Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kassa ei tunnistanut ostettavaa tuotetta, vaati minua juoksemaan toiselle puolelle kauppaa etsimään sen nimen - huonoa palvelua vai normaalia?

Vierailija
07.10.2019 |

Kysyi töykeästi, että "mikä tämä on?" Sanoin, että on leipä heidän leipäosastoltaan, ihan heidän omaa tuotevalikoimaansa. Kassa istui vain takamuksellaan ja vaati minua käymään etsimässä tuotteen tarkan nimen.

Ylireagoinko vai oliko tämä aika outoa ja töykeää? Hänelle tuosta maksetaan palkkaa, minä olin asiakas. Pitäisi nyt tuntea oman kaupan tuotevalikoima tai sitten kysyä neuvoa toiselta myyjältä tai kauppiaalta, ei juoksuttaa asiakasta ympäri kauppaa.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksiteräinen miekka. Huonoa palvelua tietysti sille, jonka pitää mennä se katsomaan asiakkaana. 

Jos kassa lähtisi seikkailemaan ja etsimään tuotetta, niin huonoa palvelua jonossa oleville odotella. 

Eipä ole itselle koskaan tuollaista sattunut eli outo tilanne. Joskus on heviosaston jutut jäänyt joltain punnitsematta ja kassa on kyllä mennyt punnitsemaan. Asiakasta ei juoksuteta, vaikka hän olisi virheen tehnyt, tuntuu olevan periaate täällä. 

Näin siis lähikaupassani Munkkivuoren K-supermarketissa. 

Jonottavien asiakkaiden kannalta ei ole eroa sillä lähteekö tuotetta etsimään asiakas vai kassa. Ihan samalla tavalla jono odottaa kunnes asia on selvitetty. Aikaa voi kulua vähän enemmän jos asiakas ei muista mistä tuotteen löysi tai jää matkan varrella tutkimaan muita tuotteita.

Jos huonosti käy, niin ärsyyntynyt asiakas saattaa kävellä vaikka toiseen kauppaan eikä palaakaan enää kassalle.

Vierailija
82/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Multa on kassa kysynyt ”mitä nämä on”? Mm sellaisista verkkopussissa olevista avokadoista ja valmiiksi pakatusta purjosta! (Kun piti soittaa heviin ja kysyä hintaa...)

Olen vanhempi myyjä, ja saan asiakkailta kiitosta, että tunnistan hevi-osaston tuotteet ja osaan tervehtiä asiakkaita.

Mutta täytyy myöntää, että joskus on minullakin vaikeuksia, esim. appelsiinit ovat mandariinin kokoisia ja muotoisia, tai hassunmallista punasipulia on vaikea erottaa pussin läpi viikunasta tai passionhedelmästä. Kun hevi ei ole aina tasalaatuista niin kuin tehtaan tuotteet.

En kyllä ole Suomessa ollut koskaan kaupassa, jossa myyjä ei tervehtisi kassalla.. 

Mutta siis kiva, jos olet siitä kiitosta saanut. 

Aina mollataan asiakaspalvelua Suomessa, mutta pitkään Saksassa asuneena voin sanoa, että täällä pääsääntöisesti paljon parempaa. Siellä usein korttelikaupassa on joku yrmeä turkkilainen veetuilemassa. 

Ja puhumattakaan Ranskasta, huoh... 

Tämä on kyllä niin totta! Vastaan Ruotsissa asumisen ja muualla Euroopassa matkustamisen perusteella, mutta mielestäni suomalainen asiakaspalvelu on eurooppalaista parhaimmistoa ellei jopa maanosan parasta. Melkein aina suomalainen asiakaspalvelu on vähintään tyydyttävää, monesti jopa ystävällistä ja kunnioittavaa. Verrattuna vaikkapa Saksassa, Ranskassa, Espanjassa tai Italiassa normaaliksi katsottuun a-palveluun otan kotimaisen vaihtoehdon minä päivänä tahansa.

Itsekin arvostelin joskus suomalaista asiakaspalvelua, mutta se oli aikaa, jolloin mulla ei vielä ollut ulkomaankokemusta hirveästi. Näinkin se matkailu avartaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksiteräinen miekka. Huonoa palvelua tietysti sille, jonka pitää mennä se katsomaan asiakkaana. 

Jos kassa lähtisi seikkailemaan ja etsimään tuotetta, niin huonoa palvelua jonossa oleville odotella. 

Eipä ole itselle koskaan tuollaista sattunut eli outo tilanne. Joskus on heviosaston jutut jäänyt joltain punnitsematta ja kassa on kyllä mennyt punnitsemaan. Asiakasta ei juoksuteta, vaikka hän olisi virheen tehnyt, tuntuu olevan periaate täällä. 

Olin kerran Jumbon Prismassa, kun venäläinen kassa juoksutti asiakasta punnitsemaan hevi-ostostaan. Kyllä kulmakarvani nousivat, vaikken ollut kys. asiakas.

Tuon silti ymmärtäisi sikäli, että asiakkaan pitäisi tietää, että tuote punnitaan. Vaikka olen kyllä samaa mieltä kanssasi.

Tässä tilanteessa mitään tällaista ei ollut, eli tuote ei vaatinut punnitusta, yms. Kassa ei vain tunnistanut, mistä leivästä oli kyse eikä ilmeisesti osannut etsiä siitä viivakoodia. Joten naputellakseen tuotteen kassaan, tarvitsi tuotteen tarkan nimen ja vaati minua selvittämään sen. 

Pakko myöntää, että ei tee mieli enää tuohon kauppaan mennä, kun vaihtoehtojakin on. En tiedä, viitsisikö laittaa viestiä kauppiaalle. Kauppias vaihtui vähän aikaa sitten, sitä ennen oli aivan huippukauppa. Uusi kauppias kovasti on pyydellyt palautetta. Tai sitten vain vaihdan itse kauppaa.

- ap

Noin ne asiat saadaan kaupassa kuntoon, liikettä vaihtamalla??? Anna nyt hemmetissä oikein tulikivenkatkuinen palaute ja laita kuva kuitista mukaan, jotta kauppias tietää kenen toimintaa pitää parantaa. Virhe toistuu juuri niin kaunen kuin siihen puututaan.

Palautteen antaminen on hyvä neuvo, mutta miksi ihmeessä tulikivenkatkuisesti? Eikö palautetta voi antaa ihan fiksusti ja rakentavasti? Luuletko oikeasti, että räyhäten menee paremmin perille? Kerron sulle salaisuuden: ei mene.

Vierailija
84/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ei ikinä saa itse tilanteessa päätäänsä auki.

Vierailija
85/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran Jumbon Prismassa, kun venäläinen kassa juoksutti asiakasta punnitsemaan hevi-ostostaan. Kyllä kulmakarvani nousivat, vaikken ollut kys. asiakas.

Tuon silti ymmärtäisi sikäli, että asiakkaan pitäisi tietää, että tuote punnitaan. Vaikka olen kyllä samaa mieltä kanssasi.

Tässä tilanteessa mitään tällaista ei ollut, eli tuote ei vaatinut punnitusta, yms. Kassa ei vain tunnistanut, mistä leivästä oli kyse eikä ilmeisesti osannut etsiä siitä viivakoodia. Joten naputellakseen tuotteen kassaan, tarvitsi tuotteen tarkan nimen ja vaati minua selvittämään sen. 

Pakko myöntää, että ei tee mieli enää tuohon kauppaan mennä, kun vaihtoehtojakin on. En tiedä, viitsisikö laittaa viestiä kauppiaalle. Kauppias vaihtui vähän aikaa sitten, sitä ennen oli aivan huippukauppa. Uusi kauppias kovasti on pyydellyt palautetta. Tai sitten vain vaihdan itse kauppaa.

- ap

Etkö yhtään sääli kauppiasta? Juuri aloittanut, haluaa palautetta ja hänellä on kassamyyjä joka sabotoi hänen liiketoimintaansa. Ja silti et suostuisi laittamaan palautetta että kauppias saisi tietää mitä on tekeillä. Ei olisi vienyt sinulta kuin murto-osan siitä ajasta, mitä olet käyttänyt tähän ketjuun.

Vierailija
86/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Noin ne asiat saadaan kaupassa kuntoon, liikettä vaihtamalla??? Anna nyt hemmetissä oikein tulikivenkatkuinen palaute ja laita kuva kuitista mukaan, jotta kauppias tietää kenen toimintaa pitää parantaa. Virhe toistuu juuri niin kaunen kuin siihen puututaan.

Palautteen antaminen on hyvä neuvo, mutta miksi ihmeessä tulikivenkatkuisesti? Eikö palautetta voi antaa ihan fiksusti ja rakentavasti? Luuletko oikeasti, että räyhäten menee paremmin perille? Kerron sulle salaisuuden: ei mene.

Kyllä sen palautteen pitäisi mennä perille, annettiin se räyhäten tai anteeksipyydellen. Ymmärtäähän se kauppias, että asia on saatava kuntoon.

Vierailija
87/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassoilla on paljon keikkatyöläisiä, joilla on aivan liian vähän aikaa niihin töihin, että ehtisi tehdä niitä kunnolla, ja harvoin aikaa edes lakisääteisiin taukoihin. Esimerkiksi Alepoissa pk-seudulla on mahdollisuus myös punnita itse paistopistetuotteet ja kahdet karjalanpiirakat ovat aivan identtisen näköisiä, ellei hommaa ole tehnyt täyttä viikkoa pitkään, eikä työnantaja todellakaan kouluta erottamaan niitä. Kassoilla on välillä mustavalkoinen kopio tuotelistoista, välillä ei, mutta esim. kahden hyvin samannäköisen karjalanpiirakan, joiden ulkonäkö vaihtelee myös paistojen välillä, erottaminen toisistaan on hyvin hankalaa, eikä sitä halua myöskään myydä asiakkaalle väärällä hinnalla.

Ketjut ovat myös kovia antamaan haukut myyjälle kaikesta, itse sain kerran siitä, että yritin pitää jonon lyhyempänä ja annoin asiakkaalle sen 10 snt mitä hän sanoi, että pullonpalautuskone ei lukenut. Noh, tämä oli toki oikeasti väärin tehty, ei olisi pitänyt yrittää käyttää tilannetajua tai mitään.

Asiakaspalvelu on kivaa, jos on oikeasti aikaa tehdä työnsä kunnolla ja asiakkaat ja työnantaja ei molemmat huuda itsestä riippumattomista asioista.

Vierailija
88/111 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Daa. Paistotuotteet tai joskus leivät lyödään kassaan niiden nimen perusteella. Aika monesti asiakas kyllä itse muistaa, minkä tuotteen on ottanut. Eli tuokin keskustelu on alkanut varsin tavallisella tiedustelulla ensin.

Mä en kyllä hirveästi luota asiakkaiden muistiin kun osa ei tiedä edes mihin kauppaan on tullut. S-ryhmän kaupassa kiukutellaan kun ei ole Pirkka-tuotteita ja plussa-kortti ei käy.

Vierailija
89/111 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
90/111 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noilla kassoilla on joskus töissä sellaisia työntekijöitä että huhhuh. Itelle sattu joskus k-kaupassa vastaan sellainen kassatäti joka vaan ARVAILI paistotuotteiden hinnat. "Mikäs tää on, no vaikka tää..." ja väärin meni. Laskutti 50 centtiä enemmän.

Vierailija
91/111 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänelle tuosta maksetaan palkkaa, minä olin asiakas. Pitäisi nyt tuntea oman kaupan tuotevalikoima

Ei tavis kassalla nykyään ole mitään "omaa kauppaa". Ovat vuokraduunareita, jotka työskentelevät milloin missäkin, ja usein hyvin lyhytaikaisissa työsuhteissa. Ei siinä ehdi tutustua joka kaupan tuotevalikoimaan, eikä työnantaja todellakaan perehdytä kaikkeen, mitä on myynnissä. Ei ole aikaa sellaiseen.

Ja hänelle maksetaan palkkaa siitä mitä on käsketty tehdä. Jos on käsketty istua kassalla ja rahastaa niin se on sitten sitä. Jos myyjä lähtee selvittämään, mikä tuote on kyseessä, pitää sulkea kassa, ja jono takanasi kasvaa. Jos on uunituore myyjä, pitää ensin hakea paikalle toinen myyjä ja kysyä, nollataanko kaikki ostoksesi vai voiko ostostapahtuman jotenkin keskeyttää siihen vaiheeseen, jossa se nyt on. Se toinen myyjä on ehkä järjestämämässä varastoa eikä siinä vieressä. Perehdytyksessä ei tietenkään sitäkään ole ehditty kertoa, miten tapauksessa tulisi menetellä.

Tämän olemme me asiakkaat saaneet aikaan. Ostetaan aina sieltä missä on halvinta, ei sieltä missä on vähän kalliimpaa, mutta josta myös saisi palvelua. Sen takia siellä ei enää ole ne samat kaupan tädit jotka tietää kaiken, vaan jatkuvasti vaihtuva porukka joka on kohtalaisen pihalla usein. Ei siksi että olisivat tyhmiä, vaan kun ei ehditä opettaa hommaa.

Vierailija
92/111 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pthyi

Vierailija
93/111 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia suomalaista palvelua eli aivan helvetin huonoa. Itse olisin jättänyt tavarat hihnalle ja kävellyt ulos. Olisin myös saattanut kysyä että mistä teille kaupan työntekijöille maksetaan ja muistuttanut että se raha millä maksetaan tulee asiakkailta.

Eipä niistä hommista paljon maksetakaan. Siinäpä se. 

Siellä on kokemattomia aloittelijoita töissä, koska kaikki kynnelle kykenevät vaihtavat muihin töihin heti kun mahdollista. Se näkyy palvelun laadussa.

Itse en asiakkaana todellakaan kehtaisi isotella myyjälle, että minä muuten maksan palkkasi. Se palkka on niin surkea.

Vierailija
94/111 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oisin jättänyt kaikki ostokset kassalle ja kävellyt toiseen kauppaan

Vierailija
95/111 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Kyllä sen palautteen pitäisi mennä perille, annettiin se räyhäten tai anteeksipyydellen. Ymmärtäähän se kauppias, että asia on saatava kuntoon.

Tai sitten ei ymmärrä. Kauppias voi myös päättää, että meidän kilpailuvaltti on nämä halvat hinnat ja yksi millä niihin päästään on halpatyövoima ja ettei perehdytykseen tuhlata työtunteja. Asiakkaat jonottakoot ja palvelkoot itse itseään, kunhan on halvat hinnat.

Vierailija
96/111 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassat pitäisi olla joka paikassa. Ärsyttää (asiakkaana) kaikki vaiheilijat, jotka kuvittelevat että riittää kun laahustaa kassalle.

Ap:n tapauksesta sanoisin, että kassan olisi pitänyt soittaa apua. Kassalta ei lähdetä mihinkään koska rahat ovat kaiketi kassan vastuulla.

Kassapääte lukkoon, niin rahoja ei murtamatta saa. Tekosyy.

Vierailija
97/111 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käyny toi Monta kertaa

Vierailija
98/111 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin etkö itse katsonut mitä leipää otit? Silmät kiinni hyllystä vaan jotakin? :D jos et itsekkään tiennyt leivän nimeä.

Vierailija
99/111 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Multa on kassa kysynyt ”mitä nämä on”? Mm sellaisista verkkopussissa olevista avokadoista ja valmiiksi pakatusta purjosta! (Kun piti soittaa heviin ja kysyä hintaa...)

Olen vanhempi myyjä, ja saan asiakkailta kiitosta, että tunnistan hevi-osaston tuotteet ja osaan tervehtiä asiakkaita.

Mutta täytyy myöntää, että joskus on minullakin vaikeuksia, esim. appelsiinit ovat mandariinin kokoisia ja muotoisia, tai hassunmallista punasipulia on vaikea erottaa pussin läpi viikunasta tai passionhedelmästä. Kun hevi ei ole aina tasalaatuista niin kuin tehtaan tuotteet.

En kyllä ole Suomessa ollut koskaan kaupassa, jossa myyjä ei tervehtisi kassalla.. 

Mutta siis kiva, jos olet siitä kiitosta saanut. 

Aina mollataan asiakaspalvelua Suomessa, mutta pitkään Saksassa asuneena voin sanoa, että täällä pääsääntöisesti paljon parempaa. Siellä usein korttelikaupassa on joku yrmeä turkkilainen veetuilemassa. 

Ja puhumattakaan Ranskasta, huoh... 

Tämä on kyllä niin totta! Vastaan Ruotsissa asumisen ja muualla Euroopassa matkustamisen perusteella, mutta mielestäni suomalainen asiakaspalvelu on eurooppalaista parhaimmistoa ellei jopa maanosan parasta. Melkein aina suomalainen asiakaspalvelu on vähintään tyydyttävää, monesti jopa ystävällistä ja kunnioittavaa. Verrattuna vaikkapa Saksassa, Ranskassa, Espanjassa tai Italiassa normaaliksi katsottuun a-palveluun otan kotimaisen vaihtoehdon minä päivänä tahansa.

Itsekin arvostelin joskus suomalaista asiakaspalvelua, mutta se oli aikaa, jolloin mulla ei vielä ollut ulkomaankokemusta hirveästi. Näinkin se matkailu avartaa. :)

Euroopassakin saa oikein hyvää asiakaspalvelua, mutta vaihteluväli on huomattavasti laveampi kuin Suomessa. Jostain syystä Suomessa Lidl ja Prisma noin pääsääntöisesti ovat onnistuneet palkkaamaan hyviä tyyppejä, kun taas Cittari ei. Saksassa taas kurjinta kohtelua saa Aldissa ja Lidlissä. Jenkeissä asiakkaan kohtelu on selvästi parempaa kautta linjan. Siellä useasti kassa kysynyt onko jonkin ale-tuoteen kuponkia ja kun ei ollut, lukenut sieltä 'omistaan' ale-koodin. Ostosten pussittaminen kassahihnan päässä ei myöskään ole mikään harvinaisuus.

Vierailija
100/111 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin etkö itse katsonut mitä leipää otit? Silmät kiinni hyllystä vaan jotakin? :D jos et itsekkään tiennyt leivän nimeä.

No en minäkään niitä nimiä opettele. Otan jotain, joka näyttää hyvältä. Varmaan sen nimen siitä lukaisen, mutta harvoin jää mieleen.