Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Henkilökohtainen avustaja auttaa pariskuntaa seksissä?

Vierailija
09.10.2019 |

Kahta vammautunutta ihmistä avustaa parikin avustajaa tyydyttämään tarpeensa. "Hytkytän nostolaitetta että saadaan aikaan se oikea tahti. Joskus painan sukuelintä oikeaan paikkaan."

Minusta tämä ei ole normaalia eikä kuulu millään tavalla avustajan töihin. Onneksi seksin avustamisesta voi kieltäytyä kokonaan ja näin sen kuuluu tulevaisuudessakin olla. Itse olen sairaanhoitaja, vaikka mitä nähnyt ja tehnyt niin tuohon homaan en ikinä suostuisi.

Kommentit (637)

Vierailija
581/637 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tässä seksissä avustamisessa sitten rajat vedettäisiin? Mitä jos avustettava on domina, joka tahtoo että miehensä sidotaan ja sitä piiskataan? Sitooko ja piiskaako avustaja sitten, koska on kerran avustettavan kädet? Sulkee itsensä tilanteen ulkopuolelle?

Oikeasti kannattaa miettiä tämä skenaario loppuun asti. Jos avustetusta seksistä tulee normi, se EI jää siihen että vähän hytkytetään nosturia.

Vierailija
582/637 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei nyt oikeasti. Yök yök yök ja yök! Lyhyesti ja ytimekkäästi. Jos itse ei pysty tarpeitaan tyydyttämään niin olkoon tyydyttämättä. Aina vaan sairaammaks menee tämä maailma🤮

Jos ei itse pysty takapuoltaan pyyhkimään, niin olkoon kakassa? Jos ei itse pysty kävelemään, niin olkoon kotona loppuelämänsä? Mikä sinua vaivaa? Sairaammaksi tässä menee ainoastaan sinun ajatusmaailmasi. Ennenkuin huudat ettei seksiä voi verrata kävelyyn, niin kyllä voi. Mihin se perustarpeen raja vedetään? Hengissäpysymiseen? Siinä tapauksessa ihmiselle riittää ainostaan ruoka, juoma ja uni. Tiedät itsekin, ettei riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/637 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tässä seksissä avustamisessa sitten rajat vedettäisiin? Mitä jos avustettava on domina, joka tahtoo että miehensä sidotaan ja sitä piiskataan? Sitooko ja piiskaako avustaja sitten, koska on kerran avustettavan kädet? Sulkee itsensä tilanteen ulkopuolelle?

Oikeasti kannattaa miettiä tämä skenaario loppuun asti. Jos avustetusta seksistä tulee normi, se EI jää siihen että vähän hytkytetään nosturia.

Eiköhän se raja vedetä siihen, mihin avustaja suostuu. Ja eihän kukaan vammainen ole niin idiootti, että pakottaa tai painostaa avustajiaan.

Vierailija
584/637 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Terveetkin saavat olla aivan rauhassa ilman seksiä, jos ovat esim. niin rumia tai sosiaalisesti kömpelöitä, etteivät saa. Ei kukaan sure yksinäisen peräkammarinpojan puutetteessa elämistäkään.

Juurikin näin. Jos hommat ei onnistu niin sitten ollaan ilman. Ei seksin puute ole maailmanloppu.

Ja kuten on moneen kertaan sanottu, orgasmin voi saada ajatuksen voimalla. Tantraseksi käsin koskematta itse asiassa lähentää pariskuntaa ihan eri tavalla kuin tavallinen kosketteluseksi (joka toki on ihanaa sekin).

Vaikka siis haluttaisiinkin taata vammaisillekin seksuaaliset nautinnot, ei ole yhtään mitään syytä miksi jonkun muun pitäisi osallistua heidän seksielämäänsä. Toki tietysti jos on niin täysin liikuntavammainen ettei pysty itse hankkimaan informaatiota netistä, joku voi ääneen lukea ohjeet. Mutta sen jälkeen vaaditaan vaan harjoitusta, ja aikaahan työkyvyttömältä löytyy kyllä.

Luulisi että Railakin, oltuaan koko elämänsä täysin toisten avun varassa, olisi jo hyvin nuorella iällä oppinut saamaan orgasmin ajatuksen voimalla -niinhän me muutkin opimme ilman opastusta masturboimaan, miksei sitä oppisi tekemään aivoillaan jos käsillään ei kykene?

Miksi täytyy yrittää teeskennellä, että tässä ollaan niin kuin kaikki muutkin ja harrastetaan justiinsa samanlaista seksiä kuin terveet, kun ei se kumminkaan mene niin?

Minua kylmää tuo ajattelumalli, että avustaja on avustettavan kädet ja jalat mutta ei saa tavallaan ihmisenä olla läsnä niissä tilanteissa. Ihmistä ei saa kohdella niin, että se on pelkkä käden- tai jalanjatke. Jos ihminen ei voi tilanteessa olla henkisesti läsnä, se voi silloin pahoin. (tavanomainen käytöksen säätely töissä, ns. työrooli, on ihan eri asia kuin se että oikeasti sulkee mielensä tilanteelta.)

Sitten tässä on sekin ongelma että vaikka Raila miehineen olisi mukava, kaikki ihmiset eivät ole. Työnantaja on valta-asemassa työntekijään nähden, joten silloin seksuaaliset ehdotukset avustuksen varjolla ovat erittäin kyseenalaisia.

kaksinaismoralismiahan tämä on

vammainen pariskunta saa arvostella avustajiensa perseitä työnantajina

pomo arvostelee alaisensa persettä

Kummasta tapauksesta nousee meteli ja ahdistelusyyte

Vammaisilla on siis oikeus tiirailla alaistensa perseitä ja arvostella niitä ja pyytää se parhaimman näköinen perse avustamaan seksihommissa

Vierailija
585/637 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä neliraajahalvaantuneet? Saavatko he apua esim. seksielokuvien katsomiseen tai voiko hoitokotiin tilata omalla rahalla stripparin viihdyttämään?

Vai pyyhitäänkö seksi elämästä pois?

Vierailija
586/637 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se raja vedetä siihen, mihin avustaja suostuu. Ja eihän kukaan vammainen ole niin idiootti, että pakottaa tai painostaa avustajiaan.

Eipä ole idiootteja heissä 😂

Vierailija
587/637 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisoikeus ja perustarve menee nyt iloisesti sekaisin. Seksi ON perustarve, joka vaanii kuin nälkä ja jano. Jokainen keksii keinonsa tuon tarpeen tyydyttämiseen.

Vierailija
588/637 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä neliraajahalvaantuneet? Saavatko he apua esim. seksielokuvien katsomiseen tai voiko hoitokotiin tilata omalla rahalla stripparin viihdyttämään?

Vai pyyhitäänkö seksi elämästä pois?

Lasketaan nosturilla nainen päälle ja hytkytetään. Noinhan tuossa kyseisessä tapauksessakin tehdään

Vierailija
589/637 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat tietenkin kolmistaan tehdä mitä vaan kaikkien suostumuksella, mutta täytyy kyllä sanoa että hyi helvetti että oli oksettava juttu. Tuo oli niin kuin jostain gore-elokuvasta.

Vierailija
590/637 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä touhua mitenkään. Tässä maassa on tuhansia ja tuhansia jotka joutuvat elämään ilman seksiä. Voi olla muunlaista sairautta, haluttomuutta, tai ihan vaan kyse siitä, että ei löydy kumppania seksiin. Pitäisikö myös näille ihmisille hommata avustaja verovaroilla auttamaan seksitouhuissa? Ei, sillä vaikka jokaisella ihmisellä on tarve seksiin yleensä jossain vaiheessa elämää, ei se ainakaan minun mielestäni ole asia jota ilman ihminen ei voisi elää. Toki elämänlaadun kannalta sillä voi olla hyviä vaikutuksia, mutta niin on monella muullakin asialla. Voisinko vaatia, että saan matkustaa ulkomaille kaksi kertaa vuodessa verovaroilla?? Sillähän olisi MINUN elämänlaadulleni valtava merkitys. MINULLA on siihen oikeus. MINÄ haluan hevosen. Sen saaminen parantaisi masennukseni. MINUN elämänlaatuni paranisi huomattavasti. MINULLA on siihen oikeus.

Listaa voisi ihan todella jatkaa loputtomiin On paljon asioita, jotka parantavat ihmisen elämänlaatua ja ovat ns. perusoikeuksia. Valitettavasti kuitenkin fakta on se, että jokaisella on jotain rajoitteita (fyysisiä, taloudellisia, henkisiä) jotka estävät tekemästä asioita. Ei kaikkea pidä verovaroilla kustantaa. Hoidetaan sairaat ja mahdollistetaan myös vammaisille hyvä elämä. Siihen ei kuitenkaan kuulu seksikeinujen hytkyttely ja liukkareitten levitys elimelle. Muuten vaadin samaa oikeutta myös naapurin peräkammarin pojalle.

Peräkammarius ei ole sairaus tai vamma

Itseasiassa myös esim vakavasti tai keskivaikeasti masentuneet voivat saada esim. vammaistukea tai eläkettä. Ja masennuslääkkeet voivat aiheuttaa erektiohäiriöitä nuorillekin. Olin aikoinaan avoliitossa tällaisen miehen kanssa. Ei toki ollut vammainen, mutta.. tuli vain mieleen. Kyllä henkilökohtaisia avustajia on avustajina eri syistä.

Nyt sekoitat asioita. Vammaistuki ja eläke ovat taloudellisia tukia, joita Kela myöntää.  Samoin lääkkeet. Vammaispalvelut eivät kuulu sinällään sairauden vuoksi eläkkeellä oleville tai vammaistukea saaville. Vammaispalvelujen sisällön tulee lääketieteellisesti perustellulla tavalla vähentää sairauden aiheuttamaa haittaa. Jos joku psykiatri toteaa mielenterveyden häiriön aiheuttavan vaikeaa seksuaalisen toimintakyvyn alenemaa, niin olisi silti sairaudenhoidon kannalta ei voida perustella haitan vähentämistä vammaispalveluna avustettuna! Jos joku psykiatri näin toteaa, niin ilmoitusta sitten sitten vaan Valviraan ym.  Koska näin ei voida perustella, ei tule silloin sosiaalihuollon palveluna toteuttaakaan.

Vierailija
591/637 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Terveetkin saavat olla aivan rauhassa ilman seksiä, jos ovat esim. niin rumia tai sosiaalisesti kömpelöitä, etteivät saa. Ei kukaan sure yksinäisen peräkammarinpojan puutetteessa elämistäkään.

Juurikin näin. Jos hommat ei onnistu niin sitten ollaan ilman. Ei seksin puute ole maailmanloppu.

...Vaikka siis haluttaisiinkin taata vammaisillekin seksuaaliset nautinnot, ei ole yhtään mitään syytä miksi jonkun muun pitäisi osallistua heidän seksielämäänsä. Toki tietysti jos on niin täysin liikuntavammainen ettei pysty itse hankkimaan informaatiota netistä, joku voi ääneen lukea ohjeet. Mutta sen jälkeen vaaditaan vaan harjoitusta, ja aikaahan työkyvyttömältä löytyy kyllä.

Sivistymätön. Liikuntavammaiset ja vaikeavammaiset ylipäätänsä käyvät töissä, opiskelevat ja ovat esimerkiksi yrittäjiä. Elämä voi olla täyttä muutenkin ruuhkavuosineen. Sitten kaltaisesti ajattelija lohkaisee, että hehän voivat käyttää kaiken aikansa jonkun Maria Nordin tyyppisen uskomusmenetelmän orgasmitreeniin :D 

Vierailija
592/637 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuten on moneen kertaan sanottu, orgasmin voi saada ajatuksen voimalla. Tantraseksi käsin koskematta itse asiassa lähentää pariskuntaa ihan eri tavalla kuin tavallinen kosketteluseksi (joka toki on ihanaa sekin).

Vaikka siis haluttaisiinkin taata vammaisillekin seksuaaliset nautinnot, ei ole yhtään mitään syytä miksi jonkun muun pitäisi osallistua heidän seksielämäänsä. Toki tietysti jos on niin täysin liikuntavammainen ettei pysty itse hankkimaan informaatiota netistä, joku voi ääneen lukea ohjeet. Mutta sen jälkeen vaaditaan vaan harjoitusta, ja aikaahan työkyvyttömältä löytyy kyllä.

Luulisi että Railakin, oltuaan koko elämänsä täysin toisten avun varassa, olisi jo hyvin nuorella iällä oppinut saamaan orgasmin ajatuksen voimalla -niinhän me muutkin opimme ilman opastusta masturboimaan, miksei sitä oppisi tekemään aivoillaan jos käsillään ei kykene?

Miksi täytyy yrittää teeskennellä, että tässä ollaan niin kuin kaikki muutkin ja harrastetaan justiinsa samanlaista seksiä kuin terveet, kun ei se kumminkaan mene niin?

Minua kylmää tuo ajattelumalli, että avustaja on avustettavan kädet ja jalat mutta ei saa tavallaan ihmisenä olla läsnä niissä tilanteissa. Ihmistä ei saa kohdella niin, että se on pelkkä käden- tai jalanjatke. Jos ihminen ei voi tilanteessa olla henkisesti läsnä, se voi silloin pahoin. (tavanomainen käytöksen säätely töissä, ns. työrooli, on ihan eri asia kuin se että oikeasti sulkee mielensä tilanteelta.)

Sitten tässä on sekin ongelma että vaikka Raila miehineen olisi mukava, kaikki ihmiset eivät ole. Työnantaja on valta-asemassa työntekijään nähden, joten silloin seksuaaliset ehdotukset avustuksen varjolla ovat erittäin kyseenalaisia.

kaksinaismoralismiahan tämä on

vammainen pariskunta saa arvostella avustajiensa perseitä työnantajina

pomo arvostelee alaisensa persettä

Kummasta tapauksesta nousee meteli ja ahdistelusyyte

Vammaisilla on siis oikeus tiirailla alaistensa perseitä ja arvostella niitä ja pyytää se parhaimman näköinen perse avustamaan seksihommissa

Ei siinä dokkarissa avustajien perseistä sanottu mitään, vaan heitto liittyi terassilla istumiseen ja ohi kulkevien naisten tiirailuun. Kertoo jotain jo sekin, että tällaisen aiheen esille ottaminen saa aikaan niin valtavan joukkohysterian, ettei dokkaria edes viitsitä katsoa kunnolla.

Vierailija
593/637 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeus ja perustarve menee nyt iloisesti sekaisin. Seksi ON perustarve, joka vaanii kuin nälkä ja jano. Jokainen keksii keinonsa tuon tarpeen tyydyttämiseen.

Seksi ei ole perustarve. Sen puutteeseen ei kuole, ruuan ja juoman puutteeseen kyllä.

Vierailija
594/637 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttäviä kommentteja! Oma mielipiteeni on ettei tuossa ole mitään pahaa tai väärää vaikka avustaja heitä auttaakin, enkä myöskään murehdi jos minun veroäyrini menee avustajan palkkaan joka mahdollistaa heille seksistä nauttimisen. Ajatelkaa jos itse olisitte tuossa tilanteessa, eikö olisi mahtavaa jos joku auttaisi? Eihän tuo kaikille sovi, mutta jos heille sopii kaikille osapuolille niin me ns. terveet voimme lopettaa asialla repostelun, kauhistelun ja jeesustelun!

Vierailija
595/637 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä vammaisten oikeudet ovat menneet aivan liian pitkälle. Työskentelin itse aikanaan vammaisten ryhmäkodissa, jossa oli yksi pariskunta. Toinen osapuoli käytti henkistä väkivaltaa toista kohtaan ja esti mm. poistumasta huoneesta. Ei kumminkaan koskaan (tiettävästi) lyönyt tms, joten tähän apukeinona oli pelkkä terapia. Kaltoinkohdeltu osapuoli oli sulkeutuvainen ja voi pahoin, esim. satutti itseään. Ei kumminkaan kysyttäessä sanonut, että haluaa erota, joten asiaan ei voinut puuttua koska "aikuiset ihmiset". Luoja tietää, mitä kaikkea oli joutunut käymään läpi, kun suhteeseen ei saanut puuttua.

Muuttivat samaan huoneistoon ja 2,5 vuotta myöhemmin pariskunnalla on kolme lasta, joista eivät itse huolehdi.

Itsemääräämisoikeus on kaikilla, myös vammaisilla. Myös vammattomilla olisi muuten vastaavanlaisessa tapauksessa samat oikeudet.

Tuossa kuvaillussa tilanteessa kuulostaa siltä, että toisen osapuolen vamma on vakava-asteisempi kuin toisen, eikä hän siksi oikein kykene ilmaisemaan tahtoaan tai mielipidettään. Silloin toinen vie suhdetta niin kuin haluaa, jopa pelaa häikäilemättä omaan pussiinsa ja käyttää toista hyväkseen. Ei todellakaan ole ok, että väkivaltaisen suhteen annetaan jatkua tuollaisessa tapauksessa.

Rajuimpana esimerkkinä voi miettiä vaikka tilannetta jossa toinen on normaali, terve ihminen ja toisella on kehitysvamma, jonka takia hän on henkisesti noin 6-vuotiaan tasolla. Suhde ei silloin ole tasapuolinen vaan hyväksikäyttöä. Heikommassa asemassa oleva ei välttämättä edes ymmärrä, mikä suhde on tai mitä se tarkoittaa, tai pysty antamaan suostumusta seksiin vaikka olisikin fyysisesti täysi-ikäinen. Silloin on muiden ihmisten velvollisuus puuttua.

Vierailija
596/637 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites duunissa tänään?

Ei kummempaa. Levitin liukkarit asiakkaalle ja asetin siittimen kohdilleen. Sitten hytkytin sellasta keinua missä nainen oli kunnes molemmat sai orgasmin. Mitäs sä?

Öööööö...

Vierailija
597/637 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän liian kinkyä minun makuuni.

Vierailija
598/637 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyyyyy. En vaan saa tota kuvaa mielestäni kun näyttivät miten yhdyntä tapahtuu🤮 pitikin mennä katsomaan. Luulin että lähinnä kertovat jotain asiasta mutta pitihän se käytännössä näyttää.

Vierailija
599/637 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä asiassa eniten risoo? Se, että vammaiset harrastavt seksiä vai se, että seksissä tarvitaan avustusta? Tässä on kolme osapuolta yhteisellä sopimuksella, ketään ei ole pajkotettu mihinkään. Mikä siis ongelma?

Vierailija
600/637 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta ja ällöttävää. Sanoi viel tä nainen et ei huoli ketä tahansa siihen hommaan. Pitää olla näyttävä ja nuori naisavustaja että voivat kiihottua miehensä kanssa tästä samalla kun tämä avustaa. Eli periaatteessa tämä on kolmen kimppaa sillä erolla että tämä avustaja ei sitä tajua. 2 pervoa käyttävät hyväksi viatonta tyttöä. Ei se että ovat vammautuneita tee siitä mitenkään hyväksyttyä. Sanoivat vielä että tälle naisellekkin tulee jotain tuntemuksii varmasti. Kovat on luulot. Voin kertoo..ei tule vaan oksetus lähinnä.