Kassa ei tunnistanut ostettavaa tuotetta, vaati minua juoksemaan toiselle puolelle kauppaa etsimään sen nimen - huonoa palvelua vai normaalia?
Kysyi töykeästi, että "mikä tämä on?" Sanoin, että on leipä heidän leipäosastoltaan, ihan heidän omaa tuotevalikoimaansa. Kassa istui vain takamuksellaan ja vaati minua käymään etsimässä tuotteen tarkan nimen.
Ylireagoinko vai oliko tämä aika outoa ja töykeää? Hänelle tuosta maksetaan palkkaa, minä olin asiakas. Pitäisi nyt tuntea oman kaupan tuotevalikoima tai sitten kysyä neuvoa toiselta myyjältä tai kauppiaalta, ei juoksuttaa asiakasta ympäri kauppaa.
Kommentit (111)
Asiakkaat ovat m*lkkuja. Eivät tee mitään. Tuovat hintalaputtomia tuotteita kassahihnalle. Sellaisille suosittelen itsemurhaa. Me kassatyöntekijät emme sentään itsemurhassa auta, mutta helpottaisi huomattaasti, jos m*lqvistit tekisivät sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Kyllä, olin niin hölmö, että kiltisti kävin etsimässä sen tuotteen nimen. Olin niin ällistynyt tilanteesta, että minunko pitää tietää tarkkaan heidän tuotteidensa nimet kassaa varten. Mutta jäi ikävä fiilis.
Kyseessä pieni kauppa, mutta esimerkiksi kauppias oli samaan aikaan paikalla, samoin useita muita myyjiä, vaikka kassalla oli silloin vain tämä yksi.
Sitten kannattaa antaa palautetta kaupalle netin kautta.
Itse olen pienessä kaupassa töissä, mutta joskus on kyseessä joku uutuus, että en itsekään tiedä, mikä se on, tai mistä löytynyt. Eli menee tuplamäärä aikaa, käyn ensin itse etsimässä, sitten kävelen takaisin kassalle ja kysyn asiakkaalta "mistä löysit tämän"..On mahdollista siis, että kyseessä on uutuus, mutta myös se, että on tullut valikoimaan kuulumaton tuote, joka on hyllytetty (yleensä vahingossa).
Mutta se nyt vaan valitettavasti on mahdollista, että ei tiedä, mikä tuote on kyseessä, kun kaupossa tuotteita on kuitekin satoja :) Ehkä asiakkaana tajuat sitten itse ehdottaa, ettet ota tuotetta, jos tilanne menee liian vaikeaksi?:)
Mutta jos haluat nyt jonkun likasangoksi tälle asialle, niin kassalla oleva on helppo uhri:) Usein vuokratyöntekijä, ei koulutusta, ei perehdytystä myöskään tällaisiin ongelmatilanteisiin..Ainoastaan se rooli likaämpärinä.
t: myyjä
Meinaat, että kassat yleensä tietävät ulkoa jokaisen tuotteen nimen? Viivakoodejahan ne vain lukevat laitteella, eihän siinä muuta tarvitse tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksiteräinen miekka. Huonoa palvelua tietysti sille, jonka pitää mennä se katsomaan asiakkaana.
Jos kassa lähtisi seikkailemaan ja etsimään tuotetta, niin huonoa palvelua jonossa oleville odotella.
Eipä ole itselle koskaan tuollaista sattunut eli outo tilanne. Joskus on heviosaston jutut jäänyt joltain punnitsematta ja kassa on kyllä mennyt punnitsemaan. Asiakasta ei juoksuteta, vaikka hän olisi virheen tehnyt, tuntuu olevan periaate täällä.
Näin siis lähikaupassani Munkkivuoren K-supermarketissa.
Olin kerran Jumbon Prismassa, kun venäläinen kassa juoksutti asiakasta punnitsemaan hevi-ostostaan. Kyllä kulmakarvani nousivat, vaikken ollut kys. asiakas.
Tuon silti ymmärtäisi sikäli, että asiakkaan pitäisi tietää, että tuote punnitaan. Vaikka olen kyllä samaa mieltä kanssasi.
Tässä tilanteessa mitään tällaista ei ollut, eli tuote ei vaatinut punnitusta, yms. Kassa ei vain tunnistanut, mistä leivästä oli kyse eikä ilmeisesti osannut etsiä siitä viivakoodia. Joten naputellakseen tuotteen kassaan, tarvitsi tuotteen tarkan nimen ja vaati minua selvittämään sen.
Pakko myöntää, että ei tee mieli enää tuohon kauppaan mennä, kun vaihtoehtojakin on. En tiedä, viitsisikö laittaa viestiä kauppiaalle. Kauppias vaihtui vähän aikaa sitten, sitä ennen oli aivan huippukauppa. Uusi kauppias kovasti on pyydellyt palautetta. Tai sitten vain vaihdan itse kauppaa.
- ap
Daa. Paistotuotteet tai joskus leivät lyödään kassaan niiden nimen perusteella. Aika monesti asiakas kyllä itse muistaa, minkä tuotteen on ottanut. Eli tuokin keskustelu on alkanut varsin tavallisella tiedustelulla ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Kyllä, olin niin hölmö, että kiltisti kävin etsimässä sen tuotteen nimen. Olin niin ällistynyt tilanteesta, että minunko pitää tietää tarkkaan heidän tuotteidensa nimet kassaa varten. Mutta jäi ikävä fiilis.
Kyseessä pieni kauppa, mutta esimerkiksi kauppias oli samaan aikaan paikalla, samoin useita muita myyjiä, vaikka kassalla oli silloin vain tämä yksi.
Itse olen pienessä kaupassa töissä, mutta joskus on kyseessä joku uutuus, että en itsekään tiedä, mikä se on, tai mistä löytynyt. Eli menee tuplamäärä aikaa, käyn ensin itse etsimässä, sitten kävelen takaisin kassalle ja kysyn asiakkaalta "mistä löysit tämän"..On mahdollista siis, että kyseessä on uutuus, mutta myös se, että on tullut valikoimaan kuulumaton tuote, joka on hyllytetty (yleensä vahingossa).
Mutta se nyt vaan valitettavasti on mahdollista, että ei tiedä, mikä tuote on kyseessä, kun kaupossa tuotteita on kuitekin satoja :) Ehkä asiakkaana tajuat sitten itse ehdottaa, ettet ota tuotetta, jos tilanne menee liian vaikeaksi?:)
Mutta jos haluat nyt jonkun likasangoksi tälle asialle, niin kassalla oleva on helppo uhri:) Usein vuokratyöntekijä, ei koulutusta, ei perehdytystä myöskään tällaisiin ongelmatilanteisiin..Ainoastaan se rooli likaämpärinä.
Meinaat, että kassat yleensä tietävät ulkoa jokaisen tuotteen nimen? Viivakoodejahan ne vain lukevat laitteella, eihän siinä muuta tarvitse tietää.
Pienessä kaupassa kassahenkilöt usein myös hyllyttävät tuotteita, minkä vuoksi tietävät enemmän kaupan tuotteita kuin isojen markettien kassat, jotka istuvat koko vuoronsa kassalla. Ei toki tarkoita sitä, että tietävät jokaikisen tuotteen.
sa*tanan tunarit kirjoitti:
Se leipä jää satavarmasti siihen kassalle. Minua ei käskytetä juoksemaan mihinkään. Juoskoon itte vaikka hornantuuttiin! NIIN!
KINGI! Röyh!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä tuotteissahan on viivakoodit. Tai aina voi kysyä toiselta työntekijältä.
Kaikissa tuotteissa ei ole viivakoodeja.
Jos ap:n kertoma on totta, että samaan aikaan paikalla oli muita työntekijöitä, joilta olisi voinut kysyä, on tietysti ihmetyttävää, miksi ehdotti, että asiakas voisi käydä katsomassa itse tuotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksiteräinen miekka. Huonoa palvelua tietysti sille, jonka pitää mennä se katsomaan asiakkaana.
Jos kassa lähtisi seikkailemaan ja etsimään tuotetta, niin huonoa palvelua jonossa oleville odotella.
Eipä ole itselle koskaan tuollaista sattunut eli outo tilanne. Joskus on heviosaston jutut jäänyt joltain punnitsematta ja kassa on kyllä mennyt punnitsemaan. Asiakasta ei juoksuteta, vaikka hän olisi virheen tehnyt, tuntuu olevan periaate täällä.
Näin siis lähikaupassani Munkkivuoren K-supermarketissa.
Olin kerran Jumbon Prismassa, kun venäläinen kassa juoksutti asiakasta punnitsemaan hevi-ostostaan. Kyllä kulmakarvani nousivat, vaikken ollut kys. asiakas.
Tuon silti ymmärtäisi sikäli, että asiakkaan pitäisi tietää, että tuote punnitaan. Vaikka olen kyllä samaa mieltä kanssasi.
Tässä tilanteessa mitään tällaista ei ollut, eli tuote ei vaatinut punnitusta, yms. Kassa ei vain tunnistanut, mistä leivästä oli kyse eikä ilmeisesti osannut etsiä siitä viivakoodia. Joten naputellakseen tuotteen kassaan, tarvitsi tuotteen tarkan nimen ja vaati minua selvittämään sen.
Pakko myöntää, että ei tee mieli enää tuohon kauppaan mennä, kun vaihtoehtojakin on. En tiedä, viitsisikö laittaa viestiä kauppiaalle. Kauppias vaihtui vähän aikaa sitten, sitä ennen oli aivan huippukauppa. Uusi kauppias kovasti on pyydellyt palautetta. Tai sitten vain vaihdan itse kauppaa.
- ap
Daa. Paistotuotteet tai joskus leivät lyödään kassaan niiden nimen perusteella. Aika monesti asiakas kyllä itse muistaa, minkä tuotteen on ottanut. Eli tuokin keskustelu on alkanut varsin tavallisella tiedustelulla ensin.
Daa. Kyse ei ollut paistotuotteesta.
Eli minun pitäisi asiakkaana muistaa tarkkaan jokaisen ostamani leivän nimi? Kuule, kyllä tuollainen kauppa saa jäädä ilman minun rahojani. Yleensä kun kassat osaavat niitä viivakoodilaitteita käyttää. Esimerkiksi siinä tien toisella puolella olevassa kaupassa tai niissä kahdessa viereisessä korttelissa olevassa kaupassa. Valinnanvaraa kun asiakkaalla riittää.
Mokiakin voi tietysti kassakin tehdä, mutta vähintään normaalin hyvä käytös on odotusarvo.
Emma K. kirjoitti:
Asiakkaat ovat m*lkkuja. Eivät tee mitään. Tuovat hintalaputtomia tuotteita kassahihnalle. Sellaisille suosittelen itsemurhaa. Me kassatyöntekijät emme sentään itsemurhassa auta, mutta helpottaisi huomattaasti, jos m*lqvistit tekisivät sen itse.
Sinulle suosittelisin lääkitystä ja alan vaihtoa stressittömämpään työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuuhan ne muut odottamaan siinäkin tapauksessa, jos asiakas lähtee etsimään tuotteen nimeä. Todella huonoa palvelua olisi se, jos asiakas menettäisi paikan jonossa kassan tietämättömyyden takia.
Kassoissa tuntuu nykyään olevan se mahdollisuus, että jo luetut tuotteet laittaa lepoon ja sillä välin kassa voi myydä tuotteet seuraavalle asiakkaalle. Sitten kun se alkuperäinen asiakas tulee takaisin, ne tuotteet tuodaan sieltä levosta ja myyntiä jatketaan normaaliin tapaan.
Tuorein kokemikseni tumpelosta kassasta on viime viikolta. Ostin ruokatarvikkeita sekä mm. kaksi tarjouskorvapuustia 0.49 €/kpl. Jostain syystä vilkaisin kassakuittia, kun pakkasin kassiani. Ja hyvä että vilkaisin. Siellä ei ollutkaan korvapuusteja yht. 0.98 €, vaan yli kaksi kertaa kalliimpia kanelipullia. Huomasutin asiasta nätisti ja kassapoika lupasi korjata virheen ja sitten tuli se tumpeloin osuus: No, sun pitää maksaa sitten se erotus. Minulla loksahti suu auki. Eihän minun pitänyt maksaa lisää, vaan kassan piti paluttaa minulle liikaa peritty. Lopulta sain rahani, mutta vähän kyllä ärsytti, miten kokkareinen järjenjuoksu tuolla nuorella miehellä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep.
Multa on kassa kysynyt ”mitä nämä on”? Mm sellaisista verkkopussissa olevista avokadoista ja valmiiksi pakatusta purjosta! (Kun piti soittaa heviin ja kysyä hintaa...)Olen vanhempi myyjä, ja saan asiakkailta kiitosta, että tunnistan hevi-osaston tuotteet ja osaan tervehtiä asiakkaita.
Mutta täytyy myöntää, että joskus on minullakin vaikeuksia, esim. appelsiinit ovat mandariinin kokoisia ja muotoisia, tai hassunmallista punasipulia on vaikea erottaa pussin läpi viikunasta tai passionhedelmästä. Kun hevi ei ole aina tasalaatuista niin kuin tehtaan tuotteet.
En kyllä ole Suomessa ollut koskaan kaupassa, jossa myyjä ei tervehtisi kassalla..
Mutta siis kiva, jos olet siitä kiitosta saanut.
Aina mollataan asiakaspalvelua Suomessa, mutta pitkään Saksassa asuneena voin sanoa, että täällä pääsääntöisesti paljon parempaa. Siellä usein korttelikaupassa on joku yrmeä turkkilainen veetuilemassa.
Ja puhumattakaan Ranskasta, huoh...
Puhutko ranskaa? Ranskassa saa huomattavasti parempaa palvelua, jos yrittää sanoa edes jotain ranskaksi, vaikka huonollakin ranskalla.
Mielestäsi siis kaikki asiakkaat eivät ole hyvän palvelun arvoisia? Tehdäänpä niin, että Suomessakin palvelemme hymyssä suin vain ne, jotka sanovat edes perke le hyvällä suomen kielellä.
Suomalaisia aina moititaan, kateellisia, juntteja ja mitä vielä. Ranskalaiset ovat ylimielisiä pas koja, jotka luulevat olevansa Jumalasta seuraava, ylöspäin.
Sori. Ihan vaan annoin vinkin, miten ranskalaisten kanssa pärjää hyvin, mutta unohda se.
Vierailija kirjoitti:
Helpottiko?
Ei vielä täysin. Odotan kauppiaalta vastausta viestiin, saatan myös soittaa hänelle suoraan. Kunhan ei kyseistä työntekijää enää koskaan palkkaa. Muutenkin suhtaudun nyt kielteisesti kyseiseen kauppaan, tarkkailen paraneeko toiminta – jos ei, niin yhä harvemmin siellä käyn. Eli muutosta parempaan kassoissa pitää näkyä.
Oliko ap tämä myyjä muuten röyhkeä vai oliko tuo juoksuttaminen se mistä poltit päreet? Millä äänenpainolla hän sinua "käskytti"? Jos ollut törkeä muutenkin niin väärä ammattivalinta, mutta kaupoissakin niin kummalisia sääntöjä välillä, joita myyjä ei saa alkaa itse soveltamaan. Olin töissä pienessä kaupassa ja kassaan oli yön aikana päivittynyt uudet hinnat ja makeisiin oli tullut 10snt lisää hintaa. Noh minulle tätä ei oltu kerrottu ja sitten joku tuli ostamaan suklaapatukkaa ja kassa näyttikin 10snt lisähintaa. Meillä ei ollut oikeutta tehdä omia alennuksia ja olin aika uusi työntekijä silloin. Kauppiasta en saanut kiinni kun yritin soittaa. Yritin kohteliaasti kertoa asiakkaalle, että ikävä kyllä on vanhat hinnat jäänyt kauppaan ja olen yksin vuorossa, joten hetki menee ku saan uudet tulostettua ja laitettua jokaselle eri tuoteelle, mutta hintaa en voi alentaa. Asiakas sitten haukkui mut pystyyn ja kovaan ääneen kertoi ettei tule enää tähän putiikkiin ja järjesti kauhean shown. Yritin selittää, ettei tämä ole minun ohjeistus vaan sääntö myyjillä ja tottakai herranpelkosena ajattelin että jos menen omin päin jtn alennuksia antamaan tulee seuraamuksia. Että yleensä se kassa on siinä vaan juuri se välikäsi tiskirätti joka saa kaikki haukut siitä miten säännöt menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuuhan ne muut odottamaan siinäkin tapauksessa, jos asiakas lähtee etsimään tuotteen nimeä. Todella huonoa palvelua olisi se, jos asiakas menettäisi paikan jonossa kassan tietämättömyyden takia.
Kassoissa tuntuu nykyään olevan se mahdollisuus, että jo luetut tuotteet laittaa lepoon ja sillä välin kassa voi myydä tuotteet seuraavalle asiakkaalle. Sitten kun se alkuperäinen asiakas tulee takaisin, ne tuotteet tuodaan sieltä levosta ja myyntiä jatketaan normaaliin tapaan.
Ainoa vaan, että joissakin paikoissa esimies joutuu tulemaan kuittaamaan sen "levon". Eli aikaa palaa joka tapauksessa paljon. Oli se sitten kuka tahansa, joka juoksee.
No oli kyllä huonoa asiakaspalvelua. Itse olisin varmaan jättänyt leivän ostamatta ja mennyt toiseen kauppaan. Ymmärrän kyllä, että menen itse punnitsemaan tuotteen, jonka olen itse punninnut väärin (pari kertaa käynyt näin, onneksi kassa on huomannut, ettei tyyliin perunoista tarvitse maksaa viikunan kilohintaa) tai en ole tajunnut, että paistopisteen tuotteetkin tarvitsevat oman viivakoodin, vaikka myydään kpl-hintaan (tämä on mun mielestä vähän typerää, mutta se on kaupan päätös ja minä päätän, ostanko tuotteen näin, yleensä en osta). Mutta sitä en ymmärrä, että mun pitää juosta katsomaan tuotteen nimi jostain honolulusta tilanteessa, joka ei ole minun vikani. Kyllä se on silloin kassa, joka vaikka soittaa työkaverille ja kysyy apua.
Eiköhän se näin ole, että mokia sattuu puolin ja toisin, mutta ne pitäisi pyrkiä selvittämään ystävällisesti ja nopeasti.