YLE: Henkilökohtainen avustaja auttaa pariskuntaa seksissä?
Kahta vammautunutta ihmistä avustaa parikin avustajaa tyydyttämään tarpeensa. "Hytkytän nostolaitetta että saadaan aikaan se oikea tahti. Joskus painan sukuelintä oikeaan paikkaan."
Minusta tämä ei ole normaalia eikä kuulu millään tavalla avustajan töihin. Onneksi seksin avustamisesta voi kieltäytyä kokonaan ja näin sen kuuluu tulevaisuudessakin olla. Itse olen sairaanhoitaja, vaikka mitä nähnyt ja tehnyt niin tuohon homaan en ikinä suostuisi.
Kommentit (637)
Jarru-lääkettä. Joku kirjoitti, että kehitysvammaisten kasvu voitaisiin pysäyttää lääkityksellä.
Omin kustannuksin hytkytelköön kuka missä haluaa, mutta kohtuus kaiken maailman suvaisevaisuudessakin.
Nuorempana kävin haastattelussa noihin avustajan töihin. Aika usein joko avustettava jo haastattelussa pyysi seksiä tai sitten oli luonteeltaan niin vaikea ja kärttyisä, että huh huh. Jotkut avustajat vielä makaavat noiden avustettavien kanssa ilmaiseksi työaikana.
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana kävin haastattelussa noihin avustajan töihin. Aika usein joko avustettava jo haastattelussa pyysi seksiä tai sitten oli luonteeltaan niin vaikea ja kärttyisä, että huh huh. Jotkut avustajat vielä makaavat noiden avustettavien kanssa ilmaiseksi työaikana.
Paskapuhetta.
Käyn jumppauttaan liikuntavammaista kotona ja kun hieron esim. pohkeita niin tämä poika on useamman kerran tullut. Ei se minua haittaa oikeastaan ymmärrän häntä. nuorimies ja ei naisen kanssa koskaan tekemisissä. Siivoan sotkut ja siitä sen kummemmin puhuta
Miettikääpä tuomitsijat omalta kohdaltanne vaikka aito-onnettomuuden jälkeen rullatuolissa istuessanne. Todennäköisesti nää avustajat tietävät työnsä erityispiirteistä ja ovat täten joustavia. Tuskin sinne ketään tietämätöntä pakotetaan. Haloo.
Minä voisin tehdä tuotakin, jos olisin henkilökohtainen avustaja. En nimittäin kiihottuisi itse tuollaisessa tilanteessa, enkä kokisi asiaa itselleni ahdistavana. Voisin näin olla tarpeeksi neutraali jja vain hoitaa sen mitä minulta pyydetään.
Muutenkin pidän sekusuaalisuutta tärkeänä, enkä mitenkään erityisen synnillisenä tai häpeällisenä asiana, joten siltäkin osin.
En toki ajattele, että kaikkien henkilökohtaisten avustajien tulisi suostua avustamaan myös seksuaalisuudessa, mutta jos jollekin asia käy, niin tottakai sen voisi sisällyttää avustajan hommiin.
Masturbointiapuna en ehkä haluaisi olla esimerkiksi naiselle dildon työntelyn merkeissä, koska niihin hommiin on jo tehty kone. Jos en väärin muista, niin miehellekin on sellaisia koneita, joissa ei esim. tarvitse omaa kättää käyttää, esim. edes käden liikuttelun mielessä, mutta en nyt ole ihan varma.
Mutta tuollaiseen pariskuntaseksiin, jossa tarvitsisivat apua, niin ei ole kaiketi koneita siihen, joten jos olisin henkilökohtainen avustaja, niin miksei.
Olen kuullut, että jotkut apua tarvitsevat pariskunnat pyytävät prostituoidun auttamaan heitä asiassa.
Sehän on ihan täysin kiinni avustajasta ja avustettavasta, avustettavan kehitystasosta ja vammojen laadusta. Mikäli avustettava ei ole ihan holhouksen alla niin ei se muille kuulu, velvollisuutta ei kuitenkaan ole ellei erikseen sovita.
Vierailija kirjoitti:
Kammottavaa.
Kyllä, ja nimenomaan se että etsit hakusanoilla tätä ikivanhaa ketjua.
Nyt kun olet täällä - olisiko sinulla hetki aikaa keskustella SINUN seksuaaliterveydestäsi?
Ruotsin pussissa kasvanut kuningas pyysi lopulta tallimestarinsa (korkea virkamies) paikalle, kun oli moneen kertaan yrittänyt tuloksetta perillistä. Yritti taas, mutta ei onnistunut. Selitti lopulta tallimestarille, että hän 'ei löydä reikää'. Tallimestari ohjasi kuninkaan kyrvän 'reikään', ja perillisen saanti onnistui.
Merkillinen 1700-luvun ajankuvaus. Nainen ei voinut antaa miehelle mitään ohjeita, ei edes kuningatar kuninkaalle, oli vain maattava kuin lahna, mutta neuvonantajilla oli mahdollisuus kertoa kuninkaalle suosituksensa. Kynis.mi
Olisipa tallirenki jättänyt pillunreiän lokaation kertomatta niin sweduissa olisi nyt tasavalta eikä tunkkainen monarkia.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa tallirenki jättänyt pillunreiän lokaation kertomatta niin sweduissa olisi nyt tasavalta eikä tunkkainen monarkia.
Tallimestari ei ollut tallirenki, joita niitäkin oli monia, vaan korkea virkamies, kuninkaan uskottu ja neuvonantaja. Muuten ei meillä rakuunapataljoonassakaan ratsumestari ollut tallirenki, vaan kapteenia vastaava upseeri, eikä vahtimestari vaivainen järjestysmies, vaan komppanian vääpeliä vastaava eskadroonan vääpeli. Kynis.mi
Mites siellä Lappeenrannassa oli saatavilla oikein mehevää häppäripillua noihin aikoihin?
Vaikuttiko Neuvostoliiton läheisyys labian dimensioihin ja/tai vulvan saatavuuteen sekä tarjontaan?
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin tehdä tuotakin, jos olisin henkilökohtainen avustaja. En nimittäin kiihottuisi itse tuollaisessa tilanteessa, enkä kokisi asiaa itselleni ahdistavana. Voisin näin olla tarpeeksi neutraali jja vain hoitaa sen mitä minulta pyydetään.
Muutenkin pidän sekusuaalisuutta tärkeänä, enkä mitenkään erityisen synnillisenä tai häpeällisenä asiana, joten siltäkin osin.
En toki ajattele, että kaikkien henkilökohtaisten avustajien tulisi suostua avustamaan myös seksuaalisuudessa, mutta jos jollekin asia käy, niin tottakai sen voisi sisällyttää avustajan hommiin.
Masturbointiapuna en ehkä haluaisi olla esimerkiksi naiselle dildon työntelyn merkeissä, koska niihin hommiin on jo tehty kone. Jos en väärin muista, niin miehellekin on sellaisia koneita, joissa ei esim. tarvitse omaa kättää käyttää, esim. edes käden liikuttelun mielessä, mutta en nyt ole ihan varma.
Olisitko valmis avustamaan esimerkiksi miesparia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei tehtäisiin lakia millä kiellettäisiin vammaisten seksin harrastaminen? Jos tuota harrastaisivat ,satasen sakko pamahtaisi samantien?
Oletkos nyt ihan tosissasi vai heitteletkö vain? Kyllä vammaisillakin on oikeus seksin harrastamiseen, mikäli suinkin ymmärtävät vastuun, mikä siinä on.
Tuskinpa ketään pakotetaan avustamaan, koska pakkoa ei ole tällaisissa asioissa. Ennen avusteista seksiä tehdään selvät rajanvedot, että mihin avustaja osallistuu, ynnä muuta sellaista. Itse säädin kohta 20 vuotta sitten yhden ihanan CP-vammaisen miehen kanssa, joka kulki pyörätuolilla. Hänellä kävi avustaja päivittäin auttamassa arkitoimissa. Mietiskelin pitkään, että pystyisinkö minä hentona naisena olemaan hänelle kumppani myös lumisohjossa ulkona ja millaista seksimme olisi. Osallistuisiko avustaja siihen. Myönnän, ettei minusta ollut säätämistä enempään...Kohta kuvaan tuli "terve" raavas mies, joka vei minut mennessään.
Ei todellakaan saa pyytää.