Uskon, että suurin yksittäinen vauvakatoon on se, että äitien harteille kasataan niin paljon vastuuta ja velvollisuuksia
- Ura katkeaa tai kokee kolauksen
- Syyllistys jos on kotona tai jos on töissä
- Pitäisi olla bikinikunnossa nopeasti synnytyksen jälkeen
- Kritiikki liittyen imetykseen, vauvanhoitoon, vaatteisiin, ravintoon yms
- Siinä missä isä saa käydä baarissa ja saa aplodit kun viitsii vaihtaa vaipan, äiti on pyhä itsestäänselvyys
- Yms yms
Äitiys kuulostaa aivan kamalalta.
Kommentit (520)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko täällä miehet vinkuu miten naisten pitäisi tehdä armeija miehille vapaaehtoiseksi? Tehkää itse jos ärsyttää käydä se, niin on naisetkin joutuneet ottamaan oikeudet itselleen, mut ei kun kitistään vaan miten epäreilua on.
Miehet auttoivat naisia tässä oikeustaistelussa ja nykyisessäkin hallituksessa mutta naisten en ole vastavuoroisesti nähnyt ajavan miesten oikeuksia miesten rinnalla vaan esim. kannattavat nykyistä asevelvollisuutta jopa enemmän kuin miehet tai poikia sortavaa koulujärjestelmää. Naapurimaastamme Virosta olisi paljon opittavaa missä jokaiselle on mahdollisuuksien tasa-arvo mutta jokainen on oman onnensa seppä eikä kenellekkään anneta ohituskaistoja sukupuolen perusteella toisin kuin Suomessa.
Suomessa hiljan muokattiin koko perusopetus uusiksi, koska pojat eivät pärjää koulussa.
Uudistuksen laatijoina olivat feministit jotka halusivat että entistä isompi osa pojista ja miehistä syrjäytyisi. Suomeen pitäisi saada yksityiskouluja monien muiden maitten tapaan jolloin julkinen koulu joutuisi kilpailemaan enemmän että pojatkin pärjäisivät.
Miksei pojilta itseltään voi vaatia sopeutumista ja pärjäämistä?
Tuskinpa noita poikia enää kiinnostaa kun vaikka saisi kokeista yms. samat tulokset kuin tytöt niin naisopettaja monesti antaa huonomman arvosanan sillä perusteella kuin poika. Jos asia olisi toisinpäin niin olisi jo ministerit ja valtuutetut pitämässä metakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijavinkuluuseri on vain katkera, kun joutui kerrankin elämässään tekemään jotain eikä edes saanut palkinnoksi omaa missiä, joka elättäisi luuserin ja tämän lapset ja hoitaisi kodin.
Oijoijoi, olin 6kk syömässä munkkia ja leikkimässä pyssyillä, oijoijoi en ikinä toivu tästä!
Pelkkä raskaus on pidempi ja rankempi kuin se sinun inttisi, puhumattakaan kaikesta muusta mikä liittyy lisääntymiseen naisen kohdalla. Eivätköhän ne lisääntyvät naiset kärsi ihan tarpeeksi niidenkin puolesta, jotka eivät lisäänny.
Minulla on epäilys, ettei armeijavinkuluuseri edes mitään inttiä käynyt, vaan diskattiin mt-ongelmaisena.
Hyviä pointteja. Sitä paitsi oikeasti useimmat miehet eivät edes halua naisia armeijaan: armeijassa naiset kohtaavat erittäin paljon kiusaamista ja häirintää miesten taholta.
Feministit täällä porukalla haukkuu miehiä. Ratkaisu tähän olisi armeija miehillekkin vapaaehtoiseksi ja ammattiarmeijaan ja Natoon liittyminen niin kuin sivistysvaltioissa on tehty. Harmi kun tämä ei vaan näille femakoille käy.
Armeijan muuttaminen vapaaehtoiseksi, ammattiarmeija ja Natoon liittyminen on feministeistä kiinni? En tiennytkään, että heillä on niin paljon valtaa. eri
Katso vaikka nykyistä hallitusta jossa kaikki ministerit kepun ministereitä lukuunottamatta ovat feministejä. Eivät tee tämänkään tasa-arvo ongelman eteen mitään samoin opetusministeri nauraa kun pojat syrjäytyvät. Sipilän hallitus oli sentään paljon oikeudenmukaisempi kun ei antanut kummallekkaan etuoikeuksia.
Mikset esitä kritiikkiäsi Sipilän hallitukselle? Nuo asiat olisivat olleet ajankohtaisia silloinkin. Tai sitä edeltävälle. Uhriudut sen sijaan nykyisen hallituksen avulla, joka on ollut vallassa muutaman kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Olen äiti, ja minulla on ihan mukava parisuhde. MUTTA mies kuitenkin on tässä suhteessa osittain vapaamatkustaja. Olen hoitanut neuvolat, vasut, leopsit ja käynnit perheneuvolassa yhden lapsista tarvitessa psykologin tutkimuksia. Tämä kuvaa asiaa hyvin: miehellä oli perheneuvolassa omat käynnit, jotka sopi paikan päällä oman työaikataulunsa mukaan, mutta kuvitelkaa: hän UNOHTI ne. Useamman kerran.
Sama asia toistuu kaikessa. Jos miehen pitää viedä eskari-ikäinen hoitoon, jäävät hanskat ja kurahousut kotiin. Liput ja laput jäävät lapsen reppuun, jne. jne. Pyykit ja tiskit suunnilleen sujuvat, kaikki muu siivous on minun vastuulla. Tekee kyllä kun pyydän. Lapselle en muista koskaan ostaneen vaatteita, tai ole varannut harrastuksia. Jne jne.
Kuitenkaan mies ei tunnu tekevän tätä ilkeyttään, tai keskusteluista huolimatta edes tajuavan, kuinka paljon teen asioita. Mies tekee paljon ylitöitä, ja hänen alallaan niistä maksetaan enemmän kuin minun. Lapsia hoitamalla mahdollistan tämän urakehityksen hänelle. Äitiyslomilta en ole saanut eläkettä. Lasten vienti ja haku ovat usein vain minun vastuullani, jonkunhan se on rahaakin tienattava. Se joku meillä en vain ole minä, sillä omista ylitöistä makseamaksetaan vähemmän. Tästä syystä en halua kahta lasta enempää.
Äitiyspäivärahasta ja kotihoidontuesta kyllä kertyy eläkettä. Tämän tuntuu moni nainen tahallaan unohtavan että voisi uhriutua. Miehille eläkettä kertyy vain työnteosta tai ansiosidonnaisesta päivärahasta. Nykyisin vaan yhä useampi mies on pitkäaikaistyöttömänä työmarkkinatuella kun työmarkkinoilla suositaan naisia varsinkin julkisella sektorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijavinkuluuseri on vain katkera, kun joutui kerrankin elämässään tekemään jotain eikä edes saanut palkinnoksi omaa missiä, joka elättäisi luuserin ja tämän lapset ja hoitaisi kodin.
Oijoijoi, olin 6kk syömässä munkkia ja leikkimässä pyssyillä, oijoijoi en ikinä toivu tästä!
Pelkkä raskaus on pidempi ja rankempi kuin se sinun inttisi, puhumattakaan kaikesta muusta mikä liittyy lisääntymiseen naisen kohdalla. Eivätköhän ne lisääntyvät naiset kärsi ihan tarpeeksi niidenkin puolesta, jotka eivät lisäänny.
Minulla on epäilys, ettei armeijavinkuluuseri edes mitään inttiä käynyt, vaan diskattiin mt-ongelmaisena.
Hyviä pointteja. Sitä paitsi oikeasti useimmat miehet eivät edes halua naisia armeijaan: armeijassa naiset kohtaavat erittäin paljon kiusaamista ja häirintää miesten taholta.
Feministit täällä porukalla haukkuu miehiä. Ratkaisu tähän olisi armeija miehillekkin vapaaehtoiseksi ja ammattiarmeijaan ja Natoon liittyminen niin kuin sivistysvaltioissa on tehty. Harmi kun tämä ei vaan näille femakoille käy.
Armeijan muuttaminen vapaaehtoiseksi, ammattiarmeija ja Natoon liittyminen on feministeistä kiinni? En tiennytkään, että heillä on niin paljon valtaa. eri
Katso vaikka nykyistä hallitusta jossa kaikki ministerit kepun ministereitä lukuunottamatta ovat feministejä. Eivät tee tämänkään tasa-arvo ongelman eteen mitään samoin opetusministeri nauraa kun pojat syrjäytyvät. Sipilän hallitus oli sentään paljon oikeudenmukaisempi kun ei antanut kummallekkaan etuoikeuksia.
Mikset esitä kritiikkiäsi Sipilän hallitukselle? Nuo asiat olisivat olleet ajankohtaisia silloinkin. Tai sitä edeltävälle. Uhriudut sen sijaan nykyisen hallituksen avulla, joka on ollut vallassa muutaman kuukauden.
Li Andersson, Maria Ohisalo ja Antti Rinne lupasivat tasa-arvoista asevelvollisuutta ennen vaaleja mutta eipä ole vaalien jälkeen näkynyt mitään tekoja. Sipilän hallitus sentään korotti 20 senttiä varusmiehen päivärahaa. Nykyinen hallitus ei sitäkään vaikka voisi esim. leikata työtä välttelevien turistien tai joka päivä miestä vaihtavien yh äitien toimeentulotuesta ja siirtää sen rahan palvelusta suorittaville varusmiehille ja naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen äiti, ja minulla on ihan mukava parisuhde. MUTTA mies kuitenkin on tässä suhteessa osittain vapaamatkustaja. Olen hoitanut neuvolat, vasut, leopsit ja käynnit perheneuvolassa yhden lapsista tarvitessa psykologin tutkimuksia. Tämä kuvaa asiaa hyvin: miehellä oli perheneuvolassa omat käynnit, jotka sopi paikan päällä oman työaikataulunsa mukaan, mutta kuvitelkaa: hän UNOHTI ne. Useamman kerran.
Sama asia toistuu kaikessa. Jos miehen pitää viedä eskari-ikäinen hoitoon, jäävät hanskat ja kurahousut kotiin. Liput ja laput jäävät lapsen reppuun, jne. jne. Pyykit ja tiskit suunnilleen sujuvat, kaikki muu siivous on minun vastuulla. Tekee kyllä kun pyydän. Lapselle en muista koskaan ostaneen vaatteita, tai ole varannut harrastuksia. Jne jne.
Kuitenkaan mies ei tunnu tekevän tätä ilkeyttään, tai keskusteluista huolimatta edes tajuavan, kuinka paljon teen asioita. Mies tekee paljon ylitöitä, ja hänen alallaan niistä maksetaan enemmän kuin minun. Lapsia hoitamalla mahdollistan tämän urakehityksen hänelle. Äitiyslomilta en ole saanut eläkettä. Lasten vienti ja haku ovat usein vain minun vastuullani, jonkunhan se on rahaakin tienattava. Se joku meillä en vain ole minä, sillä omista ylitöistä makseamaksetaan vähemmän. Tästä syystä en halua kahta lasta enempää.
Äitiyspäivärahasta ja kotihoidontuesta kyllä kertyy eläkettä. Tämän tuntuu moni nainen tahallaan unohtavan että voisi uhriutua. Miehille eläkettä kertyy vain työnteosta tai ansiosidonnaisesta päivärahasta. Nykyisin vaan yhä useampi mies on pitkäaikaistyöttömänä työmarkkinatuella kun työmarkkinoilla suositaan naisia varsinkin julkisella sektorilla.
Naisvaltaiset julkisen sektorin alat, kuten varhaiskasvatus, perusopetus sekä sosiaali- ja terveydenhoitoalat ottavat oikein mielellään miehiä töihin. Jostain syystä mieshakijoita ei yleensä ole jonoksi saakka, miksiköhän?
Ihan nyt mutulla heitän, mutta naisia kuolee enemmän synnytyksessä kuin miehiä armeijassa. Ja jokainen äitiysloma/hoitovapaa on tulonmenetystä ja eläkekertymä pienenee. Armeija kestää minimissään 136 vrk. Mitä te miehet oikein taas valitatte?
Miehenä näkisin että miehiä ahdistaa ajatus samasta mistä naisiakin; se että joutuisi kantamaan kaikesta sovitusta huolimatta yksin tai ilman toisen läheisyyttä ja huomiota huolta kolmannesta osapuolesta määräämättömän ajan. Niin miehelle kuin naisellekkin on 1-5v ilman aikuisten aikaa, läheisyyttä ja hemmottelua pitkä aika ja tällä aikakaudella ovat molemmat sukupuolet tietoisempia kuin koskaan siitä miten vastuu voi/saattaa jakautua. Eli tässäkin taitaa olla sama ennakointi kuin parisuhteissa ylipäänsä, riskianalyysi. Kuinka todennäköisesti joudun kantamaan vastuun yksin ilman että minä voisin elää nautittavaa elämää tuona aikana missään väleissä.
EI ensimmäistä lasta tekevät nuoret parit tiedä muutakuin luetut kauhutarinat ja tuttavien kokemukset.
Elämässä kun ei saa mtn vakuuksia ja kaikki perustuu sopimuksiin ja luottamukseen. Tietysti enemmän tiedostetaan ja mietitään olenko valmis uhraamaan x-määrä asioita jos teemme lapsen ja jos vastaus on oikeasti että emme ole niin silloinhan se on melkein parempi että niitä lapsia ei tehdä jos niistä ei aijota pitää edes huolta. Kommenttini vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka näitä paineita ja vaatimuksia asettaa? Naiset ihan itse.
VIRANOMAISET.
Ja naiset uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Ihan nyt mutulla heitän, mutta naisia kuolee enemmän synnytyksessä kuin miehiä armeijassa. Ja jokainen äitiysloma/hoitovapaa on tulonmenetystä ja eläkekertymä pienenee. Armeija kestää minimissään 136 vrk. Mitä te miehet oikein taas valitatte?
Naisille kertyy kuitenkin äitiyslomalta ja hoitovapaalta eläkettä eli ei tule ollenkaan katkosta eläkkeen kertymiseen mutta miehelle tulee vähintään 165 vrk. Et taida olla kovin hyvin perillä asioista kun lyhensit varusmiesajasta 30vrk :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehille kerry eläkettä isyysrahasta, vanhempainrahasta tai kotihoidontuesta? On kyllä epäreilua jos noin on.
Vierailija kirjoitti:
Voisin harkita yhtä lasta mikäli mieheni jäisi kotiin hoitamaan lasta (minä palaisin töihin mahdollisimman pian, kuitenkin jo 105 äitiysvapaapäivän puitteissa) ja miehen kanssa sovittaisiin hänen hoitavan lapsen viemiset päiväkotiin sekä lapseen liittyvät askareet kuten ruoanlaiton.
Eikö teillä laiteta ollenkaa ruokaa kahden aikuisen taloudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille kertyy kuitenkin äitiyslomalta ja hoitovapaalta eläkettä eli ei tule ollenkaan katkosta eläkkeen kertymiseen mutta miehelle tulee vähintään 165 vrk. Et taida olla kovin hyvin perillä asioista kun lyhensit varusmiesajasta 30vrk :D
No ihan sama kuinka kauan se armeija kestää minimissään. Pointti on kuitenkin, että useamman mukulan vääntävä nainen kyllä häviää rahallisesti enemmän kuin minimin armeijaa käyvä mies.
Meille ei tule lapsia ja yksi iso syy siihen on että en vaan usko että tuo mies kykenisi ottamaan tasapuolisesti vastuuta siitä penskasta. Vaikka hän ei mikään totaalisen uusavuton mammanpoika olekaan, eivät esimerkiksi sellaiset perusasiat kuten siivoaminen meinaa millään onnistua ennen kuin on aivan pakko. Ja ei, en todellakaan ole mikään siivousfriikki, mutta eläintaloudessa (kissoja) kerran viikossa imurointi on todella perusteltua (kissat nimittäin potkivat hiekkaa ihan hemmetisti) jos ei halua elää saastan keskellä. Ruokaa hän kyllä laittaa ja pyykinpesukin luonnistuu ihan hyvin, mutta yöheräämisiin hänestä ei olisi eikä moneen muuhunkaan juttuun. Onneksi hän itsekin tiedostaa asian eli ihan yhteisestä sopimuksesta niitä lapsia ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko täällä miehet vinkuu miten naisten pitäisi tehdä armeija miehille vapaaehtoiseksi? Tehkää itse jos ärsyttää käydä se, niin on naisetkin joutuneet ottamaan oikeudet itselleen, mut ei kun kitistään vaan miten epäreilua on.
Miehet auttoivat naisia tässä oikeustaistelussa ja nykyisessäkin hallituksessa mutta naisten en ole vastavuoroisesti nähnyt ajavan miesten oikeuksia miesten rinnalla vaan esim. kannattavat nykyistä asevelvollisuutta jopa enemmän kuin miehet tai poikia sortavaa koulujärjestelmää. Naapurimaastamme Virosta olisi paljon opittavaa missä jokaiselle on mahdollisuuksien tasa-arvo mutta jokainen on oman onnensa seppä eikä kenellekkään anneta ohituskaistoja sukupuolen perusteella toisin kuin Suomessa.
Suomessa hiljan muokattiin koko perusopetus uusiksi, koska pojat eivät pärjää koulussa.
Uudistuksen laatijoina olivat feministit jotka halusivat että entistä isompi osa pojista ja miehistä syrjäytyisi. Suomeen pitäisi saada yksityiskouluja monien muiden maitten tapaan jolloin julkinen koulu joutuisi kilpailemaan enemmän että pojatkin pärjäisivät.
Tuskinpa noita poikia enää kiinnostaa kun vaikka saisi kokeista yms. samat tulokset kuin tytöt niin naisopettaja monesti antaa huonomman arvosanan sillä perusteella kuin poika. Jos asia olisi toisinpäin niin olisi jo ministerit ja valtuutetut pitämässä metakkaa.
Veikkaan, etteivät alakouluikäiset pojat mieti opettajan koearvosanojen sukupuolittuneisuutta. Jos taas poikia ei kiinnosta, ongelman ratkaisu ei ole naisten tai feministien käsissä, vaan poikien itsensä.
Miehet taitaa olla kitkeriä noista naisten tuista. Se aiheuttaa kriisin perheessä kun nuorin täyttää kolme vuotta. Lapset menee päiväkotiin ja mieskin jotuu isommin avustamaan. Ei elämästä saa mitään vakuutusta. Minua ei hetkauta muitten puheet, viranomaisista en tiedä mitään. Olen aloittanut lasten teon jo nuorena, silloin ei ole niin rankkaa. Naiset kyllä yleensä haluaa lapsia ja miehet eivät halua maksaa perheen kuluja. Miten se nyt tuli yllätyksenä Väestöliitolle, eikö tätä ole jo 20 vuotta jauhettu Somessa. Veelat ja äiti ja vauvavihaa. Eikö niillä ole nettiä, terv. Rotkirchille.
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyyden laskusta tuntuu olevan eniten huolissaan eläkeyhtiöt ja kohta jo eläkeikäiset miespoliitikot. Ei ainakaan mulle tule mieleen että yksikään "synnytysikäinen" nainen olisi vauvakatoa ainakaan julkisesti taivastellut.
No ei ehkä julkisesri, mutta kyllä sitä minun tuttavapiirissäni ihmetellään. Meitä onnellisia pienten lasten vanhempia nimittäinon enemmän kuin esim av-palstaa lukiessa uskoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin harkita yhtä lasta mikäli mieheni jäisi kotiin hoitamaan lasta (minä palaisin töihin mahdollisimman pian, kuitenkin jo 105 äitiysvapaapäivän puitteissa) ja miehen kanssa sovittaisiin hänen hoitavan lapsen viemiset päiväkotiin sekä lapseen liittyvät askareet kuten ruoanlaiton.
Eikö teillä laiteta ollenkaa ruokaa kahden aikuisen taloudessa?
Mistä ihmeestä niin mahdoit päätellä?
Syömme suurimman osan ajasta tällä hetkellä miehen kanssa eri ruokia, sillä makumme eroavat toisistaan. En alkaisi laittamaan omien ruokieni lisäksi vielä lapsellekin ruokaa kuin noin lähtökohtaisesti en pidä ruoanlaitosta muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hui. Oikein 165vrk häviää eläkekertymästä, paljonko se on sitten rahallisesti kun sitä eläkettä aletaan maksamaan?
Omat lapseni tein nuorena. Silloin ei eläkettä kertynyt kenellekään, ei miehille ei naisille eikä niille muillekaan, alle 23 vuotiaana. Miehet kävi armeijan alle 23 vuotiaana. Niin että eläkekertymän suhteen mentiin silloisen siipan kanssa ihan tasan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, etteivät alakouluikäiset pojat mieti opettajan koearvosanojen sukupuolittuneisuutta. Jos taas poikia ei kiinnosta, ongelman ratkaisu ei ole naisten tai feministien käsissä, vaan poikien itsensä.
Tästähän oli vasta tutkimus että samasta tuloksesta tytöt saavat paremman numeron kuin pojat. Mikä tässä on vaikeaa nyt ymmärtää?