Elokuvarooleja, joissa näyttelijä ei mielestäsi sopinut rooliin
Jaetaan tässä keskustleussa ns. miscasteja, eli elokuvien/sarjojen roolituksia, joihin valittu näyttelijä ei mielestäsi sopinut siihen lainkaan. Ei siis mielestäsi huonoja elokuvia, tai hahmoja joista et pidä, vaan huonoja näyttelijävalintoja.
Itse aloitan Leonardo DiCaprion pääroolista elokuvassa Revenant (josta tosiaan voitti Oscarin...) Pidän Leonardoa jotenkin liian epämiehisenä karskin turkismetsästäjän rooliin. Minulle Leo on sellainen hemmotellun ja pehmeän ikuisen pikkupojan perikuva, enkä koko rainan aikana osannut ajatella häntä Hugh Glassina, ainoastaan Leonardona. Näytteli toki hyvin, mutta illuusiota ei syntynyt ainakaan minulle.
Muita?
Kommentit (1988)
Outlander Brianna ja Roger toinen päärooli pari ja mikä emämoka. Brianna castattu vain ulkonäkö syistä kyseinen näyttelijä on kuin puupökkelöä katsoisi .. epä aito ja täysin nolla eläytyminen sama Rogerin kohdalla. Heillä ei myöskään ole tippaakaan kemiaa keskenään lähinnä vaivaannuttavaa. Oikein korostuu koska Clairen ja Jamien näyttelijät on napakymppi casting loistavia rooleissaan ja erinomainen ja uskottava kemia heidän välillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dakota Johnson Fifty Shades of Greyssä. Saa katsojan lähinnä myötäahdistumaan kaikesta kinkyilystä, vaikka tarkoitus olisi varmaan olla jotenkin uuh. Mutta se voi toisaalta olla tunkkaisen käsikirjoituksenkin vika.
Tai Jamie Dornan, järkyttävä pökkelö ihan joka roolissa missä olen hänet ikinä nähnyt. Saa rooleja pelkästään ulkonäön ansiosta.
Kumma kyllä poikkeuksen muodostaa The Fall, jossa esitti ihan oikeaa sadistista sarjam urh aajaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Eero Aho Komisario Koskisena. Ei ole pystynyt sarjaa katsomaan niin pielessä on roolitus oikeastaan kaikkien pääosan esittäjien osalta. Joku vähän leppoisampi tyyppi olisi ollut Koskiseksi sopiva. Ahon synkkä olemus menee mielestäni täysin metsään. Muutenkin tunnelma sarjassa ei vastaa kirjojen Manselaista mielen maisemaa.
Maria Ylipää Ulla Lundelinina ei yhtään vastannut kirjojen hahmoa, kuten ei moni muukaan hahmo. Ei itse Koskinenkaan, mutta paljon pelastaa Eero Ahon näyttelijäntaito: hän on kenties Suomen paras näyttelijä! Kuinka muuten brittisarjoissa on aina loistavia näyttelijänsuorituksia? Kirjojen Koskinen ei ole ollenkaan niin synkeä kuin tuon sarjan esittämä henkilö. Ei liene pyrittykään vastaavuuteen, kirjojen kanssa, vaan synkistetty koko meininkiä.
Kaffebulla kirjoitti:
Exodus: gods and Kings oli kamala.
Christian Bale mooseksena ja joel edgerton faarao ramseksena. Brrrh
En ole tätä nähnyt mutta kuulostaa varsin tragikoomiselta esitykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Clint Eastwood pääroolissa Hiljaiset sillat-elokuvassa. Elokuva kaikkinensa erittäin hyvä ja tunnelma
intensitiivinen, mutta Clint auttamattoman vanhan ja kuivakan oloinen Merylille.
Nimenomaan.
Katselin joskus Hiljaiset sillat ja oli muuten hyvä, mutta ei kuitenkaan ollut.
Vasta kun näin siitä teatteriversion, itkin silmät päästäni, kun tarina oli niin pakahduttavan kaunis ja surullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Titanicissa DiCaprio ja Winslet. Jotenkin ihan epäsopiva pari.
DiCaprio ja Winslet olivat molemmat hyviä rooleissaan mutta oli kyllä niin sisko ja veli tai kaveri vibat heidän välillään että heidän romanssi ei ollut uskottava. Toinen samallainen pari on Englantilaisessa potilaassa Kristin Scott Thomas ja Ralph Fiennes. Hekin loistavia näyttelijöitä molemmat mutta romanttisessa mielessä epäuskottavia keskenään.
Oils kiva kuulla teiltä, jotka olette sitä mieltä ettei Wislet ja DiCaprio ole sopiva/uskottava pari, että missä leffassa on mielestänne romanttisesti ja kemiallisesti uskottava pari? Minulle kun Jack ja Rose ovat valkokankaan ikonisin pari, heidän kemiansa nimenomaan on ihan mieletön. Ainakaan itselleni romansseja ei ole olemassa vain yhtä ja oikeaa tyyppiä, jokaisen parin kemia on erilainen ja siten romanssikin tapahtuu eri nyansseilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eero Aho Komisario Koskisena. Ei ole pystynyt sarjaa katsomaan niin pielessä on roolitus oikeastaan kaikkien pääosan esittäjien osalta. Joku vähän leppoisampi tyyppi olisi ollut Koskiseksi sopiva. Ahon synkkä olemus menee mielestäni täysin metsään. Muutenkin tunnelma sarjassa ei vastaa kirjojen Manselaista mielen maisemaa.
Maria Ylipää Ulla Lundelinina ei yhtään vastannut kirjojen hahmoa, kuten ei moni muukaan hahmo. Ei itse Koskinenkaan, mutta paljon pelastaa Eero Ahon näyttelijäntaito: hän on kenties Suomen paras näyttelijä! Kuinka muuten brittisarjoissa on aina loistavia näyttelijänsuorituksia? Kirjojen Koskinen ei ole ollenkaan niin synkeä kuin tuon sarjan esittämä henkilö. Ei liene pyrittykään vastaavuuteen, kirjojen kanssa, vaan synkistetty koko meininkiä.
Samaa mieltä Maria Ylipäästä. Ei ollut lainkaan Lundelinin oloinen.
krax kirjoitti:
Tästä tulee rapaa – Vivien Leigh Tuulen viemässä. Hölöttäjä, hupakko, puhuu liian nopeasti. Kaikki syvyys puuttuu. Jospa keinoälyllä voisi vaihtaa Scarlettiksi Rita Hayworthin. Olisi Clark Gablelle vaikeampaa kirota ja häipyä. "Frankly dear, I can't live without you..."
Minusta Vivien Leigh oli upean kaunis ja teki siinä omanlaisensa version. Kirjasta kuitenkin käy ilmi, että Scarlett oli hyvinkin teräväpäinen opportunisti, siis Rhettin naispuolinen vastine, mikä jäi leffassa vähemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Christian Bale batmanina, se siloposki ei oikein matsaa karskin Lepakkomiehen roolissa 😂
Entäs George Clooney?
Minna Haapkylä Maria Kalliossa, ei sovi yhtään siihen millaiseksi Maria Kallio on kirjoissa kuvattu. Eikä ne muutkaan hahmot ole sinne päinkään, en pysty katsomaan yhtään.
Kukaan joka on esittänyt Kurt Wallanderia, oma mielikuva on niin vahva että mielestäni kukaan ei ole ollut kunnolla sopiva mutta en osaa sanoa kuka olisi mielestäni hyvä.
Ylipäätään jos on lukenut ja pitänyt kovasti kirjasta ja siitä tehdään sarja tai elokuva niin odotukset ovat kovat ja usein metsään menee.
Vierailija kirjoitti:
Pieni Merenneito -remaken pääosanesittäjä. Woken vuoksi Arielin hipiä on ottanut hieman aurinkoa.
Mereneneidot ovat kuvitteellisia olentoja, joten nehän voivat olla hipiältään vaikka violetteja.
Vierailija kirjoitti:
Jasper Pääkkönen Matti Nykäsenä. Huonoa näyttelemistä, ei Matti puhunut niin nössöllä tavalla kuin jasperi roolissaan esitti.
.
Minusta Pääkkönen esitti yllättävän hyvin Mattia, oli opetellut puhetavan ja tavan pälyillä vähän epävarmana ympärilleen. Mutta miksi, oi miksi, nappisilmäiselle Jasperille ei voitu laittaa sinisiä piilolinssejä?
Sama juttu häiritsi The Crownin kausilla 3-4, kun kuningatarta esitti voimakkaan ruskeasilmäinen Olivia Colman. Piilareilla olisi tuokin ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni Merenneito -remaken pääosanesittäjä. Woken vuoksi Arielin hipiä on ottanut hieman aurinkoa.
Mereneneidot ovat kuvitteellisia olentoja, joten nehän voivat olla hipiältään vaikka violetteja.
Voi jeesus, ei tehdä tästä woke-keskustelua, please!
Vierailija kirjoitti:
krax kirjoitti:
Tästä tulee rapaa – Vivien Leigh Tuulen viemässä. Hölöttäjä, hupakko, puhuu liian nopeasti. Kaikki syvyys puuttuu. Jospa keinoälyllä voisi vaihtaa Scarlettiksi Rita Hayworthin. Olisi Clark Gablelle vaikeampaa kirota ja häipyä. "Frankly dear, I can't live without you..."
Minusta Vivien Leigh oli upean kaunis ja teki siinä omanlaisensa version. Kirjasta kuitenkin käy ilmi, että Scarlett oli hyvinkin teräväpäinen opportunisti, siis Rhettin naispuolinen vastine, mikä jäi leffassa vähemmälle.
Eihän Scarlettia kirjassakaan kuvattu minään virheettömänä kaunottarena ulkonäöltään. Vaan että oli niin uppiniskainen että sai aina luonteensa vuoksi tahtonsa läpi.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina inhonnut Benedict Cumberbatchin (?) Sherlockia. Anteeksi nyt vain kaikki lukuisat fanit, mutta Benedict ei mielestäni osaa esittää huippuälykästä, vaikuttaa vain siltä, että lukee ulkoa vuorosanoja eikä silmien takana tapahdu mitään. Lisäksi sillä on roolissaan todella hölmö ja epäpukeva peruukki.
Tiedän, että tämä on epäsuosittu mielipide. Kerran jopa jouduin asian tiimoilta riitaan ystäväni kanssa, joka on sarjan ja Benedictin fani :D
Jereme Brett on mulle ainut oikea Holmes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryan Gosling Ken-nukkena. Ei näytä Keniltä.
Juuri samaa mieltä. Itse olisin blondannut Henry Cavillin ja siinä olisi ollut täydellinen Ken.
Aivan liian lihaskimppu Keninä. Ei vaan toimi. Superken? lol....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina inhonnut Benedict Cumberbatchin (?) Sherlockia. Anteeksi nyt vain kaikki lukuisat fanit, mutta Benedict ei mielestäni osaa esittää huippuälykästä, vaikuttaa vain siltä, että lukee ulkoa vuorosanoja eikä silmien takana tapahdu mitään. Lisäksi sillä on roolissaan todella hölmö ja epäpukeva peruukki.
Tiedän, että tämä on epäsuosittu mielipide. Kerran jopa jouduin asian tiimoilta riitaan ystäväni kanssa, joka on sarjan ja Benedictin fani :D
Eikö se Benedictin hypetys ollut joku vuoden kestävä juttu joskus kymmenen vuotta sitten. Samoin kun nyt hehkutetaan Cillian Murphyä. Oikeat näyttelijät on sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se Benedictin hypetys ollut joku vuoden kestävä juttu joskus kymmenen vuotta sitten. Samoin kun nyt hehkutetaan Cillian Murphyä. Oikeat näyttelijät on sitten erikseen.
Uusi Sherlock on ihan oma erillinen nykyaikaan siirretty versionsa, ja itse pidän kyllä Cumberbatchista siinä. Varsinkin alkukaudet ovat hyviä, kun niissä oli aihepiirinä ne alkuperäiset Holmes-tarinat. Viimeinen kausi olikin sitten aivan outo. Holmesista on tehty myös naisversio, joka kuulostaakin niin kaamealta, etten ole voinut katsoa.
Jeremy Brett tietty on minullekin se ainoa oikea "aito" Holmes niissä versioissa, joissa on ne oikeat alkuperäiset kirjajuonet. Tosin hänen inhimillisyytensä ei tule kunnolla läpi tv-sarjassa, siinä hän vaikuttaa lähinnä kylmältä järkeilijältä, kun taas kirjoissa hän on empaattinen ja kiinnostunut ihmisistä näiden itsensä vuoksi eikä pelkästään tutkimuskohteina.
Christian Bale batmanina, se siloposki ei oikein matsaa karskin Lepakkomiehen roolissa 😂