Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaisilla on kamala kiire rynniä ensimmäisenä lentokoneeseen?

Vierailija
30.09.2019 |

Heti kun portit aukeaa niin voi luoja sitä sähläystä ja tungosta 😁

Kommentit (240)

Vierailija
101/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä29501 kirjoitti:

Mun mielestä lapsilla esim. 5-vuotiailla ei pitäisi olla lentolaukkua lainkaan. Me ollaan lasten kanssa pärjätty pikkurepulla, joka ei vie mitään tilaa. Tablettia ne kuitenkin tuijottaa ja se mahtuu meidän vanhempien yhteiseen lentolaukkuun.

Minne sen 5-vuotiaan vaatteet menee? Sinne pikkureppuun?

Vierailija
102/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on juurikin näin. Jotkut yhtiöt ovat jo käyneet veloittamaan myös käsimatkatavaroista. Lienee kehitys menossa siihen suuntaan, että on kalliimpaa ottaa laukku matkustamoon kuin laittaa se ruumaan?

T. Se sama emo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei.

Yhden hyllyn kohdalla istuu 6 matkustajaa. Hyllyyn mahtuu 3 lentolaukkua. Eli vaikka jokaisella on oikeus tulla koneeseen lentolaukun kanssa, kaikki laukut eivät mahdu hyllyille.

Voi kunpa ihmiset laittaisivat suosiolla nuo lentolaukkunsa ruumaan ja tulisivat vaan pienen laukun ja takin kanssa koneeseen. Monelta ongelmalta vältyttäisiin.

T. Lentoemo

Kuule emo, vihjaise sille lentoyhtiöllesi, että ihmiset laittaisivat ihan mielellään useammin laukkunsa ruumaan, mutta eivät halua maksaa siitä useita kymppejä. Ihan itse ovat lentoyhtiöt nyt kehittäneet tämän ongelman kun ovat alkaneet myymään ns. light-lippuja, joihin ei kuulu ruumamatkatavara. Ja turha nyt on jonkun tulla vinkumaan että köyhät laskee muutamia kymppejä matkustaessa. Oli köyhä tai ei, jokaisella on oikeus säästää rahaa siinä missä haluaa.

Kommentti 102 oli tarkoitettu vastaukseksi tähän.

104/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä29501 kirjoitti:

Mun mielestä lapsilla esim. 5-vuotiailla ei pitäisi olla lentolaukkua lainkaan. Me ollaan lasten kanssa pärjätty pikkurepulla, joka ei vie mitään tilaa. Tablettia ne kuitenkin tuijottaa ja se mahtuu meidän vanhempien yhteiseen lentolaukkuun.

Sun lapset ei tarvi vaihtovaatteita ja muita matkatavaroita ollenkaan?

No, minä olen matkustanut puolivuotiaan, puolitoistavuotiaan, 2-vuotiaan, 3-vuotiaan ja sitä rataa kanssa. Kenenkään kohdalla ei ole lennolle ollut tarvetta ottaa niin paljon kamaa mukaan, ettäkö niillekin olisi erillinen lentolaukku pitänyt olla mukana. Me ollaan laitettu matkalaukkuun, joka menee ruumaan suurin osa. Vain olennaisimmat otettu lentokoneeseen.

Vierailija
105/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni lentokoneeseen meneminen on kilpailu. Ensimmäinen voittaa!

106/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä29501 kirjoitti:

Minne sen 5-vuotiaan vaatteet menee? Sinne pikkureppuun?

Matkalaukkuun, joka menee ruumaan. Me ollaan pakattu sinne loman kestosta riippuen joko yhteen/kahteen matkalaukkuun kaikkien vaatteet. Lentokoneeseen otetaan vain se, mitä lennon aikana saattaa tarvita.

Vierailija
107/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä29501 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä29501 kirjoitti:

No, minä olen matkustanut puolivuotiaan, puolitoistavuotiaan, 2-vuotiaan, 3-vuotiaan ja sitä rataa kanssa. Kenenkään kohdalla ei ole lennolle ollut tarvetta ottaa niin paljon kamaa mukaan, ettäkö niillekin olisi erillinen lentolaukku pitänyt olla mukana. Me ollaan laitettu matkalaukkuun, joka menee ruumaan suurin osa. Vain olennaisimmat otettu lentokoneeseen.

Meillä on hyvin harvoin tarvetta ottaa niin paljon kamaa mukaan matkoille, että tarvisi erikseen maksaa ruumalaukuista. Mutta kukin tyylillään. Niin kauan kuin se alle viisivuotias ei saa ruumalaukun verran alennusta lipustaan, sillä on oltava oikeus samaan määrään matkatavaraa kuin muillakin.

Vierailija
108/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei.

Yhden hyllyn kohdalla istuu 6 matkustajaa. Hyllyyn mahtuu 3 lentolaukkua. Eli vaikka jokaisella on oikeus tulla koneeseen lentolaukun kanssa, kaikki laukut eivät mahdu hyllyille.

Voi kunpa ihmiset laittaisivat suosiolla nuo lentolaukkunsa ruumaan ja tulisivat vaan pienen laukun ja takin kanssa koneeseen. Monelta ongelmalta vältyttäisiin.

T. Lentoemo

Kuule emo, vihjaise sille lentoyhtiöllesi, että ihmiset laittaisivat ihan mielellään useammin laukkunsa ruumaan, mutta eivät halua maksaa siitä useita kymppejä. Ihan itse ovat lentoyhtiöt nyt kehittäneet tämän ongelman kun ovat alkaneet myymään ns. light-lippuja, joihin ei kuulu ruumamatkatavara. Ja turha nyt on jonkun tulla vinkumaan että köyhät laskee muutamia kymppejä matkustaessa. Oli köyhä tai ei, jokaisella on oikeus säästää rahaa siinä missä haluaa.

Olet tuossa ihan oikeassa, mutta matkustajien on turha kiukutella, jos käsimatkatavara ei mahdu oman paikan kohdalle hyllyyn. Hyllypaikkoja ei ole korvamerkitty kenellekään, tietysti esim. exit-paikkalaisten laukut pyritään samaan exit-rivien lähelle, koska heidän täytyy laittaa kaikki tavaransa ylös.

Lisäksi ihmisten pitäisi ymmärtää, että jos tuo käsimatkatavaran lisäksi sen ”henkilökohtaisen esineen” (pienehkö reppu/käsilaukku/läppärilaukku), niin vain yksi laukku laitetaan ylös, loput omaan jalkatilaan. Liian usein tätä ei ymmärretä, eikä myöskään noudateta käsimatkatavaroiden koko-, määrä- ja painorajoituksia! Ei kannata ostaa säästölippua, jos ei pysty noudattamaan käsimatkatavaroiden rajoituksia. Myös lentokenttäostoksien pitäisi mahtua noiden rajoitusten lisään. Ei ole sallittua tuoda lentolaukkua, käsilaukkua ja lisäksi paria tax free-ostoskassia, sitäkään ei moni ymmärrä.

Itsekin tykkään matkustaa käsimatkatavaralla, mutta tuon matkustamoon vaan sen verran kun on sallittua, ja tarvittaessa otan myös lentolaukkuni jalkatilaan, jos se ei hyllylle mahdu.

T. toinen lentoemäntä

Vierailija
109/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksimikokoinen käsimatkatavaralaukku yläpuolen lokerikkoon, ja yleensä vielä takki mahtuu sen päälle viikattuna, siis laukun ja lokeron katon väliin. Penkin alle menee läppärilaukku. Ei kiirettä koneeseen, koska siinä ei voita mitään. Poistuminen tapahtuu useimmiten istumajärjestyksessä, joten siihen ei voi paljoakaan vaikuttaa. Elämästä voi tehdä vaikeaa ja stressaavaa halutessaan, mutta sen saa sujumaan myös jouhevasti.

Vierailija
110/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi suomihäpeäjä, joka on käynyt kahdesti roooodoksella.

Ihan tiedoksesi, tätä tapahtuu kaikkialla. 

Kyll niin tapahtuu muuallakin, mutta tässä ketjussa keskustellaan miksi SUOMALAISET tekevät sitä

Vierailija
111/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Finnair Gold ja sitä kautta myös etuoikeus mennä ensimmäisten joukossa sisään. Etuoikeutta kannattaa käyttää että saa käsimatkatavarat omalle paikalle ylös.

Vierailija
112/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on kaksi ihan järkevää syytä

- kone voi lähteä ja itse jää terminaaliin, on siis parasta varmistaa että ehtii kyytiin

- paikat voi loppua ja siksi pitää pitää huoli että saa varmasti oman paikkansa

- lisäksi ensin koneeseen menevät ovat aikaisemmin perillä

:D

Vierailija
113/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Finnair Gold ja sitä kautta myös etuoikeus mennä ensimmäisten joukossa sisään. Etuoikeutta kannattaa käyttää että saa käsimatkatavarat omalle paikalle ylös.

Tämä on ehkä kaikista turhin etu mitä voi olla. Kas kun mukana ei tule ilmaista ämpäriä... Mä vaikka mieluummin käyn kurkkaamassa kerran lennon aikana käsimatkatavarat sieltä viiden metrin päästä kuin istun 20-30 min ylimääräistä siellä purkissa.

114/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä29501 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä29501 kirjoitti:

Meillä on hyvin harvoin tarvetta ottaa niin paljon kamaa mukaan matkoille, että tarvisi erikseen maksaa ruumalaukuista. Mutta kukin tyylillään. Niin kauan kuin se alle viisivuotias ei saa ruumalaukun verran alennusta lipustaan, sillä on oltava oikeus samaan määrään matkatavaraa kuin muillakin.

No tässä olen kyllä samaa mieltä sun kanssa. Lentoyhtiöiden hintapolitiikka kusee tässä, kun sillä nimenomaan kannustetaan ilmaisten käsimatkavaroiden ottamiseen. Itse ehdottaisin, että tietynikäisiltä poistetaan lentolaukut, mutta kompensoitaisiin se sitten vaikka lentojen hinnassa.

Vierailija
115/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ensin koneeseen menevät ovat aikaisemmin perillä."

LOL!

Vierailija
116/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me matkustetaan aina koko perhekin niin, että on yksi lentolaukku ja kullakin omat reput. Ne reput tunkee helposti sinne edelläistuvan penkin alle, no problem. 

Ylipäänsä ihmettelen, miksi ihmiset pakkaa niin järjettömästi kamaa mukaan. Viikon pärjätään hyvin noilla repuilla + yhdellä puolityhjällä lentolaukulla, ja tuliaisetkin mahtuu.

Vierailija
117/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ensin koneeseen menevät ovat aikaisemmin perillä."

LOL!

Se on päinvastoin: pidempi matka-aika kun pitää istua ja odotella et kaikki on tulleet :D

Vierailija
118/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ah kun päästään määränpäähän, niin koko family Möttönen asettuu kärryineen jo hyvissä ajoin polvet kiinni matkatavarahihnaan, riviin tietenkin. Vaikka siinä pyöris vielä edellisen lennon laukut. Sitten jännittyneinä kuikuillaan että koskas meidän laukku oikeen tuleekaan! Yritä siinä sitten saada omaa laukkuasi, jota olet odottanut siinä sivummalla.

Kun sitten joudut tunkeutumaan sen muurin läpi nappaamaan sen laukkusi siltä edelliseltä lennolta, niin tulee mulkaisuja että jotkut ei sitten osaa jonottaa ja missäs meidän laukku on kun muillekin kerran tulee, onko se nyt hyvänen aika kadonnut.

Välillä olen sanonut, että kuten tuo ruutu kertoo, nämä on Tokion lennon laukkuja, Teneriffan lastaus ei ole vielä alkanut...

Ja tästä syystä täysjärkiset, tai sellaisena pysyvänä haluavat, matkustavat vain käsimatkatavaroilla.

Vierailija
119/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla on Finnair Gold ja sitä kautta myös etuoikeus mennä ensimmäisten joukossa sisään."

Tuntuu varmaan hyvältä tuo tuollainen. Eliittiolo vai mitä?

Vierailija
120/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä29501 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä29501 kirjoitti:

Hyi saakeli miten itsekäs äiti. Minäminäminä.