Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Astiasarjojen kerääminen

Vierailija
04.10.2019 |

On kyllä niin ahdistavaa touhua että huhhuh!
Esitellään onnessaan niitä Pentikin / Arabian astiastoja, ikään kuin ketään kiinnostaisi.
Itse asun kalustetussa vuokrakämpässä ja hyvin voi ne ruoat syödä niiltä ei-merkki astioilta.

Ei porukalla syömisessä ole kyse niistä astioista. Ihan hyvin riittää vaikka olut muovituopista ja syömiset eripari-astioilta, mikäli seura on hyvää.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta (enää) kalliiden astiasarjojen keräämistä, nuorena valitettavasti laitoin liikaa rahaa sellaisiin. Nykyään minulle ei merkit ja sarjat merkitse oikein mitään, vaan tykkään yhdistellä astioita persoonallisemmin - vanhaa ja uutta, vaikka ikeaa, perintökippoja ja 70-luvun astioita sekaisin. Astiat eivät siis ole minulle merkityksettömiä, mutta niiden valmistajat ja nimet ovat.

Vierailija
2/13 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mäkin syödä vaikka pahvilautaselta ne ruokani, mutta muutama vuosi sitten päätin että kerään yhden kokonaisen sarjan 18 hlölle, ja silloin se valikoitui valkoiseksi teemaksi. Sitä mukaa  kun ostin uutta pistin vanhaa kiertoon. Nyt ollaan siinä pisteessä että ei puutu kuin teekannu ja maitonekka. Siinä on mun loppuelämän astiasto. Turhuutta tai ei mutta omatpahan on rahani ja pistän ne mihin haluun,@@@@@@@@@

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos joku haluaa satsata visuaalisesti kauniiseen kattaukseen, niin miksi se häiritsee sinua? Ja aika monta kiinnostaa vaikka sua ei.

Vierailija
4/13 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Itse asun kunnan vuokrarivarissa ja ennen sitä asuin opiskelijasolussa. Hyvältä se ruoka maistui niiltä Pentikin astioilta siellä sekä täällä nykyisessä. En tiedä mitä olisin hyötynyt siitä että olisin syönyt (oman makuni mukaan rumemmista) Ikean astioista?

Panostan toki muutenki kotiini ja siellä viihtyvyyteen joten miksi en ostaisi itseäni miellyttäviä astioita kun ostan myös itseäni miellyttävät liinavaatteet, kalusteet ja kaiken muunkin?

Vierailija
5/13 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok.

Itse asun kunnan vuokrarivarissa ja ennen sitä asuin opiskelijasolussa. Hyvältä se ruoka maistui niiltä Pentikin astioilta siellä sekä täällä nykyisessä. En tiedä mitä olisin hyötynyt siitä että olisin syönyt (oman makuni mukaan rumemmista) Ikean astioista?

Panostan toki muutenki kotiini ja siellä viihtyvyyteen joten miksi en ostaisi itseäni miellyttäviä astioita kun ostan myös itseäni miellyttävät liinavaatteet, kalusteet ja kaiken muunkin?

Ne rahat voi käyttää johonkin muuhunkin kuin sosiaalisen paineen määrittelemiin Pentikin astioihin? 

Vierailija
6/13 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asuminen yli 27-vuotiaana on aika noloa. Ei mulla muuta. 

Vierailija
7/13 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin niitä astioita edes tarvii?

Hernekeiton ja maksalaatikon voi syödä purkista ja HK blöön sen kun avaa paketin, maitoa päälle ja sekin suoraan purkista.

Vierailija
8/13 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerännyt peruspalkoissa Teema-sarjan omilla rahoillani. Edeltäviltä polvilta olen saanut perintönä Kesäkukka-, Myrna-, Lumi-, Maisema (sinisenä)- ja Paratiisi-astiastot. Kilta eli Teema oli silloin jo halpa peruastiasto, joka oli arkipäiväisessä käytössä. Juhla-astiastoihin ostettiin keittokulhot ja kaikki muut oheistuotteet, joita ei edes normaaliastiastoissa ole.

Vierailija
9/13 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on kaikki eriparisarjaa. Ei ole edes kahta samanlaista kuppia. Haluaisin jonkun astiaston, jossa olisi samaa sarjaa kaikki. En vaan ole vielä löytänyt yhtään mieleistä.

Vierailija
10/13 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko astiasarjojen kerääminen jossain niin iso juttu, että siitä pitää ahdistua? :o

Vierailija
11/13 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerännyt peruspalkoissa Teema-sarjan omilla rahoillani. Edeltäviltä polvilta olen saanut perintönä Kesäkukka-, Myrna-, Lumi-, Maisema (sinisenä)- ja Paratiisi-astiastot. Kilta eli Teema oli silloin jo halpa peruastiasto, joka oli arkipäiväisessä käytössä. Juhla-astiastoihin ostettiin keittokulhot ja kaikki muut oheistuotteet, joita ei edes normaaliastiastoissa ole.

Minä myös ostin Teemaa ja Mainota, en kadu, aivan ihastuttavaa.

Vierailija
12/13 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralla asuminen yli 27-vuotiaana on aika noloa. Ei mulla muuta. 

Omistusasunnossa heikohko tuotto. Itse olen vuokralla ja pyöritän rahoja mieluummin suuryritysten osakkeissa. 

Vierailija
13/13 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan keräilin Arabian Uhtua-sarjan kahviastiaston pikkuhiljaa.  Nyt se lojuu vinttikomerossa, ne kahvikupit on minusta liian pienet.  Muuten ihan nätti sarja ja tykkäsin siitä kyllä.  Silloin ei vielä ollut sitä tapaa, että juodaan kahvikin mukista, mukit oli kaakaota varten.  

Nyt meillä juodaan aina mukista ja vieraillekin katan mukit, ellei sitten ole joku juhlatilanne.  Harvoin on.  Mutta kappas vaan, olen aloittanut taas keräilyn.  Haluan kerätä Marimekon Unikko-sarjan mukeja ainakin sen 6 kpl.  Niitä vaan näkyy aika harvoin olevan missään myynnissä.  Ja niitäkin on vielä kahdenlaisia.  En tykkää niistä, missä on sellainen pieni kahva mistä ei mahdu kuin yksi sormi läpi.  Kerään myös Oiva-lautasia Unikkokuosilla.  Niitäkään ei edes Marimekon omista myymälöistä tahdo löytyä.

Tiedän, että Marimekko on jotenkin no-no monille nykyään, mutta minä pidän niistä kuitenkin.