Puolisolla jotain meneillään?
Ennen kuin sanon asiasta mitään, neuvokaa hämmentynyttä. Mieheni puhuu jatkuvasti naispuolisesta henkilöstä joka on hänen firmassaan. Jos nyt en ihan joka päivä kuule tuota naista mainittavan niin lähestulkoon kuitenkin, toisinaan jopa useamman kerran. Mieheni ei varsinaisesti puhu "Liisa sitä ja Liisa tätä..." mutta Liisa kuitenkin vilahtaa ohimennen päivän kuulumisissa omituisen usein.
Puhumme mieheni kanssa yleensäkin paljon ja jaamme päivän kuulumiset joka ilta, mutta harvemmin niissä ketään yhtä ja samaa henkilöä mainitaan, vaikka henkilöistä nimillä puhummekin. Liisan nimi siis kiinnittää huomiota kun on alkanut toistua mielestäni tarpeettomasti.
Onko kellään kokemuksia vastaavasta siten että tilanne on oikeasti ja vedenpitävästi ollut aivan viaton, ilman mitään ihastumista, saati pettämistä tms.? Miten puolisonne on ottanut asian vastaan jos olette kysyneet? Miten itse ylipäätään tulkitsisitte tilannetta?
Kommentit (143)
Itse olin sinkku ja työkaverimies oli sinkku. Äitini tiesi jo 6kk ennen kuin aloimme seurustella, että niin tapahtuu. Johtui siitä, että mainitsin miehen keskusteluissamme. En edes vielä tiedostanut ihastutani silloin, mutta olin jo ihastunut. Ja siis kerroin juttuja tyyliin kun puhuttiin äidin kanssa joulumarkkinoista: "X kertoi että Berliinin joulumarkkinat eivät ole niin kivat", eli toin miehen sanomiset esiin keskusteluissa.
Taas yksi varattu työkaveri alkoi ehkä 4kk sitten puhua toisesta työkaverista. Tyyliin vain 2krt/päivä. Kuitenkin arvasin, että ihastusta ilmassa, ja niinhän se olikin. Ovat nyt salasuhteessa.
Miehen reaktio on huolestuttava. Viaton ei käännä syytä toiseen, syyllinen kääntää.
Miten menee ap? Oma kokemus on, että yllättäen alettiin puhua Heidistä. Heidillä oli niin vaikea lapsuus, mutta Heidi on niin hienosti selättänyt ongelmat. Heidi sitä ja tätä. Lopulta mies ilmoittautui työpaikan viikonloppureissuun, mitä ei ole ikinä tehnyt 10 työvuoden aikana. Silloin nostin kissan pöydälle. Mies tunnusti ihastuksen, mutta ei olisi halunnut menettää minua. En kuitenkaan pystynyt luottamaan enää ja jätin miehen. Oli hyvä päätös, sillä vaikkei Heidin kanssa yhteen päätynyt, niin on kuulemma pettänyt kaikkia kumppaneitaan minun jälkeeni jonkun työpaikkaihastuksen kanssa.
Sydämen kyllyydestä suu puhuu, sanoo vanha sananlasku. Siinä sulle ap.
Jos sinulla on mahdollista, niin käy moikkaamasta miestäsi hänen työpaikallaan. Appappap! Lukekaa loppuun ennen kilahtamista!
Eli (jos mahdollista) käy moikkaamassa vain miestäsi, hymyile ja tervehdi työkavereita. Ole onnellisen näköinen. Anna miehellesi suukko. Jos satut juttelemaa Liisan kanssa ole tosi ihana. Kiltti, suloinen, rakastava vaimo.
Kun Liisa näkee sinut livenä, et ole enää "sen vaimo", vaan oikea ihminen. Ja kivakin vielä.
Miehesikin saattaa hätkähtää (sisäisesti) nähdessään teidät yhtäaikaa samassa tilassa.
Muista hymyillä ja olla kuin et epäilisi mitään.
t: itse tein ja toimi
Meillä mies alkoi puhua työkaverista myös. Yllättäen puhe loppui. Siitä kuukauden päästä tein ruokaa ja huomasin, että miehen puhelimeen tuli ponnahdusikkunaan viesti. Epäilin jo silloin pettämistä, joten vilkaisin viestin. Kiinni jäi ja ero tuli. Jos puhuu, niin eivät ole todennäköisesti vielä tehneet mitään. Kun puhe loppuu, ovat tehneet.
Niin no, se työkaveri kenen kanssa eniten teen töitä sattuu olemaan mies ja minä olen nainen. Jos puhun työasioista, niin tottakai tämä mies vilahtaa eniten keskusteluissa, koska hän on työparini. Toki näin vuosien saatossa puhutaan muustakin, kuin työasioista. Mitään ihastumista ei ole ilmassa. Hän on huippu työkaveri ja hänen kanssa on mahtava tehdä yhteistyötä.
Mutta jos ap huomaat oikeasti jotain epätavallista, niin kannattaa vaistoaan kuunnella. Se on outoa, jos hän on alkanut vasta nyt mainitsemaan tuon naisen joka käänteessä.
Vierailija* kirjoitti:
Jos sinulla on mahdollista, niin käy moikkaamasta miestäsi hänen työpaikallaan. Appappap! Lukekaa loppuun ennen kilahtamista!
Eli (jos mahdollista) käy moikkaamassa vain miestäsi, hymyile ja tervehdi työkavereita. Ole onnellisen näköinen. Anna miehellesi suukko. Jos satut juttelemaa Liisan kanssa ole tosi ihana. Kiltti, suloinen, rakastava vaimo.
Kun Liisa näkee sinut livenä, et ole enää "sen vaimo", vaan oikea ihminen. Ja kivakin vielä.
Miehesikin saattaa hätkähtää (sisäisesti) nähdessään teidät yhtäaikaa samassa tilassa.
Voi luoja. Ei toiminu. Ukkos oli huonolla tuulella töissä monta,päivää. Ensinnäkin jos se menee vieraisiin, et voi estää asiaa kuin lukitsemalla sen kotiin. Toiseksi miten huonolla pohjalla teidän liitot on jos joku työkaverihöpötys saa tollasta aikaan? Ja kuka ees puhuu töistään kotona, ne on töitä.
En voi käsittää.
Pyydä Liisa kylään, sillä Liisahan näyttää olevan ihan mukava tyyppi. Parempi tutustua ja ymmärtää, että ihmisille voi tulla ihastuksia pitkin pitkää parisuhdetta, ilman että siitä sen kummempaa kehittyy. Ihmisiähän me kaikki ollaan. Älä nyt ainakaan mitään hysteeristä syyttelyä aloita, menee mies ihan hämilleen.
Pidä ystävät lähellä, vihamiehet vielä lähempänä. - Sun Tzu
Vierailija kirjoitti:
Miten menee ap? Oma kokemus on, että yllättäen alettiin puhua Heidistä. Heidillä oli niin vaikea lapsuus, mutta Heidi on niin hienosti selättänyt ongelmat. Heidi sitä ja tätä. Lopulta mies ilmoittautui työpaikan viikonloppureissuun, mitä ei ole ikinä tehnyt 10 työvuoden aikana. Silloin nostin kissan pöydälle. Mies tunnusti ihastuksen, mutta ei olisi halunnut menettää minua. En kuitenkaan pystynyt luottamaan enää ja jätin miehen. Oli hyvä päätös, sillä vaikkei Heidin kanssa yhteen päätynyt, niin on kuulemma pettänyt kaikkia kumppaneitaan minun jälkeeni jonkun työpaikkaihastuksen kanssa.
Voi itku!
Kuulostaa siltä että yrittää löytää onnellisen lopun sille traumalle, minkä ero sinusta jätti! Kun Heidin takia teidän suhde loppui, niin täytyy olla olemassa Heidi joka mitätöi sen tapahtuman tunnelmat ja luo sille erolle merkityksen.
Tämän takia erot pitäisi aina käsitellä huolella! Ihmispolot yrittää elää keskenjääneet tarinat loppuun siitä mihin edellinen katkesi. Ilman keskustelua se on vaikea tiedostaa ja valita toisin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin sinkku ja työkaverimies oli sinkku. Äitini tiesi jo 6kk ennen kuin aloimme seurustella, että niin tapahtuu. Johtui siitä, että mainitsin miehen keskusteluissamme. En edes vielä tiedostanut ihastutani silloin, mutta olin jo ihastunut. Ja siis kerroin juttuja tyyliin kun puhuttiin äidin kanssa joulumarkkinoista: "X kertoi että Berliinin joulumarkkinat eivät ole niin kivat", eli toin miehen sanomiset esiin keskusteluissa.
Taas yksi varattu työkaveri alkoi ehkä 4kk sitten puhua toisesta työkaverista. Tyyliin vain 2krt/päivä. Kuitenkin arvasin, että ihastusta ilmassa, ja niinhän se olikin. Ovat nyt salasuhteessa.
Miehen reaktio on huolestuttava. Viaton ei käännä syytä toiseen, syyllinen kääntää.
Ei tule mieleen käräyttää pettäjää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule mieleen käräyttää pettäjää?
Toinen työkaveri aikoo kyllä käräyttää, on vain aika hankalaa, kun molemmilla hyvin yleiset sukunimet ja iso kaupunki. Emme tiedä siis, missä tarkalleen asuvat, tai onko puoliso edes samalla sukunimellä. Prosessi meneillään kyllä.
Mies 40 kirjoitti:
Pyydä Liisa kylään, sillä Liisahan näyttää olevan ihan mukava tyyppi. Parempi tutustua ja ymmärtää, että ihmisille voi tulla ihastuksia pitkin pitkää parisuhdetta, ilman että siitä sen kummempaa kehittyy. Ihmisiähän me kaikki ollaan. Älä nyt ainakaan mitään hysteeristä syyttelyä aloita, menee mies ihan hämilleen.
Pidä ystävät lähellä, vihamiehet vielä lähempänä. - Sun Tzu
Tämä on hyvä neuvo.
Ehdota ap miehellesi, että kutsutte Liisan teille lounaalle ensi viikonloppuna. Miten miehesi reagoi? Ja onko myös Liisa varattu, siinä tapauksessa puoliso mukaan!
Voi tulla miehelläsi ja Liisalla herätys todellisuuteen.
Vierailija* kirjoitti:
Minäkin tein, en tosin yllättäen vaan ilmoitin etukäteen ja mies toivotti tervetulleeksi. Meidän tarinan "Liisa" kyhjötti työpisteellään tekstiviestitellen, ei voinut kuulemma keskeyttää chattailua.
"Liisa" intoutui tästä aika ripustautuvaksi ja viestejä alkoi kimpoilla kotiin outoihin aikoihin. Mieskin vihdoin tajusi että ei tämä oikein työflirttailuksi enää lukeudu ja jotain väärää on syntymässä.
Miehet uskoo kun näkee.
Suosittelen tuota että vihamiehet lähimpänä.
Sättimällä ja mustasukkaisuuspuuskissa näyttää vain omat huonoimmat puolensa. Anna "Liisan" olla se mustasukkainen. Ota itse suukot ja aamuheräämiset ilolla. "Liisa" näkee vain pienen siivun miehestäsi mutta on sen ajan skarppina näyttämään omat parhaat puolensa ja varmasti leikkimään myös lohduteltavaa prinsessaa jotta saa halauksia ja hivuttaa itselleen hellyyttä. Älä ole tarinan noita, vaan se oikea prinsessa joka näkee miten ihastusta tulee ja menee mutta teidän suhde on vahvempi.
Miksi hyväksytte työpaikkaflirttailun? En hyväksyisi itse minkäänlaista flirttailua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hyväksytte työpaikkaflirttailun? En hyväksyisi itse minkäänlaista flirttailua.
Samaa ihmettelen minäkin, ainakin jos ovat varattuja.. Tuo johtaa ennen pitkää aina johonkin vakavampaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija* kirjoitti:
Minäkin tein, en tosin yllättäen vaan ilmoitin etukäteen ja mies toivotti tervetulleeksi. Meidän tarinan "Liisa" kyhjötti työpisteellään tekstiviestitellen, ei voinut kuulemma keskeyttää chattailua.
"Liisa" intoutui tästä aika ripustautuvaksi ja viestejä alkoi kimpoilla kotiin outoihin aikoihin. Mieskin vihdoin tajusi että ei tämä oikein työflirttailuksi enää lukeudu ja jotain väärää on syntymässä.
Miehet uskoo kun näkee.
Sättimällä ja mustasukkaisuuspuuskissa näyttää vain omat huonoimmat puolensa. Anna "Liisan" olla se mustasukkainen. Ota itse suukot ja aamuheräämiset ilolla. "Liisa" näkee vain pienen siivun miehestäsi mutta on sen ajan skarppina näyttämään omat parhaat puolensa ja varmasti leikkimään myös lohduteltavaa prinsessaa jotta saa halauksia ja hivuttaa itselleen hellyyttä. Älä ole tarinan noita, vaan se oikea prinsessa joka näkee miten ihastusta tulee ja menee mutta teidän suhde on vahvempi.
Olennainen ongelma ei ole tässä ap:n tapauksessa se, onko Liisa ihastunut ap:n mieheen vaan se, onko mies ihastunut Liisaan. Teillä on nyt joillain se perinteinen sovinistinen vääristynyt linssi, jolla syytätte sivusuhteesta pääasiassa toista naista, kun pääsyyllinen on se mies. Se mies pitää saada havahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija* kirjoitti:
Miehet uskoo kun näkee.
Olennainen ongelma ei ole tässä ap:n tapauksessa se, onko Liisa ihastunut ap:n mieheen vaan se, onko mies ihastunut Liisaan. Teillä on nyt joillain se perinteinen sovinistinen vääristynyt linssi, jolla syytätte sivusuhteesta pääasiassa toista naista, kun pääsyyllinen on se mies. Se mies pitää saada havahtumaan.
Samat keinot ne on, vaikka olisi yksipuolists. Mutta maailmanhistoriassa tuskin koskaan on ollut savua ilman kipinää, ja kipinä lyö vain kun kemiat kohtaa.
Ei mitään tehtävissä. Hän puhuu tästä naisesta ja erityisesti nauttii sanoa ääneen hänen nimensä.
Sinun ehkä kannattaa luoda tinder profiili ja etsiä uusi mies.
Se pointti onkin että puhut useasta. Se on outoa jos puhuu vain yhdestä. Tulee vaikutelma että tämä yksi on mielessä koko ajan. Ja ap:lle sanoisin että jos et edes huutanut tms, ainoastaan sanoit kärkevästi, niin ei sellainen ole syy suuttua. Jos ei olisi ollut mitään mies olisi lyönyt asian leikiksi. Alkanut vaikka kiusaamaan sua mustasukkaiseksi. Valitettavasti hyökkäys on paras puolustus, mies tavallaan myönsi tuolla käytösellä että jotain on tekeillä.