Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kassa ei tunnistanut ostettavaa tuotetta, vaati minua juoksemaan toiselle puolelle kauppaa etsimään sen nimen - huonoa palvelua vai normaalia?

Vierailija
07.10.2019 |

Kysyi töykeästi, että "mikä tämä on?" Sanoin, että on leipä heidän leipäosastoltaan, ihan heidän omaa tuotevalikoimaansa. Kassa istui vain takamuksellaan ja vaati minua käymään etsimässä tuotteen tarkan nimen.

Ylireagoinko vai oliko tämä aika outoa ja töykeää? Hänelle tuosta maksetaan palkkaa, minä olin asiakas. Pitäisi nyt tuntea oman kaupan tuotevalikoima tai sitten kysyä neuvoa toiselta myyjältä tai kauppiaalta, ei juoksuttaa asiakasta ympäri kauppaa.

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Multa on kassa kysynyt ”mitä nämä on”? Mm sellaisista verkkopussissa olevista avokadoista ja valmiiksi pakatusta purjosta! (Kun piti soittaa heviin ja kysyä hintaa...)

Olen vanhempi myyjä, ja saan asiakkailta kiitosta, että tunnistan hevi-osaston tuotteet ja osaan tervehtiä asiakkaita.

Mutta täytyy myöntää, että joskus on minullakin vaikeuksia, esim. appelsiinit ovat mandariinin kokoisia ja muotoisia, tai hassunmallista punasipulia on vaikea erottaa pussin läpi viikunasta tai passionhedelmästä. Kun hevi ei ole aina tasalaatuista niin kuin tehtaan tuotteet.

En kyllä ole Suomessa ollut koskaan kaupassa, jossa myyjä ei tervehtisi kassalla.. 

Mutta siis kiva, jos olet siitä kiitosta saanut. 

Aina mollataan asiakaspalvelua Suomessa, mutta pitkään Saksassa asuneena voin sanoa, että täällä pääsääntöisesti paljon parempaa. Siellä usein korttelikaupassa on joku yrmeä turkkilainen veetuilemassa. 

Ja puhumattakaan Ranskasta, huoh... 

Vierailija
22/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Multa on kassa kysynyt ”mitä nämä on”? Mm sellaisista verkkopussissa olevista avokadoista ja valmiiksi pakatusta purjosta! (Kun piti soittaa heviin ja kysyä hintaa...)

Olen vanhempi myyjä, ja saan asiakkailta kiitosta, että tunnistan hevi-osaston tuotteet ja osaan tervehtiä asiakkaita.

Mutta täytyy myöntää, että joskus on minullakin vaikeuksia, esim. appelsiinit ovat mandariinin kokoisia ja muotoisia, tai hassunmallista punasipulia on vaikea erottaa pussin läpi viikunasta tai passionhedelmästä. Kun hevi ei ole aina tasalaatuista niin kuin tehtaan tuotteet.

En kyllä ole Suomessa ollut koskaan kaupassa, jossa myyjä ei tervehtisi kassalla.. 

Aina mollataan asiakaspalvelua Suomessa, mutta pitkään Saksassa asuneena voin sanoa, että täällä pääsääntöisesti paljon parempaa. Siellä usein korttelikaupassa on joku yrmeä turkkilainen veetuilemassa. 

Sain kiitosta tervehtimisessä käyttämistäni sanoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ottanut ko. leipään itse hintalappua vaa'alta ja syytät kassaa.

Äläpä nyt keksi aivan perättömiä. Kappalehintaisia tuotteita ei punnita eikä niihin tarvitse erikseen hintalappua. Tämäkään tuote ei vaatinut punnitusta tai hintalappua.

- ap

Joissain kaupoissa kyllä myydään paistoetuotteita kappalehinnalla, mutta silti käydään vaaalla.

Niin, niissä on silloin vaakanumero mainittu. Tässä ei ollut.

Voit toki itse pitää kiinni siitä, että asiakas on aina väärässä, mutta ymmärrät varmaan, että tuollaisella asenteella se asiakas takuuvarmasti vie rahansa lukuisille kilpaileville kaupoille.

Vierailija
24/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Puhutko ranskaa? Ranskassa saa huomattavasti parempaa palvelua, jos yrittää sanoa edes jotain ranskaksi, vaikka huonollakin ranskalla.

Vierailija
25/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä nyt keksi aivan perättömiä. Kappalehintaisia tuotteita ei punnita eikä niihin tarvitse erikseen hintalappua. Tämäkään tuote ei vaatinut punnitusta tai hintalappua.

