Lapsettomien pitäisi miettiä haluavatko kuulua voittajiin vai häviäjiin
Biologisessa mielessä ne ovat voittajia jotka pääsevät lisääntymään.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton ja minua aina naurattaa, kun saarnataan, että kuka meitä hoitaa sitten vanhoina. Hei haloo, meille on tullut jo 50 000 nuorta miestä, jotka kaipaa työtä. Lisää on tulossa varmaan satoja tuhansia. Kyllä sieltä meille lapsettomille hoitajat löytyy.
Ne ei teitä hoida vanhoina.
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton ja minua aina naurattaa, kun saarnataan, että kuka meitä hoitaa sitten vanhoina. Hei haloo, meille on tullut jo 50 000 nuorta miestä, jotka kaipaa työtä. Lisää on tulossa varmaan satoja tuhansia. Kyllä sieltä meille lapsettomille hoitajat löytyy.
Hekin vanhenevat ja lisäksi suurin osa heistä ei halua tehdä töitä. Ehkä sentään lisääntyvät, jos löytävät sopivan alustan. Enemmän voisi toivoa, että heidän mahdolliset jälkeläiset tekevät töitä.
No vaikka sitten hoitaja löytyisikin, niin yleensä on joku omainen kuitenkin huolehtimassa, että hoito toimii. Jos ei ole omaista valvomassa, voi olla että jäät huonomalle hoidolle. Miksi kukaan olisi kiinnostunut hoitamaan juuri sinua, kun kaikilla on omat omaiset.
Vierailija kirjoitti:
No vaikka sitten hoitaja löytyisikin, niin yleensä on joku omainen kuitenkin huolehtimassa, että hoito toimii. Jos ei ole omaista valvomassa, voi olla että jäät huonomalle hoidolle. Miksi kukaan olisi kiinnostunut hoitamaan juuri sinua, kun kaikilla on omat omaiset.
Hyvä kysymys! Miksi meiltä löytyy nytkin vanhuksia joilla on ollut jopa 10-12 lasta joista kukaan ei soittele tai käy kylässä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan olisi kiinnostunut hoitamaan juuri sinua, kun kaikilla on omat omaiset.
Vaikkapa siksi, että sitä kutsutaan työksi ja siitä saa palkkaa? Sitä paitsi lasten tekeminen vain siksi, että joku mahdollisesti hoitaa sinua sitten vanhana on naurettavaa.
Olen ruma, minulla on perinnöllinen sairaus jonka takia saatan olla pitkiä jaksoja sairaalassa ja työni on pelkkää pätkää, olen jo siis valmiiksi luuseri. En ole sentään niin tyhmä että siirtäisin geenini eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys! Miksi meiltä löytyy nytkin vanhuksia joilla on ollut jopa 10-12 lasta joista kukaan ei soittele tai käy kylässä?
Kyllä suurin osa omaisista on jollain tapaa mukana vanhuksen elämässä. Toki nuorilla on kiire, mutta kyllä tiedän ainakin omassa tuttavapiirissäni, että omaisille(lapsille) soitetaan, jos vanhuksella on sattunut jotain. Tietenkin aina on poikkeuksia, mutta sanoisin, että suurimmalla osalla on joku omainen. Toki dementoitunut vanhus ei välttämättä edes muista, jos häntä on käyty katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan olisi kiinnostunut hoitamaan juuri sinua, kun kaikilla on omat omaiset.
Vaikkapa siksi, että sitä kutsutaan työksi ja siitä saa palkkaa? Sitä paitsi lasten tekeminen vain siksi, että joku mahdollisesti hoitaa sinua sitten vanhana on naurettavaa.
Ei kait kukaan pelkästään sen hoitamisen takia hanki, vaan kyllä syitä on monia. Jokainen tietenkin tekee, mitä parhaaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
Olen ruma, minulla on perinnöllinen sairaus jonka takia saatan olla pitkiä jaksoja sairaalassa ja työni on pelkkää pätkää, olen jo siis valmiiksi luuseri. En ole sentään niin tyhmä että siirtäisin geenini eteenpäin.
No et sinä silti ole muita huonompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mielelläni hyvinvoiva häviäjä, joka saa toteuttaa itseään rauhassa ilman häiriöitä ja hyvällä tulotasolla.
Eli siis estätkö sinäkin edelleen vanhempiesi tulot ja "itsensä toteuttamisen" ? Kai ymmärrät, että olet itsekin ollut vauva?
Joo?
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla ihmiset aika pihalla biologiasta kun on alapeukuttanut aloitusta :D Jokaisen lajin ainoa tehtävä on lisääntyä ja selvitä hengissä. AIVAN JOKAISEN LAJIN. Ihminen nyt sitten vaan on keksinyt viime vuosina kaikenlaista vouhotusta ja osin itsepetosta kuinka asia ei olisikaan näin juuri ihmisen kohdalla.
Nimenomaan lajin. Minä en ole laji, vaan lajia edustava yksilö. Valinnainen lapsettomuus on vain yksi tapa pitää populaation räjähdyksenomainen kasvaminen kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla ihmiset aika pihalla biologiasta kun on alapeukuttanut aloitusta :D Jokaisen lajin ainoa tehtävä on lisääntyä ja selvitä hengissä. AIVAN JOKAISEN LAJIN. Ihminen nyt sitten vaan on keksinyt viime vuosina kaikenlaista vouhotusta ja osin itsepetosta kuinka asia ei olisikaan näin juuri ihmisen kohdalla.
Ihminen nyt vaan on lisääntynyt ihan liikaa, joten on ihan tervettäkin, että osa päättää jättää väliin. Ei minusta olisi edes luonnollista, että 100% ihmisistä lisääntyisi.
Mutta miksi juuri suomalaisten pitäisi uhrautua maapallon puolesta? Vastaavaa syntyvyysongelmaa ei ole missään muussa maassa. Todellisuudessa sillä ei ole mitään merkitystä vaikka kaikki suomalaiset lakkaisivat olemasta. Suomalaisia on alle promille maapallon väkimäärästä.
Paitsi, oliko Espanjassa ja Puolassa? Lisäksi trendi on nähtävissä kaikissa länsimaissa.
Miksi minä hankin lapsen:
-haluan antaa rakkautta ja saada sitä (toivon, että onnistun olemaan sellainen äiti, että se onnistuu)
-minulla on tarve hoivata (tämä tyydyttää tämän tarpeeni)
-minusta on mielenkiintoista katsoa, kun lapsi kasvaa ja varttuu
-on kiva olla mukana tässä sukupolvien jatkumossa
-en ole niin yksinäinen, kun minulla on lapsi (monet ihmiset ovat vain lastensa kanssa nykyään, kun aikaa on aika vähän)
-lapsi vie minun sukuni/yhteiskunnan perinteitä seuraavalle sukupolvelle
-lapset ovat herttaisia
-pääsee itse harrastamaan lapsen kanssa kaikenlaista
-ehkä lapsi osallistuu jollakin tavalla minun elämääni, kun olen vanha (en halua, että hän hoitaa minua, mutta olisi kiva, jos kuitenki olisi jonkinlaisena tukena)
-olen jo nähnyt maailmaa ihan tarpeeksi
Negatiivisia asioita on paljon vähemmän mielestäni. Itse tunnen, että minulla on ollut vain yksi
-lapsi sitoo sinut aika pitkäksi aikaa (sinulle ei jää omaa aikaa)
Positiiviset asiat ainakin minulla voittivat, mutta jokainen tekee toki omat ratkaisunsa.
Lapset myös kasvattavat vanhempiaan. Sinusta tulee joustavampi, kun kasvatat lasta.
Tyhjenevä suomi voi sitten ostaa hylättyjä vauvoja ulkomailta ja hoitajat kasvattavat ne kasvatuslaitoksissa. Jos meinaan tulee ihmispula.
On minun geenejäni muillakin kuin minulla. Miksi juuri minun pitäisi siirtää niitä eteenpäin? Mitä hyötyä minulle henkilökohtaisesti siitä on?
Vierailija kirjoitti:
Lapset myös kasvattavat vanhempiaan. Sinusta tulee joustavampi, kun kasvatat lasta.
Mitä hyötyä tuosta joustavuudesta? Ei se ainakaan parisuhdetta auta kun on niin paljon eroja, rikkinäisiä perheitä.
Vierailija kirjoitti:
On minun geenejäni muillakin kuin minulla. Miksi juuri minun pitäisi siirtää niitä eteenpäin? Mitä hyötyä minulle henkilökohtaisesti siitä on?
Ei kaikesta aina olekaan hyötyä.
Lapsettomat kuuluvat häviäjiin.