Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa työkaverin halveksunta huono-osaisi kohtaan

Vierailija
31.08.2019 |

Ei mitenkään peittele sitä. En kerta kaikkiaan ymmärrä, miten hyvin koulutettujen perheestä on kasvanut niin kylmästi ajatteleva ihminen. Ei minkäänlaista ymmärrystä oman hyväosaisuuden merkityksestä nykyiseen elämäänsä. Olen niin järkyttynyt tästä asenteesta että en osaa sanoa hänelle mitään. Ei taida minun sanomiset vaikuttaa.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

puutteellinen älykkyys

Tämä on syy, miksi itse vältän tutustumasta muihin Helsingin yliopistolla työtä tekeviin.

Suurin osa heistä on kuin ideologian ohjelmoimia robotteja, jotka eivät osaa edes ajatella itse.

Jos kysyt jotain vaikeaa, olet heti ilkeä tai rasìsti (vaikka asiaan ei liittyisi "ihmisrodut" mitenkään).

Matemaattis-luonnontieteellisessä tiedekunnassa ei tarvitse olla kovinkaan varovainen,

mutta muissa tiedekunnissa pitää olla suu supussa jos ei halua "aktivisti"vyöryä niskaansa.

Itse pidän eniten tavallisia töitä tekevistä ihmisistä, joilla on jokin mielenkiintoinen harrastus

-- ei mitään "aina klikkaan 'tykkään' kun faseböökissä on tärkiää asiaa", vaan esim. patikointi,

ompelu, radio-ohjattavien lelujen teko lapsille, puutyöt, jne.

Miten minulla on sellainen kuva syntynyt tuosta Helsingin yliopistosta, että siellä olisi tosi ahdistavaa olla, kun pitäisi mahtua tosi kapeaan muottiin ja jokainen kyttää toisiaan kuin jossain totaliristisessa dystopiassa.

Eihän siellä uskaltaisi varmaan edes pieraista :D

Kieli keskellä suuta pitäisi olla niin kuin Kummelin "miksi teit sen miksi teit sen" poika. Erotuksena vain että t-paidassa lukisi Helsinki.

Vierailija
82/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin yliopisto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sattuma. Herissa oli aamulla julkaistu juttu tutkimuksesta, joka käsittelee juuri tätä aihetta.

Ap

Vierailija
84/88 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas huono-osaiset ahdistavat ja pyrin välttelemään paikkoja, jossa he tykkäävät olla. Ihan normaalia, että ihmiset tykkäävät olla mieluummin "omiensa" seurassa

Millaiset ihmiset lasket huono-osaisiksi? Mikä ahdistaa heissä niin paljon?

Matala koulutustaso, epäsiisteys, päihteiden runsas käyttö, tietynlainen puhetapa, puutteellinen älykkyys, pitkäaikaistyöttömyys. Yksi ei vielä tee silmissäni huono-osaiseksi mutta useampi tekee. Ovat jotenkin raskaita ja kuluttavat mun henkistä energiaa - johtuu ehkä heidän omasta negatiivisuudestaan. Hyvinvoivat hyväosaiset taasen parantavat ympäristöä ja pidän enemmän heidän seurastaan

Matala koulutustaso kuluttaa sun energiaa? No älä hyvä ihminen sitten huollata sun autoa jos omistat, remontoi kotia, käy parturissa tai kosmetologilla, älä syö ravintoloissa (hyh, kokin ammattitutkinto vain 3 vuotta 🤥), älä käy leipomoissa, jne. Lista on loputon. Ettet vain joudu kohtaamaan näitä energiaa kuluttavia duunareita.

Ei kannata tulla huvipuistoonkaan! Kaikki laitekuskit on oikeita energiasyöppöjä! :D

Vierailija
85/88 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnitellut erästä projektia joka tuottaisi hyvinvointia ja rahaa rutkasti monille. Siis olen keksinyt oikeasti mullistavan keksinnön.

Mietin tässä tätä ketjua lukiessani ja tuohon "mitä rikkaat ajattelevat" juttuun perehdyttyäni, että enpä tule koskaan tätä keksitöä julkistamaan.

En halua enkä kykene työskentelemään rikkaiden ihmisten kanssa, enkä koskaan halua tulla samanlaiseksi kuin he.

Keksinnön vien mukanani hautaan. En pidä mitenkään realistisena ajatuksena, että joku muu voisi pitkään aikaan keksiä vastaavaa keskintöä, koska minulla on mennyt itselläni tähän vuosia ja tässä oli monia sattumankauppoja, ja erikoisia oivalluksia taustalla.

Olen mieluumin köyhä sairaseläkeläinen, kuin rikas ja tunnustettu keksijä.

Vierailija
86/88 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sattuma. Herissa oli aamulla julkaistu juttu tutkimuksesta, joka käsittelee juuri tätä aihetta.

Ap

Huomasin jutun eilein hesarin sivuilla, sen jälkeen kun olin jo lukenut kertaalleen tämän ketjun läpi. En tietenkään köyhänä voinut lukea juttua, mutta aloin voimaan todella pahoin ihan vain niiden parin kolmen sitaatin jälkeen, jotka näkyivät meille rahvaillekin.

Koko tämän päivän olen miettinyt tätä asiaa ja olen jotenkin tavallista huomattavasti enemmän ahdistunut.

Jollain tavalla minussa heräsi voimakas halveksunta koko ihmisyyttä kohtaan, vaikka tiedän että noita psykopaatteja on vain joka sadas.

No se joka sadas on paljon ja ahdistavinta tässä on se, kun noin sieluttomat ja epärationaaliset tyhmyrit pitävät koko planeettaa vallassaan.

Raha=valta

Rahan ahneus= vallan himo = toisten alistaminen ja maahan polkeminen= heikkous, surkeus ja säälittävyys

Vierailija
87/88 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en henkilökohtaisesti usko laiskuuteen.

En usko että sellaista on edes olemassa.

Uskon että on olemassa, väsymystä, voimattomuutta, toivottomuutta ja sitten motivaatiota.

Rikkaat tosiaan luulevat olevansa ahkeria kun käyttävät aikaa asioihin jotka tuottavat heille mielihyvää, ja jotka ovat helppoja. Jos he lapsena ovat hakanneet kotona halkoja, niin heidän mielestään köyhät eivät ole tehneet mitään, vaan maanneet selällään.

Vierailija
88/88 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on parempi ketju kuin tuo monikymmensivuinen ketju hesarin jutusta.

Se on täynnä juupas eipäätä, eikä siinä ole mitään rakentavaa dialogia.

Ihan samanlainen ketju kuin kaikki m a  a h an muutto ketjut. Ei jaksa erkkikään lukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä