Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomien pitäisi miettiä haluavatko kuulua voittajiin vai häviäjiin

Vierailija
29.09.2019 |

Biologisessa mielessä ne ovat voittajia jotka pääsevät lisääntymään.

Kommentit (194)

Vierailija
1/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman lapsia elämä on ihan turhaa.

Vierailija
2/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielelläni hyvinvoiva häviäjä, joka saa toteuttaa itseään rauhassa ilman häiriöitä ja hyvällä tulotasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee lapsia, ihan sama vaikka olisin mitä. Ei kiinnosta tuollaiset mielipiteet yhtään.

Vierailija
4/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitäisi erityisesti miettiä?

Vierailija
5/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mielelläni hyvinvoiva häviäjä, joka saa toteuttaa itseään rauhassa ilman häiriöitä ja hyvällä tulotasolla.

Eli siis estätkö sinäkin edelleen vanhempiesi tulot ja "itsensä toteuttamisen" ? Kai ymmärrät, että olet itsekin ollut vauva?

Vierailija
6/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee lapsia, ihan sama vaikka olisin mitä. Ei kiinnosta tuollaiset mielipiteet yhtään.

Kuitenkin oli pakko kommentoida?

Vierailija
7/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. Mielestäni sellainen elämä on turhaa, johon ei keksi mitään tekemistä ilman lapsia, vaikka maailma on avoin ja mahdollisuuksia täynnä.

Vierailija
8/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, itsepä sukulinjasi päätät samalla kuin minun voittajageenit jatkavat.

Vierailija
9/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. Mielestäni sellainen elämä on turhaa, johon ei keksi mitään tekemistä ilman lapsia, vaikka maailma on avoin ja mahdollisuuksia täynnä.

Lapset eivät millään tavalla sulje tuota pois. Luuletko, että vauva pysyy seuraavat 80 vuotta vauvana?

Vierailija
10/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen lapseni 40-vuotiaana. Kyllä siihen mennessä oli ehtinyt toteuttaa itseään ja tienata ihan kyllästymiseen asti.

Vierailija
11/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että se lapsi olisi häviäjä, jos sellaisen maailmaan punkisin. Siksi ei haittaa olla biologisessa mielessä häviäjä. Jos vaihtoehto on se, että minä olen jollain mittarilla häviäjä vs. maailmassa on yksi lapsi lisää, jota ei rakasteta, johon vanhemmalla ei ole kiinnostusta ja joka todennäköisesti kärsisi samoista geneettisistä ongelmista, jotka minulla on häiritsemässä jokapäiväistä elämää, niin mielestäni eettinen arviointi kallistaa vaa'an sille kannalle, että kaikkien on parempi olla, jos minä en lisäänny.

Vierailija
12/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis estätkö sinäkin edelleen vanhempiesi tulot ja "itsensä toteuttamisen" ? Kai ymmärrät, että olet itsekin ollut vauva?

Mutta kylläpä sitä vain pitää lasten 18 ensimmäisen elinvuoden aikana tehdä asioita enemmän tai vähemmän myös niiden lasten ehdoilla, eikä kaikkea voi tehdä täysin vapaasti oman mielen mukaan. Ei siitä mihinkään pääse, vaikka sitä asiaa miten katselisi.

Joo, me kaikki olemme olleet itsekin vauvoja, mutta ehkäpä ja toivottavasti olemme olleet haluttuja vanhemmillemme. Se on siis aivan eri asia kuin se, ettei lapsia hanki, kun ei niitä haluakaan.

Vierailija
13/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penetraation vemputtaminen ei todella ole mikään voittajan teko. Kouluttautuneen naisen pitää nauttia elämästä, matkustella, perustaa yritys ja elää. Lasten tekeminen pilaa kaiken sen ja lisäksi on vanhoillista vaan luututa kotona ja esittää että elämä koostuu ainoastaan jälkeläisten tuottamisesta.

Vierailija
14/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ollut heidän valintansa. Minun valintani on lapsettomuus.

Vierailija
15/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ihmiset aika pihalla biologiasta kun on alapeukuttanut aloitusta :D Jokaisen lajin ainoa tehtävä on lisääntyä ja selvitä hengissä. AIVAN JOKAISEN LAJIN. Ihminen nyt sitten vaan on keksinyt viime vuosina kaikenlaista vouhotusta ja osin itsepetosta kuinka asia ei olisikaan näin juuri ihmisen kohdalla.

Vierailija
16/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, peukkugeneraatori on taas päässyt skriptaamaan peukkuja. Käytätkö eri proxyjä tai mitä? Joku Firefoxin plugari?

Vierailija
17/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät millään tavalla sulje tuota pois. Luuletko, että vauva pysyy seuraavat 80 vuotta vauvana?

Ai eivät sulje millään tavalla pois? Että jos ihmisellä on haaveena lähteä vaikka kiertämään maailmaa, yöpymään ulkona/teltassa ties missä, niin sitä voi tehdä sylivauvan tai pikkulapsikatraan kanssa ihan yhtä hyvin kuin lapsettomanakin? Tai että voidaan ihan huoletta unohtaa esim. lasten koulunkäynti ja lähteä koko porukalla kiertolaisiksi/reppureissaajiksi ympäri maailmaa, kun lapset ovat kouluiässä?

Ja ei, en luule, että lapsi pysyy 80 vuotta vauvana. Mutta 18 vuotta se pysyy vajaavaltaisena, jonka tekemisistä ja huolehtimisesta vanhemmat ovat enemmän tai vähemmän vastuussa! Siitä ei pääse mihinkään! Ja teit lapsia tai et, sinä 18 vuoden aikana vanhenet sen saman 18 vuotta, jota et koskaan saa takaisin. Vai luuletko itse, että lapsi tulee vauvasta täysi-ikäiseksi yhdessä yössä?

Vierailija
18/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule. Moni vela pääsisi niin halutessaan lisääntymään. Minutkin on muutaman kerran jätetty siksi kun en halunnut lisäänytä, joten mahdollisuuksien puutteesta ei lapsettomuus johdu.

Vierailija
19/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt sosiopaatin.

Vierailija
20/194 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla ihmiset aika pihalla biologiasta kun on alapeukuttanut aloitusta :D Jokaisen lajin ainoa tehtävä on lisääntyä ja selvitä hengissä. AIVAN JOKAISEN LAJIN. Ihminen nyt sitten vaan on keksinyt viime vuosina kaikenlaista vouhotusta ja osin itsepetosta kuinka asia ei olisikaan näin juuri ihmisen kohdalla.

Ihminen nyt vaan on lisääntynyt ihan liikaa, joten on ihan tervettäkin, että osa päättää jättää väliin. Ei minusta olisi edes luonnollista, että 100% ihmisistä lisääntyisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme