Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei tavaran tuomista Kiinasta yms. kielletä ilmastonmuutoksen takia?

Vierailija
04.10.2019 |

Sen sijaan että kurjistetaan suomalaisten elämää?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vasemmisto feministit ei saa yksin päättää asiasta. Onneksi.

Vierailija
2/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitä kuvittelet tuollaisesta kiellosta seuraavan suomalaisille? Lasku siirtyy suomalaisten maksettavaksi tuotteiden hintojen noustessa.

Jos jotain halutaan asialle tehdä, jonkinlainen kurjistaminen on väistämätöntä. Kenties se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin elinkelvoton planeetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on vaimoja kieltää.

Ystävällisesti,

Sinccis

Vierailija
4/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se just kurjistaisi suomalaisten elämää? Mun mielestä silti todellakin pitäisi kieltää. Teki mieli ripittää duunikaveria joka kehuskeli miten tilasi kiinasta asti hammaslankaa, kun se on ”halpaa”. Taistelu ilmaston puolesta on vähän liian näpertelyä, kun on tyyliin saatu kiellettyä tähän mennessä mehupillit :D

Vierailija
5/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeasti t y h m ä

Vierailija
6/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä sieltä haluat?Onhan ne tavarat halvempia mutta täyttä krääsää.Ole ostamatta tai käy löytötexsissä tai tokmannilla samaa pa...a ne myy.

Vierailija
7/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se just kurjistaisi suomalaisten elämää? Mun mielestä silti todellakin pitäisi kieltää. Teki mieli ripittää duunikaveria joka kehuskeli miten tilasi kiinasta asti hammaslankaa, kun se on ”halpaa”. Taistelu ilmaston puolesta on vähän liian näpertelyä, kun on tyyliin saatu kiellettyä tähän mennessä mehupillit :D

Nehän kiellettiin jo 20 vuotta sitten.

Sinccis

2400 luvulla ilmastonmuutos tunnistetaan, mutta ei se ongelma ole. Harmi kuitenkin.

Ei me sitä voida pysäyttää.

Vierailija
8/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kiistellään vieläkin, että onko se ihmisen aiheuttama. 

Sinccis

Satoja vuosia myöhemmin ..

Hmm.. eikö se kerro jotain?

Vierailija
9/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa ihmiset eivät keskity konmarittamiseen.

Ei ainakaan siinä mielessä. Vaan henkiseen konmarittamiseen. 

Ympäristöongelmat on ratkaistu. 

On olemassa ympäristöä korjaavia sieniä, bakteereja yms. 

Kerronpahan vain. Olen kaiken nähnyt omin silmin.

Ystävällisesti,

Sinccis

Vierailija
10/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitähän se Trumppikin on yrittänyt laittamalla tulleja Kiinalle. Mutta kun median mukaan Trump on täysin paha ja ei tee mitään hyvää

Vierailija
11/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki te, olette pieni ongelma, joista me haluttaisiin eroon. 

Mutta ei kai esi-isiään voi pyyhkiä noin vain maailmankartalta?

Sinccis

Vierailija
12/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitähän se Trumppikin on yrittänyt laittamalla tulleja Kiinalle. Mutta kun median mukaan Trump on täysin paha ja ei tee mitään hyvää

Vasemmiston toimet ovat ristiriitaisia. Hyvinvointivaltiota kannatetaan, mutta silti tuodaan tänne ihmisiä, joilla no, on erilainen näkökanta ihmisoikeuksille.

Sinccis

Vierailija
13/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos useampi suosisi paikallistuotteita, hintakin laskisi ja pientuotanto kannattaisi.

Vierailija
14/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mitä kuvittelet tuollaisesta kiellosta seuraavan suomalaisille? Lasku siirtyy suomalaisten maksettavaksi tuotteiden hintojen noustessa.

Jos jotain halutaan asialle tehdä, jonkinlainen kurjistaminen on väistämätöntä. Kenties se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin elinkelvoton planeetta.

Mun mielestä tää ei ole mikään ongelma, ja tämähän on tapahtunut jo 20 vuotta sitten. 

Jos haluat jonkun kipon ostaa, niin sitten maksat pari euroa enemmän.

Siitähän ei ole kyse.

Kyse on siitä, että mihin se raha menee?

Sinccis

Vierailija
15/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan tosissani tätä Kiinakrääsän tilaajaporukkaa. Että mitä ne sieltä oikeen tilaa ja miksi?

Olen siis itse asunut Kiinassa monta vuotta, kahdessa eri jättikaupungissa, Pekingissä ja Shanghaissa.

Tuollainen käyttötavara kuin hammaslanka on toki siellä varmaan halvempaa kuin Suomessa, mutta että jaksaisin lähteä tilaamaan netistä jotain hammaslankaa säästääkseni 50 senttiä? 

On taloustavaroita, joita Kiinasta todella kaipaan - niiden laadun ja käytännöllisyyden vuoksi. Esim. erilaisissa eväspakkaamisen ratkaisuissa kiinalainen supermarket on taivas. Ja puhutaan ihan kansainvälisistä brändeistä kuten Lock a Lock. Mutta niille suunnitellut pienet kylmälaukut ja minikylmäkallet ja mitoitettu kolmelle rasialle jne. Sieltä tuodut olleet meillä jo kohta kymmenen vuotta käytössä (Lock a Lockit ovat lasisia rasioita, kansi on muovia). On tiettyä kosmetiikkaa ja hygieniatuotteita, joita sieltä kaipaan. Silmälasit on yksi asia, joka on siellä aivan huippua laadultaan ja kaiken lisäksi halpaa. Mutta lasejakin on hankala ostaa olematta paikan päällä.

Mutta että ihmiset tilaavat jotain hammaslankaa ja jotain höyryäviä minisuihkulähteitä, feikkimeikkejä, muovihärpäkkeitä yms.

Vierailija
16/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos useampi suosisi paikallistuotteita, hintakin laskisi ja pientuotanto kannattaisi.

In your Dreams

Ihminen on ahne elukka. 

Onko Aplen puhelimen hinta laskenut?

Sinccis

Vierailija
17/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kiinantuotteita myy suomalaiset kaupat kalliimmalla.

Vierailija
18/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja kiinantuotteita myy suomalaiset kaupat kalliimmalla.

Tämä on ihan täysin totta kyllä, sitä ei käy kieltäminen. 

Olen montaa juttua ihmetellyt, jotka Suomessa menee kalliilla kuin häkä, vaikka hinta on Kiinaan kymmenkertainen ja vaikka ne on sieltä (tai Koreasta) tuotu. Olen itsekin myynyt Huutiksessa/Torissa/harrastekirppiksellä Tao Baosta tilattuja juttuja, jotka meillä jäi käyttämättä ja niistä maksettiin hurjasti enemmän kuin osasin odottaa. Meillä oli esim. tanssia harrastaneille lapsille erilaisia hiusjuttuja (mm. nutturanlaittoa helpottavia systeemejä) jotka Kiinassa maksoi 10 snt ja täällä maksettiin jopa 5-10 €.

Näissä kyllä sinänsä ymmärrän Kiinasta tilaamisen, jos tarkemmin ajattelen. Vaikka en sitä hammaslankaa ymmärräkään.

T. Se Kiinassa asunut

Vierailija
19/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap sinua valisteta taloudellisista realiteeteista? Koska kellään ei ole aikaa.

Vierailija
20/27 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Niinku ruokaa, sitä tuodaan älyttömän paljon. Siis jotain halpoja elintarvikkeita, paljonko on se kuljetus suhteutettuna itse ruoan hintaan...