Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peruskoululaiset puetaan Gantin huppareihin ja iPhone puhelimet kädessä. Miten vanhemmilla on varaa??

Vierailija
26.09.2019 |

Ei voi kuin ihmetellä holtitonta rahankäyttöä. On jo lapsesta lähtien kasvatettava brändien orjina. Maksoi mitä maksoi.

Kommentit (194)

Vierailija
101/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin mielellään ostaisin lapsille halvempia collareita? Edes joku kaupan nimi auttaisi?

Vierailija
102/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te ostatte lapsillenne noita halpoja kunnon verkkareita? Henkkamaukasta niitä ei saa ja itse olen joskus tilannut ulkomaisia merkkejä netistä mutta ovat olleet myös huonolaatuisia ja ovat menneet pilalle vaikka olen pessyt 30 asteessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käydään molemmat töissä.

Varmaan henkisessä työssä, duunarina vaikea tienata niin hyvin. Toki riippuu alasta.

Vierailija
104/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hintaisia iPhone puhelimia ostatte lapsille?

Vierailija
105/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ovat opiskelleet, tehneet oikeita valintoja, verkostoituneet, panostaneet itseensä, löytäneet hyvät työpaikat, tekevät kovasti työtä.

Näin on varaa.

Hyvin yksinkertaista.

Kyllä kaikki se varmasti kannatti. Nyt saa nauttia työnsä hedelmistä ja saa ostettua jälkikasvulleen oikean merkkisen hupparin ja puhelimen.

Kuulostaa muuten kamalalta tuo esittämäsi polku ”Näin kuuluu kaikkien kunnollisten ihmisten elää”.

Vierailija
106/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perittyä ja työssä ansaittua rahaa, mutta meidän teinit eivät käytä merkkihuppareita, tai halua kalleimpia älypuhelimia, toinen ei käytä ideologisista syistä lainkaan uusia vaatteita, toinen joustaa hiukan tässä suhteessa.

Vierailija
107/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai työssä olevilla vanhemmilla on rahaa.

Miksei sitä rahaa saisi lapsiinsa?

Toiset ovat opiskelleet pitkälle, saaneet sen myötä hyväpalkkaisen työn, kai niistä työnsä saavutuksista saa nauttiakin.  Joillakin on rahaa, mutta harvemmin raha itsestään, noin vain jostain.

Rahan eteen pitää tehdä työtä ja nähdä vaivaa, silloin on mahdollista asua omakotitalossa, omistaa kaksi autoa, lemmikki, ulkomaanmatkat, huippulaatuiset tekniikan välineet ja muotivaatteet ja paljon muuta.

Pitkälle opiskeleminen ei takaa mitään, Suomessa on työttömiä tohtoreitakin. Tietysti jos on juristi tai lääkäri, työtä riittää.

Vierailija
108/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku vastata kysymykseen mistä löytyisi hyvälaatuisia ,halpoja huppareita?

Vierailija
109/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku vastata kysymykseen mistä löytyisi hyvälaatuisia ,halpoja huppareita?

Turhaan odotat. Ei sellaisia ole. Siksi nämä sivuuttavat tuon kysymyksen.

Vierailija
110/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvoin lapsena ympäristössä, jossa kaikesta lapsiin liittyvästä tingittiin. Kaikki saatiin joko käytettynä tai ostettiin super-alennuksesta, harrastusvälineitä ei ikinä hommattu, ei koskaan mitään muodikasta tai minkään merkkistä. Kato kun ”köyhät ne vaatteilla koreilee” ja kaikkea muita naiiveja selityksiä.

Mutta jopa oli vanhemmilla rahaa tupakointiin ja joka viikkoiseen alkoholiin! Ruokavaliokin oli rasvapitoista hötöhiilaria. Hyvä siis että lapsille ei ikinä ostettu mitään kallista tai merkkiuskollista, sillähän myös sopivasti varmistettiin kaveriporukan ulkopuolelle jääminen.

Vierailija
111/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Lidlin hupparit ovat olleet kestäviä, tuntuvat mukavilta päällä, vaikuttavat laadukkailta ja ovat kohtuu hintaisia. Itselle olen tosin ostanut, en lapsille 

Vierailija
112/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muksun tanssikoulun huppari on Fruit of the Loom. Ei nekään enää ole samaa laatua kuin 80-luvulla, mutta huomattavasti parempia henkkamaukkaan verrattuna. Googlella löytää maahantuojan verkkokaupan.

Vierailija
113/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se brändijuttu on vaan joka vaikuttaa kaveriporukkaan ja siitä ulostippumiseen, tahdoitte tai ette.

Omassa nuoruudessanne palvoitte lewiksiä ja lewis 501-tyypille riitti aina parhaat muijat, mutta nyt kun oma pasipetteri haluaa 300 euron puhelimen, sitä ei voi ostaa koska se antaa nuorille vääriä kulutustottumuksia.

No oon kyl sitä mieltä että raja toki kaikessa, ei uusimpia iPhoneja.

Kyllä 30 vuotta sitten jo osattiin tehdä ero merkkipellejen ja esim. punkkareiden välillä. Minä nain sen punkkarin, joka jo silloin kritisoi turhaa kulutusta.

Vierailija
114/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muksun tanssikoulun huppari on Fruit of the Loom. Ei nekään enää ole samaa laatua kuin 80-luvulla, mutta huomattavasti parempia henkkamaukkaan verrattuna. Googlella löytää maahantuojan verkkokaupan.

No nuokin hupparit lähtevät kuudesta kympistä. Varmaan seura saa alennusta mutta itsekin sanot että laatu on laskenut. Miksi siis kukaan tilaisi sellaista?

Vierailija
115/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja..

Onneksi itse sain viimeistään ala-asteen loppupuolella valita oman tyylini ja jatkaa siitä, mukavampaa olla omanlaisensa ennemmin kuin täysin samasta muotista kuin saman koulun 200 muuta tyyppiä.

Eikö nuoriso tajua, että itseään saa toteuttaa eikä haittaa vaikkei kulkisi niissä samoissa merkkivaatteissa kuin kaikki muut?

Vierailija
116/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on perittyä ja työssä ansaittua rahaa, mutta meidän teinit eivät käytä merkkihuppareita, tai halua kalleimpia älypuhelimia, toinen ei käytä ideologisista syistä lainkaan uusia vaatteita, toinen joustaa hiukan tässä suhteessa.

Hienoa. Jotkut nyt vaan joutuvat ostamaan vaatteensa uutena. Kovin paljon ei kirpparilta löydy vaatetta 190 cm pitkille haryeikkaille pojille ja 180 cm pitkälle tytölle.

Vierailija
117/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja..

Onneksi itse sain viimeistään ala-asteen loppupuolella valita oman tyylini ja jatkaa siitä, mukavampaa olla omanlaisensa ennemmin kuin täysin samasta muotista kuin saman koulun 200 muuta tyyppiä.

Eikö nuoriso tajua, että itseään saa toteuttaa eikä haittaa vaikkei kulkisi niissä samoissa merkkivaatteissa kuin kaikki muut?

Kaikilla nuorilla ei ole niin vahva itsetunto että kestää olla erilainen.

Vierailija
118/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo Gant lausutaan?

Vierailija
119/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavippejä saa vielä

Vierailija
120/194 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muuten kyllä ihan aidosti tykkäsin niistä merkkivaatteista nuorena ja vielä nyt "vanhanakin". On mulla siis huono itsetunto ja häpeän köyhyyttäni, voihan se toki siihen alitajuisesti vaikuttaa. Toisaalta köyhänä olen joutunut myös ostamaan niitä halpojakin vaatteita, jotka kyllä oikeasti hajoavat huomattavasti nopeammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan