Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapasin miehen ja hänellä on 3 lasta edellisistä suhteistaan..

Vierailija
02.10.2019 |

Niin tämä päivä vaan tapahtui minullekin. Olen kolmekymppinen nainen ja eron jälkeen koittanut etsiä hyvää miestä itselle, ja onhan tässä vauvahaaveitakin ollut mielessä että joskus tulevaisuudessa. Ja olen aina ajatellut etten halua miestä kellä on jo lapsia. Noh nyt tapasin miehen kenen kanssa ollaan todella ihastuneita, ja hänellä on yhteensä 3 lasta kahdesta edellisestä suhteestaan. Nyt mietityttää. Lähinnä kun itselle ensimmäinen lapsi ja olisi ihanaa kun olisi ensimmäinen yhteinen ja molemmille ns uusi juttu. Mieskään ei ole missään erityisen hyväpalkkaisessa työssä, miten rahat riittää meidän lapseen kun edellisiinkin menee. Ja kun hän näkee edellisiä lapsia säännöllisesti, niin sekin aika on poissa omalta lapseltamme. Paljon mietityttää enkä haluaisi kuulostaa valittajalta, mutta haluaisin kokemuksia ja mielipiteitä muilta tähän tilanteeseen!

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette tapailleet /seurustelleet? Kuulostaa siltä, että nopeasti olisitte nyt etenemässä ja tällaisen vanhemman naisen elämänkokemuksella tilanne ei kuulosta lupaavalta.

Se huuma, voi voi, kun se ajaa niin monen vaikeuksiin. Itsekin olen virheitä elämässäni tehnyt ja olisin toivonut, että joku olisi jostakin varoittanut. No, kun minä olin nuori, ei ollut somea :-D

Vierailija
22/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ei lisää resursseja. On turha kuvitella, että miehellä riittää loputtomasti aikaa ja elatuskykyä tolkuttomalle lapsilaumalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta kuin ongelmia luvassa tuossa yhtälössä. Jahka ensihuuma haihtuu..

Vierailija
24/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes harkitsisi miestä, jolla on lapsia, ellei pidetä eri asuntoja. Miehillä on liian usein tapana kipata lastensa hoito uudelle naisystävälle.

Tämä se on aina yhtä huvittavaa.

Miehelle, joka  ottaa naisen jolla on lapsia, on nainen ja lapset aina "paketti". 

Vierailija
25/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet mustasukkainen siitä miten mies viettää aikaa lastensa kanssa jo ennen kuin sinulla on sitä omaa lasta tuo mies ei ole sinua varten. Jo olemassa olevat lapset tulee osata ottaa huomioon ennen kuin niitä tehdään enää yhtään lisää.

Se on tosiaan näin, että ap pitää ensin katsoa pienin askelin lasten ehdoilla miten itse sopeutuu uusperhe arkeen ennen kuin tekee yhtään lasta ja jos vähänkin tulee epävarma olo sitä lasta ei vaan pidä tehdä. Jos tuollainen "neitsyys" on tärkeää pitää etsiä mies jolla ei niitä lapsia ole. 

Vierailija
26/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo kolme lasta olisi samalle naiselle, se voisi just ja just mennä mutta kun eri naisille niin ei, kyllä tuo on aika turn off......itse en pystyisi lähtemään tuohon. Liikaa säätämistä ja jatkuvaa yhteydenpitoa kahden eksän ja sukujen kanssa. Minkä ikäisiä lapset ovat? Miehesi kuulostaa jotenkin hyväuskoiselta tapaukselta. Nyt jo kolme lasta eri naisten kanssa ja vielä olisi valmis lisääntymään uuden kanssa, ilmeisesti aika piankin.

Vierailija
27/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastumisvaiheessa on nyt himo tmv. vaimentanut sen järjen äänen. Yritäpä Ap kuunnella sitä alkuperäistä järjen ääntäsi "olen aina ajatellut, etten halua miestä kellä on jo lapsia". 

Jos välttämättä haluat tuon kiertolaisen itsellesi, kannattaa odotella ja seurustella useampi vuosi, ennenkuin alat tekemään hänelle lisää lapsia. 5 vuotta voisi olla sopiva aika, jolloin näet mitä arki hänen kanssaan on ja mitkä mahtoivat olla ne aiempiin eroihin johtaneet syyt. 

Ja ihan relevantti kysymys on myös tuo taloudellinen puoli, ei kannata siinäkään järjen ääntä vaimentaa. Jos pienipalkkaisella miehellä on paljon elätettäviä lapsia, oletko valmis tinkimään kaikesta myös oman lapsesi kanssa? Lisää lapsiperheköyhyyttä jo kolmanteen perheeseen ko. miehen kanssa?

Mikä sinua estää pitämästä tämän "hurmurin" kanssa vähän aikaa hauskaa, oikea aviomiesaines on sitten asia erikseen.

Vierailija
28/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipide: Oma elämäsi. Saat sen pilata. Lapsen elämä on ilmeisesti toisarvoinen sinulle. Onnea, eikun pulla uuniin! Ihanaaa...

Voi Mooses, mistä tuollaisen kultakimpaleen olet löytänyt. Mies haluaa aloittaa "puhtaalta" pöydältä (ei ole muuten mahdollista jos on perustanut jo kaksi perhettä) ja sinä oot, että JES! Sittenkin minua onnisti, saan lapsen ja sille aivan umpisurkean isän! Ihanaaa!!!

Vierailija
29/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun jälkeesi hänellä on neljä lasta kolmenne naiselle :)

Vierailija
30/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olet tavannut miehen, ja nyt olet jo mielestäsi tekemässä lasta hänen kanssaan ? 

Kyllä tälläiset asiat kannattaa miettiä ennen kuin suhteeseen ryhtyy, eikä vasta sitten kun suhde on jo edennyt pidemmälle.

Vierailija
31/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa lapsia vielä. Oli ajatellut että ei enää, mutta minut tavattuaan sanoi että haluaa kanssani lapsen tai kaksikin.

En usko että siirtyy seuraavaan noin vain, haluaisi kuulemma elää rauhallista perhe-elämää. Entisen kanssa erosivat kun nainen jätti. Sitä edellinen oli pitkä suhde, josta mies lähti.

Mielestäni kuulostaa myös vähän huonolta että on lapsia jo kahden naisen kanssa ja mies kuitenkin "vasta" 30-vuotias, mutta on kyllä kiltti ja välittävä mies. En minä sitä tietenkään voi vannoa ettei koskaan luotani lähtisi, sitä ei kenestäkään tiedä.

En itse ole kuin ihan normipalkkaisessa työssä, että en todellakaan vaadi että miehellä pitäisi olla hyvä palkka, mutta tosiaan hänellä on jo kolme edellistä lastakin elätettävänä niin toki tuokin asia vähän mietityttää.

Ap

itseäni kyllä ihmetyttää tässä tarinassa seuraavat asiat:

- miten pitkä on on pitkä suhde, jonka päättymisen jälkeen on ehditty tutustua, rakastua, odottaa lasta 9kk, elää sitä perhe-elämää, erota ja löytää uusi vakava suhde, ja ikää on 30v

- miksi edellinen vaimo lähti

- mitä mies tekee työkseen, kun kuvittelee elättävänsä 5 lasta? Itsellä kolme lasta ja miehen kanssa yhteenlasketut vuosibruttotulot on reippaasti kuusi numeroinen summa, ja nytkin tuntuu, että asioita jää tekemättä rahan takia.

Vierailija
32/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielipide: Oma elämäsi. Saat sen pilata. Lapsen elämä on ilmeisesti toisarvoinen sinulle. Onnea, eikun pulla uuniin! Ihanaaa...

Voi Mooses, mistä tuollaisen kultakimpaleen olet löytänyt. Mies haluaa aloittaa "puhtaalta" pöydältä (ei ole muuten mahdollista jos on perustanut jo kaksi perhettä) ja sinä oot, että JES! Sittenkin minua onnisti, saan lapsen ja sille aivan umpisurkean isän! Ihanaaa!!!

Älähän nyt. Tässä TAAS uniikki lumihiutale kuvittelee miten hän on tuonut taas toivoa mies rukan elämään joka oli jo menettänyt toivonsa. <3 Hän uskoo jälleen rakkauteen ja perheeseen. Ja näin he elävät onnellisina elämänsä loppuun asti.

Vierailija
33/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on tärkeämpi  se ihminen itse vai tämän elämäntilanne?

Kokemuksen perusteelka voin kertoa, että kyllä se ihminenkin siinä himmenee jos elämäntilanne on liian vaikea. Aplle sanon et kuuntele todellakin sitä sisäistä ääntäsi. Nimittäin kolme lasta on PALJON, lähes liikaa, silloin kun eivät ole omia. Kolmen lapsen kaikki tarpeet, tunteet, haasteet. JA niiden kolmen lapsen äidit, ihan kaikki se äitien vaikutus lapsiin, tapaamisiin, teidän perheeseen. Siinäkin on todella paljon kaikenlaista, mikä ei ole sinun tai sinun valitsemaa, mutta tulee kaupan päälke ja vaikuttaa arjessa ja juhlasss sinun elämääsi. Ja sitten vielä niiden lasten äitien uudet perheet ja mummolat ja sukulaiset. Ihan kaikki mitä he ovat. Valtavasti ihmisiä, verkostoja ja asioita jotka vaikuttavat elämääsi ja johon sinä et voi vaikuttaa. Tilanne on tuhansien kilometrien päässä siitä että perustaisit ihan vaan sen ydinperheen rakastamasi miehen kanssa. Tuohon ihmissuhdemäärään tarvitset todella kypsyyttä, kykyä kestää ulkopuolisuuden tunnetta ja miehen joka osaa laittaa selkeät rajat ja olla syvästi lojaali sinulle, arvostaa ja kunnioittaa sinua ja olla tukenasi. Onko tuo mies sellainen.....? Tuo et suhteet kariutuu lapsista huolimatta ei ihan sitä lupaile. Ja sit vielä, uusperheen toimintaedellytys numero yksi on riittävästi rahaa. Että kaikilla on tilaa. Että muutenkin mutkikas arki sujuisi, että elareiden jälkeen myös teidän elämään jää rahaa. Että sinä et joudu maksamaan miehen lasten asioita koska hän ei kykene. Onko miehellä rahaa tehdä kanssasi mitään kivaa? Rakentaa yhteistä kotia, tehdä jotain romanttista kivaa yhdessä? Vai alkaako sunkin elämäsi kulkea miehen elareiden ja lasten tarpeiden ehdoilla? Iso hälytyskello soi, jos mies on hankkinut 3 lasta jo, vaikkei olisi kunnolla siihen varaa. Ennustaa ankeita aikoja uusperheen perustamisen suhteen. Mieti. Minä en miettinyt. Ja kyllä harmittaa vuidet jotka panostin muiden sotkuihin ja turhaan toivoin itselleni ihanaa perhettä, jossa minunkin unelmani toteutuisivat.

Vierailija
34/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa lapsia vielä. Oli ajatellut että ei enää, mutta minut tavattuaan sanoi että haluaa kanssani lapsen tai kaksikin.

En usko että siirtyy seuraavaan noin vain, haluaisi kuulemma elää rauhallista perhe-elämää. Entisen kanssa erosivat kun nainen jätti. Sitä edellinen oli pitkä suhde, josta mies lähti.

Mielestäni kuulostaa myös vähän huonolta että on lapsia jo kahden naisen kanssa ja mies kuitenkin "vasta" 30-vuotias, mutta on kyllä kiltti ja välittävä mies. En minä sitä tietenkään voi vannoa ettei koskaan luotani lähtisi, sitä ei kenestäkään tiedä.

En itse ole kuin ihan normipalkkaisessa työssä, että en todellakaan vaadi että miehellä pitäisi olla hyvä palkka, mutta tosiaan hänellä on jo kolme edellistä lastakin elätettävänä niin toki tuokin asia vähän mietityttää.

Ap

Oli ajatellut että ei enää, mutta minut tavattuaan sanoi että haluaa kanssani lapsen tai kaksikin...

Hep käsi ylös kaikki naiset jotka olette kuulleet tämän lauseen miehen suusta? :D

Joo!  Tuttua huttua (käsi ylhäällä).  Joko tämän käden saa laskea? Väsyy vähän.  :D

Vierailija
35/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuntuu ihanalta ja välittävältä - niinhän ne aina aluksi.

Mies haluaa lapsen juuri sinun kanssa - tyypillinen keino sitouttaa, pitämällä ainutlaatuisena. 

Ja miksi mies haluaa niitä lapsia joka naisen kanssa?

Vierailija
36/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oli ajatellut että ei enää, mutta minut tavattuaan sanoi että haluaa kanssani lapsen tai kaksikin...

Hep käsi ylös kaikki naiset jotka olette kuulleet tämän lauseen miehen suusta? :D

Hep! Ja suhteen vakiinnuttua mies sanoikin ettei haluakaan. Hänellä kaksi lasta edellisestä liitosta.

Minusta tässä ei ole hälyttävää miehen entisten lasten määrä tai edes se että ne on eri naisille. Koska tilanteita on tosiaan monenlaisia, joten syitä tähän tilanteeseen voi olla monta.

Eikä tässä pitäisi miettiä raha-asioita, vaikka realisti onkin hyvä olla. Lapsia on oikeus saada myös köyhempien ihmisten ja monella pienituloisella on todella rikas elämä. Ja jos lapset vierailee ja vietätte aikaa yhtenä perheenä, ei aiemmat lapset ole teidän lapselta pois. Sisaruksiahan kaikki on keskenään.

Hälyttävää on se, että ap:n hälytyskellot soi. Ap ei muuten kirjoittaisi tänne, elleivät hälytyskellot soisi päässä. Miehessä on jotain sellaista, mikä saa ne hälyttämään. Itse uskon että kyse voi olla esim siitä että mies esittää vastuullista ja luotettavaa, mutta todellisuudessa ei ole. Ap:n intuitio poimii merkit siitä mutta ne on vasta alitajunnassa. Se että on lapsia kahdelle eri naiselle, ei välttämättä tarkoita vastuuttomuutta. Mutta jokin muu miehessä hälyttää. Pinnan alla on itsekkyyttä?

Mieti ap niitä hälytyskelloja. Miksi ne tosiasiassa soi?

Vierailija
37/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ap, puhdas pöytä on sinulla. Miehen pöytä on täynnä muiden kanssa tehtyjä lapsia ja kaikkia siihen liittyviä asioita. Kaupan päälle voi tulla vielä vaikka mitä katkeruuksia, huoltokiusaamisia ja - riitoja ja vaikka mitä, useammastakin osoitteesta. 3 lapsen tarpeet täyttävät miehen koko elämän, sulle jää aika ohut siivu. Miehen pöytä ei todellakaan ole puhas vaan harvinaisen sotkuinen.

38/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ryssinyt jo kaksi perhettä ja sä ajattelit ryssiä sen kanssa kolmannen?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
39/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes harkitsisi miestä, jolla on lapsia, ellei pidetä eri asuntoja. Miehillä on liian usein tapana kipata lastensa hoito uudelle naisystävälle.

Tämä se on aina yhtä huvittavaa.

Miehelle, joka  ottaa naisen jolla on lapsia, on nainen ja lapset aina "paketti". 

Niin, kun se nainen on paketti niiden omien lastensa kanssa, ja hoitaa heidän asiansa, oli asumismuoto mikä hyvänsä. Vai kuinka moni äiti jättää lapset isäpuolen niskoille? Mies taas ei useinkaan ole paketti edes niiden omien lastensa kanssa.

40/144 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kysytään vaikka näin päin: lainaisitko autoasi ystävälle, joka on jo romuttanut kaksi aiempaa lainaamansa autoa?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan