Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myyjä nöyryytti Maijan hääpukuliikkeessä kyyneliin asti

Vierailija
07.10.2019 |

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/1de75f78-d04d-4ca7-b9f1-1e266d42def…

"Kun menin hääpukuliikkeeseen, myyjä sanoi, että en usko, että meillä on mitään sinun kokoistasi, Maija kertoo nyt.

Tylyt sanat jäivät mieleen.

– Muutaman viikon ajan itkin sitä. Se oli semmoinen surkea kokemus, Maija muistelee."

Miten toi nyt on tylyä? Jos siellä liikkeessä ei ole sopivan kokoista pukua, niin siellä ei sitten ole. Mitä se myyjä olisi tuossa vaiheessa oikeasti voinut tehdä, ettei se olisi loukkaavaa?

Kommentit (215)

Vierailija
41/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"– En saanut oikeastaan minkäänlaista negatiivisuutta osakseni, mikä oli kyllä aika ihme."

No nyt sait, AV ei petä.

Onnea Maijalle hyvin tehdystä työstä ja menestystä myös tulevaisuuteen!

Vierailija
42/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävi varmaan siinä yhdessä tietyssä töölöläisliikkeessä, jossa palvelu (tai siis "palvelu") on tunnetusti tylyä.

Eipä tuo nainenkaan miltään kamalan isolta näytä, ehkä kokoa 42 tai 44. Kyllä siinä koossa löytyy hääpukuja vaikka kuinka. Paljon isompiakin löytyy. 

No ei todellakaan ole mikään 44! :D Kuinka sokea sitä voikaan olla ylipainolle... Maijan vyötärönympärys on varmaan puoltoista metriä.

Ihmettelin samaa. Olen vähän yli 170 ja 68 kg ja vaatteet yleensä kokoa 42/44.

Oho! Minä olin samankokoisena 38 ja joistain vaatteista 36 😱

Jossain tätimallistoissa esim. Marimekko, Nanso voikin olla noin. Mulla on suht sama pituus mutta paino 55 kg ja koot nuo 36-38 esim. perushenkkamaukoissa yms.

JUU en käytä marimekkoa tai nansoa, olin tuolloin 20-25v. Just hm yms. Nuorten kaupoista ostin vaatteeni. Olen kai sitten vaan paljon lihaksikkaampi.

mutta lihaksikkaathan ei just mahdu pieniin kokoihin. Mut onhan ihmiset samoissa mitoissa hyvin erimallisia, esim. mulla housut 34 mutta yläosat 38, koska olen laiha mutta suht harteikas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi yhdessä hääpukuliikkeessä niin, että ensimmäinen myyjä piti vartaloani täysin vääränlaisena heidän puvuilleen.

Esitteli sitten sellaisia pukuja, jotka eivät lainkaan sopineet minulle. Puvut olivat joistakin kohdista liian tiukkoja ja toisista kohdista liian löysiä. Näytin niissä turvonneelta tursaalta.

Toinen myyjä tuli avuksi katsomaan, ja tuumasi, että pienellä korjauksella melkein mikä tahansa puku sopii.

Ongelmana oli se, että minulla on lyhyt ylävartalo, suuret rinnat ja hoikka vyötärö.

Puvut alkoivat sopimaan, kun niitä nostettiin olkapäistä ylöspäin ja kavennettiin vyötäröä. Mitään muuta ei tarvinnut tehdä.

Sain kauniin, sopivan puvun.

Vierailija
44/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisihan tuon voinut hoitaa paremmin. Kysyä kokoa, sitten etsiä sitä ja sanoa että valitettavasti tuota kokoa ei nyt löydy. Ei tarvitse mainita koon isoudesta mitään.

No eihän tuossa sanottu koon isoudesta mitään, vaan nimenomaan ettei asiakkaan kokoa löydy. 

Tosin eihän tuossa kukaan tiedä miten tuo keskustelu on oikeasti mennyt.

Sanoihan. ”Sinun kokoasi ei kyllä löydy...” vaikkei Maija ollut maininnut edes kokoa.

Nehän on ammattilaisia arvioimaan asiakkaan koon. Kyllä ne ihan katsomalla näkee kannattaako alkaa sovittelemaan vai ei.

Juu, mutta kyllähän se tarkoittaa että niin ISOA kokoa ei löydy. Ja varsinkin jos on katsottu päästä varpaisiin ”jaa a... no ei kyllä sinun kokoasi löydy.” Varmasti ymmärrät miten tuosta tulee paha mieli ja asian olisi voinut hoitaa tahdikkaammin.

miten muuten silmämääräisen arvion voi tehdä kuin katsomalla...? Eikä myyjä paksuksi haukkunut vaan totesi yksinkertaisesti ettei heillä ole hänen kokoaan...

Eli sinulla ei ole pelisilmää etkä sovi kyseiseen asiakaspalvelutyöhön koska et ymmärrä että samat asiat voi hoitaa loukkaamatta ja niin että loukkaa, en voi auttaa. Niin se nyt kuitenkin on.

Tuossa ei ollut mitään loukkaavaa eikä varsinkaan nöyryyttävää, valikoima oli mitä oli, eikä sovitettavaa siinä kohtaa ollut. Asiakkaan oma minäkuva vain koki kolauksen kun tajusi olevansa selvästi keskimääräistä isompaa kokoa.

Vierailija
45/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisihan tuon voinut hoitaa paremmin. Kysyä kokoa, sitten etsiä sitä ja sanoa että valitettavasti tuota kokoa ei nyt löydy. Ei tarvitse mainita koon isoudesta mitään.

No eihän tuossa sanottu koon isoudesta mitään, vaan nimenomaan ettei asiakkaan kokoa löydy. 

Sanoihan. ”Sinun kokoasi ei kyllä löydy...” vaikkei Maija ollut maininnut edes kokoa.

Nehän on ammattilaisia arvioimaan asiakkaan koon. Kyllä ne ihan katsomalla näkee kannattaako alkaa sovittelemaan vai ei.

Juu, mutta kyllähän se tarkoittaa että niin ISOA kokoa ei löydy. Ja varsinkin jos on katsottu päästä varpaisiin ”jaa a... no ei kyllä sinun kokoasi löydy.” Varmasti ymmärrät miten tuosta tulee paha mieli ja asian olisi voinut hoitaa tahdikkaammin.

miten muuten silmämääräisen arvion voi tehdä kuin katsomalla...? Eikä myyjä paksuksi haukkunut vaan totesi yksinkertaisesti ettei heillä ole hänen kokoaan...

Eli sinulla ei ole pelisilmää etkä sovi kyseiseen asiakaspalvelutyöhön koska et ymmärrä että samat asiat voi hoitaa loukkaamatta ja niin että loukkaa, en voi auttaa. Niin se nyt kuitenkin on.

Valitettavasti loukkaantuminen on pääasiassa loukkaantujasta itsestään kiinni.

Vierailija
46/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nyt mollataan nainen joka on aloittanut yrityksen pyörittämisen kun ei saanut/löytänyt palvelua erikoisliikkeestä?! Liikkeessä jossa pitäisi palvella ihminen kuin ihminen kokoon/väriin/ikään katsomatta. Olisiko saanut näpäyttää tummaihoista tai 78-vuotiasta morsianta? Tai pienikokoista, lyhytkasvuista, pyörätuolissa istuvaa? Kyllä menee kolttumyymälällä hyvin kun käännyttää jo eteisessä asiakkaat pilalle. Ei ole sillä yrittäjällä pikkurahan puutetta.

Nyt jutussa esiintyvä nainen on laajentanut bisnestään ja avannut kolmannen kivijalkamyymälän niin täällä lytätään sekin.

Väärin yritetty, läski!

Kuka täällä on lytännyt tuon naisen bisnestä? Hienoahan se on, että hän on onnistunut luomaan menestyvän yrityksen.

Ja kyselen edelleenkin, että miten se on näpäyttämistä, että asiakkaalle sanotaan, että meillä ei nyt ole teidän kokoa? Jos minä olisin halunnut kirkkaan vihreän hääpuvun, jossa on 10 metriä pitkä laahus ja todella leveät hihat, ja myyjä olisi sanonut, ettei meillä ole nyt ole sellaista pukua, niin onko se loukkaus minua kohtaan? Voisinko itkeä, että miksi myyjä haukkui mekkomakuani? Silloin niillä ei vaan olisi sellaista pukua. 

Vierailija
47/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävi varmaan siinä yhdessä tietyssä töölöläisliikkeessä, jossa palvelu (tai siis "palvelu") on tunnetusti tylyä.

Eipä tuo nainenkaan miltään kamalan isolta näytä, ehkä kokoa 42 tai 44. Kyllä siinä koossa löytyy hääpukuja vaikka kuinka. Paljon isompiakin löytyy. 

Sama kävi jo otsikon lukiessani mielessä :) Itsekin pistäydyin hääpukua katsomassa siinä paikassa (M_ _ _ _ _ w _) äitini kanssa ja olimme pöyristyneitä omituisesta omistaja-myyjästä, joka oli todella töykeä.

Minä olen hoikka ja tämä muija totesi puhisten, että:”Hyvä että kerrankin on normaalikokoisia morsiamia, kun kaikki on nykyään läskejä.” (Ajattelin, että aika erikoinen kommentti myyjältä...) Narutti samalla puvun takaosan korsettia ja kiskoi kuin joku 1800-luvun kotiopettaja niitä nyörejä. Sama ihminen kyseli omituisen intiimejä kysymyksiä, jotka eivät todellakaan kuulu asiakaspalveluun. Muutenkin oli mairea ja takakireän räjähtävä samaan aikaan, vaikutti jotenkin pers.häiriöiseltä.

Sittemmin törmäsin netissä keskusteluihin tästä samaisesta paikasta ja nekin oli joko sensuroitu tai omistaja itse tekaistujen nimimerkkien suojassa puolusteli ja kehui ko. paikkaa

:’-D

Vierailija
48/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti loukkaantuminen on pääasiassa loukkaantujasta itsestään kiinni.

Toisaalta jos elät itsesi turhia riepuja myymällä ,niin toki kannattaa sanansa hieman ystävällisemmin valita. Aika helposti liike saa ikävän maineen näin nettiaikakautena ja se kyllä näkyy asiakaskunnassa ja myynnissä.

Toki yleensä juhlapukujen ostoon varataan sovitusaika ja siinä tilanteessa voi etukäteen kysyä, mitä merkkejä ja kokoja on myynnissä.

Vierailija
49/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset käytvät siinä tietyssä töölöläisliikkeessä jossa palvelu on tunnetusti tylyä, ovatko he masokisteja?

En minä ainakaan edes tiennyt ennen sinne menoa, että tuollaisiakin on. Ei ole ollut asiaa iltapukujen tai hääpuvun ostoon. Päätin, etten periaatteesta osta, vaikka mikä luomus tulisi tuolla vastaan.

Vierailija
50/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuudesta tullut tylyä?

Se peräänkuulutettu tahdikkuus uupui, ihmisyys, tunneäly.

Yksi syy kivijalkakauppojen katoamiselle on tyly asiakaspalvelu.

Kaikki asiakkaat eivät katoa siksi, että ostaisivat kiinakrääsää netistä.

Osa katoaa huonon asiakaspalvelun takia.

Itse ostan vaatteeni nykyään ulkomaanmatkoilta. Käyn usein Euroopan suurissa kaupungeissa lomalla. Ostan vaatteeni sieltä missä saan ystävällisen palvelun ja hyvän mielen.

Vierailija
51/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas mammoja viedään kuin pässiä narusta.

Miten olisi kriittinen lukeminen.

Tuo juttu on ostettu ja MAINOS.

Ostettuja juttuja ja mainoksia on lähes päivittäin. Äskettäin oli sijoitusyhtiön juttu, jossa juttu oli 22v joka oli omia kesätyöstä hankittu tuloja sijoittanut satoja tuhansia euroja.

Vierailija
52/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kävi jo otsikon lukiessani mielessä :) Itsekin pistäydyin hääpukua katsomassa siinä paikassa (M_ _ _ _ _ w _) äitini kanssa ja olimme pöyristyneitä omituisesta omistaja-myyjästä, joka oli todella töykeä.

Minä olen hoikka ja tämä muija totesi puhisten, että:”Hyvä että kerrankin on normaalikokoisia morsiamia, kun kaikki on nykyään läskejä.” (Ajattelin, että aika erikoinen kommentti myyjältä...) Narutti samalla puvun takaosan korsettia ja kiskoi kuin joku 1800-luvun kotiopettaja niitä nyörejä. Sama ihminen kyseli omituisen intiimejä kysymyksiä, jotka eivät todellakaan kuulu asiakaspalveluun. Muutenkin oli mairea ja takakireän räjähtävä samaan aikaan, vaikutti jotenkin pers.häiriöiseltä.

Sittemmin törmäsin netissä keskusteluihin tästä samaisesta paikasta ja nekin oli joko sensuroitu tai omistaja itse tekaistujen nimimerkkien suojassa puolusteli ja kehui ko. paikkaa

Mut tää samainen myyjä haukkui kans pystyyn kun olin etsimässä morsiuspukua. Todella tylyä ja asiatonta kohtelua. Liike pysyy pystyssä koska morsiuspukua etsitään vaan kerran elämässä. Kukaan ei tonne toistamiseen mene.

Vierailija
53/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama jos minä kaljuna menisin parturiin pyytämään hiustenleikkuuta ja parturi sanoisi, ettei usko voivansa minun hiuksiani leikata.

Tätä sitten itkisin muutaman viikon ja soittaisin lehteen.

Ei olisi lainkaan sama asia.

Sitten olisi sama asia, jos perustaisit parturin kaljuille ja menestyisit niin hyvin, että pystyisit palkkaamaan työntekijöitä parturiisi.

Ja soittaisit lehteen kertoaksesi millainen kokemus sai sinut perustamaan parturin kaljuille.

Vierailija
54/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kommenttisi häviää tästä kohta, sillä omistaja taitaa olla tässä ketjussa kommentoimassa... samantyyppistä läppää näissä kommenteissa.

Kuka oikeasti voi puolustella huonoa asiakaspalvelua?

Vierailija
55/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kehopositiivisuus tuntuu tarkoittavan vain ylipainoisuutta? Ei minun alipainoani (ollut miltei koko ikäni, ei syömishäiriötä) kommentoida positiivisesti?

Kehopositiivisuus koskee sinuakin. Aivan varmasti jos menisit tuon Maijan hääpukuliikkeeseen, sinua kohdeltaisiin kauniisti ja kunnioittavasti.

Sen sijaan tämä palsta ja koko maailma ( ja tuntuu kyllä että sinäkin siellä halveksut lihavia) on vielä aivan alkutekijöissään ihmisten kunnioittamisessa ja kehopositiivisuudessa.

Vierailija
56/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus yleensä satuttaa.

Miksi satuttaisi? Todella erikoinen ajattelutapa. Onko sinulla tunnesäätelyn ongelmia tms.?

Vierailija
57/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouselämän uutiseksihan se on otsikoitu, mutta mainoshan se selvästi on!

Vierailija
58/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kommenttisi häviää tästä kohta, sillä omistaja taitaa olla tässä ketjussa kommentoimassa... samantyyppistä läppää näissä kommenteissa.

Kuka oikeasti voi puolustella huonoa asiakaspalvelua?

Tuolla rvalla siinä liikkeessä taisi itsellään olla joku pakkomielle painosta. Sellainen pahantuulinen kuikelo.

t. Se joka pöyristyi äitinsä kanssa

Vierailija
59/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ei ollut mitään loukkaavaa eikä varsinkaan nöyryyttävää, valikoima oli mitä oli, eikä sovitettavaa siinä kohtaa ollut. Asiakkaan oma minäkuva vain koki kolauksen kun tajusi olevansa selvästi keskimääräistä isompaa kokoa.

Et ole ilmeisesti koskaan ostanut hääpukua?

Niitä on harvoin sovitettavana mitään muita kuin hyvin pieniä kokoja, ja esim. pituus tai isot rinnat voivat tehdä sen, että yksikään sovituspuvuista ei mahdu päälle. Ylipainoa ei tosiaankaan tarvitse olla.

Lisäksi monissa on kokoluokitus suunnilleen niin, että 36 kokomerkintä vastaa kokoa 32/34, 38 vastaa 34/36... Eli rintava/ treenattu hoikka nainen, joka käyttää kokoa 40 voi joutua ottamaan esim. koon 44. Mikäli "näin isoja kokoja" on edes myynnissä.

Vierailija
60/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksettu mainos pitää ilmoittaa sen jutun yhteydessä ja tässä sitä ei ole.

Ilmoitusta vaan eteenpäin jos epäilette. Olisko JSN joka näitä valvoo ja antaa huomautuksen.