Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jota luullaan usein 10 vuotta nuoremmaksi

Vierailija
29.09.2019 |

Imarteleeko vai häiritseekö se? Minkälainen olet olemukseltasi, entä minkä ikäinen olet? Muuttuuko suhtautuminen sen jälkeen kun vastapuoli (töissä tai vapaalla) saa tietää oikean ikäsi?

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit vaikuttavat. Elintavat, riittävä uni, normaali ruokavalio, ei tupakointia ja vain kohtuudella alkoholia. Elämänasenne kohtuullisen positiivinen ja utelias, opiskelee mitä tahansa uutta jatkuvasti. Eikä tarvitse edes kauheasti mitään voiteita tai muuta kosmetiikkaa. Katkeruus ja kitkeryys vanhentaa.

Vierailija
82/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

55v, jota luullaan korkeintaan 45-vuotiaaksi. Urheilullinen ja rento olemus, usein fyysisiä työsuorituksia, joita ei normaalisti enää tämän ikäiseltä odoteta. Suhtautuminen yleensä muuttuu kun oikea ikä tulee tietoon mutta en anna sen häiritä. Ikärasismia on näillä keskustelupalstoilla mutta ei niinkään oikeassa elämässä.

HAH. Oma isäni on 86-vuotias ja hakkaa puut ja "riehuu" siivoten ja raivaten mökillä aamusta iltaan.

Kaikki paikat aina tiptop.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 59 kirjoitti:

Geenit vaikuttavat. Elintavat, riittävä uni, normaali ruokavalio, ei tupakointia ja vain kohtuudella alkoholia. Elämänasenne kohtuullisen positiivinen ja utelias, opiskelee mitä tahansa uutta jatkuvasti. Eikä tarvitse edes kauheasti mitään voiteita tai muuta kosmetiikkaa. Katkeruus ja kitkeryys vanhentaa.

Ihan kun olisin itse kirjoittanut tuon! =D

Vierailija
84/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42 vee ja viimeksi eilen kysyttiin paperit kun ostin ruokien lisäksi yhden siiderin! Pitäisi vissiin olla imarreltu mut lähinnä ärsyttää kaivella vielä papereita tässä iässä. Minulla on vaaleat pitkät hiukset ja kuulen jatkuvasti näyttäväni yli 10 v ikääni nuoremmalta.

Vierailija
85/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonniin taas 5 ketjua vahvistusvinoumasta kärsiviä ihmisiä. Itse n. 30-vuotiaana psykologian opiskelijana, jolla hyvin laaja ystävä-/tuttavapiiri, voin kertoa ettei kukaan teistä tai muistakaan kanssa ihmisistä näytä ikäistään 10 vuotta nuoremmalta. Eli ei 30v naista kukaan oikeasti teiniksi luule tai 42v mies ei mene kolmekymppisestä. Samoin kun 23v naiselta ei kukaan tosissaan kysy rippikoulu/yläaste kyssäreitä. Miksi tämä ikäcahvistusvinouma on sitten niin yleinen vrt. Suurin osa meistå pitää itseään myös keskivertoa älykkäämpänä, hauskempana yms. Kyse on kohteliaisuudesta ja peilautumisesta eli kun nainen kehuu toista selkeästi ikäistään nuoremmaksi toiceena on saada tämä kehu bumerangin lailla takaisin. Kun mies kehuu naista nuoremmaksi on kyse naisen olon tekemisestä rennoksi ja hyväntuuliseksi, vaikka näkeehän mies oikeasti ettei 28v nainen näytä 19 vuotiaalta.

Vierailija
86/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonniin taas 5 ketjua vahvistusvinoumasta kärsiviä ihmisiä. Itse n. 30-vuotiaana psykologian opiskelijana, jolla hyvin laaja ystävä-/tuttavapiiri, voin kertoa ettei kukaan teistä tai muistakaan kanssa ihmisistä näytä ikäistään 10 vuotta nuoremmalta. Eli ei 30v naista kukaan oikeasti teiniksi luule tai 42v mies ei mene kolmekymppisestä. Samoin kun 23v naiselta ei kukaan tosissaan kysy rippikoulu/yläaste kyssäreitä. Miksi tämä ikäcahvistusvinouma on sitten niin yleinen vrt. Suurin osa meistå pitää itseään myös keskivertoa älykkäämpänä, hauskempana yms. Kyse on kohteliaisuudesta ja peilautumisesta eli kun nainen kehuu toista selkeästi ikäistään nuoremmaksi toiceena on saada tämä kehu bumerangin lailla takaisin. Kun mies kehuu naista nuoremmaksi on kyse naisen olon tekemisestä rennoksi ja hyväntuuliseksi, vaikka näkeehän mies oikeasti ettei 28v nainen näytä 19 vuotiaalta.

Oi armoitettu "psykologian opiskelija", jolla on "laaja ystäväpiiri" (mitä tekemistä tällä on ko. asian kanssa? Tulevana akateemisena sinun pitäisi tietää, että tulisi vältellä esittämästä omia mielipiteitä absoluuttisina totuuksina.

Väität, että ihmiset arvioivat toisen iän alakanttiin kohteliaisuutena. Entäs kun toisen kysymyksistä ja käytöksestä nuoren näköistä kohtaan paistaa läpi alentuvuus ja olettamus siitä, että toisella ei ole juurikaan kokemusta työstään tai elämästä ylipäätään. Miten se silloin voi olla kohteliaisuus? Entä jos olet 40 ja sinulta kysytään papereita, tai kuten joku täällä kertoi, sinut ajetaan välitunnilla ulos oppilaana? Miksi joku tekisi niin kohteliaisuudesta?

Vierailija
87/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 24–vuotiaana treffeillä 32-vuotiaan miehen kanssa ja istuimme oluilla. Viereisessä pöydässä katseltiin paheksuvasti ja lopulta mies tuli pöytäämme ja kysyi treffiseuralaiseltani, miksi hän on tuonut lapsensa baariin. Ei tullut toisia treffejä.

Vierailija
88/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee oikeastaan paljonkin. Eikä se suhtautuminen oikeastaan miksikään muutu, kun saavat tietää ikäni. Kohdellaan kuin friikkiä. 

Olen 29-vuotias, usein luullaan jopa 14-vuotiaaksi. 

Olemus: Pieni, siro, pyöreäkasvoinen. En mielestäni pukeudu teinimäisesti, saati käyttäydy. Ehkä tietysti hiljaisuuteni voi antaa jotenkin sellaisen vaikutelman että olen "ujo teini". 

Vierailija
89/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä häiritsee kun tuntuu etteivät uudet ihmiset ota tosissaan koska näytän niin nuorelta. Olen kuitenkin oikeasti yli kolmekymppinen vaikka näytänkin parikymppiseltä tyttöseltä. Olen lyhyt ja hoikka ja se varmaan on isoin tekijä miksi minua luullaan niin nuoreksi. Ei auta vaikka kuinka vältän pukeutumasta sellaisiin vaatteisiin joita parikymppiset käyttävät.

Vierailija
90/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähin tässä miettimään, että melkein pitäisi pitää joku babyface-miitinki. Voisi mennä yhdessä baariin järkyttämään portsaria... 

Vierailija
91/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoislääkäri. Uudet potilaat joskus ovat ärsyyntyneitä ovesta tullessaan kun näkevöt naamani koska odottivat kokeneempaa kunnes sitten asia on hoidettu ja huomaavat että olenkin asiantuntija. Ikää mulla 46, näytän kuulemma 15v nuoremmalle.

Vierailija
92/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin ihan rehellisesti sanoa että olen veikannut joidenkin ikää reippaasti nuoremmaksi kuin oikeasti ovat, täysin siitä syystä että NÄYTTÄVÄT nuoremmilta, en kohteliaisuudesta. Toiseksi jos yhtään ymmärsit ketjua niin aika moni ärsyyntyy siitä että luullan nuoremmaksi kuin on, siitä sulle psykologiaa.

Vierailija
93/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti en masenna tällä kommentilla ketään, mutta todellisuudessa on äärimmäisen harvinaista että naista oikeasti luullaan kymmenen vuotta nuoremmaksi. Itse en tunne ainuttakaan tällaista naista. Edes googlen kuvahaulla on hankala löytää naista joka näyttää ikäistään 10v nuoremmalta, vaikka laittaisi hakusanoiksi mitä.

99 tapauksessa sadasta se on kohteliaisuus. Tarkoituksena on tuottaa hyvää mieltä, saada hymy, päästä treffeille, saada seksiä, saada yliote työelämässä vähättelemällä naista ("tytöttely"), tms.

Vierailija
94/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se on.

Ne harvat tapaukset joita oikeasti luullaan yli 5v nuoremmiksi, ovat luokkaa kolmekymppisiä. Nelikymppisissä ikä näkyy poikkeuksetta, niin naisissa kuin miehissäkin. Ja juuri siksi niitä kehuja jaellaankin, kun tiedetään että niistä (yleensä) ilahdutaan.

Minä olin poikamaisen näköinen n. 35-36v asti. Ikä arvioitiin 27-28v tienoille. Eikä ollut pelkkä kohteliaisuus, koska ko. 22-24v naiset tekivät minulle aloitteen. Toki alkoholi varmasti auttoi asiaa.

Siitä eteenpäin tuollaiset loppuivat, ikä siis näkyy.

Vierailija
95/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57 vuotias ja poikkeuksetta nuoremmat ja vanhemmat uskovat minun olevan noin 40 vuotias. Se on sukuvika ja veljeni ovat yhtä lailla ikäistään nuoremman näköisiä kuin myös 88 vuotias äitini suorastaan kärsii nuorekkaasta ulkonäöstään koettaessaan vakuuttaa lääkäreille vaivoistaan. 

En enää korjaa, jos ihmiset erehtyvät iästäni. 40 tai 57 vuotias ovat jo niin keski-ikäisiä, ettei ole väliä vuosista ja mihin ne eletyt vuodet kenelläkin asettuvat.

Olemme suvussamme  energisiä ja aktiivisia muutenkin, joten se lisää väärinkäsityksiä "miten sitä vielä nuorempana jaksaa".

Vietän säännöllistä elämää, ulkoilen paljon ja viihdyn rauhassa luonnossa. Uskon, että silläkin on vaikutuksensa millaiselta ihminen näyttää.

Nuoremmille miehille on järkytys kertoessani ikäni. Se on kuitenkin järkevin tapa lopettaa flirttailut ja muut kopeloinnit. Siinä on joku roti oltava.

Vierailija
96/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö muka uskoa, ettet koskaan koko elämäsi aikana ole törmännyt ihmisiin, jotka näyttävät paljon ikäistään nuoremmilta? Itse tutustuin hyvin nuorelta näyttävään tyttöön, jota luulin 19-vuotiaaksi, koska olin käsittänyt erään kuulemani keskustelun väärin. Sanoin hänelle ihan vilpittömästi, että hän näyttää kyllä nuoremmalta kuin 19-vuotiaalta, ja hän kertoi olevansa oikeasti 33. Eikä se ollut siis mikään vitsi, vaan hän todella oli sen ikäinen.

Vierailija
97/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti en masenna tällä kommentilla ketään, mutta todellisuudessa on äärimmäisen harvinaista että naista oikeasti luullaan kymmenen vuotta nuoremmaksi. Itse en tunne ainuttakaan tällaista naista. Edes googlen kuvahaulla on hankala löytää naista joka näyttää ikäistään 10v nuoremmalta, vaikka laittaisi hakusanoiksi mitä.

99 tapauksessa sadasta se on kohteliaisuus. Tarkoituksena on tuottaa hyvää mieltä, saada hymy, päästä treffeille, saada seksiä, saada yliote työelämässä vähättelemällä naista ("tytöttely"), tms.

Eli jos kaupan kassalla ei myydä nelikymppiselle naiselle kaljaa, niin tarkoituksena on tuottaa hyvää mieltä?

Vierailija
98/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos kaupan kassalla ei myydä nelikymppiselle naiselle kaljaa, niin tarkoituksena on tuottaa hyvää mieltä?

Kyllä, koska oletus on että nelikymppisellä naisella on paperit mukana.

Tietty jos ei ole niin sitten kohteliaisuutta on paha perua kun papereita on jo kysytty.

Juuri viime viikolla ex-luokkakaverilta kysyttiin paperit vaikka oli kaupassa meikittä ja tallivaatteissa. On söpö ja hoikka mutta ihan ikäisensä näköinen, hiuksissakin selkeästi harmaata.

Vierailija
99/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppiset naiset töllää kun on yhä semmonen Jesse Pinkman babyface parran kanssa, vaikka ikää jo 35. Käännän tahallaan jossain vaiheessa päätä niin että näkyy kalju päälaelta, niin katseetkin loppuu ja saa olla rauhassa.

Vierailija
100/135 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle ole kukaan sanonut tuollaisia kohteliaisuuksia, että näyttäisin ikäistäni nuoremmalta. Jos sellaista puhuttaisiin vain kohteliaisuuden takia, niin varmaan kaikki olisivat kuulleet monta kerta näyttävänsä nuorilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi