Lapsettomien pitäisi miettiä haluavatko kuulua voittajiin vai häviäjiin
Biologisessa mielessä ne ovat voittajia jotka pääsevät lisääntymään.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat kuuluvat häviäjiin.
Ei mulle ole mitään väliä tuolla. Jankutatte kovasti tuota, että lapsettomat ovat häviäjiä, mutta entä sitten? Ei minua kiinnosta yhtään ja jankutuksenne menee hukkaan.
Oliko vielä jotain muuta turhaa sanottavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset myös kasvattavat vanhempiaan. Sinusta tulee joustavampi, kun kasvatat lasta.
Mitä hyötyä tuosta joustavuudesta? Ei se ainakaan parisuhdetta auta kun on niin paljon eroja, rikkinäisiä perheitä.
Koko parisuhde on kanssa aikansa elänyt useimmiten. Nythän on paljon näitä naispareja ja miespareja. Voivat hekin lapsia kasvattaa, ehkä onnistuvat siinä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle ole mitään väliä tuolla. Jankutatte kovasti tuota, että lapsettomat ovat häviäjiä, mutta entä sitten? Ei minua kiinnosta yhtään ja jankutuksenne menee hukkaan.
Oliko vielä jotain muuta turhaa sanottavaa?
Itselläni on lapsi, mutta en kyllä silti toitottaisi ihan näin jyrkkää sanomaa. Ensinnäkin tarvitseeko aina sitten voittaa jossain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen luovuttanut sukusoluja. Perimäni jatkuu, mutta en joudu itse näkemään sitä vaivaa mikä lapsista koituisi.
Ihan käsittämätöntä puhetta. En koe, että minun lapsistani olisi ollut jotenkin "vaivaa". Sen sijaan, että lihon sohvalla katsomassa jotain tyhjänpäivästä roskaa TV:stä voin leikkiä lapseni kanssa.
Sulleko vain nuo edellämainitsemasi olivat vaihtoehtoja? Että joko hankit lapsia leikkikaveriksi tai lojut sohvalla katsomassa tosi-TV:tä?
Yritä ymmärtää, että muut ihmiset eivät ole sinä, eikä heillä ole sinun elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman lapsia elämä on ihan turhaa.
Eikä ole. Mielestäni sellainen elämä on turhaa, johon ei keksi mitään tekemistä ilman lapsia, vaikka maailma on avoin ja mahdollisuuksia täynnä.
Lapset eivät millään tavalla sulje tuota pois. Luuletko, että vauva pysyy seuraavat 80 vuotta vauvana?
Ai eivät sulje millään tavalla pois? Että jos ihmisellä on haaveena lähteä vaikka kiertämään maailmaa, yöpymään ulkona/teltassa ties missä, niin sitä voi tehdä sylivauvan tai pikkulapsikatraan kanssa ihan yhtä hyvin kuin lapsettomanakin? Tai että voidaan ihan huoletta unohtaa esim. lasten koulunkäynti ja lähteä koko porukalla kiertolaisiksi/reppureissaajiksi ympäri maailmaa, kun lapset ovat kouluiässä?
Ja ei, en luule, että lapsi pysyy 80 vuotta vauvana. Mutta 18 vuotta se pysyy vajaavaltaisena, jonka tekemisistä ja huolehtimisesta vanhemmat ovat enemmän tai vähemmän vastuussa! Siitä ei pääse mihinkään! Ja teit lapsia tai et, sinä 18 vuoden aikana vanhenet sen saman 18 vuotta, jota et koskaan saa takaisin. Vai luuletko itse, että lapsi tulee vauvasta täysi-ikäiseksi yhdessä yössä?
Voittaja onkin se joka tekee lapset, eroaa sovussa ja kummallekin vanhemmalle jää aikaa niin perhe-elämään kuin itsensä toteuttamiseen :)
Vierailija kirjoitti:
Tämä selvä.
Vieläkö joku kertoisi, mitä merkitystä tässä pelissä häviämisellä minulle on?
Ei kiinnosta. Sillä ei ole mitään väliä, kun me kaikki kuitenkin kuollaan joku päivä. Voittajat ja häviäjät ovat täysin samalla viivalla kun makaavat arkussa.
Vierailija kirjoitti:
Kiva varmaan koko loppuelämänsä viettää jouluakin yksin :D
Kyllähän sen kommenteistakin näkee, että moni lapseton on oikeasti katkera ja voi henkisesti pahoin vaikka esittää kovista.
En ole yhtäkään joulua viettänyt yksin vaikka minulla ei ole lapsia ja vanhemmatkin ovat jo vuosia sitten kuolleet. En ole enää tässä iässä kiinnostunut viettämään ns perinteistä joulua, niitä olen viettänyt suurimman osan elämääni. Joulua voi viettää niin monella tavalla tai olla viettämättä. T. 61v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva varmaan koko loppuelämänsä viettää jouluakin yksin :D
Kyllähän sen kommenteistakin näkee, että moni lapseton on oikeasti katkera ja voi henkisesti pahoin vaikka esittää kovista.
En ole yhtäkään joulua viettänyt yksin vaikka minulla ei ole lapsia ja vanhemmatkin ovat jo vuosia sitten kuolleet. En ole enää tässä iässä kiinnostunut viettämään ns perinteistä joulua, niitä olen viettänyt suurimman osan elämääni. Joulua voi viettää niin monella tavalla tai olla viettämättä. T. 61v
Et ehkä vielä, mutta ajan myötä rivit ympärilläsi harvenevat.
Olen lapseton häviäjä palstaviisaiden mukaan. Mitäpä väliä sillä on kun en ole missään kilpailussa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kiitoksia tästä ajatuksesta. Olen lapseton vastoin tahtoani, kiva että elämäni on mielestäsi turhaa.
Sun ei tietenkään tarvitse ajatella samoin kuin tämä toinen ihminen. Itse tiedät, onko elämäsi tarkoituksellista?
En minä ajattelekaan, moni tällä palstalla kyllä ajattelee. Vai mites olikaan kun lapsettomia, sairaita ja työttömiä jatkuvasti parjataan kuinka ovat vain rasitteeksi yhteiskunnalle? Monellako olisi oikeasti vielä työtä ellei yhteiskunnassa sallittaisi huono-osaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kiitoksia tästä ajatuksesta. Olen lapseton vastoin tahtoani, kiva että elämäni on mielestäsi turhaa.
Sun ei tietenkään tarvitse ajatella samoin kuin tämä toinen ihminen. Itse tiedät, onko elämäsi tarkoituksellista?
En minä ajattelekaan, moni tällä palstalla kyllä ajattelee. Vai mites olikaan kun lapsettomia, sairaita ja työttömiä jatkuvasti parjataan kuinka ovat vain rasitteeksi yhteiskunnalle? Monellako olisi oikeasti vielä työtä ellei yhteiskunnassa sallittaisi huono-osaisia?
Ei kait laspettomat nuorena ole mikään rasite yhteiskunnalle, jos kerran työssä käyvät.
Yksi syy hankkia lapsia on se, että sitten vanhana voi sumputtaa, ettei lapset käy katsomassa. Jos ei ole lapsia, tätä sumputusta ei voi tehdä
Joustavuutta tarvitaan vähän joka paikassa, myös esimerkiksi työelämässä. Ehkä kuitenkaan sinun parisuhteesi ei rikkoutuisi.