Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapasin miehen ja hänellä on 3 lasta edellisistä suhteistaan..

Vierailija
02.10.2019 |

Niin tämä päivä vaan tapahtui minullekin. Olen kolmekymppinen nainen ja eron jälkeen koittanut etsiä hyvää miestä itselle, ja onhan tässä vauvahaaveitakin ollut mielessä että joskus tulevaisuudessa. Ja olen aina ajatellut etten halua miestä kellä on jo lapsia. Noh nyt tapasin miehen kenen kanssa ollaan todella ihastuneita, ja hänellä on yhteensä 3 lasta kahdesta edellisestä suhteestaan. Nyt mietityttää. Lähinnä kun itselle ensimmäinen lapsi ja olisi ihanaa kun olisi ensimmäinen yhteinen ja molemmille ns uusi juttu. Mieskään ei ole missään erityisen hyväpalkkaisessa työssä, miten rahat riittää meidän lapseen kun edellisiinkin menee. Ja kun hän näkee edellisiä lapsia säännöllisesti, niin sekin aika on poissa omalta lapseltamme. Paljon mietityttää enkä haluaisi kuulostaa valittajalta, mutta haluaisin kokemuksia ja mielipiteitä muilta tähän tilanteeseen!

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tuntuu ihanalta ja välittävältä - niinhän ne aina aluksi.

Mies haluaa lapsen juuri sinun kanssa - tyypillinen keino sitouttaa, pitämällä ainutlaatuisena. 

Ja miksi mies haluaa niitä lapsia joka naisen kanssa?

A) Mene parisuhteeseen lapsettoman naisen kanssa, ja aiempien lasten hoidon delegointi hänelle on hankalaa

B) Mene parisuhteeseen lapsettoman naisen kanssa, tee hänen kanssaan lapsia, ja ujuta yhteisten lasten lisäksi aiempien lasten hoito hänelle

Jaa-a, minkähän takia se mies haluaa lapsia...

Vierailija
62/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten olen juuri miettinyt näitä ex-naisia, kun he kuitenkin pakosti tulevat jonkin verran vaikuttamaan elämäämme ja ajatus siitä ei houkuta. Se, että lapset olisivat luonamme joka toinen viikonloppu ja joskus muulloinkin ei minua niin haittaa. Nuo exät ja raha minua mietityttävät enemmän. Miehellä tuntuu jo nyt olevan rahat aika tiukilla. Olemme tapailleet muutaman kuukauden ja aluksi ajattelinkin että tämä on vain hauskanpitoa, mutta hupsheijaa nyt on tunteet voimistuneet. Ja nyt olen siinä kohdassa että pitäisi päättää lähdenkö suhteeseen mukaan vai lähdenkö toiseen suuntaan.

Joku sanoi, että uskoo että mies lupailee nyt minulle lapsia mutta jossain vaiheessa sanookin että ei. Tähän minä en usko. Uskon että hän haluaa minun kanssani lapset tehdä kun on aika rakastuneen oloinen ja olemme siis tunteneet vuosia yhteisten tuttujen kautta ja aina hän on minua katsellut. Nyt kun sinkku niin päätti ryhtyä toimeen. Minua vaan vähän kauhistuttaa tämä lapset ja exät kuvio ja siksi tämän keskustelun teinkin. Vähän siihen suuntaan olen koko ajan kallistunut että ehkä vielä jatkan matkaa ja koitan löytää miehen kellä ei olisi tuota "taakkaa" mukanaan, koska kyllähän tuo kaikki varmasti elämää hankaloittaa. :(

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi miten on ehtinyt perustaa kaksi perhettä noin nuoressa iässä ja molemmat menneet mönkään.

Ensimmäinen suhde alkoi jo teini-iässä ja lapsi oli ns. vahinkolapsi, suhde ei ollut kovinkaan pitkäkestoinen. Toinen suhde alkoi parikymppisenä ja kesti vuosia ja siitä tuli nämä kaksi lasta. Sikäli perhe on varsinaisesti perustettu vasta kerran. Suhde ei päättynyt mitenkään dramaattisesti, vaan ihan nyt mitä seikkoja voi kahden ihmisen välille tulla..

Ap

Vierailija
64/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tiedät edellisistä suhteista tasan sen, mitä mies kertoo.  Vai oletko haastatellut eksiä, mikä onkaan heidän mielestä syy suhteiden loppumiseen ?  Kukaan ei voi olla yhtä ääliö, kuin sinä, jos edes harkitset tuollaisen kanssa elämistä saatikka lapsen saamista.

65/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalla kaikki ovat hädissään syntyvyyden laskusta ja suomalaisuuden katoamisesta, mutta sitten kun joku on lapsia tehnyt useammankin niin sekään ei näköjään ole hyvä asia.

Vähän sama kun ihmisille ei ole enää töitä, tai jos on niin kunnon palkkoja ei ainakaan makseta. Sitten nämä vaikuttavassa asemassa olevat ihmiset ihmettelevät huuli pyöreänä laskevia syntyvyyskäyriä katsellen.

Siitä ei voi koskaan olla varma että kestääkö se parisuhde loppuelämän lapsen saamisen jälkeen.

Vierailija
66/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on 4 lasta yhden exänsä kanssa. Molemmilla uudet sopivammat suhteet nyt. Nainen petti ja jätti mieheni.

Lähtiessäni mukaan tähän painotin miehelle, että lapset ja heidän tarpeensa tulee nyt seuraavat vuodet ensin. Nähdään miehen kanssa 1-3 yötä viikossa, jotta lapsille on aikaa aina kun eivät ole äidillään.

Jos meille tulee lapsi tulee miehen jakaa aika lasten kesken tasapuolisesti.

Minä en muuta miehen kanssa yhteen, koska minulla ei ole varaa elättää noin isoa laumaa ajallisesti tai rahallisesti. Yksi oma sen sijaan on mahdollista elättää.

Toki minäkin olisin halunnut lapsettomsn miehen, mutta pitkän sinkkuuden jälkeen kohtasin tämän miehen, joka oli selkeä sanoissaan ja kertoi halustaan sitoutua.

Jos miehesi osoittaa, että hoitaa lapsensa hyvin ja hän varaa myös lapsivapaata aikaa myös sinun kanssa ja vaikuttaa, että hän on kunnollinen, niin miksipä ei juttu voisi toimia.

Vierailija
67/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, olen naimisissa miehen kanssa, jolla on 3 lasta 2 naisen kanssa ja tosiaan jälkimmäinen nainen jätti ja ensimmöisen mies jätti. Mies on myös tosi heikkotuloinen. Ei kuitenkaan halua lisää lapsia.

Mies on kyl erittäin hurmaava halutessaan ja huolehtii etäisänä lapsista joka toinen viikonloppu. Minä maksan elämisestämme huomattavasti enemmän eli mies hyötyy taloudellisesti. Välillä hän on ollut hankala luonne ja voin ymmärtää, etteivät suhteet ole kestäneet. Toisaalta niin minäkin ehkä olen. Vaikeinta on kestää vieraita lapsia kodissani.

Ulkopuolinen ei voi antaa neuvoja muuta kuin että kuuntele sisintäsi ja pidä järki kädessä. Tuollainen mies osaa olla hyvin puoleensavetävä halutessaan, joten moni varmasti ihastuu päätä pahkaa.

Eivät ole vieraita lapsia. Ovat rakastamasi miehen lihaa ja verta.

Vierailija
68/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, olen naimisissa miehen kanssa, jolla on 3 lasta 2 naisen kanssa ja tosiaan jälkimmäinen nainen jätti ja ensimmöisen mies jätti. Mies on myös tosi heikkotuloinen. Ei kuitenkaan halua lisää lapsia.

Mies on kyl erittäin hurmaava halutessaan ja huolehtii etäisänä lapsista joka toinen viikonloppu. Minä maksan elämisestämme huomattavasti enemmän eli mies hyötyy taloudellisesti. Välillä hän on ollut hankala luonne ja voin ymmärtää, etteivät suhteet ole kestäneet. Toisaalta niin minäkin ehkä olen. Vaikeinta on kestää vieraita lapsia kodissani.

Ulkopuolinen ei voi antaa neuvoja muuta kuin että kuuntele sisintäsi ja pidä järki kädessä. Tuollainen mies osaa olla hyvin puoleensavetävä halutessaan, joten moni varmasti ihastuu päätä pahkaa.

Ovat ne vieraita kuitenkin kun eivät ole sinun..

Vierailija
69/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus ei lisää resursseja. On turha kuvitella, että miehellä riittää loputtomasti aikaa ja elatuskykyä tolkuttomalle lapsilaumalle.

Tämä on niin totta! Rakkaudella ei makseta laskuja, ei hommata kotia eikä kurahaalareita, ei edes lapset kasva pelkällä rakkaudella. Elämässä ja varsinkin uusperheessä tarvitaan resursseja.

Vierailija
70/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta ihan vieraita ovat ja vieraina pysyvät, jos ei ole esim yhteistä arkea. Ja siltikin ovat ihan toisten ihmisten lapsia, vaikka suhde ja kiintymystä rakentuisi. Lapset eivät ole vanhempiensa jatkeita vaan erillisiä ihmisiä, eikä mitään itsestäänselvyyksiä ihmissuhteissa ole.

Vierailija
71/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mies kun muillekin kelpaa. Pystyvä ja aikaansaava.

Suositus: pidä.

Vierailija
72/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen tilanne. Oikein hurmaava mies osaa olla, surkeet tulot, lauma lapsia ja hyötyy kanssani asumisesta tosi paljon. Minä hoidan suuren osan asioista. Rajan olen laittanut siihen et miehen lasten asioita en hoida ollenkaan enkä myöskään maksa. Eikä ole varaakaan.

Vierailija
73/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, kuka järkevä mies haluaa lapsia naisen kanssa, jolla on lapsia kolmen eri miehen kanssa, tämäkin on nähty.

Vierailija
74/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes harkitsisi miestä, jolla on lapsia, ellei pidetä eri asuntoja. Miehillä on liian usein tapana kipata lastensa hoito uudelle naisystävälle.

Tämä se on aina yhtä huvittavaa.

Miehelle, joka  ottaa naisen jolla on lapsia, on nainen ja lapset aina "paketti". 

Onhan se tottakai paketti naisillekin. Kun sen ymmärtää, voi miettiä, haluaako sellaisen paketin vai pakeneeko paikalta.

Tavallaan. Mut useimmiten lapset on sen äidin paketti, mies siinä säilyttelee parhaansa mukaan suhteitaan lapsiinsa, ihan ilman mitään arjen peruspaketteja. Suurin osa tuntemistani ero-isistä "harrastaa" lapsiaan, ei elä heidän kanssaan pakettina

Juu, ja harrastusta varten ero-isi tarvitsee näppärän kodinhoitajan, joka "jakaa arjen" eli käytännössä pyörittää lapsiperheen arkirutiineja ilman mitään oikeuksia. 

Vierailija
75/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pitää kaikilla olla kaikki niin tip top että ei kumppania löydy ollenkaan. Joten sinänsä ketjun vastaukset ja peukutukset ei yllätä.

Itse olen sitä mieltä että ihmiseen joko rakastuu tai sitten ei. Jos rakastuu, siinä hyväksyy myös toisen menneisyyden ja on valmis ottamaan toisen elämän osaksi omaa elämää. Jos se ei tunnu vaihtoehdolta, olet väärän henkilön kanssa. Lapset on vielä siitä kuitenkin helppo vaihtoehto et ne kasvaa koko ajan ja muuttaa lopulta pois. Loppuelämä aikaa olla kahdestaan - olettaen että kyseessä on se elämänkumppani ja suuri rakkaus - koska vähempään ei pidä kuitenkaan tyytyä.

Mies ei kuulosta kuitenkaan erityisen vastuuttomalta, on tehnyt yhden virheen josta kantanut vastuun (eka lapsi). Ja toisen kerran rakastunut ja perustanut perheen, mutta se on mennyt mönkään. Shit happens ihan hyvillekkin ihmisille, ei sen tarvitse tarkoittaa aina totaalista elämänhallinnan puutetta.

Vierailija
76/144 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten olen juuri miettinyt näitä ex-naisia, kun he kuitenkin pakosti tulevat jonkin verran vaikuttamaan elämäämme ja ajatus siitä ei houkuta. Se, että lapset olisivat luonamme joka toinen viikonloppu ja joskus muulloinkin ei minua niin haittaa. Nuo exät ja raha minua mietityttävät enemmän. Miehellä tuntuu jo nyt olevan rahat aika tiukilla. Olemme tapailleet muutaman kuukauden ja aluksi ajattelinkin että tämä on vain hauskanpitoa, mutta hupsheijaa nyt on tunteet voimistuneet. Ja nyt olen siinä kohdassa että pitäisi päättää lähdenkö suhteeseen mukaan vai lähdenkö toiseen suuntaan.

Joku sanoi, että uskoo että mies lupailee nyt minulle lapsia mutta jossain vaiheessa sanookin että ei. Tähän minä en usko. Uskon että hän haluaa minun kanssani lapset tehdä kun on aika rakastuneen oloinen ja olemme siis tunteneet vuosia yhteisten tuttujen kautta ja aina hän on minua katsellut. Nyt kun sinkku niin päätti ryhtyä toimeen. Minua vaan vähän kauhistuttaa tämä lapset ja exät kuvio ja siksi tämän keskustelun teinkin. Vähän siihen suuntaan olen koko ajan kallistunut että ehkä vielä jatkan matkaa ja koitan löytää miehen kellä ei olisi tuota "taakkaa" mukanaan, koska kyllähän tuo kaikki varmasti elämää hankaloittaa. :(

Ap

Sinulla ei ole kokemuksellista vertailupohjaa haittaako lapset sinua. Ei se ole helppoa, että kodissasi on lapsia joita kohtaan et tunne lämpöä, etkä rakkautta, joita et kaipaa yhtään. Itseäni alkoi jo edellisenä viikonloppuna ahdistamaan, kun tiesi ettei seuraavana saa olla rauhassa ja olinkin silloin mahdollisemman paljon poissa kotoa tai olin omissa oloissani, eikä se todellakaan ollut reilua lasta kohtaan.

Vierailija
77/144 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette tapailleet vähän aikaa mutta mies haluaa jo lapsia kanssasi. Olette tunteneet jo vuosia ja hän on katsellut sinua. Hän on siis katsellut sinua jo ollessaan suhteessa sen edellisen lastensa äidin kanssa.

Kolmekymppinen, pienituloinen. Onko sinulla hajuakaan, kuinka paljon lapsiin menee rahaa? Maksaako hän elarit itse vai maksaako Kela? Millä hän kuvittelee elättävänsä ne lapset joita haluaa sinun kanssasi? Kahden työssäkäyvän ja hyvätuloisen vanhemman perheessäkin joudutaan miettimään, onko kolmeen lapseen varaa ja tämä pers’aukinen kaveri haluaa niitä neljä, jopa viisi?

... Kuten vanha viisaus sanoo, ”kun köyhyys astuu ovesta sisään niin rakkaus lentää ikkunasta ulos”. Ihan järjellä ajatellen teillä tulisi olemaan todella tiukkaa. Niille sinun lapsillesi ei ole varaa kustantaa esim. harrastuksia.

Vaikka mies ei ”erityisen vastuuttomalta” vaikuta niin ei hänellä kyllä realiteetit ole ollenkaan hanskassa. Haaveilee jo nyt lapsista vaikka hädin tuskin pystyy taloudellisesti huolehtimaan niistä kolmesta muustakaan. Ja kulut vain kasvavat kun lapset kasvavat.

Et myöskään tiedä, millainen ralli siitä uusperhekuviosta tulee. Kuvitellaan että teillä olisi vauva ja viikonlopuiksi saat kolme lisäsuuta ruokittavaksi. Koska sinulla ei vielä ole lapsia, et tiedä, kuinka sitovaa ja uuvuttavaa vauva-arki voi olla. Siinä ei välttämättä todellakaan jaksa huolehtia vielä kumppanin muista lapsista.

Voithan seurustella mutta älä muuta yhteen. Taloudellinen vastuu yhteisistä menoista jää sinulle, samoin mahdollisten lastenne menoista, siitä voit olla varma.

Vierailija
78/144 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta ihan vieraita ovat ja vieraina pysyvät, jos ei ole esim yhteistä arkea. Ja siltikin ovat ihan toisten ihmisten lapsia, vaikka suhde ja kiintymystä rakentuisi. Lapset eivät ole vanhempiensa jatkeita vaan erillisiä ihmisiä, eikä mitään itsestäänselvyyksiä ihmissuhteissa ole.

Tää on kyllä jännä, että NAISTEN on ok sanoa näin, ja puhua vieraista lapsista ja siitä ettei tarvitse kiintyä lapsiin jne.

Mutta sitten tosiaan miesten kuuluu ottaa vastaan naisilta se koko paketti, ja rakastaa ja kohdella naisten lapsia tasapuolisesti, koska muuten on paska mies.

Ei yhtään kaksinaismoralistista???

79/144 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan odota miehiltä tuollaista paitsi jossain ostarin pubissa roikkuva yh-äiti. Fiksut miehet kiertävät kyllä nämä naiset kaukaa.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
80/144 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mies, jolla on yksi lapsi edellisestä suhteesta ja sekin on välillä jo tosi hankalaa kun eksä laittaa kapuloita rattaisiin omalla säädöllään. Kaikessa mitä me suunnitellaan, pitää ottaa huomioon eksä ja lapsi, suunnitella lomamatkat ja tekemiset sen mukaan, milloin tämä lapsi on meillä jne. Voi apua jos niitä lapsia olisi kolme ja eksiä useampi, en pystyisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme