. Ja sitten kun toiselle ei sovi tämä viikko ja toiselle ei sovi ensi viikko, niin ei voida ehdottaa että mites sitten sitä seuraava? Miksi täytyy heti todeta, että ok, unohdetaan koko homma.

Mieti ihan oikeasti miten se puhelu meni. Jäikö sille ihmiselle kuva, että tämä henkilö on motovoitunut ja yhteistyökykyinen.

Vierailija
52/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte inttää vastaan ihan mitä ikinä haluatte, fakta on kuitenkin se, että ottamalla työssäoppijan yritys sitoutuu opettamaan häntä. Voitte lukea vaikka lakitekstejä aiheesta.

Vierailija
53/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte inttää vastaan ihan mitä ikinä haluatte, fakta on kuitenkin se, että ottamalla työssäoppijan yritys sitoutuu opettamaan häntä. Voitte lukea vaikka lakitekstejä aiheesta.

Työ yritys ei vaikuta sitoutuneen opettamaan juuri sinua. Ei se lakiteksti asiaa miksikään muuta, jos he voivat valita monen hakijan välillä, ottavat he tietysti mukavimman tyypin jonka kanssa on helppo työskennellä.

Vierailija
54/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti ihan oikeasti miten se puhelu meni. Jäikö sille ihmiselle kuva, että tämä henkilö on motovoitunut ja yhteistyökykyinen.

MINÄ KYSYIN, KÄYKÖ ENSI VIIKOLLA. EI KÄYNYT JA SITTEN ILMOITTI MINULLE, ETTÄ HOMMA TÄYTYY UNOHTAA JA MORO.

Mieti, että jäikö minulle sellainen kuva yrityksestä, että tässäpä mukavan yhteistyöhaluinen firma? Tässä on tarkoitus hakea paikkaan, joka vaikuttaa mukavalta ja sellaiselta, jossa viihtyy. Työssäoppimisen pointti ei ole se, että palkinnon saa se joka onnistuu löytämään joustamattomimman ja tylyimmän yrityksen ja pääsemään sinne työssäoppimaan.

Vierailija
55/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä kysyin, että voimmeko pitää haastattelun ensi viikolla, koska olen nyt lomalla. Vastattiin, että ensi viikolla on muuta ja että ei voi mitään, pitää unohtaa koko homma. Hyvin harvoin on noin yhteystyökyvyttömiä työnantajia, kun on kyse koulun työssäoppimisesta. Sekään sana ei ikinä mene perille kenellekään. Aina jauhetaan työharjoittelusta, vaikka se on ihan eri asia kuin työssäoppimisjakso.

Työssäoppimispaikka sitoutuu OPETTAMAAN opiskelijaa työpaikalla. Opiskelija EI mene sinne paikkailemaan ketään eikä jää ylitöihin siksi, että palkattu työntekijä on myöhässä tai ei tule töihin.

Työssäoppiminenkin on vanhentunut sana.

Kyllä. Se työssäoppimispaikka opettaa ha ohjaa. Heidän kannattaa todella tarkkaan miettiä kenet ottavat sinne. Tietenkin sellaisen, josta on myös heille hyötyä. Joka alun opetuksen jälkeen osaa tehdä jotain joata he hyötyvät. Eivät työpaikat voi tehdä hyväntekeväisyyttä. Ymmärrät tämän varmaan.

Vierailija
56/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ yritys ei vaikuta sitoutuneen opettamaan juuri sinua. Ei se lakiteksti asiaa miksikään muuta, jos he voivat valita monen hakijan välillä, ottavat he tietysti mukavimman tyypin jonka kanssa on helppo työskennellä.

Niin, koska eivät olleet halukkaita sopimaan molemmille sopivaa haastatteluaikaa. :)

Vierailija
57/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan outoa, että harjoittelu tyssää siihen jos haastattelu ei onnistu päivän varoitusajalla. Joko siellä paikassa ei ole homma ihan hanskassa, tai sitten jo puhelusta on voinut aistia, ettei henkilö ole sopiva.

Vierailija
58/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi he ottaisivat opiskelijan?

Sinut?

Vierailija
59/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäoppiminenkin on vanhentunut sana.

Kyllä. Se työssäoppimispaikka opettaa ha ohjaa. Heidän kannattaa todella tarkkaan miettiä kenet ottavat sinne. Tietenkin sellaisen, josta on myös heille hyötyä. Joka alun opetuksen jälkeen osaa tehdä jotain joata he hyötyvät. Eivät työpaikat voi tehdä hyväntekeväisyyttä. Ymmärrät tämän varmaan.

Mihin tämäkin liittyy??!! Eiväthän he olleet halukkaita sopimaan haastatteluaikaa, joka käy meille molemmille :DD että he eivät todellakaan tiedä minusta yhtään mitään, koska haastattelua ei tullut :)

Vierailija
60/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi he ottaisivat opiskelijan?

Sinut?

Siksi, että reagoivat opiskelijan työssäoppimishakemukseen??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi