Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi kiva tietää millä tavalla olen velvollinen heräämään tiettyyn aikaan :'D

Vierailija
17.10.2019 |

Vain siksi, että olen hakenut työssäoppimispaikkaa????? Mitään soittoaikaa ei ole sovittu etukäteen, mutta minä olen velvoitettu heräämään virka-aikaan lomalla, ihan vain jostain syystä :'D en todellakaan tiedä mistä syystä.

Kommentit (156)

Vierailija
61/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte inttää vastaan ihan mitä ikinä haluatte, fakta on kuitenkin se, että ottamalla työssäoppijan yritys sitoutuu opettamaan häntä. Voitte lukea vaikka lakitekstejä aiheesta.

Onko kukaan väittänyt muuta? Yritys ei ole ottanut sinua työssäoppimaan, joten se ei ole sitoutunut mihinkään.

Vierailija
62/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitte inttää vastaan ihan mitä ikinä haluatte, fakta on kuitenkin se, että ottamalla työssäoppijan yritys sitoutuu opettamaan häntä. Voitte lukea vaikka lakitekstejä aiheesta.

Työ yritys ei vaikuta sitoutuneen opettamaan juuri sinua. Ei se lakiteksti asiaa miksikään muuta, jos he voivat valita monen hakijan välillä, ottavat he tietysti mukavimman tyypin jonka kanssa on helppo työskennellä.

Niin, koska eivät olleet halukkaita sopimaan molemmille sopivaa haastatteluaikaa. :)

Eivät olekaan, mutta mitä he siinä menettävät? Eivät mitään. Heiltä ei kulu turhaa opetusaikaa oman työnsä ohella, eikä heidän tarvitse olla (mahdollisesti) hankalan ihmisen kanssa tekemisissä. He voivat aina ottaa jonkun toisen tyypin oppimaan jos haluavat.

Lähinnä vaikuttaa siltä että sinä tässä jotain menetit omaa tyhmyyttäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi kaiken täytyy tapahtua aina kuluvalla viikolla tai ihan viimeistään ensi viikolla. Ja sitten kun toiselle ei sovi tämä viikko ja toiselle ei sovi ensi viikko, niin ei voida ehdottaa että mites sitten sitä seuraava? Miksi täytyy heti todeta, että ok, unohdetaan koko homma.

Mieti ihan oikeasti miten se puhelu meni. Jäikö sille ihmiselle kuva, että tämä henkilö on motovoitunut ja yhteistyökykyinen.

MINÄ KYSYIN, KÄYKÖ ENSI VIIKOLLA. EI KÄYNYT JA SITTEN ILMOITTI MINULLE, ETTÄ HOMMA TÄYTYY UNOHTAA JA MORO.

Mieti, että jäikö minulle sellainen kuva yrityksestä, että tässäpä mukavan yhteistyöhaluinen firma? Tässä on tarkoitus hakea paikkaan, joka vaikuttaa mukavalta ja sellaiselta, jossa viihtyy. Työssäoppimisen pointti ei ole se, että palkinnon saa se joka onnistuu löytämään joustamattomimman ja tylyimmän yrityksen ja pääsemään sinne työssäoppimaan.

No nythän kävi hyvin. Kumpikaan ei joudu toistaan pidempään sietämään.

Oikeasti. Mieti miten se puhelu meni. Miten voisit jatkossa hoitaa asiat paremmin. Myydä itsesi paremmin.

Tämä on vähänkuin työnhakua.

Vierailija
64/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. tästä keskustelusta tulee melko vahvat kivikissavibat... 

Vierailija
65/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosiaan outoa, että harjoittelu tyssää siihen jos haastattelu ei onnistu päivän varoitusajalla. Joko siellä paikassa ei ole homma ihan hanskassa, tai sitten jo puhelusta on voinut aistia, ettei henkilö ole sopiva.

Ihme että edes joku suostuu tajuamaan eikä leiki aivokuollutta muiden mukana :) Juu tosiaan menin vähän hiljaiseksi, kun tuosta noin vain ilmoitettiin että homma täytyy unohtaa ja morjens. Kyllä aika monissa paikoissa haastattelu voidaan sopia vaikka viikon päähän ilman mitään ongelmaa. Eikä minulta ole kukaan ikinä alkanut tenttaamaan, että olenko juuri herännyt. Se kun ei ventovieraalle kuulu pätkän vertaa ja siinä vaiheessa jo hälytyskello soi lujaa.

Vierailija
66/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa mitä tarkoitat sillä, että työpaikan pitäisi olla joustava? Että voisit hiippailla sinnekin mihin aikaan vaan kuten koulullesi?

