Peruskoululaiset puetaan Gantin huppareihin ja iPhone puhelimet kädessä. Miten vanhemmilla on varaa??
Ei voi kuin ihmetellä holtitonta rahankäyttöä. On jo lapsesta lähtien kasvatettava brändien orjina. Maksoi mitä maksoi.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Saako uudempiin iPhoneihin vielä vaihtoakkuja? Luulin, että nykyään uudempiin puhelimiin ei ainakaan helposti pysty vaihtamaan enää, haluavat ihmisten ostavan uuden vähintään kahden vuoden välein, vaikka muuta vikaa kuin väsähtänyt akku ei olekaan.
saa,
https://www.tokoitech.fi/product/1551/apple-iphone-7-plus-akku-asennuss…
ja tämä siis kannattaa, olen pojalle vaihtanut lasin ja nyt akun. Iphone on kuitenkin laadukas ja siksi korjailen niitä jos vaan on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Hyi oksennus. Merkki-intoiset lapset ja heidän tyhjäpäävanhempansa ovat silkkaa saastaa.
T. Nainen joka ei keksi yhtään hyvää syytä tuhlata rahoja ja luonnonvaroja merkkivaatteisiiin ja mac-bookeihin, vaikka varaa olisikin. Kestävää laatua saa myös ihan kohtuuhinnalla. Opetan lapselleni tärkeämpiä arvoja ja niin kannattaisi teidänkin.
Millä tavoin kohtuuhintaiset kuluttaa luonnonvaroja yhtään vähemmän kuin merkkituotteet. Päinvastoin merkkituotteita arvostetaan ja käytetään pitempään .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoreni ystävineen on lähinnä huvittuneita kävelevien mainoskylttien puolesta.
Käyttävät vaatteita ja asusteita, joissa ei ole näkyviä isoja logoja. Ei voi kuin ihmetellä, miten fiksuja 16-vuotiaita. Tosin minulla on ollut pukeutumisessa sama mieltymys; en ole mainoskyltti.
Toisaalta ei kaikki "kävelevät mainoskyltit" ole brändien perään kuolaajia. Olen aika tarkka vaatteissa materiaalien, alkuperän, kestävyyden ja mukavuuden suhteen. Näillä spekseillä valikoima pienenee olemattomiin joten jos muuten kaikin puolin sopivassa vaatteessa sattuu olemaan kissakokoinen logo tai merkki, niin ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi oksennus. Merkki-intoiset lapset ja heidän tyhjäpäävanhempansa ovat silkkaa saastaa.
T. Nainen joka ei keksi yhtään hyvää syytä tuhlata rahoja ja luonnonvaroja merkkivaatteisiiin ja mac-bookeihin, vaikka varaa olisikin. Kestävää laatua saa myös ihan kohtuuhinnalla. Opetan lapselleni tärkeämpiä arvoja ja niin kannattaisi teidänkin.
No heitäppä sitten ihmeessä meille idiooteille muutamia liikkeitä/merkkejä jotka myyvät laadukkaita, kestäviä vaatteita halvalla?
Tähän ei ole kukaan jostain syystä vastannut. Itsekin kuulisin mielelläni sen mistä näitä halpoja ja laadukkaita vaatteita voi ostaa? Vai onko kyse siitä ettei ole olemassa halpoja ja laadukkaita vaatteita jotka kestävät kulutusta ja täällä on vain joukko persaukisia jotka ovat vihaisia koska joillakin ihmisillä on varaa tarjota lapsilleen keski-hintaisia kuteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nyt teinitkin älyää, että merkkikamppeilla yritetään saada hyväksyntää ja huomiota. Ei nuoret tyhmiä ole.
Toiset menee tähän mukaan ja toiset ei.
Samalla tavalla ne muotivaatteiden vihaajat haluaa päteä omissa piireissään sillä, ettivät käytä niitä.
Terveempi suhtautuminen se on. En kyllä tiedä mitä leuhottamista mustassa hupparissa on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin kohtuuhintaiset kuluttaa luonnonvaroja yhtään vähemmän kuin merkkituotteet. Päinvastoin merkkituotteita arvostetaan ja käytetään pitempään .
Vai ihan arvostetaan enemmän! Ohhoh. Minkähän ikäinen olet? Nämä teidän "merkkituotteet" valmistetaan hyvin pitkälti Kiinassa, Turkissa, Intiassa....
No ne on niitä ihmisiä joihin siskoni perheineen myös lukeutuu eli velattomia, kokopäivätyössä molemmat ja yksi teinilapsi jolle ostetaan ihan kaikki mitä keksii pyytää ja reissataan 3-4 kertaa vuodessa ulkomaille ja sen jälkeen vingutaan miten eletään kädestä suuhun ja on tiukkaa eikä ole varaa mihinkään :D Minua ei haittaa jos menevät ja käyttävät rahansa noihin mutta se vinkuminen ja valittaminen. Luuleeko tuollainen ihminen oikeasti että joku uskoo kädestä suuhun elämisen? Kun joka paikassa hehkutetaan mitä on ostettu ja missä käyty? Ihana jos on varaa ja pääsee reissaamaan, mutta se jatkuva vinkuminen huono-osaisuudesta raivostuttaa ja naurattaa yhtä aikaa. On kyllä tullut huomattua elämän aikana että naimisissa olevat naiset ei ymmärrä talousasioista yhtään mitään, joten hyvä että on mies elättämässä, muuten olisivat sossussa vinkumassa kurjaa kohtaloaan. Ihmettelen miten miehet tuohon suostuu ja tuota jaksaa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai ihan arvostetaan enemmän! Ohhoh. Minkähän ikäinen olet? Nämä teidän "merkkituotteet" valmistetaan hyvin pitkälti Kiinassa, Turkissa, Intiassa....
Ihan niin kuin ne teidän henkka-maukka-kamannekin. Toiset vain käyttävät laadukkaampia, kestävämpiä materiaaleja.
Hirveästi en käytä huppareita , mutta minulla on esim. Gantin huppari joka on säilyttänyt kuosinsa jo noin 4 vuotta ja Peakin huppari joka on kuin uusi vaikka on varmaan 5 vuotta vanha. Henkkamaukan huppari menetti melkein samantien muotonsa ja lörvähti sellaiseksi alaspäin leveneväksi säkiksi. Halvalla ei saa hyvää.
Henkkamaukka tekee vaatteet kambodzassa eikä kiinassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hilfigerin huppari 3+1 päivillä kustantaa 59,95 euroa. Ei mitenkään mahdoton summa normiperheelle.
Onko tullut mieleen, etteivät kaikki osta näitä ylihinnoiteltuja kiinakamoja periaattestakaan?
On toki, mutta se ei ollut tämän ketjun aloittajan ongelma, vaan se, että miten jollain on varaa. En pidä itseäni mitenkään suurituloisena, mutta pystyn kyllä ostamaan lapselleni (jos tämä haluaa) kuudenkympin hupparin. Ja ei, itselläni ei ole asiasta mitään erityistä "periaatetta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nyt teinitkin älyää, että merkkikamppeilla yritetään saada hyväksyntää ja huomiota. Ei nuoret tyhmiä ole.
Toiset menee tähän mukaan ja toiset ei.
Samalla tavalla ne muotivaatteiden vihaajat haluaa päteä omissa piireissään sillä, ettivät käytä niitä.
Terveempi suhtautuminen se on. En kyllä tiedä mitä leuhottamista mustassa hupparissa on
Molemmat antaa muodin sanella pukeutumisensa.
Lisääntyä kannattaa vain sen mukaan, että pystyy jälkikasvunsa tyydyttävästi elättämään. Eli ostamaan niitä halutun merkkisiä vaatteita ja harrastusvälineitä.
Tuntuu että tosiaan ennen rahaa käytettiin ihan toisella tapaa kuin nykyään. Vaikka oltiin hyvätuloisia niin lapset ei saaneet kaikkea mitä pyytää ja ihan tavalliset vaatteet sai riittää, ei tarvinnut alleviivata että me ollaan parempia kuin köyhemmät vaan se paremmuus näkyi enemmänkin hyvissä käytöstavoissa, yleissivistyksessä ja arvosanoissa. Vähän rahvaammat ihmiset taas leijui jollain merkkivaatteilla joita hankkivat osamaksulla.
Äkkiä googlettamalla maksaa n. 70-113 eur. Työssäkäyvällä on ihan varaa, ei tarvitse edes olla hyvätuloinen. Jos se on kestävä, niin maksaa hintansa takaisin. Itse olen pojalleni ostanut n. 5 vuotta sitten n. 100 eur maksavan Girl-merkkisen hupparin. On käytössä edelleen ja hyväkuntoinen. Varmaan vielä seuraavat 5 vuotta käytössä. Oli sen verran reilu koko ostaessa ja poikani on kasvamisen lopettanut.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että tosiaan ennen rahaa käytettiin ihan toisella tapaa kuin nykyään. Vaikka oltiin hyvätuloisia niin lapset ei saaneet kaikkea mitä pyytää ja ihan tavalliset vaatteet sai riittää, ei tarvinnut alleviivata että me ollaan parempia kuin köyhemmät vaan se paremmuus näkyi enemmänkin hyvissä käytöstavoissa, yleissivistyksessä ja arvosanoissa. Vähän rahvaammat ihmiset taas leijui jollain merkkivaatteilla joita hankkivat osamaksulla.
Ai million? 80-luvun lopulla oli ihan sama meininki. Yhdellä perijällä oli lukiossa kännykkä mukana, ei sinne salkkuun sitten muuta mahtunut. Levikset, Lacostet...mitä silloin pitikään olla. Juppivuodet parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs kuvittelet niiden halpistuotteiden olevan peräisin? Valmistuttja voi asettaa vaatimuksia työoloille, materiaaleille, ympäristöasioille. Mitä luulet kummilla tuotteilla nämä vaatimukset ovat tiukemmat?
Vierailija kirjoitti:
Henkkamaukka tekee vaatteet kambodzassa eikä kiinassa.
Kyllä, H&M on siirtynyt halvempiin maihin kuten juuri Kambodza, Vietnam, Bangladesh, Pakistan ja Intia. Kiina on jo niin kallis, että kuluttaja ei saa enää halparättiä jos siellä tuottaa.
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä googlettamalla maksaa n. 70-113 eur. Työssäkäyvällä on ihan varaa, ei tarvitse edes olla hyvätuloinen. Jos se on kestävä, niin maksaa hintansa takaisin. Itse olen pojalleni ostanut n. 5 vuotta sitten n. 100 eur maksavan Girl-merkkisen hupparin. On käytössä edelleen ja hyväkuntoinen. Varmaan vielä seuraavat 5 vuotta käytössä. Oli sen verran reilu koko ostaessa ja poikani on kasvamisen lopettanut.
Tyttärellä on yli viisi vuotta vanha peakperformansen huppari ahkerasta käytöstä huolimatta aivan siistissä kunnossa.
Itse en ole edes varakas vaan kahden teinin yksinhuoltaja, enkä osta noista pikamuotiketjuista (h&m, zara,jc ym.) mitään. Se laatu on todella ala-arvoista. On totta kun sanotaan ettei köyhällä ole varaa ostaa halpaa. Hinnat noissa collegeista lähtevät 20€:sta ylöspäin ja vaikka meillä on välillä tiukkaa niin en tahdo lasteni siitä kärsivän. Ei se merkki ole siinä minulle tärkeä, tahdon vain että lapseni ovat siististi pukeutuneita eikä heidän tarvitse mennä kouluun virttyneissä vaatteissa. Kun pistän tuplat tai triplat lisää hankintoihin saan lapsilleni siistit vaatteet pitkäksi aikaa. Kierrän myös paljon kirppiksiä ja sielläkin keskityn merkkeihin, jotka olen todennut kestäviksi. Nämä vain sattuvat olemaan Peakiä, Gantia, Hilfigeriä ja vastaavia. Tässä rahatilanteessa ei kiinnosta vaikka olisivat tehty indokiinassa, haluan vain lapsilleni kestäviä vaatteita.
Minä en saanut teininä juuri mitään kun kaikki oli niin kallista. Vaikeaa oli ja minä aina se, jok ensimmäisenä uhrattiin. Jonakin talvena en saanut edes talvitakkia, vanha oli siis hajonnut ja loppuukulutettu kun olivat niin kalliita ja jouduin käyttämään koko talven ohutta takkia ja palelemaan. Noin taisi mennä useampikin talvi. Sitten vielä valitettiin, kuinka teki pahaa katsoa kun palelin. Olisi sitten ostanut minulle sen talvitakin.