Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskon, että suurin yksittäinen vauvakatoon on se, että äitien harteille kasataan niin paljon vastuuta ja velvollisuuksia

Vierailija
02.10.2019 |

- Ura katkeaa tai kokee kolauksen
- Syyllistys jos on kotona tai jos on töissä
- Pitäisi olla bikinikunnossa nopeasti synnytyksen jälkeen
- Kritiikki liittyen imetykseen, vauvanhoitoon, vaatteisiin, ravintoon yms
- Siinä missä isä saa käydä baarissa ja saa aplodit kun viitsii vaihtaa vaipan, äiti on pyhä itsestäänselvyys
- Yms yms

Äitiys kuulostaa aivan kamalalta.

Kommentit (520)

Vierailija
61/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli tämä keskustelu kuvaa keskimääräisen suomalaisen naisen sielunmaisemaa, niin rumaa on.

Lopettaneet uskomasta prinsessaleikkeihin ja romanttisiin komedioihin, realismi vaihtunut tilalle.

Vierailija
62/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta, toki jo aikuisia, uraa en ole tehnyt, en olisi ilman lapsiakaan, kun ei opiskelut kauheasti innostanut. Eläkkeelle jäin 43 vuotta palveltuani sihteerin hommista, viimeisin huki kesti 41 vuotta. En päässyt rikastumaan, mutta velaton olen ollut yli 20 vuotta, omakotitalokin on välissä ollut, nyt oma iso uusi rivarikoti, yksin asun. Lapset yksin koulutin, ihanaa elämää! Nyt olen onnellinen, hurmaantunut mummi.

Rehellisesti voin sanoa, että parasta elämässäni ovat lapset ja elämä heidän kanssaan, ja nyt tietysti mummin hurmaava pikkuinen.

Kiitollinen olen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tehnyt kuin yhden lapsen juuri sen takia, että jouduin hoitamaan sen pääasiallisesti yksin ja sen päälle kaikki kotityöt sekä oman ansiotyöni.  Se kaikki kävi liian raskaaksi.  

Muistan hyvin, kuinka lapsi oli vauva ja kun se heräsi yöllä ja itki, mies tökkäisi minua kylkeen ja sanoi, että kakaras huutaa.

Muutenkaan ei tikkua ristiin laittanut lapsen hoitamiseen.  Myöhemmin kyllä leikki sen kanssa, tasan sen ajan kuin kiinnosti.  Sitten kun ei enää viitsinyt, lähti tekemään omia juttujaan ja sanoi lapselle, että menes kattomaan mitä se äiti tekee.  

Se, että hän toimi niin perusteellisen itsekkäästi koko sen pikkulapsiajan, kypsytti minussa sitten viimein halun erota hänestä.  En pitänyt häntä enää kovin vastuullisena ihmisenä.  Kaikki lapseen liittyvä oli minun pääasiallisena vastuuna, luisti joka asiasta.  

Olen luullut, että nykyajan miehet ovat jo toisenlaisia, mutta ihmeekseni luen täältä ihan muuta.  Edelleen lapsi on naisen projekti, vaikka yhdessä oltaisiin sen hankkimisesta sovittu!

Ei lapsen hoitaminen ennen ollut yhtään sen helpompaa joskus 60- ja 70-luvulla kuin nytkään, samalla lailla siitä on huolehdittava ja hoivattava, mutta nykyään voi olla uusia vaatimuksia lasten suhteen.  Olen huomannut, että nykyään ollaan paljon enemmän vuorovaikutuksessa kodin ja päiväkodin / koulun kanssa, kuin ennen.  Kaikkeen pitää osallistua ja olla mukana.  Harrastuksia on lapsella oltava ja niistä huolehdittava.  Tämä ei muuta kuin lisää painolastia ja kuormitusta vanhemmuuteen.  En ihmettele, jos ei lapsia tehdä.  Ulkonäköpaineetkin on aivan valtavat nykyään.  Nainen ei saisi näyttää siltä, että on synnyttänyt, mitä hittoa?  On oltava jossan ihme bikini-fittnes -kunnossa samantien ja jos ei ole niin syyttäköön itseään, kun mies katsoo muita????

Näitä vaatimuksia ei ollut ennen, joten siinä mielessä kyllä oli helpompaa.  Taisi miehetkin olla silloin vielä enemmän järjissään.

Paitsi se minun mieheni, joka jäi kuin nalli kalliolle, kun otin lapsen ja lähdin.  Ja huokaisin helpotuksesta.  Lapsen kanssa kahdestaan oleminen oli ihan mielekästä ja mukavaa.

Vierailija
64/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijavinkuluuseri on vain katkera, kun joutui kerrankin elämässään tekemään jotain eikä edes saanut palkinnoksi omaa missiä, joka elättäisi luuserin ja tämän lapset ja hoitaisi kodin.

Oijoijoi, olin 6kk syömässä munkkia ja leikkimässä pyssyillä, oijoijoi en ikinä toivu tästä!

Pelkkä raskaus on pidempi ja rankempi kuin se sinun inttisi, puhumattakaan kaikesta muusta mikä liittyy lisääntymiseen naisen kohdalla. Eivätköhän ne lisääntyvät naiset kärsi ihan tarpeeksi niidenkin puolesta, jotka eivät lisäänny.

Minulla on epäilys, ettei armeijavinkuluuseri edes mitään inttiä käynyt, vaan diskattiin mt-ongelmaisena.

Hyviä pointteja. Sitä paitsi oikeasti useimmat miehet eivät edes halua naisia armeijaan: armeijassa naiset kohtaavat erittäin paljon kiusaamista ja häirintää miesten taholta. 

Vierailija
65/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljän äitinä sanon, että tää on kyllä totta, mutta kuka välittää toisten mielipiteistä, sillä siitähän tässä on kyse.

Ihminen nyt sattuu olemaan olentona sellainen että mielipiteet enemmän tai vähemmän vaikuttaa päätöksentekoon. Aika harva uskaltaa joka ikistä asiaa tehdä ja päättää välittämättä yhtään siitä mitä joku toinen mahdollisesti on meiltä asiasta.

Nyt tässä tapauksessa on vielä jo hyvin isoksi ilmiöksi nousseet vaatimukset eikä vain yksittäiset mielipiteet niin pakostikin se vaikuttaa ihmisiin.

Jos ei antaisi kenenkään vaikuttaa itseensä, puoliintuisi mielenterveys- ja itsetunto-ongelmat.

Vierailija
66/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeijavinkuluuseri on vain katkera, kun joutui kerrankin elämässään tekemään jotain eikä edes saanut palkinnoksi omaa missiä, joka elättäisi luuserin ja tämän lapset ja hoitaisi kodin.

Oijoijoi, olin 6kk syömässä munkkia ja leikkimässä pyssyillä, oijoijoi en ikinä toivu tästä!

Pelkkä raskaus on pidempi ja rankempi kuin se sinun inttisi, puhumattakaan kaikesta muusta mikä liittyy lisääntymiseen naisen kohdalla. Eivätköhän ne lisääntyvät naiset kärsi ihan tarpeeksi niidenkin puolesta, jotka eivät lisäänny.

Minulla on epäilys, ettei armeijavinkuluuseri edes mitään inttiä käynyt, vaan diskattiin mt-ongelmaisena.

Hyviä pointteja. Sitä paitsi oikeasti useimmat miehet eivät edes halua naisia armeijaan: armeijassa naiset kohtaavat erittäin paljon kiusaamista ja häirintää miesten taholta. 

Feministit täällä porukalla haukkuu miehiä. Ratkaisu tähän olisi armeija miehillekkin vapaaehtoiseksi ja ammattiarmeijaan ja Natoon liittyminen niin kuin sivistysvaltioissa on tehty. Harmi kun tämä ei vaan näille femakoille käy.

Armeijan muuttaminen vapaaehtoiseksi, ammattiarmeija ja Natoon liittyminen on feministeistä kiinni? En tiennytkään, että heillä on niin paljon valtaa. eri

Vierailija
67/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intissähän voi menettää henkensä niin kuin julkisuudessakin on lukenut ja nyt aletaan varusmiehille tarjota sinappikaasua harjoituksissa joka voi tappaa. Toki sinusta sekin on vain vinkumista, munkinsyöntiä ja hauskaa että laitetaan hengenvaaralliseen paikkaan ja palkinnoksi saat tästä 5e päivä ja menetät eläkekertymät ja palkat kun samanikäinen nainen reppureissaa tai tekee mitä huvittaa. Toivottavasti et kohdista tuota miesvihaasi poikalapsiin.

Vierailija
68/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministit täällä porukalla haukkuu miehiä. Ratkaisu tähän olisi armeija miehillekkin vapaaehtoiseksi ja ammattiarmeijaan ja Natoon liittyminen niin kuin sivistysvaltioissa on tehty. Harmi kun tämä ei vaan näille femakoille käy.

Armeijan muuttaminen vapaaehtoiseksi, ammattiarmeija ja Natoon liittyminen on feministeistä kiinni? En tiennytkään, että heillä on niin paljon valtaa. eri

Katso vaikka nykyistä hallitusta jossa kaikki ministerit kepun ministereitä lukuunottamatta ovat feministejä. Eivät tee tämänkään tasa-arvo ongelman eteen mitään samoin opetusministeri nauraa kun pojat syrjäytyvät. Sipilän hallitus oli sentään paljon oikeudenmukaisempi kun ei antanut kummallekkaan etuoikeuksia.

Vierailija
69/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan nämä vaatimukset ja odotukset, ettei isiltä vaadita samoja asioita, eikä yhtä paljon. Mutta. Muutokseen vaaditaan se että aivan täysin ITSE on se ensimmäinen, joka uskaltaa tehdä asiat toisin, ei uhriudu, ja jaksaa ottaa loan vastaan. Tai sit huomaakin, et hei, mitään kamalaa ei käynytkään. Eli. Käy töissä/opiskele/elä miten lystäät (kuntoile, reissaa mitä lie) delegoi puolet vastuusta miehelle, myös tsekkailut, metatyöt, siivoilut, lääkärit, neuvolat, sukuloinnit, lastenkutsut jne. Laske siivoustasoa. Laske suorittamista ja vaatimuksia. Ulkostaoista: lastenkutsut, siivous, lastenhoito jne. Älä vietä aikaa ikävien ihmisten kanssa (edes velvollisuudesta) jne. Mut hei. Kaiken tän jälkeen ei olekaan enää se täydellinen äiti. Luulen et se on monelle täydelliselle vaikeaa olla. Epätäydellinen. Ei täysin vallassa enää. Sellainen lusmu, joka herättää pahennusta. Ei kaikki myöskään jaksa olla joku hiton rebelli. Mut kyl elämä vähän niin kuin vaatii sitä.

Ja tällä saat niskaasi mm neuvolan terkan, koulun oppilashuollon ja lastensuojelun.

En oo saanut kimppuuni. Suurmman mielenrauhan ja rentouden olen saanut. Vähemmän stressiä. Vai kiinnostaako lastensuojelua kuinka usein meillä siivotaan? Oikaistaan niissä vähempipätöisissä asioissa, esim kakkujen tekeminen, kortit, koristelu jne. Ei me lääkärinaikoja skipata. Tai muuta välttämätöntä.

Vierailija
70/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse ole ottanut mitään paineita. Olen ollut kotona niin pitkään kuin lompakko on antanut myöten. Esikoisen kohdalla se oli 1,5 vuotta (äitiysloma, vanhempainvapaa ja sitten hoitovapaa kotihoidontuella). Toisen lapsen jälkeen oli pakko mennä töihin, kun vauva täytti 1 v. 1 kk. Sain sovittua osa-aikatyön 3 päivää viikossa, siis sen verran, että laskut saatiin maksettua. Nuorimmaisen kanssa olin suunnitellut jääväni kotiin 2 vuodeksi ja olin säästänyt mieheni kanssa rahaa sitä varten. Tulikin yllättäviä menoja, esim. pyykkikone hajosi ja autoon tuli kallis remppa, joten nöyränä kysyin, voinko palata töihin suunniteltua aiemmin. Se sopi, kun ei kesälomasijaistakaan sitten tarvinnut erikseen palkata. Ehdin olla kotona siihen asti kun vauva oli 1 v. 4 kk.

Noihin muihin paineisiin sanon vaan, että ei ole esim. bikinipaineita ollut ennen lapsia eikä niiden jälkeen.

Vierailija
71/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko täällä miehet vinkuu miten naisten pitäisi tehdä armeija miehille vapaaehtoiseksi? Tehkää itse jos ärsyttää käydä se, niin on naisetkin joutuneet ottamaan oikeudet itselleen, mut ei kun kitistään vaan miten epäreilua on.

Vierailija
72/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt miettii, että Suomessa mies voi ihan pokkana väittää olevansa hyvä isä, vaikka jättää raskaana olevan vaimonsa miettimättä sen kummemmin, miten se vaikuttaa sekä tämän äidin että syntymättömän lapsensa hyvinvointiin, (voipa vielä kirjoittaa siitä kirjan ja saada kehuja tunteiden tulkkina olemisesta), niin en kyllä yhtään ihmettele, jos suomalaiset naiset eivät halua vanhemmuutta. Täällä pitää varautua siihen, että on valmis yksinhuoltajuuteen pienellä varoitusajalla. Kyllä se edelleen on niin, että äiti on päävastuussa. Mies on kuviossa mukana, vain sitten joskus jos ja kun huvittaa. Ja aina voi lähteä jos siltä tuntuu.

Tämä! Kiitos! Tähän oli niin hyvin tiivistetty nyky-Suomen isyys ja äitiys!

Vierailija
73/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taasko täällä miehet vinkuu miten naisten pitäisi tehdä armeija miehille vapaaehtoiseksi? Tehkää itse jos ärsyttää käydä se, niin on naisetkin joutuneet ottamaan oikeudet itselleen, mut ei kun kitistään vaan miten epäreilua on.

Miehet auttoivat naisia tässä oikeustaistelussa ja nykyisessäkin hallituksessa mutta naisten en ole vastavuoroisesti nähnyt ajavan miesten oikeuksia miesten rinnalla vaan esim. kannattavat nykyistä asevelvollisuutta jopa enemmän kuin miehet tai poikia sortavaa koulujärjestelmää. Naapurimaastamme Virosta olisi paljon opittavaa missä jokaiselle on mahdollisuuksien tasa-arvo mutta jokainen on oman onnensa seppä eikä kenellekkään anneta ohituskaistoja sukupuolen perusteella toisin kuin Suomessa.

Vierailija
74/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet auttoivat naisia tässä oikeustaistelussa ja nykyisessäkin hallituksessa mutta naisten en ole vastavuoroisesti nähnyt ajavan miesten oikeuksia miesten rinnalla vaan esim. kannattavat nykyistä asevelvollisuutta jopa enemmän kuin miehet tai poikia sortavaa koulujärjestelmää. Naapurimaastamme Virosta olisi paljon opittavaa missä jokaiselle on mahdollisuuksien tasa-arvo mutta jokainen on oman onnensa seppä eikä kenellekkään anneta ohituskaistoja sukupuolen perusteella toisin kuin Suomessa.

Suomessa hiljan muokattiin koko perusopetus uusiksi, koska pojat eivät pärjää koulussa.

Vierailija
75/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naistenhan pitäisi kuulemma antaa miehille vastuuta vauvanhoidossakin. Ilmeisesti oma-aloitteisuus ei vaan ole miesten juttu.

Vierailija
76/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa hiljan muokattiin koko perusopetus uusiksi, koska pojat eivät pärjää koulussa.

Uudistuksen laatijoina olivat feministit jotka halusivat että entistä isompi osa pojista ja miehistä syrjäytyisi. Suomeen pitäisi saada yksityiskouluja monien muiden maitten tapaan jolloin julkinen koulu joutuisi kilpailemaan enemmän että pojatkin pärjäisivät.

Vierailija
77/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudistuksen laatijoina olivat feministit jotka halusivat että entistä isompi osa pojista ja miehistä syrjäytyisi. Suomeen pitäisi saada yksityiskouluja monien muiden maitten tapaan jolloin julkinen koulu joutuisi kilpailemaan enemmän että pojatkin pärjäisivät.

Miksei pojilta itseltään voi vaatia sopeutumista ja pärjäämistä?

Vierailija
78/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan on yksityiskouluja. Niihin pääsee tytöt.

Vierailija
79/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intissähän voi menettää henkensä niin kuin julkisuudessakin on lukenut ja nyt aletaan varusmiehille tarjota sinappikaasua harjoituksissa joka voi tappaa. Toki sinusta sekin on vain vinkumista, munkinsyöntiä ja hauskaa että laitetaan hengenvaaralliseen paikkaan ja palkinnoksi saat tästä 5e päivä ja menetät eläkekertymät ja palkat kun samanikäinen nainen reppureissaa tai tekee mitä huvittaa. Toivottavasti et kohdista tuota miesvihaasi poikalapsiin.

99,9 selviää armeijasta hengistä. Liikenne ja päihteet ovat huomattavasti vaarallisempaa.

Vierailija
80/520 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan on yksityiskouluja. Niihin pääsee tytöt.

Kyllä ja lisää tarvittaisiin.