Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myyjä nöyryytti Maijan hääpukuliikkeessä kyyneliin asti

Vierailija
07.10.2019 |

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/1de75f78-d04d-4ca7-b9f1-1e266d42def…

"Kun menin hääpukuliikkeeseen, myyjä sanoi, että en usko, että meillä on mitään sinun kokoistasi, Maija kertoo nyt.

Tylyt sanat jäivät mieleen.

– Muutaman viikon ajan itkin sitä. Se oli semmoinen surkea kokemus, Maija muistelee."

Miten toi nyt on tylyä? Jos siellä liikkeessä ei ole sopivan kokoista pukua, niin siellä ei sitten ole. Mitä se myyjä olisi tuossa vaiheessa oikeasti voinut tehdä, ettei se olisi loukkaavaa?

Kommentit (215)

Vierailija
21/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama jos minä kaljuna menisin parturiin pyytämään hiustenleikkuuta ja parturi sanoisi, ettei usko voivansa minun hiuksiani leikata.

Tätä sitten itkisin muutaman viikon ja soittaisin lehteen.

Jos sinulla olisi pelisilmää niin tulisit rikkaaksi lanseeraamalla tällaisen hiuspositiivisen jutun.

Vierailija
22/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kommentointia täällä. Vaikka jutun otsikossa puhuttiin siitä ”törkeästä” kommentista, mun mielestä jutun pointti oli enemmänkin kertoa sen yrityksestä. Missä on muuten pukuja myös todella pienille eli ei ole mikään läskien pukuliike. Myy käytettyjä sekä uusia pukuja ihan kaikenkokoisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisihan tuon voinut hoitaa paremmin. Kysyä kokoa, sitten etsiä sitä ja sanoa että valitettavasti tuota kokoa ei nyt löydy. Ei tarvitse mainita koon isoudesta mitään.

No eihän tuossa sanottu koon isoudesta mitään, vaan nimenomaan ettei asiakkaan kokoa löydy. 

Tosin eihän tuossa kukaan tiedä miten tuo keskustelu on oikeasti mennyt.

Sanoihan. ”Sinun kokoasi ei kyllä löydy...” vaikkei Maija ollut maininnut edes kokoa.

Vierailija
24/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa tuossa on se että kokee faktan kertomisen nöyryytykseksi. On minullekin käynyt niin ettei kenkäkokoani, 42, aina kaikista naisten malleista löydy mutta eihän se nyt hyvänen aika mikään nöyryytys ole jos myyjä sen kertoo. Päinvastoin hyvähän se on ettei turhaan etsi...

Vierailija
25/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävi varmaan siinä yhdessä tietyssä töölöläisliikkeessä, jossa palvelu (tai siis "palvelu") on tunnetusti tylyä.

Eipä tuo nainenkaan miltään kamalan isolta näytä, ehkä kokoa 42 tai 44. Kyllä siinä koossa löytyy hääpukuja vaikka kuinka. Paljon isompiakin löytyy. 

No ei todellakaan ole mikään 44! :D Kuinka sokea sitä voikaan olla ylipainolle... Maijan vyötärönympärys on varmaan puoltoista metriä.

Ihmettelin samaa. Olen vähän yli 170 ja 68 kg ja vaatteet yleensä kokoa 42/44.

Vierailija
26/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kehopositiivisuus tuntuu tarkoittavan vain ylipainoisuutta? Ei minun alipainoani (ollut miltei koko ikäni, ei syömishäiriötä) kommentoida positiivisesti?

"Söisit sinäkin kun oot niin laiha", noinhan voidaan sanoa muka sillä lailla "hyväntahtoisesti", mutta päinvastaista ei todellakaan ole soveliasta sanoa.

Vierailija
27/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisihan tuon voinut hoitaa paremmin. Kysyä kokoa, sitten etsiä sitä ja sanoa että valitettavasti tuota kokoa ei nyt löydy. Ei tarvitse mainita koon isoudesta mitään.

No eihän tuossa sanottu koon isoudesta mitään, vaan nimenomaan ettei asiakkaan kokoa löydy. 

Sanoihan. ”Sinun kokoasi ei kyllä löydy...” vaikkei Maija ollut maininnut edes kokoa.

Nehän on ammattilaisia arvioimaan asiakkaan koon. Kyllä ne ihan katsomalla näkee kannattaako alkaa sovittelemaan vai ei.

Vierailija
28/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävi varmaan siinä yhdessä tietyssä töölöläisliikkeessä, jossa palvelu (tai siis "palvelu") on tunnetusti tylyä.

Eipä tuo nainenkaan miltään kamalan isolta näytä, ehkä kokoa 42 tai 44. Kyllä siinä koossa löytyy hääpukuja vaikka kuinka. Paljon isompiakin löytyy. 

No ei todellakaan ole mikään 44! :D Kuinka sokea sitä voikaan olla ylipainolle... Maijan vyötärönympärys on varmaan puoltoista metriä.

Oho! Minä olin samankokoisena 38 ja joistain vaatteista 36 😱

Vierailija
29/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kehopositiivisuus tuntuu tarkoittavan vain ylipainoisuutta? Ei minun alipainoani (ollut miltei koko ikäni, ei syömishäiriötä) kommentoida positiivisesti?

"Söisit sinäkin kun oot niin laiha", noinhan voidaan sanoa muka sillä lailla "hyväntahtoisesti", mutta päinvastaista ei todellakaan ole soveliasta sanoa.

luiseva, poikamainen,"kuiva", riutunut....

Kaikenlaista saa kuulla.

Vierailija
30/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän on ammattilaisia arvioimaan asiakkaan koon. Kyllä ne ihan katsomalla näkee kannattaako alkaa sovittelemaan vai ei.

Juu, mutta kyllähän se tarkoittaa että niin ISOA kokoa ei löydy. Ja varsinkin jos on katsottu päästä varpaisiin ”jaa a... no ei kyllä sinun kokoasi löydy.” Varmasti ymmärrät miten tuosta tulee paha mieli ja asian olisi voinut hoitaa tahdikkaammin.

Vierailija
31/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hääpuvut yleensä tilata joka tapauksessa? Eli kyllähän niitä pukuja saa vaikka mitä kokoa.

Vierailija
32/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain tätimallistoissa esim. Marimekko, Nanso voikin olla noin. Mulla on suht sama pituus mutta paino 55 kg ja koot nuo 36-38 esim. perushenkkamaukoissa yms.

Vierailija
33/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa, kun luin jutun. Miten myyjän olisi pitänyt asia sitten sanoa? Toki voi olla, että tilanteessa myyjä katsoi nenänvarttaan pitkin ja töykeästi nokka pystyssä tiuskaisi, ettei ole tuon kokoisille pukuja.

Aspana saa aina olla niin varovainen, mutta aina kannattaa aloittaa tällaisetkin asiat pahoittelemalla, että anteeksi, mutta tällä hetkellä ei taida olla sopivan kokoisia pukuja, mutta jos katsot mieleisen mallin, niin voidaan tilata kyllä?

Hieno juttu kuitenkin, että perusti tuosta yrityksen, jolla menee hyvin ja kierrättää vanhoja pukuja.

Silti en käsitä tätä kehopositiivisuutta, alkujaan se on ollut hieno idea, kuten sukupuolineutraali kasvatuskin, mutta sitten tietty ihmisryhmä on vetänyt ne aivan yli. Jos on lihava, niin on lihava eikä siinä kehopositiivisuudet auta. Kyllä minäkin olen lihava, mutten yritä kieltää sitä ja yritän koko ajan tehdä asialle jotakin.

Vierailija
34/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutta kyllähän se tarkoittaa että niin ISOA kokoa ei löydy. Ja varsinkin jos on katsottu päästä varpaisiin ”jaa a... no ei kyllä sinun kokoasi löydy.” Varmasti ymmärrät miten tuosta tulee paha mieli ja asian olisi voinut hoitaa tahdikkaammin.

miten muuten silmämääräisen arvion voi tehdä kuin katsomalla...? Eikä myyjä paksuksi haukkunut vaan totesi yksinkertaisesti ettei heillä ole hänen kokoaan...

Vierailija
35/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea tapa olisi ollut pistää se sovittamaan kaikkia niitä pukuja, joihin ei mahdu. Ei olisi tarvinnut sanoa mitään. Niinkö?

Vierailija
36/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain tätimallistoissa esim. Marimekko, Nanso voikin olla noin. Mulla on suht sama pituus mutta paino 55 kg ja koot nuo 36-38 esim. perushenkkamaukoissa yms.

JUU en käytä marimekkoa tai nansoa, olin tuolloin 20-25v. Just hm yms. Nuorten kaupoista ostin vaatteeni. Olen kai sitten vaan paljon lihaksikkaampi.

Vierailija
37/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt mollataan nainen joka on aloittanut yrityksen pyörittämisen kun ei saanut/löytänyt palvelua erikoisliikkeestä?! Liikkeessä jossa pitäisi palvella ihminen kuin ihminen kokoon/väriin/ikään katsomatta. Olisiko saanut näpäyttää tummaihoista tai 78-vuotiasta morsianta? Tai pienikokoista, lyhytkasvuista, pyörätuolissa istuvaa? Kyllä menee kolttumyymälällä hyvin kun käännyttää jo eteisessä asiakkaat pilalle. Ei ole sillä yrittäjällä pikkurahan puutetta.

Nyt jutussa esiintyvä nainen on laajentanut bisnestään ja avannut kolmannen kivijalkamyymälän niin täällä lytätään sekin.

Väärin yritetty, läski!

Vierailija
38/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten muuten silmämääräisen arvion voi tehdä kuin katsomalla...? Eikä myyjä paksuksi haukkunut vaan totesi yksinkertaisesti ettei heillä ole hänen kokoaan...

Eli sinulla ei ole pelisilmää etkä sovi kyseiseen asiakaspalvelutyöhön koska et ymmärrä että samat asiat voi hoitaa loukkaamatta ja niin että loukkaa, en voi auttaa. Niin se nyt kuitenkin on.

Vierailija
39/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yläpeukkuja sataa ketjuihin "kitimarketin myyjä sanoi hei eikä moi" ja ollaan perinjuurin loukkaantuneita ja vaaditaan törkeän myyjän eroa ja esikoista. Nolot.

Vierailija
40/215 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"-Muutaman viikon ajan itkin sitä."

Melko pitkä aika iskeskellä tuollaista asiaa. Toki loukkaava kommentti tuntuu pahalta, mutta jos sellaista itkee muutaman viikon, niin silloin ehkä ongelmia on muuallakin kuin tylyissä myyjissä.