Olen tapaillut ihanaa miestä 4kk, mutta eilen hän sai raivokohtauksen.
Olemme nelikymppisiä. Mies on komea, kohtelias, vastuullinen, käyttää vähän alkoa, urheilullinen, hyvä työ jne. Eilen kuitenkin kävi niin, että olimme hänen luonaan viettämässä iltaa kaveriporukalla. Mies grillasi, minä olin tehnyt salaatit ja jälkiruoat. Meillä oli tosi hauska ilta, laitettiin diskokin pystyyn loppuillasta. Kun vieraat lähtivät, mies alkoi katsoa urheilua, vaikka olin ihan valmis pieneen petisessioon. Yritin mennä hänen viereen sohvalle, mutta hän sanoi minulle "häivy mun kodista v**un lut*a". Olin todella järkyttynyt ja kompastellen otin tavarani ja lähdin itkien. Nyt hän ei vastaa puheluihini eikä viesteihini. Mitä ihmettä tapahtui?
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Sain mieheltä viestin "soitan myöhemmin". Ymmärrän, että neuvotte mua pysymään erossa miehestä, mutta kyllä minä haluan kuitenkin keskustella ja selvittää asian, vaikka emme jatkaisikaan suhdetta.
Yleensä tuollaiset ihmiset, niin miehet kuin naisetkin, ovat erittäin hyviä puhumaan eli käytännössä manipuloimaan. Veikkaan että tuo mies puhuu AP:n pyörryksiin ja sitten tuo keksitty riita onkin unohdettu joksikin aikaa ja suhde jatkuu.
Pitäis olla laki että hirveet sakot näille tarinoitten keksijöille jotka jättää juttunsa kesken!!! Hitto kun ärsyttää ettei voi nähdä vaivaa ja keksiä jonkinmoinen loppu näille. Tähänkin ois kekannut ties minkämoisia juonenkäänteitä, mutta ei. Ei pitäis aloittaakaan mitään jos mielikuvitus tyssää alkuunsa. Argh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itte oon todistanut tyhjästä syntyneitä raivareita sellaisen taholta, joka käyttää säännöllisesti (useamman kerran viikossa) kannabista. Ja sellaisen, joka käyttää viinaa (ja toisinaan myös kannabista) aika reippaasti. Ja nyt tuli muitakin satunnaisia mieleen. Aina on liittynyt huumeet ja viina jotenkin raivaria edeltäviin hetkiin.
Minusta vaikuttaa, että ap:n "mielitietty" ei ole erityisen mustasukkainen vaan luonnevikainen.
Täti neuvoo: Helpommalla pääsee tasasemman luonteen kanssa.
Jostain syystä rauhalliset kannabiksenkäyttäjät tuiskahtelee tuolla tavalla. Kaikki voi olla hyvin pitkäänkin, sitten yhtenä iltana otetaan vähän enemmän alkoholia (siis 2kaljaa yhden sijaan) ja kas - riita syntyy mistä tahansa. Ei siihen tarvita kuin lusikka väärällä tavalla tiskikoneessa.
Tästä syystä en halua kannabiksen laillistamista! Ei se niin vaaratonta ole kuin väitetään.
Tämän perusteella olet siis alkoholisti, koska alkoholi on laillista maassamme ja sitä on yleisesti saatavilla. Sitä siis käyttävät kaikki alkoholismiin saakka, koska se on laillista. Sinäkin olet juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Ap, suosittelen lukemaan jonkun kirjan, joka auttaa avaamaan silmät. Itse luin äskettäin kirjan Psykopaatit netissä. Suosittelen sitä muillekin, sillä kenestä tahansa voi tulla uhri. Tärkeää on tunnistaa epäterveen suhteen tunnusmerkit. Kirjassa oli esimerkkejä, joissa edes poliisin antama varoitus ei mennyt perille uhrin ollessa täysin psykopaatin lumoissa. Kirjastosta löytyy myös, jos ei tätä kirjaa, niin joku vastaava.
https://basambooks.fi/sivu/tuote/psykopaatit-verkossa/2455903
Hyvä kirja on myös Thomas Erikssonin Psykopaatit ympärilläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se sairasta mustasukkaisuutta, jos ei pidä siitä, että kumppani hinkkaa itseään toisiin?
On kyllä.
Tarkoitatteko että tuollainen on täysin hyväksyttävää, että parisuhteessa oleva hinkkaa itseään muuhun kuin siihen kumppaniin? Mielestäni tuollainen käytös ei kuulu parisuhteeseen, sinkuthan saavat kyllä tehdä noin halutessaan.
Kuulostaa mun exältä. Jouduin pahoihin vaikeuksiin hänen narsistisisen luonteen takia ja jälkeenpäin en voi muuta kuin todeta, että kyllä olin sinisilmäinen ja helposti narutettavissa. Jätä hänet asap! Exäni oli myös aluksi mitä ihanin herrasmies ja kohteli minua kuin prinsessaa. Älä kuuntele mitään anteeksipyyntöjä tai selityksiä tapahtuneelle - narsistiluonne osaa manipuloinnin taitavasti ja se jatkuu ja pahenee ajan kanssa!
J-ä-t-ä se!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se sairasta mustasukkaisuutta, jos ei pidä siitä, että kumppani hinkkaa itseään toisiin?
On kyllä.
Tarkoitatteko että tuollainen on täysin hyväksyttävää, että parisuhteessa oleva hinkkaa itseään muuhun kuin siihen kumppaniin? Mielestäni tuollainen käytös ei kuulu parisuhteeseen, sinkuthan saavat kyllä tehdä noin halutessaan.
Suhteen osapuolet määrittelevät suhteen säännöt yhdessä. Et sinä, ei yleinen mielipide, vaan ne ihmiset jotka suhteessa ovat.
Säännöt eivät ole välttämättä molemmille samat, mutta niiden kannattaisi olla sellaiset että ne eivät aiheuta suhdetta tuhoavaa katkeruutta.
Josrajoja ei selvästi määritellä, saattaa käydä kuten AP:lle: hän näemmä luuli olevansa normaalin ihmisen kanssa yhdessä, mutta hänellä onkin heikkoitsetuntoinen henkisesti alamittainen puoliso jonka egoa tulee suojella normaalilta elämältä.
Tanssiminen ja ystävien kanssa juhliminen ovat nähkääs normaalia elämää, myös suhteessa oleville ihmisille.
Jos ollaan yksiavioisessa suhteessa, rajanveto menee usein jossain flirtin kohdalla: jotkut sietävät flirtin, toiset eivät.
Järjestä sinä vaan omassa kodissasi grillibileitä- Viesti mieheltä oli selvä, häivy minun kodistani. Hän ei halua ketään kotiinsa touhuilemaan. Jos kaipaat parisuhdetta, kerro se miehelle. Ja vaadi sitä heti alkuun.
Kyllä minunkin systerin mies on just väkivaltainen ja hyväksikäyttäjä. Surullista on ettei mulla oikeastaan ole siskoa, niin että vois käydä ja pitää yhtä. Ei hän voi kotoa poistua muuta kuin töihin. Jos uskaltaa lähteä,se puhelin soi koko ajan. Siis koko ajan kontrolloi. Mies on lasta kohtaan myös väkivaltainen. Kerran oli pakko soittaa Helsingin lastensuojeluun, ja sen jo arvasin, ei niitä kiinnostanut , minä kun en voinut sanoa nimeäni, silloin mies tappaa meidät molemmat. Mies on " itä+++ma++lta kotoisin. Hulluja naisia riittää.
Missä kohtaa se mies sai raivarin? Vaikka sanoikin törkeästi niin se ei kyllä ole mitään raivoamista. Ymmärtäisin jos huutaisi tai riehuisi mutta miten pelkkä sanominen on nykyään raivoamista Oo
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minunkin systerin mies on just väkivaltainen ja hyväksikäyttäjä. Surullista on ettei mulla oikeastaan ole siskoa, niin että vois käydä ja pitää yhtä. Ei hän voi kotoa poistua muuta kuin töihin. Jos uskaltaa lähteä,se puhelin soi koko ajan. Siis koko ajan kontrolloi. Mies on lasta kohtaan myös väkivaltainen. Kerran oli pakko soittaa Helsingin lastensuojeluun, ja sen jo arvasin, ei niitä kiinnostanut , minä kun en voinut sanoa nimeäni, silloin mies tappaa meidät molemmat. Mies on " itä+++ma++lta kotoisin. Hulluja naisia riittää.
Parempi antaa hakata lasta? Ihme vässykkä olet.
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa se mies sai raivarin? Vaikka sanoikin törkeästi niin se ei kyllä ole mitään raivoamista. Ymmärtäisin jos huutaisi tai riehuisi mutta miten pelkkä sanominen on nykyään raivoamista Oo
Meinaat, että noin sanotaan tuosta vaan, olematta edes vihainen? Onneksi ei eletä samoissa piireissä.
Kännissä jotkut ihmiset muuttuvat ihan käsittämättömän törkeiksi ja aggressiivisiksi... Tiedän moniakin, jotka ihan muuten vaan haluavat aiheuttaa toiselle pahan mielen sanomalla jotain törkeää... Kai tulee sitten joku kaikkivoipaolo kännissä, kun saa toisen hyppimään tahtonsa mukaan, kuten nyt ap teki... Juu en todellakaan soittelisi enää perään tai vaatisi mitään selittelyjä. Seuraavalla kerralla tuollainen napsahdus voi olla vaikka turpaan lyömistä.
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta.
Miten niillä nimttömillä lasu-ilmoituksilla voitais kiusata jos eivät ota ilmoitusta vastaan ilman nimeä.
Sanot suoraan että pelkäät henkesi edestä, pitäis kyllä riittää.
Myös jos on hengenmenetyksen uhka niin sit soitetaan ensin 112 eikä lastensuojeluun.
Ei ne anna ilmoituksen tekijän nimeä kohteelle. Niin että ihan rauhassa voi perustellun lasu-ilmoituksen tehdä.
Minä en voi ymmärtää tuollaista ihmistä: hänen mielestään suurin ongelma on tuossa se että HÄN ei pääse vapaasti tapaamaan siskoaan. Ei se, että mies on väkivaltainen, myös lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Sain mieheltä viestin "soitan myöhemmin". Ymmärrän, että neuvotte mua pysymään erossa miehestä, mutta kyllä minä haluan kuitenkin keskustella ja selvittää asian, vaikka emme jatkaisikaan suhdetta.
Ymmärrän, että tunnet olosi hämmentyneeksi, mutta tuollainen käytös mieheltä ei ole ok. Kun nyt sitten hänen kanssaan keskustelet, seuraapa tarkkaan pyytääkö hän sinulta anteeksi? Eikö se ole sinustakin vähintä, mitä häneltä voi vaatia? Ja jos pyytääkin anteeksi, onko seuraava lause sinua syyllistävä?
Olet ollut parisuhteessa sairaan ihmisen kanssa. Pääset vielä pakoon, mutta nyt sinun on vain oltava vahva ja vedettävä rajat. Siitä on apua jatkossakin, koska nämä **sipäät haistavat alistuvat naiset kilometrien päähän. Todennäköisesti sinulla on jo ennestään kokemusta parisuhteista, joissa mies on ollut ehdoton päällikkö?
Niin halusiko mies sinut pois luotaan keinolla millä hyvänsä, kun olikin sopinut, että joku vieraana ollut nainen tulee hänen luo sekstailemaan, kun reitti on selvä ja kämppä tyhjä?
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa ajatus nelikymppisten itse järkkäämästä diskosta 😂 Haluaisin olla kärpäsenä katossa.
N25
Disco keksittiin 70 luvulla, mitäpä sinä siitä voisit tietää kun et ollut syntynytkään. Kakarat ei osaa diskoilla
M58
Vierailija kirjoitti:
Kaiken lisäksi ne vaikutukset saattavat ilmaantua vielä pitkään käytön lopettamisen jälkeen.
Älä nyt viitsi sentään valehdella, vaikka ymmärrän että sinun pitää saada lempiaiheesi eli kannabis sotkettua jokaiseen keskusteluun jossa kirjoitat. Irti Huumeista ry:n perustaja taas pahoinpiteli poikansa mielisairaaksi ja syytti kannabista lopulta kaikesta.
Näin. Lapselle tuo vielä on normaalia, mutta vanhemmat sanoittavat ja opettavat hänelle pikku hiljaa juurikin, että kiukuttelu ei poista pahaa oloa, vaan oikeastaan loputa lisää sitä. Ja että parempi on kertoa, että nyt minua harmittaa tosi paljon, kun mahassa sattuu.
Tässä tapauksessa kasvatus on jäänyt pahasti kesken, ellei sitten ole vakavammasta persoonallisuus- ja luonnehäiriöstä kyse :/