Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mitä vanhemmaksi ihminen tulee sitä enemmän ollaan etuajassa joka paikassa

Vierailija
05.09.2025 |

Siis miksi pitää olla 30min etuajassa kaikkialla kun on täyttänyt 60 vuotta?

Mikä siinä odottelussa viehättää?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinun persettäsi kutittaa? 

Vierailija
2/16 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina etuajassa, koska osaan varautua siihen että julkinen liikenne takkuaa Helsingissä. Monesti olen päässyt lääkäriinkin etuajassa - ja nopeammin pois.

Enemmän minua rassaavat ne aikaoptimistit ja aikavarkaat jotka ovat aina myöhässä, koska luottavat Reittioppaaseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ikäni ollut etuajassa . Ärsyttää myöhästelijät jotka olettavat että maailma odottaa heitä .

Vierailija
4/16 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni ollut etuajassa . Ärsyttää myöhästelijät jotka olettavat että maailma odottaa heitä.

Sama täällä. Myöhästyminen on epäkohteliasta.

Vierailija
5/16 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni ollut etuajassa . Ärsyttää myöhästelijät jotka olettavat että maailma odottaa heitä .

Junat ja linja-autot ei näitä odota. Mutta tuleehan sieltä aina seuraava.

Vierailija
6/16 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toisin päin. Nuorena olin aina etuajassa kaikkialta kun ahdisti ajatus siitä, että myöhästyisi. Nykyään olen paikalla vain hieman ennen, koska ei se muitakaan näytä haittaavan, vaikka myöhästyisivät. 

Vierailija
7/16 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mummo se on aina myöhässä, joten älä yleistä.

Vierailija
8/16 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole havainnut tuollaista. Enemmän se varmasti riippuu persoonallisuudesta ja opituista tavoista.

Vierailija
9/16 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhoista nyt puhut? Mä täytän kohta 60v ja olen jatkuvasti myöhässä enemmän kuin koskaan ennen.

Vierailija
10/16 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vain kaksi vaihtoehtoa eli paljon etuajassa tai myöhässä? Ärsyttääkö nekin, jotka tulevat ajoissa?

Vierailija
11/16 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä piirrettä olen itsessänikin ihmetellyt. Nuorena aina viime tingassa, nyt +60 vähintään puoli tuntia etuajassa. Syytä en osaa sanoa, mutta tuntuu luontevalta.

Vierailija
12/16 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkokemuksen myötä vähenee sellainen oman navan ympäri pyöriminen ja lisääntyy vastuuntunto ja vastuunotto omasta toiminnastaan ja maalaisjärkinen ymmärrys oman toiminnan vaikutuksesta ympäröivään maailmaan. Runsaasti etuajassa oleminen on ehkä korostettukin ylilyönti, mutta taustalla lienee kuitenkin ymmärrys siitä, miten itsekäs myöhästely ja viime tipassa saapuminen vaikuttaa negatiivisesti muihin ihmisiin ja saattaa pahimmillaan laukaista pitkän ketjun myöhästyneitä aikatauluja, jolla on vaikutusta kymmeniin tai jopa satoihin ihmisiin.

Vierailija
13/16 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina etuajassa. Ärsyttää myöhästelijät. N49

Vierailija
14/16 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä ainakaan kylään mene etuajassa. Mutta lääkäriin kyllä, en ymmärrä ketä häiritsee että istun siellä muiden seassa?

Vierailija
15/16 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinun persettäsi kutittaa? 

Tottakai se kutittaa persettä, jos esim. sovittuun tapaamiseen tullaan tunti etuajassa tai majoitutaan tukkimaan paikkoja kauan ennen ovien aukeamista. 

Vierailija
16/16 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina sopivan ajoissa. Jo liike-elämästä opittu tapa/ rutiini.

- Varataan varmuusmarginaalin kera aikaa paikalle tulemiseen

- Ollaan kohteessa jonkin verra etuajassa

- Odotetaan kohteen lähistöllä siten, että ilmoittaudutaan kohteessa n. 5 min ennen sovittua. Tällöin olllaan, noh, ajoissa, eikä sotketa tavattavan henkilön kaslebteria tulemalla paikalle liian ajoissa häiritsemään.

Eikös tällaisia enää opeteta/ opita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi