Miksi suomalaisilla on kamala kiire rynniä ensimmäisenä lentokoneeseen?
Heti kun portit aukeaa niin voi luoja sitä sähläystä ja tungosta 😁
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, rynnitään kyllä sisälle koneeseen mutta sitten jäädään järjestelemään käsimatkatavaroita ja ulkovaatteita oman paikan kohdalla, käytävällä!!! ja ollaan muiden tukkona.
No ei ihan. Lapset penkkiriville reput selässä, oma reppu perässä penkille, sallittujen mittojen mukaiset laukut (2 kpl per minä ja lapset) rivakalla käsiliikkeellä hyllylle, perse penkkiin ja sit aletaan riisua mahdollisia takkeja (joita ei laiteta ylähyllylle, sinne ei mene kuin ne matkatavarat, joita matkan aikana ei tarvita) ja sovitella reppuja penkkien alle, keskustella lapsien kanssa kumman vuoro on istua ikkunapaikalla jne. Väitän, että meidän seurue ei ihan hirveästi hidasta jonon kulkemista -- kunhan siinä jotakuinkin omalla kohdalla on laukuille tilaa, eikä tarvi paimentaa lapsia ensin oikeaan penkkiin ja sitten alkaa etsiä, missä on tilaa laukuille.
Ja ruumalaukkuja meillä ei ole, koska niiden mukaan ottaminen on ihan turhaa (parin viikon kamat mahtuu helposti käsimatkatavarakokoiseen laukkuun, jos ei ole mitään ihmeellistä tekemässä) ja ne maksavat rahaa. Mielellään kyllä laukkumme laitetaan menemään ruumaan, jos matkustamolaukkujen määrää halutaan vähentää. Ja toisaalta sitten taas pidemmille Suomen-reissuille meillä on yleensä sen verran kamaa mukana, että ne matkustamolaukut tarvitaan ruumalaukkujen lisäksi (ja usein mukana on jotain sellaista, mitä ei haluta laittaa ruumaan paiskottavaksi).
Turvatarkastuksissa ärsyttää ihan hulluna se, että seuraava matkustaja alkaa _aina_ latoa omia tavaroitaan hihnalle ennen kuin me ollaan valmiita. Joo meillä menee hetki, kun aikuiset joudutaan tekemään "tuplatyöt" ja tavaraa on useampi laukku, mutta ei sitä nopeuta yhtään se, että täytyy jatkuvasti odottaa, että kamat siirtyvät eteenpäin ja tulee lisää tilaa nostaa tavaraa hihnalle, kun takanatulevan kamat painaa jo päälle. Mulla on aina koko perheen nesteet yhdessä paikassa, erikseenlaitettava elektroniikka samassa paikassa jne., mutta mä ihan oikeasti puran neljän hengen kamat siihen hihnalle, ja vaikka toimin niin tehokkaasti kuin pystyn, niin se vaatii enemmän tilaa kuin yhden ihmisen kamat ja mulla menee hetki pidempään, kun nostelen lastenkin laukut (ne lapsetkin on ihan maksavia matkustajia, vaikkei ne laukkujaan hihnalle nostelekaan, ja meillä kokonaisuutena ei mene sen pidempään kuin neljän aikuisen seurueella, mutta kyllähän se varmaan siltä tuntuu, kun yksi ihminen mättää hihnalle kolmen ihmisen kamat -- samaan aikaan kun puoliso jo siirtyy lasten kanssa eteenpäin turvatarkastusporteille).
Minkä hiton takia sinä alat jotain purkamaan siihen turvatarkastukseen? Otat ne erikseen kaivettavat nesteet, vyot, lompakot, takit, elektroniikan jne jo hyvissä ajoin ennen tarkastusta vaikka yhteen muovipussiin. Ei tarvitse sitten muuta kuin nostaa laukut hihnalle, ja kumota se YHDEN pussin sisälto erilliseen lokeroon.
Kerro minulle, miten tämä eroaa siitä, että yhden laukun sivutaskusta nostan nesteet kerralla laatikkoon, lasken siihen samaan laatikkoon käsilaukkuni, josta sitten nostan elektroniikan (yleensä lähinnä tabletin) omaan lokeroonsa? En mä jaksa ylimääräisiä pussukoita alkaa raahata käsissäni, kun ei siitä ole mitään hyötyä. Kengät ja (neule)takki mulla yleensä on, vöitä ja muita en harrasta, mutta kai nyt heraanjumala sentään kengät jalassa saa kulkea siihen turvaan asti?
Jos luit tuon mun tekstin, niin mulla on _koko meidän perheen_ nesteet yms. sillä tavalla valmiiksi pakattuna, että saan ne helposti ja nopeasti esiin siihen hihnalle, mutta jos sun edelläsi on menossa pikkulapsiperhe, niin älä nyt ihmeessä oleta, että ensimmäisen kassin jälkeen voit alkaa purkaa omia laukkujasi hihnalle, vaan todennäköisesti perheen aikuiset nostelee hihnalle muutaman laukun. Ne lapset on maksavia asiakkaita (pientenkin lasten lennot maksaa yleensä jotakuinkin saman kuin aikuistenkin), vaikkei ne itse kaikkea kentällä itse hoidakaan, ja myös niillä on oikeus kuljettaa mukanaan matkatavaraa.
Ah, käytin verbiä "purkaa" kun puhuin siitä, että laitan nesteet ja elektroniikan erikseen, nostelen laukut hihnalle ja riisun kengät sekä takin. Joo, en mä siinä sen enempää mitään pura, se mielikuva jonoon asetelluista tavaroista vaan sai mut käyttämään vähän hassua verbiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokaisen käsimatkatavarat pitäisi saada mahtumaan oman rivin kohdalla olevaan lokeroon. Hävyttömyyksiä huippu on se, että niitä sijoitetaan ympäri konetta! Itse olen kerran menettänyt hermoni ja vierustoverilta kyselyn jälkeen kiskonut sieltä alas tavaraa, että sain omani tilalle. Tavaroiden omistaja ilmestyi useamman penkkirivin päästä, en tiedä minne rojunsa tunki.
Ja en tunge ensimmäisten joukossa koneeseen enkä sieltä ulos.
Mitä ihmettä sä sieltä ylälokerosta jatkuvasti tarviit? Miksi ei voi ottaa käsilaukkua/pientä reppua ja pakata siihen lennon aikana tarvittavat jutut ja laittaa sen edessä olevan penkin alle? Silloin ei oo väliä missä se sun jättipakaasi lennon ajan köllöttää.
Toi oli kyllä noloa käytöstä.
Bonu kirjoitti:
Ap ei ole tainnut koskaan käydä Kiinassa? Siellä edes ei jonoteta vaan kiilataan ja rynnitään. Että kyllä me suomalaiset olemme aika kuuliaista ja kilttiä kansaa.
Sama kokemus Kiinasta. Olen ollut Kiinan sisäisellä lennolla muutaman kerran ainoana länkkärinä. Sitä epämääräistä nyssäkän ja pussukan määrää matkustamossa! Ja porukka änki joka välistä, ei tietoakaan kuuliaisesta jonotuksesta kuten suomalaisilla on tapana. Jos AP:llä on kokemusta vain suomalaisista lomalennoista niin et oikeasta lentokoneeseen rynnimisestä tiedä mitään😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokaisen käsimatkatavarat pitäisi saada mahtumaan oman rivin kohdalla olevaan lokeroon. Hävyttömyyksiä huippu on se, että niitä sijoitetaan ympäri konetta! Itse olen kerran menettänyt hermoni ja vierustoverilta kyselyn jälkeen kiskonut sieltä alas tavaraa, että sain omani tilalle. Tavaroiden omistaja ilmestyi useamman penkkirivin päästä, en tiedä minne rojunsa tunki.
Mitä ihmettä sä sieltä ylälokerosta jatkuvasti tarviit? Miksi ei voi ottaa käsilaukkua/pientä reppua ja pakata siihen lennon aikana tarvittavat jutut ja laittaa sen edessä olevan penkin alle? Silloin ei oo väliä missä se sun jättipakaasi lennon ajan köllöttää.
En minä sieltä ylhäältä ota yhtään mitään ja oma käsimatkatavara on pieni reppu TAI käsilaukku mutta kun edes niitä ja takkia ei saa mahdutettua ylös omalle kohdalle kun joku on ripotellut omiaan pitkin konetta!
Noloa on kun ei tajua lukemaansa.
Ja ah kun päästään määränpäähän, niin koko family Möttönen asettuu kärryineen jo hyvissä ajoin polvet kiinni matkatavarahihnaan, riviin tietenkin. Vaikka siinä pyöris vielä edellisen lennon laukut. Sitten jännittyneinä kuikuillaan että koskas meidän laukku oikeen tuleekaan! Yritä siinä sitten saada omaa laukkuasi, jota olet odottanut siinä sivummalla.
Kun sitten joudut tunkeutumaan sen muurin läpi nappaamaan sen laukkusi siltä edelliseltä lennolta, niin tulee mulkaisuja että jotkut ei sitten osaa jonottaa ja missäs meidän laukku on kun muillekin kerran tulee, onko se nyt hyvänen aika kadonnut.
Välillä olen sanonut, että kuten tuo ruutu kertoo, nämä on Tokion lennon laukkuja, Teneriffan lastaus ei ole vielä alkanut...
Vierailija kirjoitti:
Bonu kirjoitti:
Ap ei ole tainnut koskaan käydä Kiinassa? Siellä edes ei jonoteta vaan kiilataan ja rynnitään. Että kyllä me suomalaiset olemme aika kuuliaista ja kilttiä kansaa.
Sama kokemus Kiinasta. Olen ollut Kiinan sisäisellä lennolla muutaman kerran ainoana länkkärinä. Sitä epämääräistä nyssäkän ja pussukan määrää matkustamossa! Ja porukka änki joka välistä, ei tietoakaan kuuliaisesta jonotuksesta kuten suomalaisilla on tapana. Jos AP:llä on kokemusta vain suomalaisista lomalennoista niin et oikeasta lentokoneeseen rynnimisestä tiedä mitään😂
Ja kiinalaisethan ei edes odota merkkivalon sammumista kun jo rynnivät ylös, suunnilleen nousukiidossa tarvitaan jotain ylhäältä 😂
Pahimpia on Finnairin Kiinalennot, kun on suomalaiset ja kiinalaiset samassa koneessa. Ensin kiinalaiset rynnii riisinkeittimineen ja hehtolaukkuineen koneeseen ja sitten tulee suomalaiset, joilla on 3-vuotias rattaissa ja kolme hehtolaukkua ja kaikki pitäis saada just siihen omalle paikalle ylös.
Ovat oppineet, ettei kaikille riitä ilmaisia ämpäreitä. Tokmannin syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustan aina pelkällä repulla, myos pidemmät 7-10pv matkat. Sen saa aina penkin alle, niin ei tarte taistella hattuhyllypaikoista. Kannattaa opetella pakkaamaan ja suunnittelemaan tehokkaasti, säästää aikaa, rahaa ja hermoja...
En halua sulloa vaatteitani reppuun. Ne pysyy siistimpänä kunnon käsitavaralaukussa.
Pakkaus- ja materiaalitekninen kysymys. Sullomisesta ei puhunut kukaan.
Tuota ongelmaa ei tule, kun ei ota sitä ruumalaukkua mukaan. :D
Mutta vaikka mä olen täälkä kertonut olevani mennessä jonon tukkeena ja ryysineeni koneeseen (no ei kun mahdollisimman järkevästi ja nopeasti toimin ja nätisti jonotan, mutta logistiikka nyt vaan on vähän erilaista, kun matkustaa kahden lapsen kanssa verrattuna kolmeen aikuiseen), niin me kyllä myös odotetaan kaikessa rauhassa pylly penkissä, kunnes jono poistui koneesta. Harvoin ollaan laukkuhihnalla ja silloinkin yleensä viimeisten joukossa (ja tasan jätän lapset niin kauas hihnasta kuin uskallan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, rynnitään kyllä sisälle koneeseen mutta sitten jäädään järjestelemään käsimatkatavaroita ja ulkovaatteita oman paikan kohdalla, käytävällä!!! ja ollaan muiden tukkona.
No ei ihan. Lapset penkkiriville reput selässä, oma reppu perässä penkille, sallittujen mittojen mukaiset laukut (2 kpl per minä ja lapset) rivakalla käsiliikkeellä hyllylle, perse penkkiin ja sit aletaan riisua mahdollisia takkeja (joita ei laiteta ylähyllylle, sinne ei mene kuin ne matkatavarat, joita matkan aikana ei tarvita) ja sovitella reppuja penkkien alle, keskustella lapsien kanssa kumman vuoro on istua ikkunapaikalla jne. Väitän, että meidän seurue ei ihan hirveästi hidasta jonon kulkemista -- kunhan siinä jotakuinkin omalla kohdalla on laukuille tilaa, eikä tarvi paimentaa lapsia ensin oikeaan penkkiin ja sitten alkaa etsiä, missä on tilaa laukuille.
Ja ruumalaukkuja meillä ei ole, koska niiden mukaan ottaminen on ihan turhaa (parin viikon kamat mahtuu helposti käsimatkatavarakokoiseen laukkuun, jos ei ole mitään ihmeellistä tekemässä) ja ne maksavat rahaa. Mielellään kyllä laukkumme laitetaan menemään ruumaan, jos matkustamolaukkujen määrää halutaan vähentää. Ja toisaalta sitten taas pidemmille Suomen-reissuille meillä on yleensä sen verran kamaa mukana, että ne matkustamolaukut tarvitaan ruumalaukkujen lisäksi (ja usein mukana on jotain sellaista, mitä ei haluta laittaa ruumaan paiskottavaksi).
Turvatarkastuksissa ärsyttää ihan hulluna se, että seuraava matkustaja alkaa _aina_ latoa omia tavaroitaan hihnalle ennen kuin me ollaan valmiita. Joo meillä menee hetki, kun aikuiset joudutaan tekemään "tuplatyöt" ja tavaraa on useampi laukku, mutta ei sitä nopeuta yhtään se, että täytyy jatkuvasti odottaa, että kamat siirtyvät eteenpäin ja tulee lisää tilaa nostaa tavaraa hihnalle, kun takanatulevan kamat painaa jo päälle. Mulla on aina koko perheen nesteet yhdessä paikassa, erikseenlaitettava elektroniikka samassa paikassa jne., mutta mä ihan oikeasti puran neljän hengen kamat siihen hihnalle, ja vaikka toimin niin tehokkaasti kuin pystyn, niin se vaatii enemmän tilaa kuin yhden ihmisen kamat ja mulla menee hetki pidempään, kun nostelen lastenkin laukut (ne lapsetkin on ihan maksavia matkustajia, vaikkei ne laukkujaan hihnalle nostelekaan, ja meillä kokonaisuutena ei mene sen pidempään kuin neljän aikuisen seurueella, mutta kyllähän se varmaan siltä tuntuu, kun yksi ihminen mättää hihnalle kolmen ihmisen kamat -- samaan aikaan kun puoliso jo siirtyy lasten kanssa eteenpäin turvatarkastusporteille).
Minkä hiton takia sinä alat jotain purkamaan siihen turvatarkastukseen? Otat ne erikseen kaivettavat nesteet, vyot, lompakot, takit, elektroniikan jne jo hyvissä ajoin ennen tarkastusta vaikka yhteen muovipussiin. Ei tarvitse sitten muuta kuin nostaa laukut hihnalle, ja kumota se YHDEN pussin sisälto erilliseen lokeroon.
Kerro minulle, miten tämä eroaa siitä, että yhden laukun sivutaskusta nostan nesteet kerralla laatikkoon, lasken siihen samaan laatikkoon käsilaukkuni, josta sitten nostan elektroniikan (yleensä lähinnä tabletin) omaan lokeroonsa? En mä jaksa ylimääräisiä pussukoita alkaa raahata käsissäni, kun ei siitä ole mitään hyötyä. Kengät ja (neule)takki mulla yleensä on, vöitä ja muita en harrasta, mutta kai nyt heraanjumala sentään kengät jalassa saa kulkea siihen turvaan asti?
Jos luit tuon mun tekstin, niin mulla on _koko meidän perheen_ nesteet yms. sillä tavalla valmiiksi pakattuna, että saan ne helposti ja nopeasti esiin siihen hihnalle, mutta jos sun edelläsi on menossa pikkulapsiperhe, niin älä nyt ihmeessä oleta, että ensimmäisen kassin jälkeen voit alkaa purkaa omia laukkujasi hihnalle, vaan todennäköisesti perheen aikuiset nostelee hihnalle muutaman laukun. Ne lapset on maksavia asiakkaita (pientenkin lasten lennot maksaa yleensä jotakuinkin saman kuin aikuistenkin), vaikkei ne itse kaikkea kentällä itse hoidakaan, ja myös niillä on oikeus kuljettaa mukanaan matkatavaraa.
Itse sanoit että sulla kestääääääääääääääääää. Kummasti mieli muuttuu. Ja mitä se sua haittaa jos joku laittaa laukkunsa sinne väliin? Kyllä jokaisella hihnalla olijalla on oikeus oma laukkunsa nostaa hihnalle kun itse on valmis, koko hommahan hidastuu ihan hemmetisti jos siihen pitäisi jäädä puuhaamaan yksi kerrallaan. Se yksin matkustava nostaa laukkunsa ja menee läpivalaisuun, ja hänen tilalleen pääsee jo toinen - vs se yksin matkustaja seisoskelee tekemättä mitään ja odottaa että arvon mamma on saanut leppäkerttulaukut aseteltua huolellisesti yksi kerrallaan hihnalle. Usein turvatarkastuksessa on 3-4 "paikkaa", ei siinä kuulu alkaa muita odottelemaan vaan jokainen menee kun on itse valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä sieltä ylhäältä ota yhtään mitään ja oma käsimatkatavara on pieni reppu TAI käsilaukku mutta kun edes niitä ja takkia ei saa mahdutettua ylös omalle kohdalle kun joku on ripotellut omiaan pitkin konetta!
Noloa on kun ei tajua lukemaansa.
Pieni reppu/käsilaukku ja takki eivät kuulu hattuhyllylle, vaan penkin alle ja syliin/edessä olevan penkin ripustuslenkkiin. Niitä ei laiteta ylos! Kukahan se tässä on nolo...
Itse kun asuin ja olin työssä Yhdysvalloissa jouduin työni takia paljon lentämään osavaltiosta toiseen niin kyllä siellä jenkit aivan samalla tavalla kiirehtivät koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä nykyistä intoa raahata matkustamoon kaikki matkatavarat. Sitten niitä reppuja saa raahata mukanaan pitkin terminaalia.
Pakkaan pieneen laukkuun lennolla tarvittavat asiat ja lisäksi vara-alusvaatteet ja kevyen yöpuvun ensi hätään, jos matkalaukku sattuisi katoamaan. Kevyt kassi mahtuu hyvin penkin jalkatilaan. Matkoja varten minulla on erillinen, pieni läppäri, jos tarvitsee tietokone ottaa mukaan.
Jos matkalaukku katoaisi, uusia vaatteita saa ostaa mistä vaan.
Minkä ihmeen takia minä ottaisin mukaan ruumaan menevän matkalaukun, jos olen menossa yhden yön työkeikalle? Joutuisin vielä odottelemaan laukkua ruumasta sen sijaan, että jatkan saman tien matkaa.
Jos matka on pitempi, sitten tietysti pitää olla ruumaan menevä laukku mukana. Eniten matkatavaraa meillä oli, kun muutimme ulkomailta takaisin Suomeen. Nelihenkisellä perheellä oli 6 ruumalaukkua (kukin 22-23kg) ja 4 käsimatkatavaralaukkua (noin 10-12 kg kukin). Hyvin pakattu, sanottiin bag dropissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noloa on kun ei tajua lukemaansa.Pieni reppu/käsilaukku ja takki eivät kuulu hattuhyllylle, vaan penkin alle ja syliin/edessä olevan penkin ripustuslenkkiin. Niitä ei laiteta ylos! Kukahan se tässä on nolo...
Reittilennoilla Keski-Eurooppaan ovat noloja sitten 95% matkustajista, monilla lennoilla 100%, koska ne takit sijoittavat kaikki matkustajat sinne hattuhyllylle. Sen verran usein olen lentänyt sinne, ehkä 50 tai 60 kertaa. En ole ikinä nähnyt takkeja tungettavan penkkien alle!
Ruumalaukkua tulee vältellä aina. Ensinnäkin se hidastaa määränpäässä kentältä poistumista joskus huomattavan kauan. Toisekseen se voi kadota vaihtolennoilla. Kolmanneksi, se usein maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noloa on kun ei tajua lukemaansa.Pieni reppu/käsilaukku ja takki eivät kuulu hattuhyllylle, vaan penkin alle ja syliin/edessä olevan penkin ripustuslenkkiin. Niitä ei laiteta ylos! Kukahan se tässä on nolo...
Reittilennoilla Keski-Eurooppaan ovat noloja sitten 95% matkustajista, monilla lennoilla 100%, koska ne takit sijoittavat kaikki matkustajat sinne hattuhyllylle. Sen verran usein olen lentänyt sinne, ehkä 50 tai 60 kertaa. En ole ikinä nähnyt takkeja tungettavan penkkien alle!
Ei kukaan täysjärkinen tunge. Ei sellaiseen ohjeistetakaan. Takille on ripustuskoukku penkin selkänojassa. Se voi laittaa myös ylälokeroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sanoit että sulla kestääääääääääääääääää. Kummasti mieli muuttuu. Ja mitä se sua haittaa jos joku laittaa laukkunsa sinne väliin? Kyllä jokaisella hihnalla olijalla on oikeus oma laukkunsa nostaa hihnalle kun itse on valmis, koko hommahan hidastuu ihan hemmetisti jos siihen pitäisi jäädä puuhaamaan yksi kerrallaan. Se yksin matkustava nostaa laukkunsa ja menee läpivalaisuun, ja hänen tilalleen pääsee jo toinen - vs se yksin matkustaja seisoskelee tekemättä mitään ja odottaa että arvon mamma on saanut leppäkerttulaukut aseteltua huolellisesti yksi kerrallaan hihnalle. Usein turvatarkastuksessa on 3-4 "paikkaa", ei siinä kuulu alkaa muita odottelemaan vaan jokainen menee kun on itse valmis.
Mulla kestää pidempään kuin yhdellä aikuisella yhden aikuisen tavaroiden kanssa. Meidän seurueella kestää todennäköisesti korkeintaan yhtä paljon tai hyvin vähän enemmän aikaa kuin neljällä yksittäin matkustavalla aikuisella (koska on vain yhdet nesteet ja yhdistellään laatikoihin meneviä tavaroita). Jos se mun takana oleva ihminen malttaisi odottaa muutaman sekuntin, että saan meidän perheen kolme laukkua nakattua peräjälkeen hihnalle eikä alkaisi tunkea omaa laukkuaan väliin, me kaikki päästäiin varmasti nopeammin eteenpäin (mielikuvaharjoitteena ajattele tilannetta, jossa kaksi aikuista laittaa tavaroitaan hihnalle, seisotko hetken jonossa tai valitsetko toisen hihnan vai alatko latoa tavaroitasi heidän tavaroidensa päälle). By all means, jos se hihna meidän edessä on tyhjä, niin sinne vaan, ei haittaa yhtään. Mutta jos mä siinä hihnan päässä laitan meidän laukkuja ja odotan, että tavara hihnalla menee eteenpäin, niin ei siinä auta yhtään, että työntää omia kamojaan mun kamojen päälle.
Mulle tulee ihan sellainen olo, että sä et edes halua ymmärtää. Mä en missään vaiheessa sanonut, että mulla kestäääääääää. Mä sanoin, että toimin ripeästi ja pakkaan harkiten, mutta koska nostelen myös lasten tavarat hihnalle, mulla kestää enemmän aikaa kuin yksin matkustavalla aikuisella. Jos ei malta odottaa, että edellä menevä perhe saa kamansa hihnalle kerralla, niin kyllä, kannattaa valita eri hihna. Mä en voi jakautua eri hihnoille pienten lasteni kanssa, meidän perheestä muodostuu väkisinkin jollekin hihnalle neljän ihmisen jono.
Jos laukku on oman rivin kohdalla niin sitä laukkua on helpompi vahtia. Joskus käy niin että toinen matkustaja ottaa väärän laukun.
Ja jos tulee viimeisten joukossa koneeseen niin laukkua ei välttämättä saa edes parin rivin päähän vaan vaikka 10 riviä edemmäs.