Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni oli saanut exän uudelta vaatteita

Vierailija
06.10.2019 |

Olen siis eronnut vastikään ja miehelläni on jo uusi. Nyt tämä exäni uusi nainen oli antanut lapselleni vaatteita. En kaipaa lapselleni mitään vaatteita.

Mitä mieltä olette, palautanko vaatteet tälle naiselle. Minusta tämä oli loukkaavaa, en halua että uusi nainen sotkeutuu lasteni asioihin. Lapsi itse suhtautui vaatteisiin neutraalisti eikä varmaan pistäisi pahakseen jos vaatteet palautettaisiin. Ovat siis jotain vanhoja, mutta käyttämättömiä.

Kommentit (261)

Vierailija
161/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä.

En ole varaton, eikä lapsi tarvi vaatteita, on poika eikä välitä joistain 5 vuotta vanhoista vaatteista. Nämä siis uusia, mutta ei enää muodissa. Kyse on parista vaatekappaleesta ja kyseessä teinipoika eikä vauva.

Anna olla!

Niinkuin joku jo maisinitsikin, että on vain hyvä että uusi naisystävä suhtautuu ystävällisesti lapseesi.

Sua surettaa oma ero ja uusi naisystävä. Käsittele tunteesi muulla tavalla. Älä puutu tähän asiaan. Aiheuttaisit lapsellekin vain harmia, jos alat draamailemaan hänen saamistaan vatteista.

Vierailija
162/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomiota tässä ketjussa herättää se miten Suomessa arvostetaan tunteitensa patoamista ja kieltämistä. Käsketään olla "aikuinen" , olla tekemättä itseään naurettavaksi , hillitsemään itsensä jne jne. Muista on epämiellyttävää kun jollain on negatiivisia tunteita ja näin ollen niitä ei saa näyttää. Miksi? Jos jokin hiertää niin miksi siitä ei saa sanoa tai näyttää? Kunhan pysytään järjellistä rajoissa eikä vahingoiteta ketään fyysisesti.

Siksi kun jätetty nainen on naurettava ja uusi nainen voittaja

Uusi nainen voitti mitä? Jonkun toisen jämäpalan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä saavuttaisit sillä, että palauttaisit vaatteita? Mitä se nainen niillä tekisi? Teini vielä kyseessä. Hän itse päättää käyttääkö vai ei. Mikset voi suhtautua neutraalista pariin vaatteeseen?

Itse olen ostanut ison kasan vaatteita miesystäväni, suht tuoreen, lapselle. Hän puhui, että lapsi tarvitsee vaatteita ja mä enemmän tykkään katsella kirppiksiä ja tuli hyvä edullinen paketti vastaan, kysyin ostanko ja mies halusi. Erikoinen ajatus, että niitä olisi takaisin palauteltu. Uffille olisin varmaan kantanut ne, kun ei omat lapsenikaan enää tarvitse sitä kokoa.

AP sai lapselle käyttämättömiä vaatteita. Voisi niistä kysyä, että haluaako!

Minä en haluaisi kirppisvaatteita! Yäk!

Meillä toinen mummo oli innokas kirppisten kiertäjä ja teki niitä "löytöjään" ja kantoi meille. Sanoin suoraan, että ei haluta niitä.

Meillä kiersi jo muutenkin käytetyt lastenvaatteet ja -tarvikkeet suvun lasten kesken.

Kyllä tuossakin paras ois, että jos oikeasti välittää ja haluaa auttaa niin veisi teinin ostoksille ja antaisi itse valita.

Ja mieluummin ostoksille isän kanssa.

Vierailija
164/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet eivät ole sinun, vaan lapsen. Asia ei kuulu sinulle, etkä saa tehdä vaatteille mitään.

Vierailija
165/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistät kierrätykseen ja naiselle viesti, että sinä vastaat lapsen vaatehankinnoista, ei hän.

Kyseessähän ei ole se, että nainen "pitäisi lapsestasi" vaan pyrkimys miellyttää ja ostaa suosiota. Tai pahemmassa tapauksessa hän uskoo, että tarvitsette jotain köyhäinapua. Näissä tapauksissahan on tyypillistä, että miehet jauhavat suut silmät täyteen keksittyjä tarinoita eksästään (tiedän, olen ollut se uusi nainen).

Kyllä ne rajat on vaan pakko vetää. Omalle lapselleni eksän uusi alkoi antamaan uskonnollista propagandaa, siis jeesustarinakirjoja ym.

Olisin teininä saanut raivarit äidille tuollaisista päätöksistä ja viesteistä. Tiesin tasan tarkkaan millaisia vaatteita halusin käyttää ja olisin totaalisesti loukkaantunut tuollaisesta ylimielisestä käytöksestä. Onneksi sain teininä pukeutua miten halusin, kun ostin paljon vaatteita omilla rahoillani. Ostin joka syksy uusia vaatteita marjanpoimintarahoilla. Tuolloin esim. hilloista sai tosi hyvän kilohinnan. Vanhempani tietysti antoivat myös rahaa pitkin vuotta tarvittaessa. Lisäksi sain lapsilisät itselleni. 

Ihme että pystyit poimimaan marjoja kun olet noin yksinkertainen.

Siis äiti sanoo uudelle, että uusi ei ole vastuussa teinin vaatteista, vaan äiti on. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että äiti (tai isä) antaa rahaa vaatteiden hankintaa varten. Täysin normaalia eikä lainkaan ylimielistä.

Lumppujen lahjoittaminen vieraalle teinille on ylimielistä, ei se, että äiti ilmoittaa että emme tarvitse lumppuja, teinin vaatetus on hoidossa kiitos vain.

Kyllä se on ylimielistä, jos aletaan määräämään keneltä olisin saanut ottaa lahjoja vastaan. Ja miksi sanot käyttämättömiä vaatteita lumpuiksi? Kuulostaa todella ylimieliseltä. Toisille ne voisi hyvinkin kelvata. 

Mikä lahja läjä ryysyjä/ lumppuja/ rättejä on? Jotkut ikivanhat jämät, jotka ei sen muijan omillekkaan muksuille ole kelvannut.

Vierailija
166/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomiota tässä ketjussa herättää se miten Suomessa arvostetaan tunteitensa patoamista ja kieltämistä. Käsketään olla "aikuinen" , olla tekemättä itseään naurettavaksi , hillitsemään itsensä jne jne. Muista on epämiellyttävää kun jollain on negatiivisia tunteita ja näin ollen niitä ei saa näyttää. Miksi? Jos jokin hiertää niin miksi siitä ei saa sanoa tai näyttää? Kunhan pysytään järjellistä rajoissa eikä vahingoiteta ketään fyysisesti.

Siksi kun jätetty nainen on naurettava ja uusi nainen voittaja

Uusi nainen voitti mitä? Jonkun toisen jämäpalan.

Minun eksä on todellinen kultakimpale uudelle naisystävälleen. Sopivat erittäin hyvin yhteen.

Me oltiin eksän kanssa vain liian erilaisia eikä lopulta sovittu yhteen. Olen myös todella onnellinen eksän puolesta. 

Vierailija
167/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ne vaatteet poikas kaappiin ja jos käyttää niitä niin ok. Jos ei käytä vaikka ens kesään mennessä, heivaa kierrätykseen. Oletan että lapsesi saa itse valita kaapista ne vaatteet joita haluaa pitää päällään.

Vierailija
168/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että tuollaisestakin voi loukkaantua! Mä kysyn aina, jos olen laittamassa jotain laadukasta/uudenveroista lapselleni pieneksi jäänyttä myyntiin tai kierrätykseen, että haluaako kumppanini niistä jotain omalle lapselleen, joka on vuotta nuorempi. Hyvin on kelvannut pyörät ja luistimet, vaatteet ym. Toki annan hänen tehdä päätöksen, enkä varmistamatta vie mitään. Lapsen äidin mielipiteistä minulla ei ole aavistustakaan, ehkäpä kumppanini ei mainosta mistä mikäkin asia on tullut. Ekologista ja käytännöllistä. Samalla tavallahan sisarukset, ystävät, naapurit kierrättää tavaraa eteenpäin.

Ap on loukkaantunut muusta kuin noista vaatteista, ja saa toki ollakin. Mutta entisen puolisosi nykyinen tuskin on oikea surun ja vihan kohde.

Vierailija
169/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On epäkohteliasta palauttaa lahja.

On epäkohteliasta ja tilannetajun puutetta osoittavaa antaa "lahjoja" (=vuosia vanhoja vaatteita) tuossa asemassa ja tilanteessa. Ei ole millään tavalla epäkohteliasta kieltäytyä toisten vuosia vanhoista vaatteista. Jokaisella on oikeus päättää, mitä kotiinsa ottaa. 

Eikö ne ollut käyttämättömiä. Mulla on esim. vaatekaapissa pari viisi vuotta vanhaa käyttämätöntä silkkipuseroa, jotka eivät istu päälle rintojen kohdilta nyt. Maksoivat ainakin 100 euroa kappaleelta. En ole raskinut laittaa niitä eteenpäin, kun toivon mahtuvani niihin vielä joku päivä. 

Harmittaa, kun en niitä käyttänyt heti ostaessani, mutta silloin ei ollut mitään sopivaa tilannetta. 

Saatan ostaa vaatteita vaikka en tarvitse niitä sillä hetkellä vaan ajattelen, että tuolle voisi olla käyttöä joskus. Niissä on vielä hintalaputkin tallella. 

Hei tuohan on totta!

Minullakin on muutama (syystä eli toisesta) käyttämättä jäänyttä vaatetta vuosien takaa. Taidankin pakata ne exäni nyxälle!

(Vai mitä ajoit tällä takaa?)

Vierailija
170/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiität uutta naista vaihtokaupasta. Hän sai paskamiehen, sinä vanhoja lumppuja. Yhtä arvokkaita kummatkin

Vierailija
171/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On epäkohteliasta ja tilannetajun puutetta osoittavaa antaa "lahjoja" (=vuosia vanhoja vaatteita) tuossa asemassa ja tilanteessa. Ei ole millään tavalla epäkohteliasta kieltäytyä toisten vuosia vanhoista vaatteista. Jokaisella on oikeus päättää, mitä kotiinsa ottaa. 

Eikö ne ollut käyttämättömiä. Mulla on esim. vaatekaapissa pari viisi vuotta vanhaa käyttämätöntä silkkipuseroa, jotka eivät istu päälle rintojen kohdilta nyt. Maksoivat ainakin 100 euroa kappaleelta. En ole raskinut laittaa niitä eteenpäin, kun toivon mahtuvani niihin vielä joku päivä. 

Harmittaa, kun en niitä käyttänyt heti ostaessani, mutta silloin ei ollut mitään sopivaa tilannetta. 

Saatan ostaa vaatteita vaikka en tarvitse niitä sillä hetkellä vaan ajattelen, että tuolle voisi olla käyttöä joskus. Niissä on vielä hintalaputkin tallella. 

Hei tuohan on totta!

Minullakin on muutama (syystä eli toisesta) käyttämättä jäänyttä vaatetta vuosien takaa. Taidankin pakata ne exäni nyxälle!

Miksi antaisit ne eksän nyksälle? 

Vierailija
172/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnioituksen puutetta ja alentavaa nyxältä dumpata teille vanhoja kamojaan. Eronne on tuore, eikä teillä ole exän nyxän kanssa sellaista suhdetta keskenänne, että tiedätte, mitä toinen tarvitsee tai haluaa. Meiltä lähtisi saman tien takaisin jonkun exän nyxän, jota en lainkaan tunne, meille dumppaamat muodista menneet lumput, tai olkoon vaikka jotain merkkivaatteita tai satasen silkkipaitoja, kuten joku täällä mainosti omiaan, sillä ei ole merkitystä. Vaatetus pelaa meillä omasta takaa ja en ota keneltä tahansa mitä tahansa, vaan valitsen sen ihan itse, mitä tähän kotiin tulee ja milloin. Itsestäni olisi outoa, jos vaikka dumppaisin exän tuoreelle nyxälle, jota en edes tunne, vaikkapa meidän vanhat astiat tai vanhat vaatteeni, että tässä nyt sulle lahja, oleppa kuule niin hyvä! Mä nyt olen niiiin ystävällinen kun dumppaan sulle vanhat roinani. Ja sä oot vaan pikkumainen ja erosta katkera, jos et ota vastaan.

Kovasti täällä puhutaan miten minä aikuinen suhtaudun. Eikö ainoa, jonka mielipiteellä tässä on merkitystä, on tämä poika? Se on sitten eri asia, jos ostaa lupaa kysymättä jotakin kallista käyttötavaraa, esim. uuden television, pleikan yms. Aloittajaakaan ei tunnu kiinnostavan, mitä poika tykkää vaan kuinka hän itse nyt haluaa suhtautua.

Vierailija
173/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä.

En ole varaton, eikä lapsi tarvi vaatteita, on poika eikä välitä joistain 5 vuotta vanhoista vaatteista. Nämä siis uusia, mutta ei enää muodissa. Kyse on parista vaatekappaleesta ja kyseessä teinipoika eikä vauva.

Tämä kommenttisi kertoo sinusta kaiken oleellisen. 

Vierailija
174/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei tuohan on totta!

Kun ei sen poika niitä varmaan suostu käyttämään?

Siis kommenttina siihen, että mitä ihmettä tuon kirjoittajan käyttämättömät sadan euron silkkipaidat liittyvät apn tilanteeseen? - lähinnä kai ne silkkipaidat sitten voisi sille nyxälle lahjoittaa ?

Vierailija
175/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit ilmeisesti lähettänyt lapsesi isänsä luo viikoksi tai viikonlopuksi liian vähin vaihtovaattein. Eksäsi naisystävä siis sääli laste, kun se joutui kulkemaan likaisissa vermeissä, että hankki pari uutta vaihtovaatetta. Käyllä olet aika herkkähipiäinen, jos tuosta vedät herneen nekkuusi. Ja vielä; voi kamala, kun saadut vaatteet olivat kyllä uusia, mutta eivät viimeisen muodin mukaisia. Millaista muotipelleäolet lapsestasi kasvattamassa?

Vierailija
176/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei tuohan on totta!

Kun ei sen poika niitä varmaan suostu käyttämään?

Siis kommenttina siihen, että mitä ihmettä tuon kirjoittajan käyttämättömät sadan euron silkkipaidat liittyvät apn tilanteeseen? - lähinnä kai ne silkkipaidat sitten voisi sille nyxälle lahjoittaa ?

Käyttämättömät vanhat vaatteet eivät aina tarkoita, että ne on vanhoja lumppuja. Täällä niin kauhistellaan, kun teinille tarjotaan viisi vuotta vanhoja käyttämättömiä vaatteita. 

Vierailija
177/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella ex-vaimolla on tällainen katkeruusongelma: ex-miehen nyxää pitää vihata, vaikka sillä ei olisi mitään tekemistä oman eron kanssa. 

Ilmeisesti lasten äiti pelkää, että omat lapset tykkäävätkin siitä äitipuolesta enemmän kuin omasta äidistä, ja ovat siksi mustasukkaisia. 

Vierailija
178/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen että ostaa. Mitä se sinua piäisi harmittaa noin? Vähän sama kuin tuleva uusi miehesi ei saisi ostaa hyvää hyvyyttään mitään lapsillesi. Pitäisikö exäsi silloin kieltää esim. Joululahjat? Kaikella hyvällä kasva nyt hyvä nainen.

179/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan riippuu lapsesi iästä, jos on vielä vauvaikäinen niin ota vaan vastaan ja pese ne ensin ja ota käyttöön mutta vanhemmalta voisi kysyä että haluaisitko näitä käyttää, valitse ja loput laitetaan keräykseen - ei tällaisesta tarvitse ottaa hernettä nenään jos oikeasti on vielä rahasta tiukkaa mitä en kyllä sinun tapauksessasi tiedä mutta on teillä jotain yhteyksiä eli sinusta tuli yksihuoltaja? Onko exän nainen pahoillaan vai yrittää muuten kompensoida tätä eroa - tässä tuntuu olevan nyt jotain muutakin???

Abramis

180/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinipoika 5v - okei en sitten kommentoi enää, toivon että poikasi on fiksumpi kuin sinä, good luck with that!

Abramis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän