Lapsettomien pitäisi miettiä haluavatko kuulua voittajiin vai häviäjiin
Biologisessa mielessä ne ovat voittajia jotka pääsevät lisääntymään.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukahan huolehtii teistä vanhoina, jos kukaan ei tee lapsia. Ehkä voimme sitten ottaa tappavan lääkkeen tai piikin ja viimeinen voi sitten sammuttaa valot.
On luonnollista, että kuolema korjaa, kun ei enää pärjää. Vanhuuden pitkittämisessä kipuineen ja vaivoineen ei ole mitään mieltä.
Toivottavasti sitten et hae mistään apua kun tulet vanhaksi. Toivottavasti kukaan ei tuo sulle ruokaa sitten enää, kun et sitä itse pysty hakemaan kaupasta.
Sitä varten voisi sen eutanasian laillistaa. Jos itse olen vanhana monisairas, niin en haluaisi kärsiä missään sairaalassa/vanhainkodissa, vaikka mahdollinen jälkikasvuni kävisikin minua aika ajoin tervehtimässä. Aika suuri osa vanhuksista haluaisi jo pois täältä, mutta ei... kun joku helvetin "etiikka" estää armollisen kuoleman.
Mikset hyppäisi junan alle jo nyt? Sehän olisi oikea ekoteko!
Olet häiriintynyt henkilö. Oikeasti.
Miten niin, pääsisit pois täältä kamalasta maailmasta, jossa painostetaan hankkimaan lapsia.
Tuollaisen aivottoman ameeban takia kukaan tuskin itselleen mitään tekee :D. Ameeba joka ei osaa muuta kuin jakautua :D
Voisit sentään olla nimittelemättä. Noinko vaikea asia tämä on sinulle?
Kehoitat muita ihmisiä tappamaan itsensä, joten sinulla se vaikeus tuntuu olevan. Lisäksi olet tekstisi perusteella oikeasti hyvin yksinkertainen. Olisit ilkeä, mutta typeryytesi tekee sinusta vain koomisen. Joten nimittelen sinua, ameeba :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukahan huolehtii teistä vanhoina, jos kukaan ei tee lapsia. Ehkä voimme sitten ottaa tappavan lääkkeen tai piikin ja viimeinen voi sitten sammuttaa valot.
On luonnollista, että kuolema korjaa, kun ei enää pärjää. Vanhuuden pitkittämisessä kipuineen ja vaivoineen ei ole mitään mieltä.
Toivottavasti sitten et hae mistään apua kun tulet vanhaksi. Toivottavasti kukaan ei tuo sulle ruokaa sitten enää, kun et sitä itse pysty hakemaan kaupasta.
Sitä varten voisi sen eutanasian laillistaa. Jos itse olen vanhana monisairas, niin en haluaisi kärsiä missään sairaalassa/vanhainkodissa, vaikka mahdollinen jälkikasvuni kävisikin minua aika ajoin tervehtimässä. Aika suuri osa vanhuksista haluaisi jo pois täältä, mutta ei... kun joku helvetin "etiikka" estää armollisen kuoleman.
Huolehdithan itse, ettet ole muille vaivaksi. Toivottavasti itse ymmärrät, milloin se on hyvä tehdä. Ostahan valmiiksi tekovälineet.
Oletpa sinä oksettava saasta. Tällaiset lisääntyy..?!
Pakkohan se on huolehtia siitä, ettei sitten ole missään kenenkään vaivana. Voi nimittäin käydä niin, että joku vie sinne sairaalaan/hoitokotiin, jos ei älyä hoitaa itseään pois tarpeeksi ajoissa.
No siksi ei kannata jälkikasvua hankkia, niin tuskin on kukaan viemässä sairaalaan. Kai sitä nyt ihminen saa kuolla omassa rauhassa, jos siltä tuntuu.
Ei ole kovin nautinnollista olla päivä tolkulla kotona ilman ruokaa ja ulosteet housuissa. Sitten kuolet ja ruumiskärpäset tulevat tuhoamaan sinut. Joku naapuri ehkä haistaa kalman hajun ja sitten isännöitsijä tulee ja sinut viedään loppulliseen sijoituspaikkaan.
Kerronpa sulle tosielämän tarinan. Äiti synnytti, hoiti ja varjeli kolmea pientä veljestä joista kukaan ei käy tai ole edes kiinnostunut mammansa tekemisistä. Joutuu kolmesta pojastaan huolimatta olemaan yksin ja varmaan lähtemään täältä yksinäisyyden varjostaessa, ellei joku naapuri satu huomaamaan hänen poistuneen keskuudestamme.
Näitä tarinoita on vaikka kuinka ja paljon. Lisäksi lapsen voi menettää ennen kuin itse kuolee. Kuitenkin on ainakin saanut kokea vanhemmuuden. Pelkäätkö sinä, että sinulle kävisi niin, että lapsesi hylkäisivät sinut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin, pääsisit pois täältä kamalasta maailmasta, jossa painostetaan hankkimaan lapsia.
Tuollaisen aivottoman ameeban takia kukaan tuskin itselleen mitään tekee :D. Ameeba joka ei osaa muuta kuin jakautua :D
Kehoitat muita ihmisiä tappamaan itsensä, joten sinulla se vaikeus tuntuu olevan. Lisäksi olet tekstisi perusteella oikeasti hyvin yksinkertainen. Olisit ilkeä, mutta typeryytesi tekee sinusta vain koomisen. Joten nimittelen sinua, ameeba :D
Minusta sinä olet täysin aivoton olento, jolla ei ole tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolehdithan itse, ettet ole muille vaivaksi. Toivottavasti itse ymmärrät, milloin se on hyvä tehdä. Ostahan valmiiksi tekovälineet.
Oletpa sinä oksettava saasta. Tällaiset lisääntyy..?!
Pakkohan se on huolehtia siitä, ettei sitten ole missään kenenkään vaivana. Voi nimittäin käydä niin, että joku vie sinne sairaalaan/hoitokotiin, jos ei älyä hoitaa itseään pois tarpeeksi ajoissa.
No siksi ei kannata jälkikasvua hankkia, niin tuskin on kukaan viemässä sairaalaan. Kai sitä nyt ihminen saa kuolla omassa rauhassa, jos siltä tuntuu.
Ei ole kovin nautinnollista olla päivä tolkulla kotona ilman ruokaa ja ulosteet housuissa. Sitten kuolet ja ruumiskärpäset tulevat tuhoamaan sinut. Joku naapuri ehkä haistaa kalman hajun ja sitten isännöitsijä tulee ja sinut viedään loppulliseen sijoituspaikkaan.
Kerronpa sulle tosielämän tarinan. Äiti synnytti, hoiti ja varjeli kolmea pientä veljestä joista kukaan ei käy tai ole edes kiinnostunut mammansa tekemisistä. Joutuu kolmesta pojastaan huolimatta olemaan yksin ja varmaan lähtemään täältä yksinäisyyden varjostaessa, ellei joku naapuri satu huomaamaan hänen poistuneen keskuudestamme.
Näitä tarinoita on vaikka kuinka ja paljon. Lisäksi lapsen voi menettää ennen kuin itse kuolee. Kuitenkin on ainakin saanut kokea vanhemmuuden. Pelkäätkö sinä, että sinulle kävisi niin, että lapsesi hylkäisivät sinut?
Miksi pelkäisin? Lapseton on huoleton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla ihmiset aika pihalla biologiasta kun on alapeukuttanut aloitusta :D Jokaisen lajin ainoa tehtävä on lisääntyä ja selvitä hengissä. AIVAN JOKAISEN LAJIN. Ihminen nyt sitten vaan on keksinyt viime vuosina kaikenlaista vouhotusta ja osin itsepetosta kuinka asia ei olisikaan näin juuri ihmisen kohdalla.
Mikä toinen laji kuin ihminen ryöstökuluttaa kotiplaneettamme rajallisia resursseja? Eläimet toimivat vaistojensa varassa, mutta ihmisellä on vapaa tahto päättää halustaan lisääntyä tai olla lisääntymättä.
Mistä sinä tiedät mitä syntymättömät lapsesi tulisivat tekemään?
Eivät mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva varmaan koko loppuelämänsä viettää jouluakin yksin :D
Kyllähän sen kommenteistakin näkee, että moni lapseton on oikeasti katkera ja voi henkisesti pahoin vaikka esittää kovista.
Ei minun lapsettomana tarvitse viettää joulua yksin, kun minulla on ystäviä ja lemmikkejä. :) Ja luulen, että suurin osa noista ystävistä pysyy elämässäni vielä pitkään.
Itsekästä hankkia lapsia sitä varten ettei joudu viettämään juhlapyhiä yksin. :D
Ystäväsi voivat hankkia perheen, eikä heillä ole enää sinulle aikaa. Varmaan tuo joulupyhä oli vain yksi esimerkki, miksi siihen takerrut?
Jotkut viihtyy hyvin yksin. :) Ja kas vain, suurin osa ystävistäni ovat vapaaehtoisesti lapsettomia.
Mutta siis, miksi vapaaehtoinen lapsettomuus tuntuu olevan niin suuri ongelma joillekin? Onko taustalla ajatus, että on kenties itse hieman tyytymätön perhe-elämään, ja hieman ehkä jopa katuu valintaansa, ja kovasti täytyy perustella valintansa oikeaksi, ja kritioida niitä ihmisiä, jotka eivät lapsia syystä tai toisesta halua?
Sitten olet yksin, mutta miksi sinun pitää niin kauheasti selitellä tätä kantaasi?
Koska pääsin kirjoittamisen makuun. Ja siksi, jotta ehkä saisin taottua jotain järkeä näiden perheellisten päähän, jotka tuomitsevat vapaaehtoisesti lapsettomat. Mutta turhaahan se on, toivottavasti edes heidän jälkikasvulleen on siunaantunut edes jotain järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta sinä olet täysin aivoton olento, jolla ei ole tunteita.
Voi harmi :D
Vierailija kirjoitti:
En tunne minkäänlaisia lämpimiä tunteita lapsia kohtaan, en siis minkäänlaisia. Päinvastoin, lapset ärsyttävät suunnattomasti ja suoraan sanottuna myös kavereideni lapset ärsyttävät, kun kaikki lähteminen on kiinni niistä hiton mukuloista. En todellakaan haluaisi olla riippuvainen mistään tuollaisesta, olen erittäin tyytyväinen näin. En tiedä pystyisinkö kokemaan rakkautta edes omaa lastani kohtaan vai ärsyttäisikö sekin koko aikaisella ininällään ja sillä, ettei saa yhtään hiljaista hetkeä.. Joten, parempi olla kokeilematta. Koirista kyllä tykkään ja pidän niitä erittäin suloisin ja ihanina, se on jännä miten eläimiä kohtaan tuntee hoivavietti, mutta lapset ovat suuri yöh.
Nainen 32
Tämä. En pidä minkäänikäisistä lapsista yhtään, mutta auta armias jos näen koiran- tai kissanpennun niin sydämeni sulaa rakkaudesta ja hoivanhalusta! Aikuisetkin eläimet ovat toki ihania, mutta pennut aivan mahdottoman ihania.
Joskus Suomessakin vanhuksista huolehtivat perheet ja lapset. Silloin ei ollut palvelutaloja yms. Olit aika heikoilla, jos sinulla ei ollut perhettä. Ehkä Suomessakin palataan tähän systeemiin, koska rahat loppuvat. Perheet huolehtivat myös vanhemmistaan. Kuka siis huolehtii niistä, jotka eivät ole hankkineet lapsia?
Joku täällä on punkenu aivonsakin ulos persiistänsä sitä muksua äheltäessään..
Vierailija kirjoitti:
Joskus Suomessakin vanhuksista huolehtivat perheet ja lapset. Silloin ei ollut palvelutaloja yms. Olit aika heikoilla, jos sinulla ei ollut perhettä. Ehkä Suomessakin palataan tähän systeemiin, koska rahat loppuvat. Perheet huolehtivat myös vanhemmistaan. Kuka siis huolehtii niistä, jotka eivät ole hankkineet lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne minkäänlaisia lämpimiä tunteita lapsia kohtaan, en siis minkäänlaisia. Päinvastoin, lapset ärsyttävät suunnattomasti ja suoraan sanottuna myös kavereideni lapset ärsyttävät, kun kaikki lähteminen on kiinni niistä hiton mukuloista. En todellakaan haluaisi olla riippuvainen mistään tuollaisesta, olen erittäin tyytyväinen näin. En tiedä pystyisinkö kokemaan rakkautta edes omaa lastani kohtaan vai ärsyttäisikö sekin koko aikaisella ininällään ja sillä, ettei saa yhtään hiljaista hetkeä.. Joten, parempi olla kokeilematta. Koirista kyllä tykkään ja pidän niitä erittäin suloisin ja ihanina, se on jännä miten eläimiä kohtaan tuntee hoivavietti, mutta lapset ovat suuri yöh.
Nainen 32
Tämä. En pidä minkäänikäisistä lapsista yhtään, mutta auta armias jos näen koiran- tai kissanpennun niin sydämeni sulaa rakkaudesta ja hoivanhalusta! Aikuisetkin eläimet ovat toki ihania, mutta pennut aivan mahdottoman ihania.
Elät sitten eläinten kanssa loppuelämäsi. Ehkä sinun olisi pitänyt syntyä itsekin eläimeksi. Minusta lapset ja myös kaikki eläimet ovat ihania.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole näiden oma ongelma. Mikä holhoaminen täällä on nyt muutenkin meneillään? Kamalaa mikäli lapsia alkaisi syntymään velvollisuudentunnosta joihinkin sellaisiin koteihin mihin heitä ei ole alunperinkään edes haluttu :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 32
Outo tyyppi
Ikävä kertoa ketjun aloittajalle (olettaen että hän on nainen), mutta nainen ei varsinaisesti ole biologisessa mielessä voittaja jatkaessaan geenejään. Jokainen nainen mahoja lukuunottamatta voi hankkiutua raskaaksi. Biologisessa mielessä mies ei välitä mihin maahan siemenensä kylvää. Siementä kun riittää.
Naisella tuo biologinen "voittaminen" olisi enemmänkin sitä minkä tasoista urosta hän houkuttaa. Parhaat urokset takaavat parhaat geenit ja jälkeläiselle paremmat mahdollisuudet menestyä.
Naisen osalta biologinen voittaminen edellyttäisi po uroksen löytämistä ja pitämistä.
Ihmiseen evoluutio valitettavasti ei enää juurikaan vaikuta.
Mua ihmetyttää se, miksi lapsettomilla on niin kova tarve julistaa sitä, miksi he eivät halua lapsia. Eikö se ole niin yksinkertaista vaan, ettei tee niitä lapsia. Miksi pitää väittää, että lapset kiukuttelevat yms. Ihan varmasti kaikki meistä kiukuttelevat, jos olemme väsyneitä yms. Kavaminen on aika rankka prosessi eli ei lapsillakaan mitään helppoa ole kasvaa ja kehittyä tässä maailmassa. Lisäksi haluaisiko kenties joku lapsi syntyä juuri teidän perheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla ihmiset aika pihalla biologiasta kun on alapeukuttanut aloitusta :D Jokaisen lajin ainoa tehtävä on lisääntyä ja selvitä hengissä. AIVAN JOKAISEN LAJIN. Ihminen nyt sitten vaan on keksinyt viime vuosina kaikenlaista vouhotusta ja osin itsepetosta kuinka asia ei olisikaan näin juuri ihmisen kohdalla.
Ihminen nyt vaan on lisääntynyt ihan liikaa, joten on ihan tervettäkin, että osa päättää jättää väliin. Ei minusta olisi edes luonnollista, että 100% ihmisistä lisääntyisi.
Mutta miksi juuri suomalaisten pitäisi uhrautua maapallon puolesta? Vastaavaa syntyvyysongelmaa ei ole missään muussa maassa. Todellisuudessa sillä ei ole mitään merkitystä vaikka kaikki suomalaiset lakkaisivat olemasta. Suomalaisia on alle promille maapallon väkimäärästä.
Suomen syntyvyys ei ole edes lähellekään matalin Euroopassa. Monet maat ovat meidån takana vähiten syntyy ja on pitkän aikaa syntynyt mm. Maltalla, Italiassa, Espanjassa ja Itä-Blokin maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva varmaan koko loppuelämänsä viettää jouluakin yksin :D
Kyllähän sen kommenteistakin näkee, että moni lapseton on oikeasti katkera ja voi henkisesti pahoin vaikka esittää kovista.
Ei minun lapsettomana tarvitse viettää joulua yksin, kun minulla on ystäviä ja lemmikkejä. :) Ja luulen, että suurin osa noista ystävistä pysyy elämässäni vielä pitkään.
Itsekästä hankkia lapsia sitä varten ettei joudu viettämään juhlapyhiä yksin. :D
Ystäväsi voivat hankkia perheen, eikä heillä ole enää sinulle aikaa. Varmaan tuo joulupyhä oli vain yksi esimerkki, miksi siihen takerrut?
Jotkut viihtyy hyvin yksin. :) Ja kas vain, suurin osa ystävistäni ovat vapaaehtoisesti lapsettomia.
Mutta siis, miksi vapaaehtoinen lapsettomuus tuntuu olevan niin suuri ongelma joillekin? Onko taustalla ajatus, että on kenties itse hieman tyytymätön perhe-elämään, ja hieman ehkä jopa katuu valintaansa, ja kovasti täytyy perustella valintansa oikeaksi, ja kritioida niitä ihmisiä, jotka eivät lapsia syystä tai toisesta halua?
Noinhan se on.
Minullakin on ystävä jolla on neljä ! lasta ja hän jankuttaa kun niitä on niin paljon. Haloo ite n.ussitte ne. Ja sanoo että hyvähån se niillä joilla vähemmän tai ei ollenkaan ja taas piti näin paljon ruokaa kantaa ja ukostakin on kuoriutunut vastuita välttelevä juoppo jne
Puhuu sitten välillä että mitä sitä olisi jos ei olisi lapsia ja samaan hengenvetoon että kyllä se sinullakin tuo vartalo muuttuu kun saat lapsia ja sitten on katkera kun ei muuttunutkaan....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee lapsia, ihan sama vaikka olisin mitä. Ei kiinnosta tuollaiset mielipiteet yhtään.
No, itsepä sukulinjasi päätät samalla kuin minun voittajageenit jatkavat.
Nämä "voittajageenit" monistuvat kovaa vauhtia myös kehitysmaissa - siihen malliin että ovat avittamassa ihmiskuntaa kuilun partaalle..
Sitten olet yksin, mutta miksi sinun pitää niin kauheasti selitellä tätä kantaasi?