Eksän maalaama taulu
Hei,
seurustelen ihanan kolmekymppisen miehen kanssa. Minulla on vielä oma asunto, mutta käytännössä olen asunut kaikkine tavaroineni viime kuukaudet miehen luona. Virallinen yhteen muutto on varmasti tulevaisuudessa edessä.
Eilen saatiin vääntö aikaiseksi miehen eksän maalaamasta taulusta. Mies haluaisi laittaa sen seinälle, mutta minä en varsinaisesti ajatuksesta pidä. Toki se on vain taulu ja oman kotinsa seinälle mies saa laittaa mitä lystää. Minä kuitenkin ajattelen, että eksiltä saatuja tavaroita ei rokoteta mukana uudessa suhteessa. En minäkään ole säilyttänyt entisiltä miehiltä saatuja lahjoja ja koruja ihan kunnioituksesta uutta parisuhdetta kohtaan. Taulu kuulemma muuttaisi mukana, jos joskus päätyisimme hankkimaan isomman yhteisen asunnon. En koe olevani entisestä suhteesta mustasukkainen koska mies on nyt minun kanssani, en yksinkertaisesti haluaisi yhteisessä kodissa aamupalapöydässä istuessani katsella jotain miehen entisestä suhteesta muistuttavaa. Mitä mieltä?
Kommentit (155)
Ei mua haittaa että exän hammasharja on kylppärissä.
Ei haittaa ei.
Jokaisella on historiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on exästä maalattu alastonkuva seinällä. En luopuisi taulusta mistään hinnasta.
Kas kun ei exän vaginasta muotoiltu savinen tuhkakuppi yöpöydällä.
Ei mutta tällainen kuppi josta syön joka aamuisen keitetyn munan kyllä löytyy
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on eksänsä tekemiä tatuointeja ihossa.
Mitäköhän niille tekis? 🤔
Oisko tatskat hei pikkasen eri asia kun jotku hikiset vanhat lakanat tai sänky missä piehtaroitu?
Mitä toi ny jos ukko haluu pitää exän hammasharjamukii tai harjakiharrinta kylppärissä vuosikausia. Tai nukkua samoissa ikealakanoissa mitkä osti exän kans aikoinaan kimpas rakastuneina.
Kato jokaisella on oma historiansa ja se saa kulkea mukana.
Miksi ei saisi olla mustasukkainen? Se on kyllä totta että ap on väärän miehen kanssa. "Meille" naisille vain miehiä jotka eivät ole hankkineet lapsia eksänsä kanssa. Ja sellaisia jotka eivät pidä eksiään kavereina, ja eksän tauluja seinillä. Naisena saan tuntea näin, saan vaatia samaa mitä itsekin olen.
Olen säästänyt kaikki lahjaksi saadut korut sun muut, en koe olevani epäkunnioittava. Ei haittaisi eksän tekemä taulu, kunhan olisi hieno. Jos olisi hieno, olisin ehkä onnellinen että jotain hyödyn miehen edellisestä suhteesta. (Saattaisin toki olla hieman kateellinen, kun haluaisin olla itse yhtä taitava taitelija.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kuitenkin nukkua sängyssä, jossa edellisetkin naiset on voihkineet?
Tämä on jopa kiihottavaa. Siinä on sitten sitä itseään. Tulee sopivasti likainen olo. Mutta en sitten enää tykkäisi nukkua, jos suhteesta tulisi vakavaa.
Mulla on miesystäväni ja hänen eksänsä sänky. Siis omassa kodissani.
Se on vain sänky, en saa siitä kiksejä tai kammotusta, kumpaakaan. Hyvä sänky.
Taulun kohdalla mielipiteeni ratkaisisi täysin, pidänkö taulua hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Väitän, että aika harvassa on ne ihmiset, jotka erotessaan ja uuden löytäessään ostavat ihan kaiken uudestaan ja hävittävät ihan kaiken vanhan omaisuutensa. Sinä kun et voi uutena naisena tietää, mikä tavaroista on miehen ostamia, mikä eksän. Onnea valitsemallesi tielle.
Sanotaanko näin, että on olemassa tiettyjä karkeuseroja asioilla.
Kuten exän jättämä kelpo paistinpannu tai kattila.
Tai vastaavasti exän kimkardashian-takapuoli kehystettynä makkariin tauluksi.
Ymmärrät eron?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät naiset.
Mikäli raahatte kamojanne miehn kämppään ja mies yllättäen jossain vaiheessa ilmoittaa haluavansa laittaa exän maalaaman taulun seinälle,
niin se tarkoittaa että ---
lähtölaskenta on alkanut ja voit ystävällisesti kerätä pikkuhiljaa roinasi veks.
Käsityksesi avoliitosta: toinen raahaa kamojaan toisen omistamaan kämppään ja se kämpän omista ja puolestaan ilmoittaa haluavansa exän maalaaman taulun seinälle?
Meillä avoliitto oli kyllä loppuelämän mittainen sitoumus, jossa puhuttiin läpi kaikki mahdolliset ja lähes mahdottomatkin asiat ja johon sitouduttiin vasta useiden vuosien seurustelun jälkeen. Siinä vaiheessa molemmat jo tiesivät, että toisella on oma historiansa ja se saa olla ja kulkea mukana ilman, että pitäisi alkaa hävittää tavaroita tai valokuvia tai muuta vastaavaa. Avoliittoon kuuluu myös se, että vaikka vain toinen omistaa kotimme seinät, se on kuitenkin yhteinen koti ja uusista hankinnoista/esille laitettavista tavaroista päätetään yhdessä.
AVOliitto, joka on loppuelämän mittainen sitoumus. Hmmm.. vaikutatte 110 % sitoutuneilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kuitenkin nukkua sängyssä, jossa edellisetkin naiset on voihkineet?
Tämä on jopa kiihottavaa. Siinä on sitten sitä itseään. Tulee sopivasti likainen olo. Mutta en sitten enää tykkäisi nukkua, jos suhteesta tulisi vakavaa.
Mulla on miesystäväni ja hänen eksänsä sänky. Siis omassa kodissani.
Se on vain sänky, en saa siitä kiksejä tai kammotusta, kumpaakaan. Hyvä sänky.Taulun kohdalla mielipiteeni ratkaisisi täysin, pidänkö taulua hyvänä.
Miten se sun mielipide on se ratkaisevin jos se taulu merkkaa tosipaljon sun miesystävälle ja sen julkilaitto edustaa hänelle teidän välistä suvaitsevaisuutta ja luottamusta.
Ja varsinkin toisen taiteellisen mielipiteen kunnioittamista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi olla mustasukkainen? Se on kyllä totta että ap on väärän miehen kanssa. "Meille" naisille vain miehiä jotka eivät ole hankkineet lapsia eksänsä kanssa. Ja sellaisia jotka eivät pidä eksiään kavereina, ja eksän tauluja seinillä. Naisena saan tuntea näin, saan vaatia samaa mitä itsekin olen.
Hyvä Nainen!
Juuri noin!
T.Mies
Olen selvästi vähemmistöä, mutta itselle tuollainen eksän taulu seinällä ei tuntuisi hyvältä. Maalaus tuntuu intiimiltä, se tuntuu maalaajansa symbolilta ja henkiseltä jäljeltä. Maalaus on kuin laulu, runo tai muu vastaava. Huonekaluissa ei ole samaa latausta.
Voi voi, itse en edes jaksa miettiä, mitä kaikkea täällä on miehen eksän. Joskus löytyy jotain vanhoja vaatteita kaapin perältä, ja kellaria ei ole edes katsottu läpi. AP varmaan sekoaisi tästä. Me pyydetään eksä hakemaan kun asuu lähistöllä, ja vaihdetaan samalla kuulumiset.
Vierailija kirjoitti:
Väitän, että aika harvassa on ne ihmiset, jotka erotessaan ja uuden löytäessään ostavat ihan kaiken uudestaan ja hävittävät ihan kaiken vanhan omaisuutensa. Sinä kun et voi uutena naisena tietää, mikä tavaroista on miehen ostamia, mikä eksän. Onnea valitsemallesi tielle.
Tiedoksesi: tervetuloa 2000luvulle ! Nykynaisista -harva- uusi nainen muuttaa uuden miehen luo täysin persaukisena ja kahta kättä heiluttaen.
Mutta onnea vaan sinullekin valitsemallasi tielle.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, itse en edes jaksa miettiä, mitä kaikkea täällä on miehen eksän. Joskus löytyy jotain vanhoja vaatteita kaapin perältä, ja kellaria ei ole edes katsottu läpi. AP varmaan sekoaisi tästä. Me pyydetään eksä hakemaan kun asuu lähistöllä, ja vaihdetaan samalla kuulumiset.
Miksette saman tien pyydä sitä eksää asumaan kanssanne?
Tavaratkin jo valmiina, vaatteet ja kaikki.
Mitäpä tuo ny haittaisi jos niin hyvää pataa olette.
Vierailija kirjoitti:
Mitä toi ny jos ukko haluu pitää exän hammasharjamukii tai harjakiharrinta kylppärissä vuosikausia. Tai nukkua samoissa ikealakanoissa mitkä osti exän kans aikoinaan kimpas rakastuneina.
Kato jokaisella on oma historiansa ja se saa kulkea mukana.
Rivien välistä - tai ei oikeastaan edes väleistä - tässä paistaa se, että ongelma on nimenomaan se, että se oma rakas on aiemmin rakastanut jotain toista. Jos haluaa ihmisen, jolla sellaista historiaa ei ole, pitää ottaa ihminen, jolle on hänen elämänsä ensimmäinen rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät naiset.
Mikäli raahatte kamojanne miehn kämppään ja mies yllättäen jossain vaiheessa ilmoittaa haluavansa laittaa exän maalaaman taulun seinälle,
niin se tarkoittaa että ---
lähtölaskenta on alkanut ja voit ystävällisesti kerätä pikkuhiljaa roinasi veks.
Käsityksesi avoliitosta: toinen raahaa kamojaan toisen omistamaan kämppään ja se kämpän omista ja puolestaan ilmoittaa haluavansa exän maalaaman taulun seinälle?
Meillä avoliitto oli kyllä loppuelämän mittainen sitoumus, jossa puhuttiin läpi kaikki mahdolliset ja lähes mahdottomatkin asiat ja johon sitouduttiin vasta useiden vuosien seurustelun jälkeen. Siinä vaiheessa molemmat jo tiesivät, että toisella on oma historiansa ja se saa olla ja kulkea mukana ilman, että pitäisi alkaa hävittää tavaroita tai valokuvia tai muuta vastaavaa. Avoliittoon kuuluu myös se, että vaikka vain toinen omistaa kotimme seinät, se on kuitenkin yhteinen koti ja uusista hankinnoista/esille laitettavista tavaroista päätetään yhdessä.
AVOliitto, joka on loppuelämän mittainen sitoumus. Hmmm.. vaikutatte 110 % sitoutuneilta.
Kyllä, olemme 100 % sitoutuneita. Kummallakaan ei ole pienintäkään tarvetta hakea siitä paperia maistraatista.
Minun aviomieheni pitää väkisin eksänsä neulomia villasukkia. Minä olen neulonut hänelle varmaan kymmenet sukat, mutta mies pitää aina vaan eksänsä tekemiä, jotka ovat ikivanhat. Olen tehnyt useita ei värisiä, löysempiä, tiukempia, muhkemmasta langasta, saappaisiin soveltuvat jne jne. Mutta eksän tekemät, nukkaiset ja liian lyhytvartiset (miehen mukaan) ovat näköjään ne suosikit. En ymmärrä. Olen lisäksi sanonut miehelle että tykkäsin jos nuo vanhat laitettaisiin pois ja hän käyttäisi minun tekemiä sukkia. Ei vaan onnistu. Ovat ilmeisesti todella rakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Aika paha :D
Itse en kyllä tuollaista miestä olisi ottanut alunperinkään, mutta jokaiselle löytyy se itselle sopiva :)