Vierailija
67/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi kaiken täytyy tapahtua aina kuluvalla viikolla tai ihan viimeistään ensi viikolla. Ja sitten kun toiselle ei sovi tämä viikko ja toiselle ei sovi ensi viikko, niin ei voida ehdottaa että mites sitten sitä seuraava? Miksi täytyy heti todeta, että ok, unohdetaan koko homma.

Mieti ihan oikeasti miten se puhelu meni. Jäikö sille ihmiselle kuva, että tämä henkilö on motovoitunut ja yhteistyökykyinen.

MINÄ KYSYIN, KÄYKÖ ENSI VIIKOLLA. EI KÄYNYT JA SITTEN ILMOITTI MINULLE, ETTÄ HOMMA TÄYTYY UNOHTAA JA MORO.

Mieti, että jäikö minulle sellainen kuva yrityksestä, että tässäpä mukavan yhteistyöhaluinen firma? Tässä on tarkoitus hakea paikkaan, joka vaikuttaa mukavalta ja sellaiselta, jossa viihtyy. Työssäoppimisen pointti ei ole se, että palkinnon saa se joka onnistuu löytämään joustamattomimman ja tylyimmän yrityksen ja pääsemään sinne työssäoppimaan.

No nythän kävi hyvin. Kumpikaan ei joudu toistaan pidempään sietämään.

Oikeasti. Mieti miten se puhelu meni. Miten voisit jatkossa hoitaa asiat paremmin. Myydä itsesi paremmin.

Tämä on vähänkuin työnhakua.

Jep, sitä voi miettiä yrityksen puolella. Sana nimittäin leviää myös toiseen suuntaan ja voi olla, että moni asiakas ei halua tukea yritystä, joka hoitaa rekryjutut tylysti.

Vierailija
68/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi he ottaisivat opiskelijan?

Sinut?

Siksi, että reagoivat opiskelijan työssäoppimishakemukseen??

Miksi he siihen reagoivat?

Mitä hyötyä yritykselle on ottaa opiskelija?

Miksi juuri sinut?

Vierailija
69/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viikko on aika hiljainen syysloman takia, joten ihan ymmärrettävää, että olisi nyt halunnut haastatella, jos seuraavilla viikoilla ei sovi.

Vierailija
70/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hauskaa, että yritykset pitävät itseään muita parempina tajuamatta, että se heille työssäoppimiseen hakeva opiskelija on myös mahdollisesti heidän asiakkaansa. Ja kun tämä asiakas saa tylyä kohtelua rekryasioissa, saattaa hän kertoa siitä eteenpäin esim. netissä.

Kuten sanottua, se on kahden kauppa ja kannattaa firmojenkin miettiä pari kertaa miten asiat hoitaa.

Vierailija
71/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut?

Miksi juuri sinut?

Mistä minä tiedän, miksi reagoivat hakemukseeni????? Miksi kyselet ihan päättömiä asioita.

Vierailija
72/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut?

Miksi juuri sinut?

Mistä minä tiedän, miksi reagoivat hakemukseeni????? Miksi kyselet ihan päättömiä asioita.

Voit joskus saada paikan, jos osaat vastata miksi yrityksen kannattaa ottaa opiskelija. Miksi juuri sinut.

Vierailija
73/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet velvoitettu heräämään lomalla?

Hain työssäoppimispaikkaa enkä ollut hereillä, kun yhtäkkiä kymmeneltä soitettiin. Minä tein syntiä, koska NUKUIN KYMMENELTÄ vaikka palstalaiset kieltävät minua nukkumasta omaan aikatauluuni.

Virallisissa asioissa on OIKEUS soittaa sinulle kymmeneltä. Yhteiskunnassa rattaat pyörii tuohon aikaan. Ihmiset ovat tuolloin TÖISSÄ, soittamassa juuri sinunlaisillesi vätyksille. Sinä myötäilet yhteiskuntaa tässä asiassa, eikä toisinpäin.

Vierailija
74/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan väittänyt muuta? Yritys ei ole ottanut sinua työssäoppimaan, joten se ei ole sitoutunut mihinkään.

Enkä minä ole sitoutunut yhtään mihinkään lähettämällä hakemuksen. Joten mitä hittoa minun nukkumiseni kuuluu soittajalle?? Tuonkin puhelun aloituksen olisi voinut hoitaa normaalisti, eikä alkaa tenttaamaan että vastako heräsin.

Vierailija
75/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet velvoitettu heräämään lomalla?

Hain työssäoppimispaikkaa enkä ollut hereillä, kun yhtäkkiä kymmeneltä soitettiin. Minä tein syntiä, koska NUKUIN KYMMENELTÄ vaikka palstalaiset kieltävät minua nukkumasta omaan aikatauluuni.

Virallisissa asioissa on OIKEUS soittaa sinulle kymmeneltä. Yhteiskunnassa rattaat pyörii tuohon aikaan. Ihmiset ovat tuolloin TÖISSÄ, soittamassa juuri sinunlaisillesi vätyksille. Sinä myötäilet yhteiskuntaa tässä asiassa, eikä toisinpäin.

MINÄ OLEN LOMALLA JA NUKUN JUURI TASAN SIIHEN AIKAAN KUN HALUAN. EN OLE MISSÄÄN VAIHEESSA SANONUT ETTÄ EI OLE OIKEUTTA SOITTAA.

OLEN SANONUT, ETTÄ MINUN NUKKUMISENI EI KUULU VENTOVIERAILLE MILLÄÄN TAVALLA.

Vierailija
76/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAIKKA EN OLISI LOMALLA, ON MINULLA TÄYSI OIKEUS NUKKUA PITKÄÄN, JOS KOULUSSA TÄYTYY OLLA KLO 12 JA AJAMAAN TÄYTYY LÄHTEÄ 11.40 MAISSA. MINULLA EI OLE MITÄÄN VELVOLLISUUTTA PYYTÄÄ LUPAA NUKKUMISEEN, VAIKKA SE TAPAHTUISI VIRKA-AIKAAN. KAIKKIEN VELVOLLISUUDET EIVÄT ALA KLO 5 AAMULLA. OVATKO YÖTYÖLÄISETKIN JOTAIN VÄTYKSIÄ :''D

"EI, HE TEKEVÄT TYÖTÄ." JA MINÄ OPISKELEN.

Vierailija
77/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiättekö välillä kun luette tämän kaltaista keskustelua ja teidän automaattinen reaktio on että kuka jaksaa kirjoitella koko ajan Porvoosta tämmösiä. Mutta sitten alatte miettimään, että kyllä tällaisia ihmisiä kai oikeasti on olemassa. Se on ahdistava ajatus.

Vierailija
78/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa vähän miettiä omaa ulosantiasi ja sitä, millaisen kuvan annat itsestäsi. Jos kommunikoit yritysten edustajien, mahdollisten tulevien työnantajiesi kanssa samoin kuin täällä, ei ole mikään ihme ettet saa paikkaa. Opettele perusasiat työnhausta, niin pääset jo paljon pidemmälle. Muista, että sekä harjoittelu- että työpaikkojen jaossa työnantaja on se, joka sanelee ja määrää tahdin.

Vierailija
79/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiiättekö välillä kun luette tämän kaltaista keskustelua ja teidän automaattinen reaktio on että kuka jaksaa kirjoitella koko ajan Porvoosta tämmösiä. Mutta sitten alatte miettimään, että kyllä tällaisia ihmisiä kai oikeasti on olemassa. Se on ahdistava ajatus.

Kerrotko miksi olen velvoitettu heräämään kahdeksalta aamulla, vaikka minulla ei ole mitään menoa aamulla? Miksi olen velvoitettu pyytämään anteeksi, jos nukun virka-aikana? Minua kutsutaan VÄTYKSEKSI, sen takia että nukun kun joku soittaa. Mitä vttua??? :D

Vierailija
80/156 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VAIKKA EN OLISI LOMALLA, ON MINULLA TÄYSI OIKEUS NUKKUA PITKÄÄN, JOS KOULUSSA TÄYTYY OLLA KLO 12 JA AJAMAAN TÄYTYY LÄHTEÄ 11.40 MAISSA. MINULLA EI OLE MITÄÄN VELVOLLISUUTTA PYYTÄÄ LUPAA NUKKUMISEEN, VAIKKA SE TAPAHTUISI VIRKA-AIKAAN. KAIKKIEN VELVOLLISUUDET EIVÄT ALA KLO 5 AAMULLA. OVATKO YÖTYÖLÄISETKIN JOTAIN VÄTYKSIÄ :''D

"EI, HE TEKEVÄT TYÖTÄ." JA MINÄ OPISKELEN.

Sinulla on oikeus nukkua tilaisuuksiesi ohi, ja työpaikoilla on oikeus valita mukavampi tyyppi töihin. Hyväksy se että sinua kohdellaan kuten kaikkia muitakin: et saa erityiskohtelua vaikka omasta mielestäsi sen ansaitsisitkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi