Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni vastasi yhteydenottooni kirjoittamalla vain lyhyesti "Color me gone". Mitä tämä voisi tarkoittaa?

Vierailija
30.08.2024 |

En ymmärrä. 

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato Googlesta

Vierailija
2/62 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen yksinkertaisimmassa merkityksessä "color me" tarkoittaa "pidä minua [jonkinlaisena]", usein leikkimielisessä merkityksessä ("Minä - lähdin juuri. - Color me gone."), vaikka sitä voidaan käyttää välittää myös vakavia tunteita ("No, väritä minut tyhmäksi, koska en halunnut uskoa, että hän näki toisen naisen."

Ystäväsi on siis poissa tai jotain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua yhteydenottoasi

Vierailija
4/62 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän epäkypsä tapa ilmoittaa, että lähtee lätkimään, ei halua enää pitää yhteyttä. Asiayhteydestä tietty riippuu, että suhteessa keneen.

Vierailija
5/62 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän tuon niin ettei hän halua enää olla missään tekemisissä kanssasi. Aika tylyä kyllä.

Vierailija
6/62 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, aika tyly vastaus.

Vähän niinkuin consider me gone.

Eli ota asenne, että ikäänkuin menetit hänet jo.

Vierailija
7/62 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuvittele että olen poissa" voiko sen selvemmin sanoa... ei taida enää vastailla yhteydenottoihin. 

Vierailija
8/62 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli niin kuin siinä.

Vierailija
9/62 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä välitä. Ystäväsi on selkeästi joku teini, joka keskustelee pelkillä englanninkielisillä fraaseilla. Löydät kyllä fiksummankin ystävän.

Vierailija
10/62 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta ei olisi ollut mitään hajua mitä tuo tarkoittaa. Taas vauva-palsta osoittautui hyödylliseksi.

Vierailija
11/62 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta ei olisi ollut mitään hajua mitä tuo tarkoittaa. Taas vauva-palsta osoittautui hyödylliseksi.

Minä ymmärsin, koska osaan englantia, mutta juuri tuota ilmausta en ole koskaan kuullut. Eri

Vierailija
12/62 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä, että jokin lapsellinen narsisti elämässäsi ei halua enää olla tekemisissä kanssasi. Onnittele itseäsi tästä "menetyksestä".

Vierailija
13/62 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin Kauko Juhantaloa ikävä.

Vierailija
14/62 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"In its most basic sense, color me means consider me or regard me as, often in a jocular sense (Me I just left. Color me gone. 1963), "

Eli vapaasti käännettynä älä enää puhu minulle välimme ovat nyt poikki

Vierailija
15/62 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Its a phrase used when someone is surprised by the answer or outcome to something. Its like saying wow almost."

https://hinative.com/questions/12941841

Vierailija
16/62 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värini on mennyt.

Vierailija
17/62 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 jatkaa

Kannattaa googlettaa englannin kieltä koskevat kysymykset englanniksi ja etsiä vastaukset englanninkielisiltä sivustoilta. 

Toki ystäväsi kirjoittamana tuo fraasi voi tarkoittaa ihan mitä tahansa muutakin. Riippuu täysin hänen kielitaidostaan. Jos on natiivi englannin kielen puhuja, tarkoittanee tuota, mitä linkitin edelliseen viestiin. Jos taas äidinkielensä on suomi, voi tarkoittaa myös sitä, mitä aiemmat kommentpijat ovat veikkailleet, koska ei ummärrä itsekään käyttämänsä fraasin merkitystä.

Vierailija
18/62 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voinut suomeksi sanoa. Aika tönkkö tyyppi.

Vierailija
19/62 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tönkkösuolattu silakka ja pullo kossua. Onks Viljoo näkynyt.

Vierailija
20/62 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista miten me ihmiset käyttäydymme nykyään.  Keskinäinen kunnioitus ja empatia alkavat olla harvassa. Jos joku haluaa poistua jonkun elämästä, pitäisi olla rohkeutta yrittää sanoa se kauniimmin.  Syitä moisiin päätöksiin, minä lähen nyt, voi olla tuhansia, lähtijän omista oloista vaikka mihin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme