Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Henkilökohtainen avustaja auttaa pariskuntaa seksissä?

Vierailija
09.10.2019 |

Kahta vammautunutta ihmistä avustaa parikin avustajaa tyydyttämään tarpeensa. "Hytkytän nostolaitetta että saadaan aikaan se oikea tahti. Joskus painan sukuelintä oikeaan paikkaan."

Minusta tämä ei ole normaalia eikä kuulu millään tavalla avustajan töihin. Onneksi seksin avustamisesta voi kieltäytyä kokonaan ja näin sen kuuluu tulevaisuudessakin olla. Itse olen sairaanhoitaja, vaikka mitä nähnyt ja tehnyt niin tuohon homaan en ikinä suostuisi.

Kommentit (637)

Vierailija
541/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajana kokee muutenkin seksuaalista ahdistelua hoidettavien puolelta, joten en ole innostunut ajatuksesta, että minun pitäisi tämän päälle työntää kikkeliä toisen suuhun ja levitellä liukuvoiteita emättimeen ja hytkyttää tahtia nosturilla.

Tämä on se ongelma. Sekä avustettava että avustaja voivat joutua helposti hyväksikäytetyksi.

Sekä henk.koht.avustajat että hoitajat joutuvat käsittääkseni helposti ahdistelluiksi jo ihan muutenkin. Ollessani kesätyöntekijänä, hoitajat usein varoitteli tietyistä vanhuksista, että sen ja sen luo älkää menkö nuoret tytöt yksin (ja niin me poistuttiin alaikäisinä nuorina tyttöinä erään miehen luota aiemmin, kun mies katteli jakkaralla seisovaa alaikäistä/seisoi hänen takanaan). Me jouduttiin kuitenkin myös saunottamaan sekä naisia ja miehiä.

Itse olen kehitysvammaisten pusuja väistellyt ym., jatkuvia ihastumisia tulee. Siis hoitajaan tai ohjaajaan ihastuminen on todella yleistä! Ja juu näillä hoidokeilla ja ohjattavilla on tarpeita, sen kyllä huomaa. Me ammattilaiset ei vaan saada eikä haluta niihin vastata, koska se on epäeettistä, epäammattimaista eikä palvele sitä tehtävää, mikä meillä on. Johan niillä avustajilla on muutakin tekemistä. Ja usein työntekijöillä on oma perhe/oma mies kotona tai niinkuin itse elän selibaatissa, niin minulle tuo olisi todellakin kammottavaa.

En vastusta sitä, että vammaiset harrastaisi seksiä.. tossa vain on se riski, että työntekijä joutuu "pomonsa" seksuaalifantasioiden osaksi tahtomattaan. Jokaisella on oikeus olla tulematta osaksi toisen fantasiaa tollaisessa tilanteessa. Helposti voi tilanne kärjistyä siihen, että avustajalle aletaan vihjailla tai ehdotella. Yök.

Jos tarvitsevat avustajan, niin on se ymmärrettävää.. mutta silloin pitäisi palkata selkeästi ko. asioihin perehtynyt henkilö, esimerkiksi seksuaaliterapeutti/fysioterapeutti, joka suosittelisi oikeat laitteet, neuvoisi alkuun jne.. tai laitettaisiin laitteet valmiiksi, mutta avustajalla olisi oikeus poistua huoneesta.

Ja jos ei sillai asiallisesti hoidettuna onnistu ja suhde kariutuu seksittömyyteen, niin valitettavasti ihan tavallisillakin pareilla voi käydä niin..

Huomaathan, että käytät tässä esimerkkinä kehitysvammaisia ja vanhuksia, jotka eivät välttämättä kummatkaan pysty vastaamaan itsestään, eli eivät ole oikeustoimikelpoisia.

Vaikeasti liikuntavammaisten, täysissä sielun voimissa olevien ihmisten kanssa näillä ryhmillä ei ole mitään tekemistä.

Jaan huolesi avustajan seksuaalioikeuksien toteutumisesta. Henkilökohtaisten avustajien työsuojelu ylipäätään on ymmärtääkseni lähes aina retuperällä.

