Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jota luullaan usein 10 vuotta nuoremmaksi

Vierailija
29.09.2019 |

Imarteleeko vai häiritseekö se? Minkälainen olet olemukseltasi, entä minkä ikäinen olet? Muuttuuko suhtautuminen sen jälkeen kun vastapuoli (töissä tai vapaalla) saa tietää oikean ikäsi?

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee.

Kohdellaan useissa tilanteissa nuorukaisena ja pojitellaan, vaikka olen nelikymppinen ja lapsetkin jo teinejä.

Vallankäyttöähän se pojittelu on ja sitä kohtaan lähinnä itseni ikäisten tai nuorempien naisten toimesta sekä keski-iän ylittäneiden miesten toimesta. Ainakin naiset haluavat vähätellä ja korostaa omaa ylempiarvoisuuttaan kohdallani, mutta vanhemmilla miehillä se tuntuu enemmän opitulta tavalta.

Olemukseltani olen nuorekas, mieleltäni enemmän eläkeläisukko.

Suhtautuminen muuttuu asiallisemmaksi, jos mainitsen ikäni. Myös "puumana" minua iskemään tulleet ikäiseni naiset muuttavat asennettaan paljon vakavammaksi ikäni kuultuaan. Nuoremmat sillä silmällä katsojat taas hieman nolostuvat, kun kerron ikäni ja että etsin oman ikäistäni kumppania.

Lasteni läsnäollessa pojittelu osataan onneksi jättää tekemättä.

Vierailija
2/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

55v, jota luullaan korkeintaan 45-vuotiaaksi. Urheilullinen ja rento olemus, usein fyysisiä työsuorituksia, joita ei normaalisti enää tämän ikäiseltä odoteta. Suhtautuminen yleensä muuttuu kun oikea ikä tulee tietoon mutta en anna sen häiritä. Ikärasismia on näillä keskustelupalstoilla mutta ei niinkään oikeassa elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään en enää jaksa välittää.

Nuorempana se häiritsi ja ärsytti, kun lapsenkasvoisena minua usein alaikäiseksi luultiin. Kolmatta lastamme odottaessakin vielä epäilin teiniäidiksi, vaikka ikää oli jo kolmisenkymmentä.

Vierailija
4/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana ärsytti, nyt yli 40 v joskus ihan kivakin. Ei suhtautuminen sinällään muutu.

Vierailija
5/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus. Minua tytötellään ja yritetään suojella vaikka pärjään kyllä. Olen luonteeltani ujo ja omaan ehkä huonommat sosiaaliset taidot mitä normaalit ikäiseni. Pukeudun huppareihin ja farkkuihin ja käytän usein reppua. Minua luullaan usein 16-18 vuotiaaksi. Olen 27v.nainen.

Vierailija
6/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua luultiin ennen, mut must tuntuu et ku alotin hoito-alalla niin se jotenki kypsytti ja vanhens mua, sekä se, etten enää hoitanutt ulkonäköä niinku ennen. ja lihominen. :D

ennen mua vaan huvitti se. nyt ihmetyttää et jos multa kysyttiin henkkarit vielä pari v sit aina, ja nyt ei melkeen koskaan ja ne pitäis kysyy alle 30 v näkösiltä, että vanheninko oikeesti parissa vuodessa muka yli 10 vuotta ulkonäöllisesti?????? koska oon siis 29 v, ja mielestäni en näytä ikäistäni vanhemmalta ja henkkarit pitäis kysyä kaikilta jotka näyttää alle 30 v.... :S

Vierailija
7/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkä, sirorakenteinen ja hoikka, näytän vartaloltani nuorelta naiselta. Kasvotkin ovat hyvin säilyneet ja rypyttömät, hiukset ovat puolipitkät. Pukeudun vielä melko trendikkäästi, joten ei kai siinä muuta tarvita. Olen 39 ja minua luullaan noin 27-30-vuotiaaksi.

Vierailija
8/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee aivan helvetisti. Toisaalta toki ymmärrän että todella näytän ikäistäni huomattavasti nuoremmalta. Ikää melkein kolmekymmentä mittarissa ja jotkut ovat ihan järkyttyneitä kun en olekaan töissä se ammattikoulun harjoittelija, vaan korkeasti koulutettu vakituinen työntekijä.

Meillä tämä on tosin valitettavasti geeneissä, suvussa monta vastaavaa tapausta. Ehkä kymmenen vuoden päästä tämä jo naurattaa.

9/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan aina 10 vuotta nuoremmaksi. Ei häiritse eikä varsinkaan imartele, mutta kieltämättä kyllästyttää ja nolottaa kuulla sama asia ties kuinka monennetta kertaa. Luulen, että ujouteni nuorentaa aika paljon. Mielestäni en ole esim. pukeutumiseltani erityisen nuorekas.

En ole huomannut suhtautumisessa eroja, mutta ainahan työelämässä kohtaa ihmisiä, jotka tytöttelevät eivätkä luota nuoremman taitoihin.

Vierailija
10/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveria luullaan usein 10v mua vanhemmaksi, vaikka se on 6v mua nuorempi. Onko se vanhan näköinen vai minä nuoren, hmmmm....

Vierailija
11/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmitti olessani 27 v työelämässä kun usein luultiin alaikäiseksi harjoittelijaksi. Nyt 40 v ei haita ollenkaan, olen kyllä jo aikuisen näköinen ja pukeutumiseni vaikuttaa tähän myös.

Vierailija
12/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 27, luullaan teiniksi. Viime talvena bussikuski oli myymässä lastenlippua - minulla oli värikäs pipo ja reppu joten se ehkä vaikutti :D. Olen 149cm pitkä eli Suomessa aika lyhyt, tämä on varmasti suurin syy siihen että näytän nuorelta. Kasvotkin on pyöreät eli aika lapsekkaat.

Kyllähän se ärsyttää. Työelämässä ei oteta vakavasti ja luullaan tet harjoittelijaksi.

Vierailija
13/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mukavaa, kun luullaan nuoremmaksi.

Olen aika positiivinen ja iloinen, ja pukeudun farkkuihin ja huppariin + käytän lippistä.

Olen 45v.

Ei ole suhtautuminen muuttunut sen jälkeen, kun todellinen ikä on paljastunut.

Vierailija
14/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on ihan kivaa, ja välillä se häiritsee. Yöelämässä silloin harvoin kun käyn, niin naiset ei usko oikeaa ikääni, vaan luulevat, että valehtelen. Puumanaisille olen pettymys, kun luulevat löytävänsä minusta nuoren kollin. Miehet on enemmänkin uteliaita, että kuinka olen oikein onnistunut olemaan babyfacena. En sitä tiedä itsekään, sillä en ole asiaan mitenkään panostanut. Kai se on geeneistä ja elintavoistakin kiinni.

Vierailija
15/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30+, lapsiakin minulla on ja maisterintutkinto. Olen lyhyt ja ehkä olemukseltani hieman ujon oloinen. Opiskelen itselleni uutta ammattia, ja sen puitteissa lähes päivittäin tulee ihmettelyjä iästäni, minua luullaan 20-vuotiaaksi opiskelijatyttöseksi. Hankala ottaa kohteluaisuutena, kun koen että siihen sisältyy olettamus siitä, ettei minulla ole vielä juurikaan elämänkokemusta ja edellisen koulutukseni tuomaa tietämystä.

Vierailija
16/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkokysymys; mikä tekee ihmisestä 10 vuotta nuoremman näköisen?

Vierailija
17/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään luultiin noin kymmenen vuotta nuoremmaksi, mutta kyseessä oli vain ulkonäön perusteella tehty päätelmä (pallinaama, poninhäntä ja farkut). Tilanne yleensä korjaantui, kun avasin suuni.

Viimeisen vuoden aikana olen päässyt jo oman ikäisteni joukkoon, koska jossain vaiheessa ne posketkin tulee alas. Olen nyt 43-vuotias.

Vierailija
18/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pikemminkin imartelee kuin häiritsee. 

Jotain noloja tilanteita toki on tapahtunut. Olen saanut esikoiseni 25-vuotiaana ja monesti saanut ihmetteleviä katseita ja aika törkeitäkin puheita teini-äitiydestä. Olin 33-vuotias, kun kolmas lapsi oli parivuotias. 

Joku tantta tuli siihen ihastelemaan ja tokaisi, että tämä on varmasti ensimmäisesi. Sanoin, että kolmas jo. Meni kumman näköiseksi :D

Eikä tämä sinänsä ole mitään kehuttavaa. Mulla perustuu pieneen siroon kokoon ,pyöreisiin kasvoihin, tosi suuriin silmiin, nykerönenään ja varmaan myös mun voimistelutaustaan. En ole kaunis tms. 

Vierailija
19/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

46- vuotiasta vaimoani usein luullaan n. 10v nuoremmaksi.Pyöreät, kasvot, pitkät hiukset, ei paljon ryppyjä.

Ennätys oli, kun parikymppinen työkaverinsa kysyi, että ethän ole yli 30?

Vierailija
20/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkokysymys; mikä tekee ihmisestä 10 vuotta nuoremman näköisen?

Pyöreät kasvot, pienikokoisuus ja teinimäinen pukeutuminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän