Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaisilla on kamala kiire rynniä ensimmäisenä lentokoneeseen?

Vierailija
30.09.2019 |

Heti kun portit aukeaa niin voi luoja sitä sähläystä ja tungosta 😁

Kommentit (240)

Vierailija
121/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun lentoemo voisi kertoa, miksi koneeseen raahataan jumalattomasti käsimatkatavaroita, kun se ei kerran ole sallittu?

Vierailija
122/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ensin koneeseen menevät ovat aikaisemmin perillä."

LOL!

Se on päinvastoin: pidempi matka-aika kun pitää istua ja odotella et kaikki on tulleet :D

Jep. Minä käyn aina pissalla vielä terminaalin isommassa vessassa, kun toisenlaiset hätähousut jo asettuu taloksi lentokoneen ahtaisiin pikku tuoleihin ;) Nopeammin menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL!

Se on päinvastoin: pidempi matka-aika kun pitää istua ja odotella et kaikki on tulleet :D

Jep. Minä käyn aina pissalla vielä terminaalin isommassa vessassa, kun toisenlaiset hätähousut jo asettuu taloksi lentokoneen ahtaisiin pikku tuoleihin ;) Nopeammin menee.

Mä muutama vuosi sitten matkustin juuri ja juuri kolme- ja nelivuotiaiden kanssa olosuhteiden pakosta niin täysin pakaasein kuin kehtasin. Oli muuten hitokseen paljon helpompi käydä pissalla koneessa kuin terminaalissa pakaasien kanssa. Mut kyllä me silti vessailtiin niin lähtö- vaihto- kuin saapumisterminaaleissakin. Otsani hiessä.

Vierailija
124/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun lentoemo voisi kertoa, miksi koneeseen raahataan jumalattomasti käsimatkatavaroita, kun se ei kerran ole sallittu?

Joo, lasketaan 200 ihmisen nyssäkät jokaiselta erikseen, niin kone lähtee kaksi tuntia myöhässä.

Se on matkustajien ihan oma henkilökohtainen helvetti , mihin tavaranne tungette.

ketjun stuertti 

Vierailija
125/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan useimmiten pelkillä käsimatkatavaroilla ja tahon laukun a. Lähelle b. Ylipääsä ylhäällä oleviin käsimatkatavara tiloihin. Hirveän monet tunkee sinne ylös takkeja, pikku reppuja tms. jotka mahtuis eessä olevan penkin alle. Pari kertaa oikeasti ärsyttänyt kun yläpuolella oleva laukku tila täynnä takkeja ja pikku nyssyköitä. Näin vielä täysillä lennoilla, vaikka erikseen kuulutettu, että vain isommat laukut ylös, takit ja pienet laukut/reput eessä olevan penkin alle. Itse laitan aina takin ja käsilaukun eessä olevan penkin alle. Saa muutenki ne siitä helposti napattua.

Vierailija
126/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä29501 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä29501 kirjoitti:

Mun mielestä lapsilla esim. 5-vuotiailla ei pitäisi olla lentolaukkua lainkaan. Me ollaan lasten kanssa pärjätty pikkurepulla, joka ei vie mitään tilaa. Tablettia ne kuitenkin tuijottaa ja se mahtuu meidän vanhempien yhteiseen lentolaukkuun.

Sun lapset ei tarvi vaihtovaatteita ja muita matkatavaroita ollenkaan?

No, minä olen matkustanut puolivuotiaan, puolitoistavuotiaan, 2-vuotiaan, 3-vuotiaan ja sitä rataa kanssa. Kenenkään kohdalla ei ole lennolle ollut tarvetta ottaa niin paljon kamaa mukaan, ettäkö niillekin olisi erillinen lentolaukku pitänyt olla mukana. Me ollaan laitettu matkalaukkuun, joka menee ruumaan suurin osa. Vain olennaisimmat otettu lentokoneeseen.

Meillä on hyvin harvoin tarvetta ottaa niin paljon kamaa mukaan matkoille, että tarvisi erikseen maksaa ruumalaukuista. Mutta kukin tyylillään. Niin kauan kuin se alle viisivuotias ei saa ruumalaukun verran alennusta lipustaan, sillä on oltava oikeus samaan määrään matkatavaraa kuin muillakin.

Hyi saakeli miten itsekäs äiti. Minäminäminä.

Ei ne sen lapsen lentomatkasta saadut rahat taida sen vähäpätöisempiä lentoyhtiölle olla kuin aikuisenkaan (edelleen, lasten lennot eivät ole aikuisten lentoja halvempia). Miksi siis lentoyhtiö ei tarjoaisi lapselle samoja palveluja? Ja koska tarjoavat (ainakin tässä matkatavara-asiassa), miksei lapsi saisi niitä käyttää?

Vierailija
127/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen aina viimeisenä. Olen suomalainen.

Vierailija
128/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä29501 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä29501 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä29501 kirjoitti:

Mun mielestä lapsilla esim. 5-vuotiailla ei pitäisi olla lentolaukkua lainkaan. Me ollaan lasten kanssa pärjätty pikkurepulla, joka ei vie mitään tilaa. Tablettia ne kuitenkin tuijottaa ja se mahtuu meidän vanhempien yhteiseen lentolaukkuun.

Sun lapset ei tarvi vaihtovaatteita ja muita matkatavaroita ollenkaan?

No, minä olen matkustanut puolivuotiaan, puolitoistavuotiaan, 2-vuotiaan, 3-vuotiaan ja sitä rataa kanssa. Kenenkään kohdalla ei ole lennolle ollut tarvetta ottaa niin paljon kamaa mukaan, ettäkö niillekin olisi erillinen lentolaukku pitänyt olla mukana. Me ollaan laitettu matkalaukkuun, joka menee ruumaan suurin osa. Vain olennaisimmat otettu lentokoneeseen.

Meillä on hyvin harvoin tarvetta ottaa niin paljon kamaa mukaan matkoille, että tarvisi erikseen maksaa ruumalaukuista. Mutta kukin tyylillään. Niin kauan kuin se alle viisivuotias ei saa ruumalaukun verran alennusta lipustaan, sillä on oltava oikeus samaan määrään matkatavaraa kuin muillakin.

No tässä olen kyllä samaa mieltä sun kanssa. Lentoyhtiöiden hintapolitiikka kusee tässä, kun sillä nimenomaan kannustetaan ilmaisten käsimatkavaroiden ottamiseen. Itse ehdottaisin, että tietynikäisiltä poistetaan lentolaukut, mutta kompensoitaisiin se sitten vaikka lentojen hinnassa.

Mä laittaisin myös mielelläni matkatavarat ruumaan, jos kaikki matkatavara hinnoiteltaisiin kilohinnalla. Ei mua kiinnosta maksaa 20+ kilosta, jos on tarve alle kymmenelle. Siis laittaisin matkatavarani ruumaan tilanteen muuten niin salliessa (ei ruumakiellettyä tavaraa, ei särkyvää tavaraa, ei kiirettä kentältä eteenpäin), jos se tavara olisi samanhintaista ruumaan ja matkustamoon.

Vierailija
129/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama on kaikkialla. Vaikka olisit ainoa suomalainen koneessa niin ihan sama juttu. Viimeksi olin melkein viimeinen joka meni koneeseen. Sain jopa pakaasille paikan omalta kohdaltani. Ja kun kone laskeutui, olin taas melkein viimeinen joka nousi. Silloin on parhaiten tilaa. Lentokenttäbussi odottaa kyllä viimeisimmätkin kyytiin 😁

Vierailija
130/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen Finnairin koneisiin ensimmäisten joukossa, koska olen aina ryhmässä 1. Se on tasoetu paljon lentäville kulta- ja platinakorttilaisille.

Vierailija
131/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen aina viimeisenä. Olen suomalainen.

Ja sitten siellä on vähintään puoli koneellista hermostuneita suomalaisia, joiden mielestä lennon lähtö viivästyy sun vuoksi :D

Vierailija
132/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL!

Entä jos koneelle on bussikuljetus? Sinä istut vessassa ja kävelet perässä vai?

Vierailija
133/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konehan saattaa vaikka lähteä ilman heitä jos ei kiirehdi, et ajoissa pitää olla omalla paikalla istumassa (sarkasmia)

Vierailija
134/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken alleni, koska vessan käyttäminen vessa-asiointiin lennon aikana saattaa ärsyttää jotakuta kanssamatkustajista.

Vierailija
135/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan tietää että lentsikan vessa ei ole tarkoitettu kuin salatupakointia ja -kymppikerhoilua varten.

Eikä matkatavarahyllyt matkatavaroita, vaan kultakorttisten bonuksilla ostettuja samsoniitteja.

Eikä jonossa voi olla sekä alku- että loppupäätä, koska tasa-arvo.

Vaikeaa, niin vaikeaa.

Vierailija
136/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, lasketaan 200 ihmisen nyssäkät jokaiselta erikseen, niin kone lähtee kaksi tuntia myöhässä.

Se on matkustajien ihan oma henkilökohtainen helvetti , mihin tavaranne tungette.

ketjun stuertti 

Eikös se matkustamohenkilökunnan työ ole niin vaativaa siksi, että olette vastuussa lennon turvallisuudesta matkustamossa? Eikö joidenkin matkustajien huomattavan ylimitoitetut matkatavarat ole turvallisuusriski, kun niitä on tarpeeksi monilla? Onko kyseessä tosiaankin vain matkustajien henkilökohtainen helvetti? Miksi sitten vaivautua rajoittamaan ylipäätään?

Tämä ihan siitä mielenkiinnosta, että jotkut matkustamolaukut näyttävät lähinnä samankokoisilta kuin meidän ruumalaukut. Toisaalta mun mieheltä on kerran kysytty, miksi sillä on kaksi laukkua, kun se kuljetti syystä x myös mun laukkuani. Toista kertaa ei ole ollut syytä x, niin ei oo kokeiltu, toistuisiko. Ehkä pitää tehdä testi...

Ylipäätään lentomatkustamisen säännöt vaihtelee kyllä hirveästi työntekijästä toiseen.

Vierailija
137/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Finnair Gold ja sitä kautta myös etuoikeus mennä ensimmäisten joukossa sisään. Etuoikeutta kannattaa käyttää että saa käsimatkatavarat omalle paikalle ylös.

Tämä on ehkä kaikista turhin etu mitä voi olla. Kas kun mukana ei tule ilmaista ämpäriä... Mä vaikka mieluummin käyn kurkkaamassa kerran lennon aikana käsimatkatavarat sieltä viiden metrin päästä kuin istun 20-30 min ylimääräistä siellä purkissa.

Minulla on useimmiten myös Euroopan lennoilla businessluokan lippu koska en halua ketään vierasta istumaan viereeni, vaan haluan sen tyhjän paikan siihen väliin.

Koska businessluokan matkustajat pääsevät ensimmäisinä koneeseen, niin kyllä sitä myös hyödynnän. Joutuuhan sen 20-30 minuuttia istumaan joka tapauksessa; joko lentokoneessa tai sitten siinä portilla (tietysti voi tulla aivan viime hetkessä paikalle mutta itse stressaantuisin siitä liikaa).

Minusta on mukavaa mennä heti alussa istumaan koneeseen; otan esiin luettavan, tarkistan että puhelin ja tabletti ovat lentotilassa, sitten vain rentoudun.

Minulla on lähes aina ruumaan menevä laukku, niin että itse matkustamoon otan vain pienen käsilaukun. En siis tarvitse matkatavaralokeroita.

Vierailija
138/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei tosiaan ole mikään suomalainen erityispiirre, pikemminkin sellaisten hätäilijöiden juttu, jotka ei matkusta plajon, tai keiden mielestä on jotenkin "jännää" olla koneessa. Eli pitää mennä heti, että keretään, ikäänkuin se karkaisi alta. Suomalaiset itseasiassa jonottavat aika kiltisti moneen muuhun kansaan verrattuna.

Samanlainen ilmiöhän on pystyyn pomppaminen heti, kun kone laskeutuu, vaikka varsinki isommalla kentällä laskeutumisen ja koneesta poistumisen välillä voi olla ihan jopa parikymmentä minuuttia rullamisaikaa, kun kone saapuu oikealle paikalle. Myös espanjalaiset kuvittelevat kummassakin kyseessä olevan espanjalainen juttu. Tästä oli vitsikin: kone laskeutuu Espanjan kansallispäivänä ja kapteeni kuuluttaa "Tervetuloa Madridiin! Hyvää kansallispäivää kaikille ketkä sitä viettävät, ja istukaa alas. Kaikille muille matkustajille, kiitos, kun jaksatte odottaa."

Vierailija
139/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käytäntö jotenkin muuttunut, koska ainakin kun olen itse aina mennyt lentokoneella niin koneeseen on menty niin että ensin pääsee takana istuvat jne. En ole koskaan nähnyt älytöntä tunkemista koneeseen.

Vierailija
140/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen Finnairin koneisiin ensimmäisten joukossa, koska olen aina ryhmässä 1. Se on tasoetu paljon lentäville kulta- ja platinakorttilaisille.

Tää on jännä juttu, et joku näkee odottelun etuna. Mut näin ollaan erilaisia =)