No kyllä ne osa vanhuksista on ihan oikeustoimikelpoisia. Ja kehitysvammaiset ja vanhukset ovat seksuaalisia ihmisiä hekin, jotkut kehitysvammaiset muuttavat yhteen ha perustavat perheenkin keskenään.

Ei tässä ollut kyse siitä, kuka vastaa mistäkin, vaan siitä, että ei sitä häirintää tarvitse lisätä tai antaa signaalia että se on ihan ok.

Pointtisi oli?

Vierailija
542/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette voisi kuvitella avustavanne seksissä tai pyyhkivänne spermaa avustettavan naamalta, voisitteko kuvitella pesevänne esinahan alta tai siivoamaan aikuisen ihmisen ulostetta, jos ripuli on tullut vaipan kauluksesta ulos tai ulostetta on levitetty sänkyyn ja seiniin ja ehkä jopa syöty?

Työskentelen itse syvästi kehitysvammaisten ryhmäkodissa, tuollaista sattuu, se ei ole kivaa mutta se kuuluu tehtäviin. Meidän asiakkaamme eivät osaa etsiä seksikumppania tai vaatia apua itsetyydytykseen, joten seksissä avustaminen ei kuulu tehtäviimme. Tarvittaessa siirrämme elimellään leikkivän asiakkaan omaan asuntoonsa. Tosin moni kollega työntää valitettavasti vain elimen takaisin housuihin tai vetää kädet housuista pois kerta toisensa jälkeen, koska kyseinen henkilö vaatii valvontaa eikä häntä voi jättää yksin päiväsaikaan, eikä hänen touhujaan haluta katsella.

Voisin kuvitella avustavani seksissä jutussa kuvatulla tavalla. Hienoa, että siihen suostuvia avustajia on, eikä se ole kenellekään pakollista.

Minä olen työskennellyt vaikeasti kehitysvammasiten, lievästikehitysvammaisten ja vanhusten kanssa, mutta en silti suostuisi tuohon arvojeni/uskontoni vuoksi. Kokisin itseni kolmanneksi osapuoleksi.

Mitä alapeukutettavaa tässä muka oli?

Vai tulisiko meidän kaikkien olla muka vapaasti "käytettävissä"?

Mun mielestä ei. Ja juu, olen pyyhkinyt pyllyjä, pessyt vaippoja, jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta näihin seksihommiin pitäisi palkata vain miehiä, koska naiset ovat muutenkin alisteisessa asemassa. Uskoisin, että miesavustajat eivät joutuisi niin helposti hyväksikäytön uhriksi, vaan voisivat toimia ns. koneina auttamassa paria seksiasennoissa ja aktissa. 

En usko, että kukaan mies suostuisi seksiin vaimonsa/tyttöystävänsä kanssa, jos raavas mies olisi avustamassa. Kyllä nuori tyttö on parempi.

Eikös tää avustaja oo vain tekninen välttämättömyys tässä? Ei mikään kolmas pyörä. Eli ihan sama sukupuolella tahi iällä.

Vierailija
544/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ne, joille asia on ok: eläytykää hetki mitkä fiilikset jos vaikka kouluikäiset lapsenne menis tuollaisiin kesätöihin, tai vaimonne, miehenne tekis tuota.

Miksi ei olisi ok, kun voisin itsekin auttaa? Tietysti pelisäännöt yms. pitäisi sopia selväksi ja haluaisin avustaa vain samaa sukupuolta olevaa. Nyt voit sitten pöyristellä ja kauhistella siellä ihan rauhassa,

Vierailija
545/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä touhua mitenkään. Tässä maassa on tuhansia ja tuhansia jotka joutuvat elämään ilman seksiä. Voi olla muunlaista sairautta, haluttomuutta, tai ihan vaan kyse siitä, että ei löydy kumppania seksiin. Pitäisikö myös näille ihmisille hommata avustaja verovaroilla auttamaan seksitouhuissa? Ei, sillä vaikka jokaisella ihmisellä on tarve seksiin yleensä jossain vaiheessa elämää, ei se ainakaan minun mielestäni ole asia jota ilman ihminen ei voisi elää. Toki elämänlaadun kannalta sillä voi olla hyviä vaikutuksia, mutta niin on monella muullakin asialla. Voisinko vaatia, että saan matkustaa ulkomaille kaksi kertaa vuodessa verovaroilla?? Sillähän olisi MINUN elämänlaadulleni valtava merkitys. MINULLA on siihen oikeus. MINÄ haluan hevosen. Sen saaminen parantaisi masennukseni. MINUN elämänlaatuni paranisi huomattavasti. MINULLA on siihen oikeus.

Listaa voisi ihan todella jatkaa loputtomiin On paljon asioita, jotka parantavat ihmisen elämänlaatua ja ovat ns. perusoikeuksia. Valitettavasti kuitenkin fakta on se, että jokaisella on jotain rajoitteita (fyysisiä, taloudellisia, henkisiä) jotka estävät tekemästä asioita. Ei kaikkea pidä verovaroilla kustantaa. Hoidetaan sairaat ja mahdollistetaan myös vammaisille hyvä elämä. Siihen ei kuitenkaan kuulu seksikeinujen hytkyttely ja liukkareitten levitys elimelle. Muuten vaadin samaa oikeutta myös naapurin peräkammarin pojalle.

Ai että sitä naapurin peräkammarin poikaa heilutellaan yksin siinä seksikeinussa?

Ei tuossa jutussa missään vaiheessa sanottu, että avustaja harrastaa seksiä avustettavien kanssa, masturboi heitä tms, mihin nämä peräkammarinpoikakommentit viittaavat.

Jutussa tuotiin esille, että kyseisestä avustamisesta pitää aina olla oikeus kieltäytyä. Siinä myös tuotiin esille, että kyseinen pari ei ole löytänyt toimivaa asentoa penetraatioon vaan seksi on heillä suuseksiä ja lelujen käyttöä. Sitä liukuvoidetta siis todennäköisemmin levitetään dildolle kuin kenekään miehen elimelle.

Vierailija
546/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä aiheesta ei saa keskustella tällä palstalla, kaikki aloitukset häviävät tai siirtyvät seksi-palstalle. Vaikka ei tämä aihe liity millään lailla seksiin, enemmänkin keskustellaan ilmiöstä ja potilaiden vs. hoitajien oikeuksista.

Ei liity millään tavalla seksiin? todellakin liittyy ja ihan kokonaan.

Vierailija
547/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sitten menee raja; kuka tuollaista palvelua sitten oikeutetusti saa? Kuka saa, kuka jää ilman?

Kun kyse on vammaisuuteen perustuvasta kotiavusta niin eiköhän se palvelun tarve arvioida ihan samalla tavalla kuin muukin vammaisen avuntarve.

No ei arvioida vaan se on ihan siitä kiinni sattuuko vammaiset löytämään avustajan joka suostuu tuossakin avustamaan. Avustajahan voi ja saa kieltäytyä avustamasta tuossa tai mistään mikä liittyy seksiin, voi kieltäytyä pesemästä dildoja ja tekopimperoita myös. Jos etsii avustajaa joka suostuu avustamaan seksissä niin sitten kannattaa varmaan laittaa hakuilmoitukseen asiasta maininta että palkataan vain sellainen joka hommaan suostuu. Ei sitä palvelun tarvetta kukaan tai mikään taho arvioi erikseen, henkilökohtaisen avustajan tarpeen kylläkin kun se on yhteiskunnan tukema palvelu eikä avustettava itse siitä joudu maksamaan mutta jos avustaja ei seksissä avusta niin ei sille voi avustettava sitten mitään ja jää ilman apua. Ei mikään taho arvioi että tuo ja tuo tarvitsee seksiapua ja määrää jotain avustajaa apuun tässä asiassa.

Vierailija
548/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä touhua mitenkään. Tässä maassa on tuhansia ja tuhansia jotka joutuvat elämään ilman seksiä. Voi olla muunlaista sairautta, haluttomuutta, tai ihan vaan kyse siitä, että ei löydy kumppania seksiin. Pitäisikö myös näille ihmisille hommata avustaja verovaroilla auttamaan seksitouhuissa? Ei, sillä vaikka jokaisella ihmisellä on tarve seksiin yleensä jossain vaiheessa elämää, ei se ainakaan minun mielestäni ole asia jota ilman ihminen ei voisi elää. Toki elämänlaadun kannalta sillä voi olla hyviä vaikutuksia, mutta niin on monella muullakin asialla. Voisinko vaatia, että saan matkustaa ulkomaille kaksi kertaa vuodessa verovaroilla?? Sillähän olisi MINUN elämänlaadulleni valtava merkitys. MINULLA on siihen oikeus. MINÄ haluan hevosen. Sen saaminen parantaisi masennukseni. MINUN elämänlaatuni paranisi huomattavasti. MINULLA on siihen oikeus.

Listaa voisi ihan todella jatkaa loputtomiin On paljon asioita, jotka parantavat ihmisen elämänlaatua ja ovat ns. perusoikeuksia. Valitettavasti kuitenkin fakta on se, että jokaisella on jotain rajoitteita (fyysisiä, taloudellisia, henkisiä) jotka estävät tekemästä asioita. Ei kaikkea pidä verovaroilla kustantaa. Hoidetaan sairaat ja mahdollistetaan myös vammaisille hyvä elämä. Siihen ei kuitenkaan kuulu seksikeinujen hytkyttely ja liukkareitten levitys elimelle. Muuten vaadin samaa oikeutta myös naapurin peräkammarin pojalle.

Peräkammarius ei ole sairaus tai vamma

Vierailija
549/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peräkammarius ei ole sairaus tai vamma

Itseasiassa myös esim vakavasti tai keskivaikeasti masentuneet voivat saada esim. vammaistukea tai eläkettä. Ja masennuslääkkeet voivat aiheuttaa erektiohäiriöitä nuorillekin. Olin aikoinaan avoliitossa tällaisen miehen kanssa. Ei toki ollut vammainen, mutta.. tuli vain mieleen. Kyllä henkilökohtaisia avustajia on avustajina eri syistä.

Vierailija
550/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä moralisoivaa suhtautumista asiaan. Seksi ja seksuaalisuus on ihmisen perustarve. Jos se kielletään niin siitä seuraa ongelmia ja pahoinvointia jotka sitten heijastuvat ihmisten muuhun hoidon tarpeeseen.

Ei tietenkään ole niin että ketään pitäisi pakottaa avustamaan seksissä mutta jos se ei työntekijää itseään haittaa niin en näe asiassa mitään ongelmaa.

Tuo on väärin, että annetaan hyväksyntä sille, että avustajille voi ehdotella seksiin osallistumista. Sillä sitähän tuo on. Avustaja on laitettu osalliseksi pariskunnan seksiä. Tuo on seksuaalista häirintää ja sen kohteena ei kenenkään pitäisi töissään olla. Mutta kun on kyse kahdesta vammaisesta, he saavat kohdella työntekijöitä miten vaan. Törkeää. Heidän pitäisi ostaa seksipalveluja muualta eikä olettaa, että avustaja kyllä hoitaa. Ja jos ei hoida, niin sitten tämä on vain nihkeä ja moralisoiva avustaja. 

No ei se nyt ihan kamalaa seksuaalista häirintää ole jos vammainen pari kysyy avustajalta voitko avustaa seksissä ja avustaja sanoo että en voi jos asia jää siihen että kerran vian viattomasti ja asiallisesti kysyvät kävisikö avustaminen vaiko ei.

Vierailija
551/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta näihin seksihommiin pitäisi palkata vain miehiä, koska naiset ovat muutenkin alisteisessa asemassa. Uskoisin, että miesavustajat eivät joutuisi niin helposti hyväksikäytön uhriksi, vaan voisivat toimia ns. koneina auttamassa paria seksiasennoissa ja aktissa. 

Naurattavaa. Meinaat tosissani, etten saisin nuorena naisena avustaa nuorta, naispuolista avustettavaani seksissä?

No olihan tuossa parissa toinen mies. Toki voisihan se olla, että miehellä ei heppi seisoisi niin jämäkästi ja helposti, jos siinä olisi mies ohjaamassa sitä reikään a tai b

Sinä toki saat olla avustamassa vaikka ketään seksiin, mutta yleisesti vain mietin noita avustajia, että tuohon sopisi paremmin mies avustamaan, koska näin ei joutuisi niin helposti hyväksikäytön uhriksi. Harvoin esim. vanhuspaikoissa miehiä kouritaan takapuolesta tai ehdotellaan seksiä tai yritetään tarrata tisseihin kiinni, mitä tapahtuu naistyöntekijöille

Millainen ihminen fantasioi noin tarkkaan muiden seksielämästä? Yäk!

ohis

Kyllä tuossa jutussa aika tarkkaan selvitettiin, miten avustaja nosturilla ohjaa reiän oikeaan tappiin tai suun siihen tappiin ja pyyhkii spermat naamalta. Ei siinä paljon fantasiointia tarvitse enää, kun miettii, mitä tuokin likka töikseen tekee.

Vierailija
552/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajana kokee muutenkin seksuaalista ahdistelua hoidettavien puolelta, joten en ole innostunut ajatuksesta, että minun pitäisi tämän päälle työntää kikkeliä toisen suuhun ja levitellä liukuvoiteita emättimeen ja hytkyttää tahtia nosturilla.

Tämä on se ongelma. Sekä avustettava että avustaja voivat joutua helposti hyväksikäytetyksi.

Sekä henk.koht.avustajat että hoitajat joutuvat käsittääkseni helposti ahdistelluiksi jo ihan muutenkin. Ollessani kesätyöntekijänä, hoitajat usein varoitteli tietyistä vanhuksista, että sen ja sen luo älkää menkö nuoret tytöt yksin (ja niin me poistuttiin alaikäisinä nuorina tyttöinä erään miehen luota aiemmin, kun mies katteli jakkaralla seisovaa alaikäistä/seisoi hänen takanaan). Me jouduttiin kuitenkin myös saunottamaan sekä naisia ja miehiä.

Itse olen kehitysvammaisten pusuja väistellyt ym., jatkuvia ihastumisia tulee. Siis hoitajaan tai ohjaajaan ihastuminen on todella yleistä! Ja juu näillä hoidokeilla ja ohjattavilla on tarpeita, sen kyllä huomaa. Me ammattilaiset ei vaan saada eikä haluta niihin vastata, koska se on epäeettistä, epäammattimaista eikä palvele sitä tehtävää, mikä meillä on. Johan niillä avustajilla on muutakin tekemistä. Ja usein työntekijöillä on oma perhe/oma mies kotona tai niinkuin itse elän selibaatissa, niin minulle tuo olisi todellakin kammottavaa.

En vastusta sitä, että vammaiset harrastaisi seksiä.. tossa vain on se riski, että työntekijä joutuu "pomonsa" seksuaalifantasioiden osaksi tahtomattaan. Jokaisella on oikeus olla tulematta osaksi toisen fantasiaa tollaisessa tilanteessa. Helposti voi tilanne kärjistyä siihen, että avustajalle aletaan vihjailla tai ehdotella. Yök.

Jos tarvitsevat avustajan, niin on se ymmärrettävää.. mutta silloin pitäisi palkata selkeästi ko. asioihin perehtynyt henkilö, esimerkiksi seksuaaliterapeutti/fysioterapeutti, joka suosittelisi oikeat laitteet, neuvoisi alkuun jne.. tai laitettaisiin laitteet valmiiksi, mutta avustajalla olisi oikeus poistua huoneesta.

Ja jos ei sillai asiallisesti hoidettuna onnistu ja suhde kariutuu seksittömyyteen, niin valitettavasti ihan tavallisillakin pareilla voi käydä niin..

Huomaathan, että käytät tässä esimerkkinä kehitysvammaisia ja vanhuksia, jotka eivät välttämättä kummatkaan pysty vastaamaan itsestään, eli eivät ole oikeustoimikelpoisia.

Vaikeasti liikuntavammaisten, täysissä sielun voimissa olevien ihmisten kanssa näillä ryhmillä ei ole mitään tekemistä.

Jaan huolesi avustajan seksuaalioikeuksien toteutumisesta. Henkilökohtaisten avustajien työsuojelu ylipäätään on ymmärtääkseni lähes aina retuperällä.

No kyllä ne osa vanhuksista on ihan oikeustoimikelpoisia. Ja kehitysvammaiset ja vanhukset ovat seksuaalisia ihmisiä hekin, jotkut kehitysvammaiset muuttavat yhteen ha perustavat perheenkin keskenään.

Ei tässä ollut kyse siitä, kuka vastaa mistäkin, vaan siitä, että ei sitä häirintää tarvitse lisätä tai antaa signaalia että se on ihan ok.

Pointtisi oli?

kehitysvammaisilla on aivan normaali tarve ja oikeus seksielämään, kuin muillakin vammaisilla tai terveillä. Aika raakaa, että aletaan tekemään eroa sen mukaan, mikä on älykkyysosamäärä. Seksi on perustarve ja se pitäisi mahdollistaa myös kehitysvammaisille, ei pelkästään invalideille. Kehitysvammaiset seurustelevat, menevät naimisiin, muuttavat yhteen ja sitten jotkut ääliöt täällä väittää, että heille ei seksi kuulu, kuin vain niille vammaisille, joilla ei ole kehitysvammaa. Tai vanhuksille. Mites sitten, jos olet cp-vammainen ja vanha. Seksiapu lopetaan, kun täyttää 50v vai 60v. Mihin vedätte rajan, että nyt ei avustaja enää auta huomisen jälkeen, kun olet liian vanha seksiin

Vierailija
553/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkodeissa voisi olka myös samanlaisia palveluita vanhuksille. Pornokanavia ja apuvälineitä saatavilla. Ei seksihalut katoa jossain tietyssä iässä.

Vierailija
554/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt oikeasti. Yök yök yök ja yök! Lyhyesti ja ytimekkäästi. Jos itse ei pysty tarpeitaan tyydyttämään niin olkoon tyydyttämättä. Aina vaan sairaammaks menee tämä maailma🤮

Vierailija
555/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tätäkään asiaa halunnut tietää. Että olisivat pitäneet omana tietonaan. Kaikkea ei tarvitse kertoa!!!

Vierailija
556/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei nyt oikeasti. Yök yök yök ja yök! Lyhyesti ja ytimekkäästi. Jos itse ei pysty tarpeitaan tyydyttämään niin olkoon tyydyttämättä. Aina vaan sairaammaks menee tämä maailma🤮

Mitö sairasta tuossa on, jos joku avustaja tuohon täysin vapaaehtoisesti ja ilman mitään painostusta suostuu eikä koe hommaa ahdistavaksi?

Vierailija
557/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika tyrmistynyt miten paljon tämä herättää ahdistusta. Minusta on hienoa, että pari on löytänyt tällaisen mahdollisuuden. Parantaa varmasti elämänlaatua! Mutta ehdottomasti tehtävästä on oikeus kieltäytyä. Mutta jos se on avustettavalle ok, niin mikä ongelma?

Vierailija
558/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole avustajallakaan kaikki muumit laaksossa jos moiseen suostuu.

Vierailija
559/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siellä se avustaja vaan painaa Miikan penistä Railan koloon vaikka voisi olla ruokkimassa nälkäistä Raunoa"

Vierailija
560/637 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tuota nuorta tyttöä, että lähti oikein televisioon ja lehtiin esittelemään, kuinka avustaa tätä paria panemisessa. Minun puolesta pankoot vaikka suihkutuolissa pää alaspäin puolijoukkueen avustamassa heitä. Mutta oliko panna tuoda tuo tyttö tuohon ohjelmaan.