Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni oli saanut exän uudelta vaatteita

Vierailija
06.10.2019 |

Olen siis eronnut vastikään ja miehelläni on jo uusi. Nyt tämä exäni uusi nainen oli antanut lapselleni vaatteita. En kaipaa lapselleni mitään vaatteita.

Mitä mieltä olette, palautanko vaatteet tälle naiselle. Minusta tämä oli loukkaavaa, en halua että uusi nainen sotkeutuu lasteni asioihin. Lapsi itse suhtautui vaatteisiin neutraalisti eikä varmaan pistäisi pahakseen jos vaatteet palautettaisiin. Ovat siis jotain vanhoja, mutta käyttämättömiä.

Kommentit (261)

Vierailija
201/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä se isä olisi voinut toimia niinkuin järkevä ihminen ja jättää mainitsematta lapselleen, että vaatteet ovat nyksältä saatuja. Kuulostaa lähinnä siltä, että nimenomaan halusi, että lapsen äiti kuulee vaatteiden olevan nyksältä. Toisinsanoen se isä tässä on se, jonka pitäisi kasvaa aikuiseksi ja antaa olla. Tässä ei kukaan muu kuin lapsen isä yritä käyttää omaa lastaan välikappaleena.

Miehet ei taida niin paljon välittää kuka vaatteet ostaa. Kunhan on sopivankokoisia ja säänmukaisia.

Jep, miehiä ei kiinnosta tällaiset asiat tai eivät edes ymmärrä,miten naiset saavat tällaisestakin ongelman aikaiseksi..

N28

Vierailija
202/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos sun uus mies ostaa lapselle vaatteita? Se on ok, koska...?

Se on mielestäni ok siinä vaiheessa kun kukin ovat erosta jotenkuten toipuneet eikä niin että mies vaihtaa lähes lennosta ja äitipuoli vaatettaa omien lasten vanhoilla vaatteilla.

Mitä jos ap:n uudella mielellä on käyttämättömiä ja kalliita urheiluvetimiä, niin kieltääkö ap antamasta niitä teinille, ettei eksä vaan pahoita mieltään? Sen sijaan ap ostaa samat vetimet kalliilla kaupasta. 

Minusta tällaiset kuviot menee yli hilseen ja lujaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni näyttää pitävän ihan luonnollisena että uusi puoliso ostaa lapselle vaatteita. Entä jos tämä uusi alkaa ostaa leluja, harrastusvälineitä, sisutaa lastenhuoneita lapsen ja isänsä/äitinsä kanssa, viedä lapsia harrastuksiin, laittaa nimensä lapsen kokeisiin, vastailla terveyskyselyihin ja sopia lapsen toisen vanhemman kanssa lapsen kasvatusasioista? Olisiko asia silloinkin kunnossa? Minun mielestäni kaikki nuo em. ovat asioita, joista ja joita vanhemmat tekevät yhdessä ja uudet puolisot ovat sitten puolison asemassa eikä vanhemman asemassa. Meillä onneksi niin että kaikilla on lapset entisistä suhteistaan joten tällainen järjestely sopii kaikille hyvin eli vanhemmat hoitavat ja sopivat lasten asiat ja jopa tekevät niitä asioita vanhempina ja yhdessä lasten kanssa. Puolisoita ollaan sitten puolisoiden kesken. 

Vierailija
204/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ostanut miesystävän teinityttärelle kivan ja laadukkaan merkkilaukun lahjaksi, mutta tyttären äiti oli pillastunut siitä ja kielsi! Kysyin sentään asiaan lupaa ensin, miesystävän kautta. Ettei nainen vaan raivoissaan tuhoaisi sitä tai pakottaisi tytärtä palauttamaan sen.

Mitä pahaa tuossa olisi, tytär olisi mielestäni sen ansainnut koska ollut ahkera, ja tarvitsisi jotain kunnollista kouluakin varten. Kun minulla ei itsellä ole lapsia  ja koska tienaan ihan hyvin, niin mielelläni hemmottelisin häntä. En yritä ostaa suosiota, siitä ei ole kiinni.

Olivat siis olleet vuosia erossa ennen kuin minä tulin kuvioihin joten vaimo ei ole tyly minulle sen vuoksi. Enkä asu saman katon alla toistaiseksi vaan toisella paikkakunnalla. Tyttärensä on mm. sanonut että ihailee minua ja minun tyylitajuani. Samoin mies eli isänsä on kehunut minun tyylitajuani, mikä on tietenkin mukavaa. Siksi tuollainen asustelahja olisi ollut kiva hänelle.

En ymmärrä miksi tuo äiti tekee tästä niin ison numeron. Tytär asustelee pääosin isänsä luona muutenkin. Ehkä ostan sen salaa ja pyydän että piilottaa äidiltään?

Vierailija
205/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puuttuisi vaan antaisin lapsen itse päättää mitä tekee vaatteiden kanssa.

Vierailija
206/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

209 korjaa. EX-vaimo, siis

Vierailija
207/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapseton miesystäväni antaa pojalleni vaikka oman vanhan puhelimensa, niin sanoisin, että se on minun entinen työpuhelin.

Jos saisi vaikka urheiluvälineitä tai pelejä, ei lapsi veisi niitä isänsä luokse. Minusta tämä on ihan peruskunnioitusta entistä puolisoa kohtaan.

Pitäisi tämäkin ap:n viestin nuoripari miehen lapselle hankkimansa vaatteet siellä isän kotona. Sittenhän olisi niitä varavaatteita.

Vierailija
208/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, kuinka kaikille näkyy sopivan, että mies eroaa, kun löytää uuden ja uusi alkaa laitella lastensa vanhoja vaatteita lapselle.

Oikeassa elämässä uskon, että suurin osa tätäkin puolustavia olisi aivan raivona. Mutta se on niin helppo aina aaveella pilkata ap.ta. Ihan periaattesta.

Vierailija
209/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on tehty kärpäsestä härkänen. Ja miten teinien vaatteet ovat viidessä vuodessa niin kovasti vanhentuneet? Farkut, colleget, t-paidat yms ovat lähes samanlaisia nyt kuin viisi vuotta sitten. Itsekin käytän useita viisi vuotta vanhoja ja kauhistus (!) jopa huomattavasti vanhempiakin vaatteita vaikka olen aikuinen nainen. Luottotalvitakkinikin on jo lähes 10 vuotta vanha eikä kukaan ole tullut moittimaan sitä tai kiusaamaan minua sen takia.

Nyt ap, järki käteen ja tunteet sivuun. Älä siirrä katkeruuttasi teiniin. Anna hänen itse muodostaa kuva exän nyxästä ja itse päättää pitääkö vaatteet vai ei. Niistä pääsee eroon vaikka lahjoittamalla jollekin hyväntekeväisyyskirpputorille, jos teini ei niitä halua.

Vierailija
210/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni näyttää pitävän ihan luonnollisena että uusi puoliso ostaa lapselle vaatteita. Entä jos tämä uusi alkaa ostaa leluja, harrastusvälineitä, sisutaa lastenhuoneita lapsen ja isänsä/äitinsä kanssa, viedä lapsia harrastuksiin, laittaa nimensä lapsen kokeisiin, vastailla terveyskyselyihin ja sopia lapsen toisen vanhemman kanssa lapsen kasvatusasioista? Olisiko asia silloinkin kunnossa? Minun mielestäni kaikki nuo em. ovat asioita, joista ja joita vanhemmat tekevät yhdessä ja uudet puolisot ovat sitten puolison asemassa eikä vanhemman asemassa. Meillä onneksi niin että kaikilla on lapset entisistä suhteistaan joten tällainen järjestely sopii kaikille hyvin eli vanhemmat hoitavat ja sopivat lasten asiat ja jopa tekevät niitä asioita vanhempina ja yhdessä lasten kanssa. Puolisoita ollaan sitten puolisoiden kesken. 

Mikäli poika jossain vaiheessa asuu isänsä uuden perheen kanssa samassa osoitteessa, viikko/viikko, joka toinen vkl tms niin hän tarvitsee huoneen ja jokuhan sen sisustaa. Usein perheen emäntä. Voi olla että myös roudaa poikaa harrastuksiin tai kavereille kun poika on isänsä luona. Terveys- ja kouluasiat hoidetaan biologisten vanhempien kanssa.

Vierailija
211/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeee voit käyttää säästyneet rahat esim kampaamo käyntiin!!!!!

Vierailija
212/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin ostanut miesystävän teinityttärelle kivan ja laadukkaan merkkilaukun lahjaksi, mutta tyttären äiti oli pillastunut siitä ja kielsi! Kysyin sentään asiaan lupaa ensin, miesystävän kautta. Ettei nainen vaan raivoissaan tuhoaisi sitä tai pakottaisi tytärtä palauttamaan sen.

Mitä pahaa tuossa olisi, tytär olisi mielestäni sen ansainnut koska ollut ahkera, ja tarvitsisi jotain kunnollista kouluakin varten. Kun minulla ei itsellä ole lapsia  ja koska tienaan ihan hyvin, niin mielelläni hemmottelisin häntä. En yritä ostaa suosiota, siitä ei ole kiinni.

Olivat siis olleet vuosia erossa ennen kuin minä tulin kuvioihin joten vaimo ei ole tyly minulle sen vuoksi. Enkä asu saman katon alla toistaiseksi vaan toisella paikkakunnalla. Tyttärensä on mm. sanonut että ihailee minua ja minun tyylitajuani. Samoin mies eli isänsä on kehunut minun tyylitajuani, mikä on tietenkin mukavaa. Siksi tuollainen asustelahja olisi ollut kiva hänelle.

En ymmärrä miksi tuo äiti tekee tästä niin ison numeron. Tytär asustelee pääosin isänsä luona muutenkin. Ehkä ostan sen salaa ja pyydän että piilottaa äidiltään?

Nii inn miksiköhän on miehellesi tullut ero????ei tarvi ihmetellä...

Vierailija
213/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, kuinka kaikille näkyy sopivan, että mies eroaa, kun löytää uuden ja uusi alkaa laitella lastensa vanhoja vaatteita lapselle.

Oikeassa elämässä uskon, että suurin osa tätäkin puolustavia olisi aivan raivona. Mutta se on niin helppo aina aaveella pilkata ap.ta. Ihan periaattesta.

Miksi tuosta pitäisi olla raivona, että lapsi saa vaatteita? Tietenkin lapsi tekee oman päätöksen haluaako vaatteet vai ei. Nehän on vain vaatteita. Kannattaa ajatella sen lapsen parasta eikä aina vain itseään. 

Vierailija
214/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap. On ymmärrettävää että uutta tilannetta on vaikea hyväksyä ja se herättää vaikeita tunteita. Se on yksi asia. Toinen asia on se, mitä teet tunteidesi kanssa. Jos alat kontrolloida, kostaa, purkaa vihaa uusperhekuvioon tuhlaat paitsi oman elämääsi, myös myrkytät lapsesi elämäå. Uudella ihmisellä ei ole mitään biologista kiintymystä lastasi kohtaan, joten kaikki on kiinni hänen hyvästä tahdostaan. Jonka osoitus tuo vaatteiden antaminen on. Että hän haluaa hyväksyä lapsesi ja muodostaa tähän hyvän suhteen. Kyse ei ole sinun navastasi vaan lapsesi elämästä, kasvuympäristöstä, tulevaisuudesta, jopa mielenterveydestä. Uusi ihminen on osoittanut aikuisuutta ja hyvää tahtoa. Olet idiootti jos alat sabotoida tätä. Uusi ihminen voisi nimittäin myös kokea lapsesi rasittavaksi, ei-toivotuksi kaupanpäälliseksi ja mieti vähän mitä se sitten tarkottaisi lapsesi elämälle ja isäsuhteelle. Uuden äitipuolen hyvä tahto on hauras, ja paskamainen ex voi sen helposti romuttaa. Puhun myös kokemuksesta, on kokemusta hienosti toimivasta uusperheestä, jossa lapsilla monta turvallista aikuista ja sitten kontrolloivasta, typerästä äidistä jonka seurauksena äitipuoli ei osallistu enää mitenkään lapsipuolten elämään. Ja tästä on ikäviä seurauksia, niille lapsille. Lasten biologisen äidin toiminnalla on paljon merkitystä siihen miten hyvin se isän uusperhe rakentuu. Toki jos omat tunteesi ovat tärkeämmät kuin lapsesi hyvinvointi, ei muuta kuin kapuloita rattaisiin

Vierailija
215/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan miehen lapselle huonekalut ja vaatteet. Jopa elektroniikan. Teen kodissani mitä haluan.

Koulun ja harrastukset sopivat tietenkin vanhemmat keskenään, mutta muut asiat hoidamme kuten parhaaksi katsomme. Lapsi on jonkun muun, mutta silti minun lasteni sisarpuoli. Pitääkö hänen kärsiä puolikkuudestaan, kun muut saavat takit, pleikat ja kengät, niin yksi voi käydä köyhemmän vanhemman kanssa kirppiksellä, ettei exälle tule paha mieli.

Vierailija
216/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetä lapsen mukana exän uuden lapsille joku kiva vaate, tai jos tällä ei ole lapsia, niin naiselle itselleen. Mukaan viesti, että kiitos lapseni lahjasta, tässä lahja myös sinulle. Sitten jäät odottelemaan, miten kovasti hän ilahtuikaan.

Normaali ihminen ilahtuisi siitä että yritetään rakentaa kunnioittavia ihmissuhteita puolin ja toisin. Winwin kaikille kun elämää ei mene hukkaan kiusaamiseen, vihanpitoon, katkeruuteen. Eikä exän katkeruudelle ole edes syytä. Kukaan ei omista tai omaa mitään hallintaoikeutta kehenkään. Ei edes eksäänsä tai lapseensa.

Vierailija
217/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan miehen lapselle huonekalut ja vaatteet. Jopa elektroniikan. Teen kodissani mitä haluan.

Koulun ja harrastukset sopivat tietenkin vanhemmat keskenään, mutta muut asiat hoidamme kuten parhaaksi katsomme. Lapsi on jonkun muun, mutta silti minun lasteni sisarpuoli. Pitääkö hänen kärsiä puolikkuudestaan, kun muut saavat takit, pleikat ja kengät, niin yksi voi käydä köyhemmän vanhemman kanssa kirppiksellä, ettei exälle tule paha mieli.

Jos olet ottanut puolisoksi ihmisen, jolla on lapsia edellisestä suhteesta niin hän hoitaa lapsiasiat ja kotiasiat siihen suuntaan. Sinä olet hänen puolisonsa ja parisuhteen hoidat hänen kanssaan. Mitään uusperhekuvioita ei kannata alkaa suunnitella ihmisen kanssa, jolla jo on lapsia jos itsellä ei niitä vielä ole. Jokainen hoitaa siis perhe- ja asumisasiat siihen suuntaan missä lapset ovat niin kauan kuin lapset ovat pieniä. Parisuhteen vuoksi ei tarvitse muuttaa yhteen asumaan. 

Vierailija
218/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh... säästäisit ny ainakin ne mun antamat alusvaatteet!

t. exäsi uusi <3

Vierailija
219/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapseton miesystäväni antaa pojalleni vaikka oman vanhan puhelimensa, niin sanoisin, että se on minun entinen työpuhelin.

Jos saisi vaikka urheiluvälineitä tai pelejä, ei lapsi veisi niitä isänsä luokse. Minusta tämä on ihan peruskunnioitusta entistä puolisoa kohtaan.

Pitäisi tämäkin ap:n viestin nuoripari miehen lapselle hankkimansa vaatteet siellä isän kotona. Sittenhän olisi niitä varavaatteita.

No ei todellakaan ole peruskunnioitusta vaan valehtelua ja pelien pelaamista. Väärin lapsiakin kohtaan. Ja tuskin vain tuossa asiassa.

Vierailija
220/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ainakin tiedän, ettei mitään kannata lahjoittaa kenellekään. Se muuttuu lumpuiksi ja rääsyiksi, kun se on käynyt minun lapselleni pieneksi.

Apua ei missään nimessä saa tarjota uusperheen ei-biologiselle lapselle. Hän voi mennä bussilla harrastuksiin, vaikka ajan samaan suuntaan sopivaan aikaan. Käyn vain omien lasteni kanssa uimassa, ettei vain ei-biologisten lasten äiti pahoita mieltään.

Itsekkyys kunniaan uusperheessä... Kannattaa jättää lomareissulta ei-biologiset lapset pois. He voivat mennä hoploppiin ja me kreikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi