Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaisilla on kamala kiire rynniä ensimmäisenä lentokoneeseen?

Vierailija
30.09.2019 |

Heti kun portit aukeaa niin voi luoja sitä sähläystä ja tungosta 😁

Kommentit (240)

Vierailija
81/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokaisen käsimatkatavarat pitäisi saada mahtumaan oman rivin kohdalla olevaan lokeroon. Hävyttömyyksiä huippu on se, että niitä sijoitetaan ympäri konetta! Itse olen kerran menettänyt hermoni ja vierustoverilta kyselyn jälkeen kiskonut sieltä alas tavaraa, että sain omani tilalle. Tavaroiden omistaja ilmestyi useamman penkkirivin päästä, en tiedä minne rojunsa tunki.

Ja en tunge ensimmäisten joukossa koneeseen enkä sieltä ulos.

Mitä ihmettä sä sieltä ylälokerosta jatkuvasti tarviit? Miksi ei voi ottaa käsilaukkua/pientä reppua ja pakata siihen lennon aikana tarvittavat jutut ja laittaa sen edessä olevan penkin alle? Silloin ei oo väliä missä se sun jättipakaasi lennon ajan köllöttää.

Toi oli kyllä noloa käytöstä.

En minä sieltä ylhäältä ota yhtään mitään ja oma käsimatkatavara on pieni reppu TAI käsilaukku mutta kun edes niitä ja takkia ei saa mahdutettua ylös omalle kohdalle kun joku on ripotellut omiaan pitkin konetta!

Noloa on kun ei tajua lukemaansa.

Pieni reppu/käsilaukku ja takki eivät kuulu hattuhyllylle, vaan penkin alle ja syliin/edessä olevan penkin ripustuslenkkiin. Niitä ei laiteta ylos! Kukahan se tässä on nolo...

Nolo olet sinä. Av-mamma päässyt lentämään pari kertaa ja jo luulee tietävänsä säännöt mitä on laitettava minnekin. Jos vaan lopettaisit kommentoinnin asioista joista et mitään tiedä.

Vierailija
82/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ei kiirehdi koneeseen nousua yleensä, koska tiedän, että mun penkki saapuu määränpäähän ihan yhtä nopeasti kuin hätähousujen. Matkustaessa saa istua riittämiin, joten muutama minuutti lisäjaloittelua on ainoastaan kropalle hyväksi. On myös rasittavaa tunkea ekana siihen käytäväpaikalle ja sitten nousuta useamman kerran pois tieltä kun saman rivin vieruskavereita pyrkii paikoilleen. Mukavampaa kaikille mun tulla viimeisenä ko. penkkiriville. Käsimatkatavaralaukku mahtuu aina johonkin. On ne koneet ja laukkujen maksimit mitoitettu ihan järkiperäisesti niin. Joskus laukku on laitettu jonnekin erillisiin kaappeihin matkustamon etupuolella, kabiinihenkilöstön toimesta, jos on lokerikko ollut ihan täynnä. Ei muodostanut ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina naurattaa, kun lukee näitä kaikkitietäviä kommentteja ihmisiltä, jotka lentävät kerran, pari vuodessa lomalle.

Onneksi minulla on kultakortti, jolla pääsen valitsemaan istuinpaikkani, turvatarkastuksen fast trackista läpi, ensimmäisten joukossa koneeseen (ja loungeen, jos satun tulemaan liian aikaisin kentälle). Pyrin kyllä optimoimaan saapumiseni kentälle siten, että voin kävellä suoraan koneeseen.

Kyllä kentällä ja koneessa huomaa, ketkä ovat tottuneita matkustajia:

Heillä on yleensä 1 lentolaukku eikä nyssyköitä ja pussukoita. Laukkuun on pakattu nesteet ja läppärit siten, että ne saa helposti ja nopeasti ulos turvatarkastuksessa. Samoin päällystakki tai jakku sekä vyö on jo kädessä, kun oma vuoro tulee, ne kengät myös, joiden tietää hälyttävän. Läpivalaisun jälkeen he ottavat laatikon hihnalta ja siirtyvät sivupöytien ääreen pakkaamaan ne uudelleen ja vyöttämään sekä pukemaan itsensä. He EIVÄT jää hihnan loppupäähän norkoilemaan ja pakkailemaan.

Koneessa he siirtyvät omalle paikalleen ja nostavat laukkunsa ylös käsimatkatavaratilaan ja istuvat alas. Sillä vaikka täällä toisin väitetään, on nousun jälkeen hyvää aikaa nousta ylös ja ottaa laukusta tarvitsemansa. Eikä niin, että jäädään käytävälle seisomaan ja ihmettelemään, että mitäs minä nyt sieltä tarvitsenkaan tai laitanko tämän vai tuon ylös ja tämän jalkatilaa . Ja muut odottavat jonossa :0.

Itse istun yleensä aina varauloskäytäväpaikalla, joten nousun ja laskun aikana en edes voi pitää mitään jalkatilassa, joten tietenkin otan tarvitsemani (esim. läppärin) alas nousun jälkeen.

Vierailija
84/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerran vedin suutuspäisaäni takit,ostospussin ylälokerosta edellisen istujan syliin jotta sain oman penkkirivin käsimatkatavaralaukun yläpuolelle.

Vierailija
85/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kerran vedin suutuspäisaäni takit,ostospussin ylälokerosta edellisen istujan syliin jotta sain oman penkkirivin käsimatkatavaralaukun yläpuolelle.

Toivottavasti meni oikean henkilön syliin.

Vierailija
86/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokaisen käsimatkatavarat pitäisi saada mahtumaan oman rivin kohdalla olevaan lokeroon. Hävyttömyyksiä huippu on se, että niitä sijoitetaan ympäri konetta! Itse olen kerran menettänyt hermoni ja vierustoverilta kyselyn jälkeen kiskonut sieltä alas tavaraa, että sain omani tilalle. Tavaroiden omistaja ilmestyi useamman penkkirivin päästä, en tiedä minne rojunsa tunki.

Ja en tunge ensimmäisten joukossa koneeseen enkä sieltä ulos.

Mitä ihmettä sä sieltä ylälokerosta jatkuvasti tarviit? Miksi ei voi ottaa käsilaukkua/pientä reppua ja pakata siihen lennon aikana tarvittavat jutut ja laittaa sen edessä olevan penkin alle? Silloin ei oo väliä missä se sun jättipakaasi lennon ajan köllöttää.

Toi oli kyllä noloa käytöstä.

En minä sieltä ylhäältä ota yhtään mitään ja oma käsimatkatavara on pieni reppu TAI käsilaukku mutta kun edes niitä ja takkia ei saa mahdutettua ylös omalle kohdalle kun joku on ripotellut omiaan pitkin konetta!

Noloa on kun ei tajua lukemaansa.

Pieni reppu/käsilaukku ja takki eivät kuulu hattuhyllylle, vaan penkin alle ja syliin/edessä olevan penkin ripustuslenkkiin. Niitä ei laiteta ylos! Kukahan se tässä on nolo...

Nolo olet sinä. Av-mamma päässyt lentämään pari kertaa ja jo luulee tietävänsä säännöt mitä on laitettava minnekin. Jos vaan lopettaisit kommentoinnin asioista joista et mitään tiedä.

Useimmiten lennolla ihan kuulutetaan että vain isot laukut saa laittaa ylos, kaikki muu penkin alle. Johan tämän pitäisi sanoa terve järkikin, että kun osa laukuista mahtuu penkin alle ja osa ei, varataan se ylätila niille joille ei ole muuta paikkaa. Joskus voisi miettiä muutakin kuin omaa persettä. Ihan liikaa vaadittu näkojään perusmammalta.

Vierailija
87/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei.

Yhden hyllyn kohdalla istuu 6 matkustajaa. Hyllyyn mahtuu 3 lentolaukkua. Eli vaikka jokaisella on oikeus tulla koneeseen lentolaukun kanssa, kaikki laukut eivät mahdu hyllyille.

Voi kunpa ihmiset laittaisivat suosiolla nuo lentolaukkunsa ruumaan ja tulisivat vaan pienen laukun ja takin kanssa koneeseen. Monelta ongelmalta vältyttäisiin.

Ja tosiaankin, se hylly omalla kohdalla ei ole juuri itselle tarkoitettu, vaan siihen saa laittaa tavaroitaan muutkin. Turha toisten tavaroita on käydä sieltä hyllyltä agressiivisesti repimään alas ja heittelemään. Pahimmassa tapauksessa katsotaan, että olet vaarana lennolle ja sinut poistetaan koneesta.

T. Lentoemo

Vierailija
88/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin päällystakki tai jakku sekä vyö on jo kädessä, kun oma vuoro tulee, ne kengät myös, joiden tietää hälyttävän.

Mä tämän verran vielä jankkaan, ja sit lopetan (ja kaikki huokaisee helpotuksesta :D ). Jos lasten kanssa matkustaessa on takit ja kengät (täällä Yhdysvalloissa kaikki aikuiset riisuu kaikki kengät, aina) valmiiksi käsissä, niin meidän seurue ei liiku, piste. Aikuisten tarvii kuitenkin huolehtia niistä lastenkin matkatavaroista, kädet ei riitä. Sen sijaan sit kyllä puen päälleni vain helposti riisuttavia ja puettavia kenkiä kentälle, ja takin ja/tai neuletakin päältä riipaisemiseen menee aikaa sekuntin osia (ei niitä hihnalla aleta napittamaan auki). Hihnan toisessa päässä pakkaan kamoja tasan sen verran (esim. tuuppaan tabletin käsilaukkuun olalle, riipaisen sen takin takaisin harteille ja tuikkaan kenkiä sen verran jalkaan, ettei niitä tarvitse kädessä kantaa), että saan ne siirrettyä kauemmaksi, jossa viimeistelen homman.

Kyllä mä ihan oikeasti parhaani teen, ettei me tukittaisi turvaa, vielä kun muut matkustajat hiukan ottaisi huomioon, että hekin voi helpottaa mun urakkaa ruuhkan ehkäisemiseksi.

Vierailija
89/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain itsekkyys kannattaa ja palkitaan. Muiden auttaminen ei hyödytä.

90/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun portit aukeaa niin voi luoja sitä sähläystä ja tungosta 😁

Siksi, että nykyään kun vaikka nelihenkinen perhe matkustaa, niin muksuillakin on lentolaukut ja ne, jotka yrittävät matkustaa pelkillä käsimatkatavaroilla, tunkevat kaikki ylimääräiset kolmeen muovipussiin sen lentolaukun lisäksi. Ne, jotka tulee koneeseen vikana, saavat tästä syystä pistää lentolaukkunsakin ruumaan.

Vierailija
91/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei.

Yhden hyllyn kohdalla istuu 6 matkustajaa. Hyllyyn mahtuu 3 lentolaukkua. Eli vaikka jokaisella on oikeus tulla koneeseen lentolaukun kanssa, kaikki laukut eivät mahdu hyllyille.

Voi kunpa ihmiset laittaisivat suosiolla nuo lentolaukkunsa ruumaan ja tulisivat vaan pienen laukun ja takin kanssa koneeseen. Monelta ongelmalta vältyttäisiin.

Ja tosiaankin, se hylly omalla kohdalla ei ole juuri itselle tarkoitettu, vaan siihen saa laittaa tavaroitaan muutkin. Turha toisten tavaroita on käydä sieltä hyllyltä agressiivisesti repimään alas ja heittelemään. Pahimmassa tapauksessa katsotaan, että olet vaarana lennolle ja sinut poistetaan koneesta.

T. Lentoemo

Voi kunpa lentoyhtiöt ymmärtäisivät, että heidän hinnoittelupolitiikkansa ohjaa matkustajien toimintaa.

Vierailija
92/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä nykyistä intoa raahata matkustamoon kaikki matkatavarat. Sitten niitä reppuja saa raahata mukanaan pitkin terminaalia.

Pakkaan pieneen laukkuun lennolla tarvittavat asiat ja lisäksi vara-alusvaatteet ja kevyen yöpuvun ensi hätään, jos matkalaukku sattuisi katoamaan. Kevyt kassi mahtuu hyvin penkin jalkatilaan. Matkoja varten minulla on erillinen, pieni läppäri, jos tarvitsee tietokone ottaa mukaan.

Jos matkalaukku katoaisi, uusia vaatteita saa ostaa mistä vaan.

Todella monella ei ole ruumamatkatavaroita. Lennän perheineni 3 kertaa vuodessa Helsingistä kotimaahan ja takaisin, aina kaikilla kolmella vain cabin-laukku, mulla käsilaukku ja lapsella pikkureppu.

Vierailija
93/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa matkustaa pelkillä käsitavaroilla ja haluaa laukkunsa istuimen kohdalle. 

Me mennään aina viimeisten joukossa, ja aina on saatu laukku siihen vähintään suht lähelle =)

Vierailija
94/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei.

T. Lentoemo

Kuule emo, vihjaise sille lentoyhtiöllesi, että ihmiset laittaisivat ihan mielellään useammin laukkunsa ruumaan, mutta eivät halua maksaa siitä useita kymppejä. Ihan itse ovat lentoyhtiöt nyt kehittäneet tämän ongelman kun ovat alkaneet myymään ns. light-lippuja, joihin ei kuulu ruumamatkatavara. Ja turha nyt on jonkun tulla vinkumaan että köyhät laskee muutamia kymppejä matkustaessa. Oli köyhä tai ei, jokaisella on oikeus säästää rahaa siinä missä haluaa.

Vierailija
95/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei.

T. Lentoemo

Kuule emo, vihjaise sille lentoyhtiöllesi, että ihmiset laittaisivat ihan mielellään useammin laukkunsa ruumaan, mutta eivät halua maksaa siitä useita kymppejä. Ihan itse ovat lentoyhtiöt nyt kehittäneet tämän ongelman kun ovat alkaneet myymään ns. light-lippuja, joihin ei kuulu ruumamatkatavara. Ja turha nyt on jonkun tulla vinkumaan että köyhät laskee muutamia kymppejä matkustaessa. Oli köyhä tai ei, jokaisella on oikeus säästää rahaa siinä missä haluaa.

Keskimäärin varakkaat/rikkaat ovat pihejä. Asioilla on syy-yhteys.

96/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapsilla esim. 5-vuotiailla ei pitäisi olla lentolaukkua lainkaan. Me ollaan lasten kanssa pärjätty pikkurepulla, joka ei vie mitään tilaa. Tablettia ne kuitenkin tuijottaa ja se mahtuu meidän vanhempien yhteiseen lentolaukkuun.

Vierailija
97/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei.

T. Lentoemo

Voi kunpa lentoyhtiöt ymmärtäisivät, että heidän hinnoittelupolitiikkansa ohjaa matkustajien toimintaa.

... ja luulet tosissasi ettei tämä ole tarkoituksellista *facepalm*. Jokaiselle ihmiselle olisi hyväksi hieman opiskella kauppatieteitä ja markkinointia, niin ymmärtäisitte että kyllä nämä hinnoitteluasiat lasketaan ja seurataan HYVIN tarkkaan. 

Vierailija
98/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä29501 kirjoitti:

Mun mielestä lapsilla esim. 5-vuotiailla ei pitäisi olla lentolaukkua lainkaan. Me ollaan lasten kanssa pärjätty pikkurepulla, joka ei vie mitään tilaa. Tablettia ne kuitenkin tuijottaa ja se mahtuu meidän vanhempien yhteiseen lentolaukkuun.

Sun lapset ei tarvi vaihtovaatteita ja muita matkatavaroita ollenkaan?

Vierailija
99/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa laittamaan ne vetolaukut ylähyllylle pystyyn eikä makaamaan. Jos laukku täyttää määräyksen mitat niin sinne menee 4 laukkua kolmen sijaan. Ostokset ja takit jätetään jalkoihin.

Vierailija
100/240 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei.

T. Lentoemo

... ja luulet tosissasi ettei tämä ole tarkoituksellista *facepalm*. Jokaiselle ihmiselle olisi hyväksi hieman opiskella kauppatieteitä ja markkinointia, niin ymmärtäisitte että kyllä nämä hinnoitteluasiat lasketaan ja seurataan HYVIN tarkkaan. 

Sarkasmi on vaikea laji. Sitä en osaa sanoa, epäonnistuiko tässä ilmaisu vai tulkinta.