Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsella on yhtäkkiä koko ajan pissahätä? Sitä tulee paljon.

Vierailija
01.12.2024 |

Aamulla lapsi 5v kävi pissalla ennen puistoon menoa. Puistossa hänelle tuli melkein heti kova pissahätä. Kotona tuli pitkä pissa. Tätä samaa on jatkunut jo ainakin pari viikkoa. Lääkärissä on käyty. Voiko olla joku puhkeava diabetes, vaikka vielä arvot ovat kunnossa? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Onko teillä kontrollilabroja? 

Vierailija
2/12 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Onko teillä kontrollilabroja? 

On viikon päästä. Edelliset olivat viikko sitten. Neuvottiin kyllä ottamaan yhteyttä jo aiemmin, jos lapsen vointi heikkenee. Muuta oiretta ei nyt ole, mutta kova pissahätä vaivaa koko ajan. Päiväkodista tulee samaa viestiä. Lapsi käy nykyään joka kerta kesken ulkoilun pissalla. Ennen ei ole käynyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oire siis oli jo päällä kun kävitte lääkärissä, se ei ainakaan silloin johtunut diabeteksesta. Pissahätä ilmaantuu diabeteksen oireena vasta sitten, kun sokeri on kunnolla korkealla. 

Mulla alkoi krooninen kova pissahätä tuntemattomasta syystä joskus tyyliin 12-vuotiaana ja sen häiritsevyys loppui vähitellen aikuistuessani kun opin säätelemään juomisen määrää tarvittaessa jos olin menossa tilanteeseen, jossa ärsyttävää juosta koko ajan vessasa. Voi olla että oire alkoi oikeasti suunnilleen samaan aikaan kun koukutuin cokiksen juomiseen, mutta en osannut yhdistää sitä siihen. 

Vierailija
4/12 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko virtsatulehdus?

Vierailija
5/12 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsatieinfektio?

Diabetes? Janottaako lasta, väsyttääkö, nukkuuko enemmän?

Vierailija
6/12 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen jatkaa että mulla on myös tuollaista kaksi kertaa peräkkäin pissaamista. Rakko ei tyhjene kunnolla ekalla kerralla jos on kunnolla venyttynyt.

Vierailija
7/12 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko syönyt jotain, mitä normaalisti ei syö? 

Oma lapsi nimittäin pissaa ihan hirveästi allergiaoireena. Esim Sanasol-liuos aiheutti yöpissaamista

Vierailija
8/12 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oire siis oli jo päällä kun kävitte lääkärissä, se ei ainakaan silloin johtunut diabeteksesta. Pissahätä ilmaantuu diabeteksen oireena vasta sitten, kun sokeri on kunnolla korkealla. 

Mulla alkoi krooninen kova pissahätä tuntemattomasta syystä joskus tyyliin 12-vuotiaana ja sen häiritsevyys loppui vähitellen aikuistuessani kun opin säätelemään juomisen määrää tarvittaessa jos olin menossa tilanteeseen, jossa ärsyttävää juosta koko ajan vessasa. Voi olla että oire alkoi oikeasti suunnilleen samaan aikaan kun koukutuin cokiksen juomiseen, mutta en osannut yhdistää sitä siihen. 

Oli. Jatkuvan pissahädän takia mentiin lääkäriin. Huolestuttaa aika paljon. 

Ei ole tulehdusta. Pissanäyte on tutkittu. 

Vierailija
9/12 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äskeinen jatkaa että mulla on myös tuollaista kaksi kertaa peräkkäin pissaamista. Rakko ei tyhjene kunnolla ekalla kerralla jos on kunnolla venyttynyt.

Minulla sama, on vähän sellainen ärtynyt rakko, tuntuu pissatulehdukselta, mutta ei ole. Mulle tulee helposti seksin jälkeen, mutta tietenkään lapsella syy ei ole se.

Vierailija
10/12 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtsatieinfektio?

Diabetes? Janottaako lasta, väsyttääkö, nukkuuko enemmän?

Janottaa, mutta en tiedä johtuuko se siitä, kun pissaa niin paljon, että elimistö luulee kuivuvansa vai tuleeko pissahätä siitä kun hän juo. Ei juo mitään älyttömiä määriä, mutta vähän enemmän kuin ennen. Pissaa kyllä paljon enemmän kuin ennen. Vahinkojakin on tullut nyt pari kertaa, kun ei olla ehditty vessaan hädän iskettyä. Ei nuku enemmän. 

Vierailija
11/12 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama, on vähän sellainen ärtynyt rakko, tuntuu pissatulehdukselta, mutta ei ole. Mulle tulee helposti seksin jälkeen, mutta tietenkään lapsella syy ei ole se.

Minulla auttaa rakon supistelua rauhoittava lääke, joka ei taatusti sovi lapsille. 

Mutta ehkä lämpötyyny alavatsalla auttaisi? Jos piparminttu kelpaa, niin se on myös sellainen luonnontuote, joka helpottaa esim. vatsakramppeja

Vierailija
12/12 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko syönyt jotain, mitä normaalisti ei syö? 

Oma lapsi nimittäin pissaa ihan hirveästi allergiaoireena. Esim Sanasol-liuos aiheutti yöpissaamista

Meilläkin on yöpissaamista ja pari kertaa yökasteluakin. Aiemmin oli jo yökuiva. 

Ei mielestäni ole syönyt mitään erikoista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän