Kassa ei tunnistanut ostettavaa tuotetta, vaati minua juoksemaan toiselle puolelle kauppaa etsimään sen nimen - huonoa palvelua vai normaalia?
Kysyi töykeästi, että "mikä tämä on?" Sanoin, että on leipä heidän leipäosastoltaan, ihan heidän omaa tuotevalikoimaansa. Kassa istui vain takamuksellaan ja vaati minua käymään etsimässä tuotteen tarkan nimen.
Ylireagoinko vai oliko tämä aika outoa ja töykeää? Hänelle tuosta maksetaan palkkaa, minä olin asiakas. Pitäisi nyt tuntea oman kaupan tuotevalikoima tai sitten kysyä neuvoa toiselta myyjältä tai kauppiaalta, ei juoksuttaa asiakasta ympäri kauppaa.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelukassat pitäisi olla joka paikassa. Ärsyttää (asiakkaana) kaikki vaiheilijat, jotka kuvittelevat että riittää kun laahustaa kassalle.
Ap:n tapauksesta sanoisin, että kassan olisi pitänyt soittaa apua. Kassalta ei lähdetä mihinkään koska rahat ovat kaiketi kassan vastuulla.
Kassapääte lukkoon, niin rahoja ei murtamatta saa. Tekosyy.
Ei se kassa pelkästään niiden rahojen takia siitä voi olla pois lähtemättä (vaikka helpostihan siitä halukas voisi sen pelkän lukitun kassalippaankin kanssa halutessaan lähteä, mallista hiukan riippuen). Kassa samalla toimii siinä ainakin jonkinlaisena stopparina, ettei porukka vaan kävele ulos maksamatta, se epärehellinen aines. Et kuule uskokaan kuinka röyhkeitä temppuja ne tekee, ketkä tuohon sakkiin kuuluvat.
Normaalistihan noista soitellaan osastoille tai pyydetään työkaveria toiselle kassalle siksi aikaa tuuraamaa , en tiedä miksei tuolla ole niin tehty. Kassa todennäköisesti kyseli nimeä, jotta olisi voinut koittaa etsiä tuotetietoja sen nimen perusteella koneelta. Viivakoodikin saattoi tuotteesta löytyä, mutta ne ei aina toimi (jos on vaikka vaihtunut koodi).
Terkuin yks joka on ollut rautakaupan kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksiteräinen miekka. Huonoa palvelua tietysti sille, jonka pitää mennä se katsomaan asiakkaana.
Jos kassa lähtisi seikkailemaan ja etsimään tuotetta, niin huonoa palvelua jonossa oleville odotella.
Joutuuhan ne muut odottamaan siinäkin tapauksessa, jos asiakas lähtee etsimään tuotteen nimeä. Todella huonoa palvelua olisi se, jos asiakas menettäisi paikan jonossa kassan tietämättömyyden takia.
Ei joudu, jos kassa laittaa kyseisen kassatapahtuman jonoon ja ottaa sillä välin toisen asiakkaan.
Mun kohdalle on joskus sattunut noin ja annan sen kyseisen tuotteen mennä tuosta vaan huiskis, olisivat huolellisempia osastolla.
Muutaman euron ostos saa mennä ilmaiseksi.
Kylläpä taas porukalla lynkataan yksi pikku mokan tehnyt mitään tyyppi. 😂 Tuohon keskustelunavaukseen olisi pitänyt laittaa galluppi, että oletko koskaan itse tehnyt virheitä töissä tai vapaa-ajalla ja ne, jotka vastaavat ei, saavat sitten jatkaa itse keskusteluun.
Tosin ne, jotka sen ei:n vastaavat, eivät todellisuudessa pääse keskusteluun, koska ovat valehtelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksiteräinen miekka. Huonoa palvelua tietysti sille, jonka pitää mennä se katsomaan asiakkaana.
Jos kassa lähtisi seikkailemaan ja etsimään tuotetta, niin huonoa palvelua jonossa oleville odotella.
Eipä ole itselle koskaan tuollaista sattunut eli outo tilanne. Joskus on heviosaston jutut jäänyt joltain punnitsematta ja kassa on kyllä mennyt punnitsemaan. Asiakasta ei juoksuteta, vaikka hän olisi virheen tehnyt, tuntuu olevan periaate täällä.
Näin siis lähikaupassani Munkkivuoren K-supermarketissa.
Olin kerran Jumbon Prismassa, kun venäläinen kassa juoksutti asiakasta punnitsemaan hevi-ostostaan. Kyllä kulmakarvani nousivat, vaikken ollut kys. asiakas.
Tuon silti ymmärtäisi sikäli, että asiakkaan pitäisi tietää, että tuote punnitaan. Vaikka olen kyllä samaa mieltä kanssasi.
Tässä tilanteessa mitään tällaista ei ollut, eli tuote ei vaatinut punnitusta, yms. Kassa ei vain tunnistanut, mistä leivästä oli kyse eikä ilmeisesti osannut etsiä siitä viivakoodia. Joten naputellakseen tuotteen kassaan, tarvitsi tuotteen tarkan nimen ja vaati minua selvittämään sen.
Pakko myöntää, että ei tee mieli enää tuohon kauppaan mennä, kun vaihtoehtojakin on. En tiedä, viitsisikö laittaa viestiä kauppiaalle. Kauppias vaihtui vähän aikaa sitten, sitä ennen oli aivan huippukauppa. Uusi kauppias kovasti on pyydellyt palautetta. Tai sitten vain vaihdan itse kauppaa.
- ap
Etkö yhtään sääli kauppiasta? Juuri aloittanut, haluaa palautetta ja hänellä on kassamyyjä joka sabotoi hänen liiketoimintaansa. Ja silti et suostuisi laittamaan palautetta että kauppias saisi tietää mitä on tekeillä. Ei olisi vienyt sinulta kuin murto-osan siitä ajasta, mitä olet käyttänyt tähän ketjuun.
Laitoin kyllä sitä palautetta suoraan kauppiaalle. Itsekin toivoisin, että kauppa pysyisi hyvänä, sillä on ollut lähistön paras ruokakauppa. Itsekin käyttänyt siellä melkoisesti rahaa.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänelle tuosta maksetaan palkkaa, minä olin asiakas. Pitäisi nyt tuntea oman kaupan tuotevalikoima
Ei tavis kassalla nykyään ole mitään "omaa kauppaa". Ovat vuokraduunareita, jotka työskentelevät milloin missäkin, ja usein hyvin lyhytaikaisissa työsuhteissa. Ei siinä ehdi tutustua joka kaupan tuotevalikoimaan, eikä työnantaja todellakaan perehdytä kaikkeen, mitä on myynnissä. Ei ole aikaa sellaiseen.
Ja hänelle maksetaan palkkaa siitä mitä on käsketty tehdä. Jos on käsketty istua kassalla ja rahastaa niin se on sitten sitä. Jos myyjä lähtee selvittämään, mikä tuote on kyseessä, pitää sulkea kassa, ja jono takanasi kasvaa. Jos on uunituore myyjä, pitää ensin hakea paikalle toinen myyjä ja kysyä, nollataanko kaikki ostoksesi vai voiko ostostapahtuman jotenkin keskeyttää siihen vaiheeseen, jossa se nyt on. Se toinen myyjä on ehkä järjestämämässä varastoa eikä siinä vieressä. Perehdytyksessä ei tietenkään sitäkään ole ehditty kertoa, miten tapauksessa tulisi menetellä.
Tämän olemme me asiakkaat saaneet aikaan. Ostetaan aina sieltä missä on halvinta, ei sieltä missä on vähän kalliimpaa, mutta josta myös saisi palvelua. Sen takia siellä ei enää ole ne samat kaupan tädit jotka tietää kaiken, vaan jatkuvasti vaihtuva porukka joka on kohtalaisen pihalla usein. Ei siksi että olisivat tyhmiä, vaan kun ei ehditä opettaa hommaa.
Itse asiassa entinen kauppias piti töissä nimenomaan samoja, pitkäaikaisia työntekijöitä. Oli myös usein itse kassalla. Ja oletettavasti ihan hyvin meni taloudellisesti, kauppa oli tunnettu sekä erinomaisista valikoimistaan että hyvästä asiakaspalvelusta, sai tosi hyvää palautetta. Eli asiakkaat nimenomaan myös rahallisesti palkitsivat tuon. Kyseessä myös erittäin varakas alue, eli asiakkaat eivät hinnasta suuresti välitä.
Entinen kauppias vain siirtyi pitämään uutta, isompaa kauppaa, ja uusi on siirtynyt "opiskelijaystävälliseksi". Mikä ilmeisesti tarkoittaa vaihtuvia nuoria vuokratyöläisiä. Ei se osaamattomuus tai tietämättömyys haittaa, suurin osa on tosi mukavia. Mutta tässä tuo todella huono asenne yhdistettynä osaamattomuuteen oli se moka. Saa olla tietämättä, mutta kohtelias pitää olla.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin etkö itse katsonut mitä leipää otit? Silmät kiinni hyllystä vaan jotakin? :D jos et itsekkään tiennyt leivän nimeä.
No en minäkään niitä nimiä opettele. Otan jotain, joka näyttää hyvältä. Varmaan sen nimen siitä lukaisen, mutta harvoin jää mieleen.
No ihan sama. Mulle on ihan yksi hailee onko sen nimi maalaisleipä vai limppu vai herkkuleipä tai mikälie.
Tai minkä leipomon se on. Kuinka moni oikeasti tarkkaan katsoo sekä muistaa kaikkien tuotteiden tarkat nimet? Ei varmasti moni.
Nyt on kyllä sen verran suuri tragedia tapahtunut kun ihan kuuden sivun verran pitänyt ruotia.
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli sitä odotukset ylittävää palvelua 😆
Jostain syystä Suomessa on asiakaspalvelu alkanut heikentymään viime aikoina.Ensi kerralla kannattaa vaan poistua kaupasta ja jättää kaikki ostokset kassalle.
Itse yritin viime lauantaina käydä lounaalla ravintolassa. Ravintola johon ensin kävelin sisään oli tyhjä, pientä jonoa lukuunottamatta. Jonotuttivat ihmisiä baaritiskiltä tiedustelemaan vapaata pöytää.
Henkilökuntaa ei näkynyt ja kaikki pöydät olivat tyhjiä. Muutamia ihmisiä jonotti baaritiskille että pääsisivät syömään.
Vähän aikaa katsoin sitä touhua ja päätin sitten käydä vaan kahvilassa.
Ymmärrän jos ravintolaan pitää jonottaa ruuhka-aikana. Mutta tyhjään ravintolaan jonottamista en jaksa ymmärtää.
No ei kyllä AV:Tä lukiessa yllätä. Morsiuspukuliikkeessa "vaan sanottiin totuus" ylipainoiselle morsiamelle. "MIten muuten sen olis voinut sanoa?" ja tässä ketjussa monen mielestä on ihan ok juoksuttaa asiakasta.
Plus lukemattomat muut "Ihan oma mokasi" -ketjut.
Kun 90-luvulla opiskelijana aspa -hommia tehneenä päähän iskostettiin ihan ensitöiksi, että asiakas on aina oikeassa, jos et tiedä jotain, selvitä ja soita takaisin, asiakas on ostamassa, sinä myymässä, sinun tehtäväsi on selvittää asia ja ratkaista se asiakkaan puolesta. Mitä v...maisemmin käyttäytyvä asiakas, sitä liioitellun ystävällisemmin kannatti käyttäytyä. Tapahtuipa sellaistakin, että asiakas palasi takaisin pyytämään anteeksi huonoa käytöstään. Koska myyjä pahoitteli ja oli ystävällinen. Nyt on ihan ok sellainen "emmätiedä" ja asiakas tekee jonkunlaisen palveluksen myyjälle että ostaa. Kun harvoin saa erinomaista palvelua, ihan hämmentyy.
Minä olen kerran hermostunut kaupassa kassalle. Hän teki ison mokan ja haukkui minut vielä päälle, vaikka oli väärässä.
Tilanne jatkui niin, että toinen myyjä tuli hänelle sanomaan, että sinä kyllä nyt olet väärässä tässä asiassa. Hinnat saatiin laitettua oikein (peri siis ostoksista yli 50 euroa liikaa).
Asia olisi ollut ihan ok, jos olisi heti myöntänyt virheen tai sanonut, että on uusi ja ei tiennyt näitä alennuksia. Mutta kun alkoi huutaa niin, että koko jono tuijotti minua ja kai luuli minua varkaaksi. Oli kyllä ikävä tilanne ja tein kyseisestä työntekijästä valituksen.
Mutta koska asiat riitelee, niin kassahenkilö pyysi seuraavalla kerralla anteeksi ja asia oli sen jälkeen sillä kuitattu. En tiedä, mitä miettii minusta asiakkaana tällä hetkellä, mutta minulla ei ole mitään häntä vastaan.
Mutta tosiaan ei näin , että uutena työntekijänä haukut asiakkaan kaikkien kuullen ja huudat olevasi oikeassa, vaikka et tiedä asiasta mitään.
No ihan sama. Mulle on ihan yksi hailee onko sen nimi maalaisleipä vai limppu vai herkkuleipä tai mikälie.