Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jota luullaan usein 10 vuotta nuoremmaksi

Vierailija
29.09.2019 |

Imarteleeko vai häiritseekö se? Minkälainen olet olemukseltasi, entä minkä ikäinen olet? Muuttuuko suhtautuminen sen jälkeen kun vastapuoli (töissä tai vapaalla) saa tietää oikean ikäsi?

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkokysymys; mikä tekee ihmisestä 10 vuotta nuoremman näköisen?

Varmasti geeneillä on oma osuutensa asiaan. Veikkaan, että myös luonne ja olemus vaikuttaa. Jos olisin enimmäkseen naama norsunveellä, niin eiköhän sitä näyttäisi paljon vanhemmalta. (13)

Vierailija
22/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöreät kasvot, pienikokoisuus ja teinimäinen pukeutuminen.

Tämä se varmaan on, mutta kummallista että pienikokoisuuden/lyhyyden takia luullaan 20-vuotiaaksi. Eihän kukaan kasva pituutta enää teini-iän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä tarvitse edes pukeutua mitenkään teinisti. Sivusta.

Vierailija
24/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan häiritse.

Vierailija
25/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihan kiva. 

Mutta on ollut kuumottaviakin tilanteita. 

Esim. yksi törppö esimies sanoi, että mee sä nuorena nyt kipasemaan kaupassa. Pöydässä oli kuitenkin kaksi mua nuorempaa, toinen jopa yhdeksän vuotta. 

Ensinnäkin tietysti törkeää kielenkäyttöä ja kohtelua tältä pomolta. Lisämausteena tämä toisten nolaaminen. 

Olin maisteri ja siinä paikassa en kauan hapantunut. Vähän samanlainen tilanne oli kyllä seuraavassa paikassa. Esimies esitteli mut samassa seurueessa osaston "tyttöjen" kanssa. Olin 44-vuotias ja muut kakkosella alkavia. Että ketutti. 

Tämä 90-luvulla, ei kai tuollaista enää missään tapahdu?

Vierailija
26/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

55v, jota luullaan korkeintaan 45-vuotiaaksi. Urheilullinen ja rento olemus, usein fyysisiä työsuorituksia, joita ei normaalisti enää tämän ikäiseltä odoteta. Suhtautuminen yleensä muuttuu kun oikea ikä tulee tietoon mutta en anna sen häiritä. Ikärasismia on näillä keskustelupalstoilla mutta ei niinkään oikeassa elämässä.

Pitää vielä jatkaa omia höpinöitään  :) kun tuli mieleen n. kuukauden takainen tapahtuma. Olin työkomennuksella ja kuulin kun eräs nuori nainen sanoi toisessa huoneessa työkaverilleen, että ai se on se poika, kun työkaverinsa opasti, että olen muutaman päivän heidän tiloissaan. Hekottelin itsekseni, kun pojaksi ei ole enää vuosiin sentään sanottu.

Äitini oli vielä 50-vuotiaana aivan nuoren naisen näköinen, myös vartaloltaan.

Vierailija
27/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37 vuotias ja edellee kysytään papereita. Mä en enää yleensä niitä kantele mukana, jos vaikka tulen töistä, lenkiltä tai muualta. En omista ajokorttia, yleensä passia käyttänyt. Kyllä se oikeasti kismittää kun muutaman kerran on just itse 18vee myyjä kyselee papereita ja kiireellä töistä tullut kiireellä kotiin ja kello on se 5vailla 9 illalla..

muo on alkanut suorastaan ärsyttämään. En käy enää lähikaupassa perjantaisin sen yhden myyjän takia jolle ole näyttänyt paperit sen 15x ..

Vierailija
28/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua se häiritsee. Ei ole kiva, että ihmiset luulevat jatko-opiskelijaksi vaikka olen professori. Kaikenlaiset nuoret miehet kohtelevat ylimielisesti. Joskus sittn pelästyvät kun hiffaavat ketä dissasivat.

Omalla kohdalla on kyse osin genetiikasta (iälläni oli sama ongelma) ja osin jostain itsetunto-onglmasta ja siitä, että olen vaatimattomaksi kasvatettu ja siis näytän jotenkin ujommalta kuin olenkaan. Lisäksi nämä tapaukset sattuvat useammin silloin kun olen liikkeellä meikittä, tukka washandgo-tyylissä ja pukeutuneena farkkuihin ja tunikoihin, kuin silloin kun olen laittautunut.

Vierailija
29/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä se varmaan on, mutta kummallista että pienikokoisuuden/lyhyyden takia luullaan 20-vuotiaaksi. Eihän kukaan kasva pituutta enää teini-iän jälkeen.

Miehillä taas hoikkuus katsotaan nuorentavaksi tekijäksi. Vai onkohan hoikkaa vain kiva vähätellä, kun ei ole edes miehen kokoinen...

Vierailija
30/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ärsyttää kun kohdellaan alentuvasti. Joskus tuntuu ihan kivalta ajatella, etten taida olla kovin rupsahtanut sittenkään. Omasta mielestäni näytän ihan ikäiseltäni, mutta muut arvioivat ikäni säännöllisesti tuon kymmenisen vuotta alakanttiin. Oletan, että kasvonpiirteissäni on jotain sellaista, mikä vaikeuttaa arviointia. Joskus mietin miten muut eivät huomaa alkavia ryppyjä ja sitä miten naama alkaa valua. Pukeutumiseni on aika rentoa, ja siten kai nuorekasta, ja silläkin lienee osuus asiaan.

Vierailija
31/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei niin luulla, mutta 15-40-vuotiaana luultiin. Useimmiten imarteli, joskus harmitti.

Yksikin poikanen 17v halusi tutustua vakavammassa mielessä, tunnettiin siis jo hieman ja oli mukavaa ja helppo olla yhdessä. En tajunnut että hänellä oli seurustelu mielessä, minulle hän oli kuin pikkuveli. Järkyttyi suunnattomasti, kun kuuli että olen 24v. Tuossa iässä se on ISO ikäero.

Vierailija
32/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää ei niin luulla, mutta 15-40-vuotiaana luultiin. Useimmiten imarteli, joskus harmitti.

Yksikin poikanen 17v halusi tutustua vakavammassa mielessä, tunnettiin siis jo hieman ja oli mukavaa ja helppo olla yhdessä. En tajunnut että hänellä oli seurustelu mielessä, minulle hän oli kuin pikkuveli. Järkyttyi suunnattomasti, kun kuuli että olen 24v. Tuossa iässä se on ISO ikäero.

Tai siis ei 15-vuotiaana luultu, et olen 5 v :D Mutta nuoremmaksi luultiin.

Vierailija
33/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri viime viikolla olin naapurini kanssa bussissa yhtä aikaa. Jäin sitten vähän aikaisemmin pois. Vieressä istunut vanhempi mies oli kysynyt naapuriltani "oliko hän tyttäresi". Minun mielestä tosi hauska juttu, naapurin mielestä ei niinkään.

Itse olen siis 49 ja hän 50 eli vuoden vanhempi :)

Vierailija
34/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31 ja yleensä luullaan n. 15-vuotiaaksi. Minulla on aika lapsekkaat kasvonpiirteet ja "lauta" vartalonmuoto. Tietenkään ei haittaa, jos luullaan nuoremmaksi. Ne, jotka luulevat minua nuoreksi, eivät yleensä saa tietää oikeaa ikääni, mutta jos saavat tietää niin en osaa sanoa muuttuuko suhtautuminen. Yleensä sanovat vain: "No ei uskois!"

Silloin kun olin oikeasti 15-vuotias, ärsytti kun minua luultiin monta vuotta nuoremmaksi.

Vierailija
35/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista sekin, jos luullaan nuoreksi kasvonpiirteiden takia. siis jos ei ole erikoisen sileä iho. Jokaisen luulisi tietävän, että pyöreä naama ei muutu erimalliseksi vanhetessa, eikä myöskään lyhyt nenä muutu pitkäksi.

Vierailija
36/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena häiritsi kun pidettiin tyttönä. Nyt viisikymppisenä ihan mukavaa.

Vierailija
37/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on duunissa herrasmies joka ei näytä päivääkään yli 45-vuotiaalta vaikka on oikeasti 60! Hämmentävää

Vierailija
38/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienikokoinen, rakenteeltani siro, pitkähiuksinen ja pallopäinen pulloposkiblondi.

On ollut haittaa urallani. 

Vierailija
39/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45. Luullaan yleensä 30-36 v. Tämä on itse asiassa alkanut vasta viime vuosina, 35 v mua ei varmaan kovin usein oletettu ikäistäni nuoremmaksi. Ei haittaa, ei imartele, aika neutraali asia. Kenenkään suhtautuminen ei ole muuttunut kun oikea ikäni on paljastunut jne. Varmaan siksi, kun ei mua miksikään teiniksi sentään luulla, lähes se ja sama onko 45 tai 35. Kypsän ikäinen kumminkin jo.

Vierailija
40/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun työelämässä vieraammat suhtautuvat kuin vastavalmistuneeseen. Aina saa alkuun todistella osaamistaan, mutta tutummat toki jo tuntevat. Vapaa-ajalla se on ihan kivaa, nyt kun ei enää kuitenkaan papereita kysellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä