Lapseni oli saanut exän uudelta vaatteita
Olen siis eronnut vastikään ja miehelläni on jo uusi. Nyt tämä exäni uusi nainen oli antanut lapselleni vaatteita. En kaipaa lapselleni mitään vaatteita.
Mitä mieltä olette, palautanko vaatteet tälle naiselle. Minusta tämä oli loukkaavaa, en halua että uusi nainen sotkeutuu lasteni asioihin. Lapsi itse suhtautui vaatteisiin neutraalisti eikä varmaan pistäisi pahakseen jos vaatteet palautettaisiin. Ovat siis jotain vanhoja, mutta käyttämättömiä.
Kommentit (261)
En ymmärrä tätä, että "ei ole muodissa" enää. Kun mun mielestä poikien vaatteet näyttää vuodesta toiseen samalta. Ainakin pienten lasten.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä, että pitäisi olla aina niin kiitollinen kaikesta romusta ja ryysyistä, mitä annetaan muka hyvän hyvyyttään.
Minua ainakin ärsytti, kun aikoinaan raahattiin jos mitä resua huonekalua ja astiaa ja rääsyä, kun kuviteltiin meidän olevan köyhiä, kun olin hoitovapaalla. Asuimme toki silloin vuokralla pienessä asunnossa. Mutta en kokenut tarpeelliseksi selittää jokaiselle avuntuojalle, että asumme tässä siksi, että säästämme rahaa omaan taloon ja säästötililtä kyllä löytyy rahaa, mutta emme koe nyt tarpeelliseksi ostaa uusia sohvia yms tähän vuokra-asuntoon.
Rääsyjen ja tavaroiden lahjoittelijatkin voisi itse maksaa kaatopaikkamaksut, eikä raahata niitä toisille.
Voi elämä. Koskaan ei ole hyvä. Hitostako ne auttajat tietävät teidän tilannettanne, jos ette siitä kertoneet? He halusivat auttaa ja sillä kertaa se meni pieleen, mutta entä sitten? Jos ette osanneet lahjan tuontihetkellä sanoa, että kiitos mutta tälle ei ole tarvetta, niin olisitte laittaneet kierrätykseen.
Harva kehtaa sanoa että TARVITSEE apua, joten ystävät yrittävät auttaa jos luulevat toisen olevan avuntarpeessa. Kannattaa olla onnellinen, että lähipiiri on halunnut teille hyvää. Sekään ei ole mikään itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On epäkohteliasta palauttaa lahja.
On epäkohteliasta ja tilannetajun puutetta osoittavaa antaa "lahjoja" (=vuosia vanhoja vaatteita) tuossa asemassa ja tilanteessa. Ei ole millään tavalla epäkohteliasta kieltäytyä toisten vuosia vanhoista vaatteista. Jokaisella on oikeus päättää, mitä kotiinsa ottaa.
Eikö ne ollut käyttämättömiä. Mulla on esim. vaatekaapissa pari viisi vuotta vanhaa käyttämätöntä silkkipuseroa, jotka eivät istu päälle rintojen kohdilta nyt. Maksoivat ainakin 100 euroa kappaleelta. En ole raskinut laittaa niitä eteenpäin, kun toivon mahtuvani niihin vielä joku päivä.
Harmittaa, kun en niitä käyttänyt heti ostaessani, mutta silloin ei ollut mitään sopivaa tilannetta.
Saatan ostaa vaatteita vaikka en tarvitse niitä sillä hetkellä vaan ajattelen, että tuolle voisi olla käyttöä joskus. Niissä on vielä hintalaputkin tallella.
Hei tuohan on totta!
Minullakin on muutama (syystä eli toisesta) käyttämättä jäänyttä vaatetta vuosien takaa. Taidankin pakata ne exäni nyxälle!
(Vai mitä ajoit tällä takaa?)
Miksi antaisit ne eksän nyksälle?
Mitä, eikö kesän nyksälle ilmaiset vaatteet kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On epäkohteliasta palauttaa lahja.
On epäkohteliasta ja tilannetajun puutetta osoittavaa antaa "lahjoja" (=vuosia vanhoja vaatteita) tuossa asemassa ja tilanteessa. Ei ole millään tavalla epäkohteliasta kieltäytyä toisten vuosia vanhoista vaatteista. Jokaisella on oikeus päättää, mitä kotiinsa ottaa.
Eikö ne ollut käyttämättömiä. Mulla on esim. vaatekaapissa pari viisi vuotta vanhaa käyttämätöntä silkkipuseroa, jotka eivät istu päälle rintojen kohdilta nyt. Maksoivat ainakin 100 euroa kappaleelta. En ole raskinut laittaa niitä eteenpäin, kun toivon mahtuvani niihin vielä joku päivä.
Harmittaa, kun en niitä käyttänyt heti ostaessani, mutta silloin ei ollut mitään sopivaa tilannetta.
Saatan ostaa vaatteita vaikka en tarvitse niitä sillä hetkellä vaan ajattelen, että tuolle voisi olla käyttöä joskus. Niissä on vielä hintalaputkin tallella.
Hei tuohan on totta!
Minullakin on muutama (syystä eli toisesta) käyttämättä jäänyttä vaatetta vuosien takaa. Taidankin pakata ne exäni nyxälle!
(Vai mitä ajoit tällä takaa?)
Miksi antaisit ne eksän nyksälle?
Mitä, eikö *exän nyksälle ilmaiset vaatteet kelpaa? * Korjattu
Lähetä lapsen mukana exän uuden lapsille joku kiva vaate, tai jos tällä ei ole lapsia, niin naiselle itselleen. Mukaan viesti, että kiitos lapseni lahjasta, tässä lahja myös sinulle. Sitten jäät odottelemaan, miten kovasti hän ilahtuikaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähetä lapsen mukana exän uuden lapsille joku kiva vaate, tai jos tällä ei ole lapsia, niin naiselle itselleen. Mukaan viesti, että kiitos lapseni lahjasta, tässä lahja myös sinulle. Sitten jäät odottelemaan, miten kovasti hän ilahtuikaan.
Ihmeen lapsellista touhua. Oletteko oikeasti edes aikuisia? Ilmankos lapsilla on paha olla kun vanhemmat käyttäytyvät tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Tässä se isä olisi voinut toimia niinkuin järkevä ihminen ja jättää mainitsematta lapselleen, että vaatteet ovat nyksältä saatuja. Kuulostaa lähinnä siltä, että nimenomaan halusi, että lapsen äiti kuulee vaatteiden olevan nyksältä. Toisinsanoen se isä tässä on se, jonka pitäisi kasvaa aikuiseksi ja antaa olla. Tässä ei kukaan muu kuin lapsen isä yritä käyttää omaa lastaan välikappaleena.
Miehet ei taida niin paljon välittää kuka vaatteet ostaa. Kunhan on sopivankokoisia ja säänmukaisia.
Veljen lapsillekin lähti pieninä sillointällöin vaatetta mukaan, kun palasivat äidilleen. Koska tullessa oli mukana vain ne vaatteet, mitä päällä oli, ei välttämättä edes ulkohousuja. Takaisin lähtiessä saattoi jäädä päälle ne iskällä vaihdetut vaatteet ja omat pyykkinä repussa. Plus ehkä ne ulkkarit ja lapaset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se isä olisi voinut toimia niinkuin järkevä ihminen ja jättää mainitsematta lapselleen, että vaatteet ovat nyksältä saatuja. Kuulostaa lähinnä siltä, että nimenomaan halusi, että lapsen äiti kuulee vaatteiden olevan nyksältä. Toisinsanoen se isä tässä on se, jonka pitäisi kasvaa aikuiseksi ja antaa olla. Tässä ei kukaan muu kuin lapsen isä yritä käyttää omaa lastaan välikappaleena.
Miehet ei taida niin paljon välittää kuka vaatteet ostaa. Kunhan on sopivankokoisia ja säänmukaisia.
Just näin. Todennäköisesti ajatellut, että hyvät vaatteet ja sillä sipuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulen, ettei mies edes tajua, mikä tässä on draaman aihe. Vaikka saattaa tajutakin, että ex jostain henkimaailman syystä tulee joka tapauksessa vetämään hernesoppaa sieraimiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Lahjoittajien kannattaisi opetella ensin kysymään, tarvitseeko tai yleensä haluaako lahjoituksien kohde heidän vanhoja tavaroitaan ja vaatteita vastaan.
Ihan vain reilusti, että hei, mulla on tässä laatikollinen vanhoja vaatteita, onko sulla tarvetta niille, vai panenko fb.n roskalava-ryhmään.
Ei niin, että tyrkätään vaateläjä toisen syliin ja sanotaan, että löysin vanhoja vaatteita, ajattelin, että sulla näkyy olevan tarvetta niille
Jos se on kysynyt tämän teinin isältä?
Ap, ymmärrän sua hyvin. Exäni vaihtoi lennossa perhettä ja uusi nainen uskoi taatusti ihan vilpittömästi olevansa parempi äiti kuin minä. Toki exäni oli minua hänelle varmasti kovin haukkunut. Uusi nainen antoi omia vanhoja vaatteitaan teinityttärelleni. Se tuntui kuin lyönniltä naamaan.
Mutta en sanonut mitään, kehotin vaan silittämään. Piti muutaman kerran, sitten jätti itse kaapin perälle ja laittoi Pelastusarmeijalle kun siivottiin pieniä vaatteita pois.
Älä sano mitään, anna pojan itse hoitaa asia.
Tsemppiä! Uusi miehesi tulee taatusti olemaan parempi kuin entinen oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulen, ettei mies edes tajua, mikä tässä on draaman aihe. Vaikka saattaa tajutakin, että ex jostain henkimaailman syystä tulee joka tapauksessa vetämään hernesoppaa sieraimiinsa.
Kuule kyllä mies tajuaa. Ja nauttii siitä, kun naiset kinaa hänen takiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä. Eivät ne miehet niin tyhmiä ole, etteivät hyvinkin tiedä miten loukata vielä vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä. Eivät ne miehet niin tyhmiä ole, etteivät hyvinkin tiedä miten loukata vielä vähän.
En voi käsittää miten vo loukkaantua, että nyksä antaa teinille pari vaatetta. Olisi tyytyväinen, että lapselle tarjotaan vaatetta, jonka voi ottaa halutessaan tai olla ottamatta. Mutta ei, tuostakin pitää vetää herneet nenään.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ymmärrän sua hyvin. Exäni vaihtoi lennossa perhettä ja uusi nainen uskoi taatusti ihan vilpittömästi olevansa parempi äiti kuin minä. Toki exäni oli minua hänelle varmasti kovin haukkunut. Uusi nainen antoi omia vanhoja vaatteitaan teinityttärelleni. Se tuntui kuin lyönniltä naamaan.
Mutta en sanonut mitään, kehotin vaan silittämään. Piti muutaman kerran, sitten jätti itse kaapin perälle ja laittoi Pelastusarmeijalle kun siivottiin pieniä vaatteita pois.
Tsemppiä! Uusi miehesi tulee taatusti olemaan parempi kuin entinen oli.
Miksi ne vanhat vaatteet tuntuivat niin pahalta? Ja miksi kuvittelit, että uusi nainen uskoi olevan parempi äiti kuin sinä? Luulenpa, että nämä uskomukset olivat vain sinun päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä! Uusi miehesi tulee taatusti olemaan parempi kuin entinen oli.Miksi ne vanhat vaatteet tuntuivat niin pahalta? Ja miksi kuvittelit, että uusi nainen uskoi olevan parempi äiti kuin sinä? Luulenpa, että nämä uskomukset olivat vain sinun päässäsi.
Äm#mä tunkee alueelle, joka ei sille kuulu. Tämähän on päivänselvää.
Yhtä hyvin exmiehelle voi antaa uuden hoidon käytettyjä vaatteita. Mies varmaan ilahtuu ilmaisista vaatteista.
Entä jos sun uus mies ostaa lapselle vaatteita? Se on ok, koska...?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos sun uus mies ostaa lapselle vaatteita? Se on ok, koska...?
Se on mielestäni ok siinä vaiheessa kun kukin ovat erosta jotenkuten toipuneet eikä niin että mies vaihtaa lähes lennosta ja äitipuoli vaatettaa omien lasten vanhoilla vaatteilla.
Meillä viikko-viikko kuviossa mitään vaihtovaatteita siirrellä, vaan kummassakin kodissa on lasten vaatteita kaapissa. Kumpikin ostaa pieneksi jääneiden tilalle uutta, että lapsilla on viikoksi puettavaa. Lasten kasvaessa he ovat enemmän mukana valitsemassa ja vaikuttamassa, mitä kaappiin ostetaan.