Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisolla jotain meneillään?

Vierailija
12.10.2019 |

Ennen kuin sanon asiasta mitään, neuvokaa hämmentynyttä. Mieheni puhuu jatkuvasti naispuolisesta henkilöstä joka on hänen firmassaan. Jos nyt en ihan joka päivä kuule tuota naista mainittavan niin lähestulkoon kuitenkin, toisinaan jopa useamman kerran. Mieheni ei varsinaisesti puhu "Liisa sitä ja Liisa tätä..." mutta Liisa kuitenkin vilahtaa ohimennen päivän kuulumisissa omituisen usein.

Puhumme mieheni kanssa yleensäkin paljon ja jaamme päivän kuulumiset joka ilta, mutta harvemmin niissä ketään yhtä ja samaa henkilöä mainitaan, vaikka henkilöistä nimillä puhummekin. Liisan nimi siis kiinnittää huomiota kun on alkanut toistua mielestäni tarpeettomasti.

Onko kellään kokemuksia vastaavasta siten että tilanne on oikeasti ja vedenpitävästi ollut aivan viaton, ilman mitään ihastumista, saati pettämistä tms.? Miten puolisonne on ottanut asian vastaan jos olette kysyneet? Miten itse ylipäätään tulkitsisitte tilannetta?

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ihastumista ilmassa. Ota asia esille, ennen kun on liian myöhästä.

Vierailija
2/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää epäluottamusta! Yhtä pahaa, kuin jos mies pyytäisi isyystestiä! Sietäisi jättää moinen epäilijä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää epäluottamusta! Yhtä pahaa, kuin jos mies pyytäisi isyystestiä! Sietäisi jättää moinen epäilijä!

What?

Vierailija
4/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota naisenvaistoosi. Kuuntele sisintäsi. Yleensä se on oikeassa. Teillä on parisuhdepalaverin paikka. Ota asia suoraan puheeksi, älä kuuntele kiertelyä. Mikäli mies alkaa syyllistämään sinua ja välttelee asian käsittelyä, olet oikealla tiellä. Pakota se puhumaan.

Vierailija
5/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. En sitä silloin ymmärtänyt, että jotain on tekeillä. Mies puhui työkaveristaan todella usein kuinka kunnianhimoinen ja hyvä on työssään , etenee etc. Nainen oli 20 vuotta miestäni nuorempi. Mies jätti minut 7 vuoden suhteen jälkeen ja kas kummaa sainkin kuulla että seurustelee tämän naikkosen kanssa.

Ihan varmasti on ihastunut , kannattaa tarkkailla. Välttämättä ei ole mitään sutinaa mutta suosittelen silti olemaan valppaana.

Vierailija
6/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin oli tulenpalava halu puhua ihastuksestani vähän kaikille, että siltä pohjalta.

Vierailija
7/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luota naisenvaistoosi. Kuuntele sisintäsi. Yleensä se on oikeassa. Teillä on parisuhdepalaverin paikka. Ota asia suoraan puheeksi, älä kuuntele kiertelyä. Mikäli mies alkaa syyllistämään sinua ja välttelee asian käsittelyä, olet oikealla tiellä. Pakota se puhumaan.

Näin jotenkin ajattelenkin. Pitää ottaa puheeksi tilaisuuden tullen ja katsoa miten reagoi.

Lisää kommentteja? Etenkin jos jollakulla on ollut vastaavaa savua ilman vähäisintäkään tulta.

Vierailija
8/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole yhtä hölmö kun minä. Hämmästelin, kummastelin ja naureskelin tyttären kanssa mieheni muuttunutta käytöstä. Viidenkympinvillitys loppui lyhyeen, kun tajusin mistä oli kyse. Tsemppiä.

Vierailija
9/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse puhunut noin miehelleni toisesta miehestä, kun olin ihastunut. Tyhmää tietenkin, mutten voinut sille mitään, oli pakko puhua. Siinä vaiheessa koin sen olevan harmitonta.

Kun aloin oikeasti harkita pettämistä, ymmärsin sen olevan väärin ja lopetin puhumasta. Eli puheen loppuminen voi olla toisaalta hyv merkki, mutta toisaalta merkki, että on aloittanut suhteen.

Nyt olen ihastunut toiseen ja kokemuksesta olen varonut mainitsemasta hänestä mitään.

Vierailija
10/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään, joka ajattelisi niin että olen ylireagoinut jos otan puheeksi? En haluaisi olla hysteerinen, enkä mielestäni ole mustasukkaista tyypiä. Nyt vaan jotenkin mielenpohjalla rassaa.

ap.

Vierailija
11/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota vielä puheeksi, tarkkaile tilannetta. Kuulostele ja katsele miestäsi kun puhuu tuosta naisesta.

Vierailija
12/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ketään, joka ajattelisi niin että olen ylireagoinut jos otan puheeksi? En haluaisi olla hysteerinen, enkä mielestäni ole mustasukkaista tyypiä. Nyt vaan jotenkin mielenpohjalla rassaa.

ap.

Et ylireagoi, etkä ole hysteerinen. Puolison kanssa kuuluukin puhua asiat, mitkä mielenpohjalla rassaa.

Vierailija
13/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse puhunut noin miehelleni toisesta miehestä, kun olin ihastunut. Tyhmää tietenkin, mutten voinut sille mitään, oli pakko puhua. Siinä vaiheessa koin sen olevan harmitonta.

Kun aloin oikeasti harkita pettämistä, ymmärsin sen olevan väärin ja lopetin puhumasta. Eli puheen loppuminen voi olla toisaalta hyv merkki, mutta toisaalta merkki, että on aloittanut suhteen.

Nyt olen ihastunut toiseen ja kokemuksesta olen varonut mainitsemasta hänestä mitään.

Siis petät puolisoasi? 🙁

Ihastuminen on melko harmitonta, kun ei tee asialle mitään. Saattaa jopa piristää parisuhdetta. Mutta se, mitä sinä teet on vain yksinkertaisesti väärin. Eroa.

Vierailija
14/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa puheessani toistuu varmasti päivittäin naispuolisen kollegan nimi. Johtuu ihan siitä, että teemme tiivistä yhteistyötä, puhumme paljon ja hän on ihan loistotyyppi. Yhtään mitään muuta asiaan ei liity.

Vierailija
15/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä ja miten puhuu Liisasta ja kuinka paljon tekevät töitä yhdessä.

Mä puhun aika paljon miespuolisesta työkaverista. Työpiste mun vieressä. En todellakaan ole kiinnostunut hänestä.

Vierailija
16/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuksia tulee ja menee, mutta se että puhuu ihastuksestaan puolisolle niin että hän ehtii jo alkaa miettiä onko jotain tekeillä (vaikkei "mitään ole tapahtunutkaan"), aiheuttaa jo särön.

Vierailija
17/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa puheessani toistuu varmasti päivittäin naispuolisen kollegan nimi. Johtuu ihan siitä, että teemme tiivistä yhteistyötä, puhumme paljon ja hän on ihan loistotyyppi. Yhtään mitään muuta asiaan ei liity.

Hmmmm.... niin. Juuri tämän takia olen vähän kahden vaiheilla otanko edes puheeksi. Koska näinkin voi olla. Ja sitten toisaalta vaan on sellainen kutina, että puolisoni kohdalla kyse ei ole ihan tästäkään. Enkä oikeastaan pysty edes sanomaan miksi näin ajattelen. Tuntuu vaan että kokonaistilanne huomioiden Liisa vilahtelee puheissa suhteettoman usein.

Äääh. En tiedä.

ap.

Vierailija
18/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas puhuin miehelleni varmaan paljonkin työpaikalla samassa tiimissä olleesta miehestä. En todellakaan ollut yhtään ihastunut. Mies on todella mukava kaikille ja puhelias. Tämä mies on tosin suuntautunut miehiin päin ja sen avoimesti kaikille kertoi puheissaan.

Vierailija
19/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmmm.... niin. Juuri tämän takia olen vähän kahden vaiheilla otanko edes puheeksi. Koska näinkin voi olla. Ja sitten toisaalta vaan on sellainen kutina, että puolisoni kohdalla kyse ei ole ihan tästäkään. Enkä oikeastaan pysty edes sanomaan miksi näin ajattelen. Tuntuu vaan että kokonaistilanne huomioiden Liisa vilahtelee puheissa suhteettoman usein.

Äääh. En tiedä.

ap.

Luota vaistoosi ja ota asia puheeksi. Voi olla, että saat puolison kanssa hyvät naurut, tai sitten ei.

Vierailija
20/143 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pakkohan tämä on puheeksi ottaa. Vaikka jo vain siksi että päivittäinen Liisailu alkaa tulla korvista. Liisa mainitaan jopa pari-kolme kertaa päivässä, enkä nyt oikein mitenkään saa perusteltua sitä itselleni.

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi