Vihaan mieheni itsekeskeistä käytöshäiriöistä 7v tytärtä
Onko täällä muita, jotka eivät vain voi sietää puolison entisestä liitosta/suhteesta olevaa lasta? Tytärtä? Miehen 7v tytär on jotenkin kasvatettu aivan kieroon. Ei kestä lainkaan sitä, että aikuiset puhuvat keskenään, keskeyttää ja kiljuu välittömästi. Käskyt tää jatkuvasti isäänsä, eli ei edes osaa koskaan kysyä nätisti mitään. Alkaa heti itkemään, kun ei pääse mäkkäriin.
Annoin hänelle nimpparilahjaksi kirjan, ja alkoi siitäkin itkemään, ja kysyi että eikö ole muka muuta, että mummi antoi paljon lahjoja?!? Olin aivan äimänkäkenä tuosta ja isä vain nauroi. Enpä enää anna tälle enää ikinä lahjoja. Miten jostain lapsista kasvatetaan niin huomion kipeitä ja itsekeskeisiä? Ei tottele mitään ja kun vähänkin tälle sanoo tiukemmin niin alkaa itkut ja pitää heti soittaa äidille.
Miten tuollainen lapsi tulee edes pärjäämään elämässä? Äiti soittaa isälle joka asiasta, esim. miksi lapsella meni uinnissa vettä nenään? Miksi taskussa on kiviä, miksi on polvessa mustelma? Mitäh?!?
Tiedän että viha-sana on liian voimakas, mutta miten tällaisessa pitäisi osata isän naisystävänsä toimia? Lapsi pitää kyllä minusta ja keksin meille aina tekemistä, kun olen käymässä. Tuntuu kuitenkin että lapsi pitää valtaa ja isä vain vikisee.. Voiko tällaiseen lapseen tottua ja suhtautua oikein?
Kommentit (228)
Löysin tämän vanhan ketjun, kun hain yleisesti tietoa aiheesta. Olen ap:n tilanteessa, mutta lapsi on jo muutaman vuoden vanhempi. Aivan järkyttävän itsekeskeinen prinsessa. Minulla on itsellänikin lapsia, myös tyttöjä. He ovat muutaman vuoden vanhempia, joten käsitystä esiteinien käytöksestä löytyy. Tämä esiteinin käytös ei mene iän piikkiin vaan on ihan vaan curling-vanhemmuuden tulosta. Olen ratkaissut asian olemalla mahdollisimman vähän tekemisissä lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Löysin tämän vanhan ketjun, kun hain yleisesti tietoa aiheesta. Olen ap:n tilanteessa, mutta lapsi on jo muutaman vuoden vanhempi. Aivan järkyttävän itsekeskeinen prinsessa. Minulla on itsellänikin lapsia, myös tyttöjä. He ovat muutaman vuoden vanhempia, joten käsitystä esiteinien käytöksestä löytyy. Tämä esiteinin käytös ei mene iän piikkiin vaan on ihan vaan curling-vanhemmuuden tulosta. Olen ratkaissut asian olemalla mahdollisimman vähän tekemisissä lapsen kanssa.
Nyt varmaan joku kysyy, miksi olet miehen kanssa, jos ei osaa kasvattaa. Miehenä hän on mitä ihanin. En missään nimessä kuitenkaan tekisi yhteisiä lapsia hänen kanssaan. Onneksi lapsilukuni on jo muutenkin täynnä.
Meillä miehen 16 v tyttö, joka käyttäytyy edelleen noin. Roikkuu fyysisesti isässään aina kun isäänsä tapaa. Isän pitää laittaa koko ajan tytölle rahaa ties mihin, mutta välillä tyttö vetää välit poikki, eikä suostu edes vastaamaan isänsä viesteihin. Tyttö on todellinen prinsessa, mahtaa olla loistava tulevaisuus, kun huomaa, ettei muu maailma pyörikään hänen tahtonsa mukaan.. :(
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen 16 v tyttö, joka käyttäytyy edelleen noin. Roikkuu fyysisesti isässään aina kun isäänsä tapaa. Isän pitää laittaa koko ajan tytölle rahaa ties mihin, mutta välillä tyttö vetää välit poikki, eikä suostu edes vastaamaan isänsä viesteihin. Tyttö on todellinen prinsessa, mahtaa olla loistava tulevaisuus, kun huomaa, ettei muu maailma pyörikään hänen tahtonsa mukaan.. :(
Minä sanoin jo pari vuotta sitten, että kaverit ei tule pysymään, jos neidin asenne on, että koko muu maailma on mua ja mun palvelemista varten. Nyt on enää yksi kaveri jäljellä ja sekin kaveruus harvenemaan päin. Tekisi mieli sanoa, että mitäs minä sanoin, mutta eihän siitä mitään hyötyä olisi.
Toisaalta kyseessä on 7-vuotias lapsi. Kun lapsi ”kiukuttelee”, on taustalla joku tarve, jota ei ole huomioitu. Ja ehkä myös sinulla joku tarve tulla huomioiduksi eri tavalla, ehkä teillä on tässä joku kiukuttelukierre nyt meneillään.
No ei AP tekstinsä perusteella paljon paremmalta vaikuta kyseiseen tyttäreen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Tämä prinsessa on nyt siis 18 vee. Mitenkähän menee? Onko onlyfans tili jo perustettu, mutta opinnot missään oppilaitoksessa kesken? Taikka sitten on joku setämies poikkiksena, jolta saa rahaa mutta joka käyttää hyväksi. Voi voi sentään.
Voi v-u mitä kaksinaismoralismia :D. Mammat peukuttaa "käytetylle miehelle", mutta samaan aikaan huudetaan, että miksei yh-äipät kelpaa suhteeseen :D.