- ap

Joissain kaupoissa kyllä myydään paistoetuotteita kappalehinnalla, mutta silti käydään vaaalla.

Mistä lähtien valmiiksi yksittäispakattu leipä, joka ei ole kaupan paistopisteeltä, joka on valmiiksi hinnoiteltu, eikä siinä mainita punnitusnumeroa, pitäisi punnita?

Jos tällainen poikkeava tilanne tulee, niin eiköhän se ole niiden asia hoitaa se, jotka siellä kaupassa palkkaa saavat. Eikä niiden, joiden rahoilla se kauppa pyörii. 

Vierailija
26/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Niin, niissä on silloin vaakanumero mainittu. Tässä ei ollut.

Voit toki itse pitää kiinni siitä, että asiakas on aina väärässä, mutta ymmärrät varmaan, että tuollaisella asenteella se asiakas takuuvarmasti vie rahansa lukuisille kilpaileville kaupoille.

Oli virhe mikä, ja kenen, tahansa, niin on kohteliasta myyjän yrittää ratkaista se itse tai toisen myyjän avustuksella ja mahdollisimman pienellä vaivalla asiakkaalle. Olen ap:n kanssa samaa mieltä, että väärää henkilöä juoksutettiin, varsinkin jos asiakas ei ole itse tarjoutunut juoksemaan. Kaupan henkilökunta ratkaisee yleensä ongelmat nopeammin kuin asiakkaat, jo ihan senkin vuoksi heidän kannattaa se tehdä. Olisin itse kuvaillut kys. leipää puhelimeen ja pyytänyt muilta myyjiltä apua leivän tunnistamisessa. 

Vierailija
27/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksiteräinen miekka. Huonoa palvelua tietysti sille, jonka pitää mennä se katsomaan asiakkaana. 

Jos kassa lähtisi seikkailemaan ja etsimään tuotetta, niin huonoa palvelua jonossa oleville odotella. 

Eipä ole itselle koskaan tuollaista sattunut eli outo tilanne. Joskus on heviosaston jutut jäänyt joltain punnitsematta ja kassa on kyllä mennyt punnitsemaan. Asiakasta ei juoksuteta, vaikka hän olisi virheen tehnyt, tuntuu olevan periaate täällä. 

Näin siis lähikaupassani Munkkivuoren K-supermarketissa. 

Olin kerran Jumbon Prismassa, kun venäläinen kassa juoksutti asiakasta punnitsemaan hevi-ostostaan. Kyllä kulmakarvani nousivat, vaikken ollut kys. asiakas.

Olen itsekin juossut Prismassa kassalta muutamankin kerran punnitsemaan kurkkua hedelmäosastolle. Jos olen unohtanut sen punnita. Tätä tapahtuu etenkin, jos olen käynyt sitä ennen paljon Lidlissä, missä ei itse tarvitse punnita, ja jolloin olen taantunut uusavuttomaksi. Prismassa ei taida olla kassoilla vaakoja?

Vierailija
28/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Prismassa ei taida olla kassoilla vaakoja?"

Kassojen lähellä on yleensä vaaka, mutta mistäpä sitä enää muistaa mikä numero oli esim. Lobo-omenoilla.

Vierailija
29/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Puhutko ranskaa? Ranskassa saa huomattavasti parempaa palvelua, jos yrittää sanoa edes jotain ranskaksi, vaikka huonollakin ranskalla.

Mielestäsi siis kaikki asiakkaat eivät ole hyvän palvelun arvoisia? Tehdäänpä niin, että Suomessakin palvelemme hymyssä suin vain ne, jotka sanovat edes perke le hyvällä suomen kielellä.

Suomalaisia aina moititaan, kateellisia, juntteja ja mitä vielä. Ranskalaiset ovat ylimielisiä pas koja, jotka luulevat olevansa Jumalasta seuraava, ylöspäin.

Vierailija
30/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan haittaa hakea hintalappua, jos en ole sitä huomannut laittaa. 

Vierailija
31/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Totta kai nyt tervehtiä osaan ranskaksi ja jotain fraaseja muutenkin. Se siinä kuitenkin ranskan taidostani. 

Mutta minusta tämä ei todellakaan saisi liittyä asiakaspalveluun mitenkään. Myös niitä, jotka eivät osaa ranskaa (kuvittelevat, että kaikkien pitäisi) tulisi saada ystävällistä kohtelua. 

Sielläpä elävät ter-rori .. iskujensa kanssa sitten. Yksi syy niiden yliesiintyvyyteen Euroopassa juuri Ranskassa on se aroganssi, mitä kokevat ihan kaikkia muita kansoja kohtaan. 

Vierailija
32/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pieni kauppa ja myyjä yksin, ymmärrän ettei voi jättää kassaa valvomatta. Muutes kyllä pitäis henkilökunnan hoitaa asia.

Vierailija
33/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ei tulisi mieleenikään lähteä itse selvittämään tuotteen tietoja.

Ja varmasti tekisin valituksen kassan käytöksestä, minulle ei vittuilla.

Vierailija
34/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksiteräinen miekka. Huonoa palvelua tietysti sille, jonka pitää mennä se katsomaan asiakkaana. 

Jos kassa lähtisi seikkailemaan ja etsimään tuotetta, niin huonoa palvelua jonossa oleville odotella. 

Eipä ole itselle koskaan tuollaista sattunut eli outo tilanne. Joskus on heviosaston jutut jäänyt joltain punnitsematta ja kassa on kyllä mennyt punnitsemaan. Asiakasta ei juoksuteta, vaikka hän olisi virheen tehnyt, tuntuu olevan periaate täällä. 

Näin siis lähikaupassani Munkkivuoren K-supermarketissa. 

Olin kerran Jumbon Prismassa, kun venäläinen kassa juoksutti asiakasta punnitsemaan hevi-ostostaan. Kyllä kulmakarvani nousivat, vaikken ollut kys. asiakas.

Olen itsekin juossut Prismassa kassalta muutamankin kerran punnitsemaan kurkkua hedelmäosastolle. Jos olen unohtanut sen punnita. Tätä tapahtuu etenkin, jos olen käynyt sitä ennen paljon Lidlissä, missä ei itse tarvitse punnita, ja jolloin olen taantunut uusavuttomaksi. Prismassa ei taida olla kassoilla vaakoja?

Olen itsekin juossut kaupassa kassalta muutamankin kerran punnitsemaan hedelmää tai vihannesta, jos se on unohtunut. Minun mokanihan se on ollut, enkä ole pitänyt sitä ihmeellisenä. Tässä ei kuitenkaan ollut kyse tuotteesta, joka olisi pitänyt punnita tai joka olisi erikseen pitänyt hinnoitella, kuten paistopisteen tuotteet. Kyse oli todella yksinkertaisesti leipäosaston tavallisesta leivästä, joka oli valmiiksi pakattu ja valmiiksi hinnoiteltu, jota ei tarvinnut punnita.

Kassa ei ilmeisesti osannut löytää pakkauksen viivakoodia, vaikka siinä sellainen oli. Ei tosin edes etsinyt, kai sitten kuvitteli kyseessä olevan paistopisteen tuotteen. Oli hänellä suuria vaikeuksia löytää viivakoodeja muistakaan pakkauksista, tai käyttäytyä normaalin asiallisesti.

Tuohon kiinnitti vielä enemmän huomiota, kun kyseessä pieni, kallis kauppa, joka nimenomaan aina kehunut hyvää asiakaspalvelua. Taidanpa jatkossa käydä muualla, kun ei huvita palvella huonosti käyttäytyviä kassatyöntekijöitä, jotka eivät osaa työtään. Varsinkaan paikassa, joka on kallis mm. sillä perusteella, että asiakaspalvelu on tosi hyvää.

- ap

Vierailija
35/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muakin kiinnostaisi että mihin kassa tartti leivän nimeä kun koneeltahan hinta luetaan viivakoodin perusteella. Se ja sama sille kassalla istuvalle mikä tuotteen nimi on.

Vierailija
36/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Kyllä, olin niin hölmö, että kiltisti kävin etsimässä sen tuotteen nimen. Olin niin ällistynyt tilanteesta, että minunko pitää tietää tarkkaan heidän tuotteidensa nimet kassaa varten. Mutta jäi ikävä fiilis.

Kyseessä pieni kauppa, mutta esimerkiksi kauppias oli samaan aikaan paikalla, samoin useita muita myyjiä, vaikka kassalla oli silloin vain tämä yksi.

Sitten kannattaa antaa palautetta kaupalle netin kautta.

Itse olen pienessä kaupassa töissä, mutta joskus on kyseessä joku uutuus, että en itsekään tiedä, mikä se on, tai mistä löytynyt. Eli menee tuplamäärä aikaa, käyn ensin itse etsimässä, sitten kävelen takaisin kassalle ja kysyn asiakkaalta "mistä löysit tämän"..On mahdollista siis, että kyseessä on uutuus, mutta myös se, että on tullut valikoimaan kuulumaton tuote, joka on hyllytetty (yleensä vahingossa).

Mutta se nyt vaan valitettavasti on mahdollista, että ei tiedä, mikä tuote on kyseessä, kun kaupossa tuotteita on kuitekin satoja :) Ehkä asiakkaana tajuat sitten itse ehdottaa, ettet ota tuotetta, jos tilanne menee liian vaikeaksi?:)

Mutta jos haluat nyt jonkun likasangoksi tälle asialle, niin kassalla oleva on helppo uhri:) Usein vuokratyöntekijä, ei koulutusta, ei perehdytystä myöskään tällaisiin ongelmatilanteisiin..Ainoastaan se rooli likaämpärinä.

t: myyjä 

Vierailija
37/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin muakin kiinnostaisi että mihin kassa tartti leivän nimeä kun koneeltahan hinta luetaan viivakoodin perusteella. Se ja sama sille kassalla istuvalle mikä tuotteen nimi on.

Kassa ei tainnut osata viivakoodien lukemista. 

Vierailija
38/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Kyllä, olin niin hölmö, että kiltisti kävin etsimässä sen tuotteen nimen. Olin niin ällistynyt tilanteesta, että minunko pitää tietää tarkkaan heidän tuotteidensa nimet kassaa varten. Mutta jäi ikävä fiilis.

Kyseessä pieni kauppa, mutta esimerkiksi kauppias oli samaan aikaan paikalla, samoin useita muita myyjiä, vaikka kassalla oli silloin vain tämä yksi.

Pahoititko nyt ihan suurestikin mielesi? Miten ihmeessä pärjäät elämässä? no, et ehkä pärjääkään jos tuossa oli ylitsepääsemätön ongelmasi

Vierailija
39/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kannattaa antaa palautetta kaupalle netin kautta.

Itse olen pienessä kaupassa töissä, mutta joskus on kyseessä joku uutuus, että en itsekään tiedä, mikä se on, tai mistä löytynyt. Eli menee tuplamäärä aikaa, käyn ensin itse etsimässä, sitten kävelen takaisin kassalle ja kysyn asiakkaalta "mistä löysit tämän"..On mahdollista siis, että kyseessä on uutuus, mutta myös se, että on tullut valikoimaan kuulumaton tuote, joka on hyllytetty (yleensä vahingossa).

Mutta se nyt vaan valitettavasti on mahdollista, että ei tiedä, mikä tuote on kyseessä, kun kaupossa tuotteita on kuitekin satoja :) Ehkä asiakkaana tajuat sitten itse ehdottaa, ettet ota tuotetta, jos tilanne menee liian vaikeaksi?:)

Mutta jos haluat nyt jonkun likasangoksi tälle asialle, niin kassalla oleva on helppo uhri:) Usein vuokratyöntekijä, ei koulutusta, ei perehdytystä myöskään tällaisiin ongelmatilanteisiin..Ainoastaan se rooli likaämpärinä.

t: myyjä 

Niissä tuotteissahan on viivakoodit. Tai aina voi kysyä toiselta työntekijältä.

Vierailija
40/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla, että esimerkiksi kauppias sanonut kassalle ettei kassaa saa jättää yksin? Varsinkin jos on uusi työntekijä niin ei varmaan ollut tilannetajua tässä asiassa ja toimi niin kuin opetettu? Olin kerran kahvilassa, jossa erillinen brunssipöytä missä kahvia ja sitten oli siinä kassan vieressä sellanen take a way kahvipöytä. Sekä brunssilla, että take a way pöydässä oli samaa kahvia. Noh oltiin maksettu brunssi ja sitten mentiin istumaan lähelle sitä take a way pöytää. Hain lisää kahvia ja kävelin siihen lähemmän pöydän luo niin sieltä tyyliin juoksee harjoittelija ja sanoo että "ei tästä saa täyttää vaan pitää mennä brunssi pöydästä". Heti melkeen samalla sekunnilla hänen esimiehensä huusi kassalta että "eikun otat vaan siitä take a way pöydästä". Ilmeisesti sille harjoittelijalle oli joku opettanut ettei se pöytä kuulu brunssiin ja tämä harjoittelija tietysti menee sen mukaan, eikä osannut tilannetajua käyttää.